Reklama

Jedna dieta za druhou, hladovky, alkohol, málo sportu, nedostatek spánku, ale také věk nebo genetika, to vše má vliv na náš metabolismus a jeho postupné zpomalování. Nastartujte ho proto tak, aby tělo využívalo tukové zásoby jako zdroj energie nejvíce!

Tělo je jako jakýkoliv jiný stroj, o který se musíme řádně starat, aby i ono nám dávalo to, co od něj očekáváme. A metabolismus je vlastně takový stroj uvnitř nás. Je to také jinými slovy látková přeměna, soubor enzymových reakcí, při nichž dochází k přeměně látek a energií v buňkách a v živých organismech. Čím je celý proces rychlejší, tím méně jsme unavené a tím rychleji také dochází ke spalování tuku v našem těle.

metabolism

A jak víme, energii tělo získává z potravy. Takže chcete-li shodit nějaké to kilo a nezívat od rána do večera, měly byste dbát na dostatečný denní kalorický příjem. Pokud tělo funguje tak, jak má, je to skvělé a snadno bude spalovat i v klidovém režimu.

Existuje hned několik způsobů, jak si metabolismus nastartovat a zrychlit, aby pracovalo efektivněji a bez vedlejších účinků. Tady jsou:

metabolism

  • Hýbejte se – pokud máte sedavé zaměstnání, měly byste si nějaký pohyb dopřát každých 20 minut. Stačí se zvednout od stolu, dojít si pro vodu, na toaletu, vyjít pár schodů...
  • Spěte – spánek je všelék. Neponocujte, nekoukejte do noci do počítače a zkuste si dopřát spánkovou hygienu.
  • Sportujte – pohyb je hlavním faktorem, díky němuž svůj metabolismus zrychlíte. Střídejte aerobní a posilovací cvičení, sportujte minimálně 3x – 4x týdně.
  • Snídejte – říká se, že první jídlo by mělo proběhnout po půl hodiny od probuzení a mělo by být nejbohatší. Díky snídani se krásně nastartujete na celý den!
  • Jezte pravidelně – staré dobré pravidlo jíst po cca třech hodinách stále platí. Podle odborníků by tělo nemělo nikdy pocítit hlad ani pocit přesycenosti. A díky pravidelnému příjmu si tělo neukládá „na horší časy“.
  • Jezte správně – dopřejte tělu dostatek vlákniny a bílkovin. Bílkoviny skvěle podporují stavbu svalů, a tím se i zrychluje samotný metabolismus. Navíc, svaly spalují více kalorií než tuk a dělají to dokonce, i když jste v klidu.
  • Dopřejte tělu kofein – bohatě postačí jeden šálek kávy denně, ale právě ti, co si tento nápoj dopřávají pravidelně, mají o 16 % rychlejší metabolismus.
  • Pijte vodu – zapomeňte na slazené nápoje a pijte čistou neperlivou vodu, minimálně 1,5 – 2 litry denně.
  • Dopřejte si něco pikantního – pálivá chuť jde krásně ruku v ruce se zrychlováním metabolismu. Takže příští nákup musí obsahovat česnek, chilli papričky, pepř, zázvor...
  • Jezte antioxidanty – tyto látky pomáhají bojovat v těle s volnými radikály, navíc zajišťují vitalitu, zdraví a správné fungování našeho metabolismu.

Mohlo by vás zajímat: