.

Zuzana Krištofová Kolářová: Nejjistější v kramflecích jsem si v kramflecích…  

Bulvár

Zuzana Krištofová Kolářová: Nejjistější v kramflecích jsem si v kramflecích…  

Pro operetní a muzikálovou herečku Zuzanu Krištofovou Kolářovou je tancování na vysokých podpatcích denním chlebem. Tanec s mateřstvím zvládá s přehledem. Vychovává dva syny, vystupuje v muzikálu Osmý světadíl, hostuje v Plzeňském divadle J. K. Tyla, připravuje choreografii pro muzikál Divotvorný hrnec...

...a do toho ještě studuje novou roli Aurory pro slavný muzikál Polibek pavoučí ženy. Její hlavní životní motto zní: Nestahuj kalhoty, když brod je ještě daleko.  

 kristofova

 Foto: Antonín Kratochvíl, antoninkratochvil.com

Dá se tedy říci, že si s ničím neděláte těžkou hlavu dřív, než je to nutné?
V životě jsem se naučila, že kdykoli jsem se něčeho obávala, ať už v osobním nebo profesním životě, vždycky to nakonec dopadlo úplně jinak, takže jsem se už za ty léta vytrénovala, abych si nedělala zbytečně starosti, protože mi to stejně ubírá jen čas a energii.

Jak jste na tom se zmiňovanou energií, daří se vám skloubit vaše pracovní povinnosti s osobním životem?
Vychovávám dva syny 4 a 11 let a v současné době se ještě budeme starat s novým přítelem o jeho dvě holčičky, které má ve střídavé péči. S prací výchovu dětí skloubím úplně bez problémů, protože zkoušky většinou bývají odpoledne a děti už chodí do školky a do školy. Na večer si beru chůvu, když mám představení, takže se to dá zvládnout. Ze začátku mi děti hlídaly kolegyně z divadla, ale potom k druhému synovi jsem najala jednu stálou chůvu.

foto

Na podzim bude mít premiéru slavný broadwayský muzikál Polibek pavoučí ženy z vězeňského prostředí, jak se cítíte v roli Aurory – pavoučí ženy?
Role pavoučí ženy pro mě byla rolí v ten správný čas. Příběh se odehrává ve vězení v Latinské Americe a vystupují tam dvě hlavní mužské postavy – revolucionář a homosexuál. Homosexuál Molina obdivuje glamour 30. let a hrdinka Aurora je ztělesněním jeho snu a zároveň pavoučí ženou, která představuje jeho pochybnosti. Takže je to postava, která reprezentuje jeho únik z vězeňské reality, ale současně zosobňuje také jeho obavy a strachy. Považuji tuto roli za velkou výzvu, protože je mimořádně pěvecky náročná, obsáhlá a zároveň tanečně exponovaná. Navíc je to muzikál od stejných tvůrců jako muzikál Chicago.foto

Za ztvárnění Vellmy Kellyové z Chicaga jste v roce 2008 dostala cenu Thálie za mimořádný ženský jevištní výkon, co vám toto ocenění za těch 5 let přineslo?
Ocenění Thálie je pro mě vrchol kariéry jako pro umělce, ale rozhodně to neovlivnilo přísun dalších rolí.

A jaké role byste si ještě chtěla v budoucnu zahrát?
Chtěla bych si zahrát ještě pár pěkných rolí pro zralé herečky - jako je Sally v muzikálu Kabaret, Charity ve Sweet Charity. Určitě bych se v budoucnu chtěla více věnovat také choreografii, učit muzikálové herectví a zpívat, ale spíše než jevištní zpěv bych se chtěla zaměřit na osobní recitály. Ráda bych v nich v komorním prostředí přednesla písně z muzikálů a operetních inscenací, ve kterých jsem již účinkovala, nebo které jsem si oblíbila.

 

 O Zuzaně:

Operetní a muzikálová herečka, zpěvačka, tanečnice a choreografka na sebe zatím asi nejvýrazněji upozornila jako Vellma Kellyová, tedy hlavní roli v muzikálu Chicago, který nastudovala v divadle J. K. Tyla v Plzni. Za tuto roli získala Cenu Thálie za mimořádný ženský jevištní výkon roku 2008 v kategorii muzikálu, operety a jiného hudebně dramatického žánru. Zuzana se od pěti let závodně věnovala moderní gymnastice. Dosáhla řady vynikajících umístění v rámci soutěží u nás i v zahraničí. Celé dětství žila pohybem a hlavně tancem. Je nositelkou mezinárodní třídy v latinsko - amerických tancích a v tomto oboru také několikrát reprezentovala ČR na mezinárodních soutěžích. Od patnácti let se současně věnovala také modernímu a jazzovému tanci. Muzikálové herectví vystudovala na brněnské JAMU. Vedoucím ateliéru byl Radek Balaš, zpěv studovala u prof. Marie Steinerové, herectví  u Ladislava Lakomého. Po absolutoriu přijala angažmá v Olomouci jako sólistka místní opery. Po dvou letech odtud odchází do Prahy, kde vystupuje v řadě rolí na pražských muzikálových scénách a v Hudebním divadle Karlín. V červenci 2000 absolvovala měsíční turné po Japonsku s Hudebním divadlem Karlín jako představitelka titulní role Elisy Doolittlové v muzikálu My Fair Lady. Je autorkou choreografie muzikálu Hamlet Janka Ledeckého. Vytvořila choreografie k představením Černého divadla ACT (2004) Faust a Faustova dobrodružství. V současnosti vystupuje v muzikálu Osmý světadíl v divadle Kalich a hostuje v plzeňském divadle J. K. Tyla v hlavní roli Rosalindy v operetě Netopýr. Připravila také choreografii k aktuálně uváděnému muzikálu Divotvorný hrnec a nastudovává roli Aurory pro slavný broadwayský muzikál Polibek pavoučí ženy stejných autorů jako muzikálu Chicago, který bude mít premiéru tento podzim.

DIVOTVORNÝ HRNEC

Burton Lane; Edgar Yip Harburg; Fred Saidy

Muzikál Divotvorný hrnec lze u nás, a do značné míry právem, považovat za „český“, ačkoli je dílem amerických autorů. Finnian’s Rainbow měl premiéru na Broadwayi 10. ledna 1947. Ovšem již 6. března 1948 byl uveden v Praze v obnoveném Osvobozeném divadle (dnes ABC) a o pouhé dva roky později – 12. března 1950 – jej mohli poprvé shlédnout plzeňští diváci. Po uvedeních v letech 1976 a 1994 bude tento muzikál v Plzni inscenován počtvrté.

Premiéra 28. září 2013 v Komorním divadle.

POLIBEK PAVOUČÍ ŽENY

John Kander – Fred Ebb

Polibek pavoučí ženy (Kiss of the Spider Woman) Muzikál legendárního autorského dua John Kander – Fred Ebb (v Plzni uveden Cabaret (1984, 2004), Chicago (2007), Řek Zorba (1979, 2008), Curtains a mnoha dalších). Libreto, na základě knihy Manuela Puiga „El Beso de la Mujer Araña“, napsal Terrence McNally. Příběh se odehrává v jihoamerickém vězení, ve kterém sdílejí celu dva absolutně rozdílné charaktery – politický aktivista a gay. Chtějí-li přežít, musejí se naučit spolu vycházet. Autorům se podařilo i z takto „nemuzikálového tématu“ napsat muzikál plný napětí a vášní, muzikál, ve kterém hlavní roli hraje lidské srdce. V původním nastudování v letech 1992 a 1993 hrála hlavní roli v Torontě, Londýně i na Broadwayi Chita Rivera. Muzikál získal 7 TONY AWARDS a 3 ceny DRAMA DESK.

Více informací o Zuzaně Krištofové Kolářové najdete na  http://www.kolarovazuzana.com/

   
02.10.2013 - Rozhovory - autor: (red)

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme