Vztahy

Zrušení účtu v bance není jen tak

 

Jistě už jste četli mé předchozí články o trampotách s ústavem, který sice penízky půjčí, ale hlavně si je bere od nás –  ústavem zvaným banka.

 

Když někomu nevyhovuje současný ústav, může samozřejmě zamířit do jiného a v předchozím si účet, s úlevou, zrušit.

 

Samozřejmě nic není zadarmo.

 

Jelikož jsem tento proces v nedávné době zažila, ráda se podělím o své zkušenosti.

 

Šla jsem do banky s úsměvem na rtech, protože jsem věděla, že jsem tam naposledy. Na řadu jsem přišla tak po dvaceti minutách.

 

Ani jsem si nezapomněla vzít občanský průkaz, kartičku a platební kartu, což je ke zrušení účtu třeba.

 

Za přepážkou byla docela sympatická pracovnice. Když se mě zeptala: „Jaké máte přání?“, s radostí jsem jí odpověděla, že si jdu u nich zrušit svůj běžný účet.

 

Nejdříve se trochu udiveně podívala (asi se jim to nestává každý den) a pak se zeptala „Proč?“. Zřejmě to vyplňují do jejich interních dokumentů…

 

Na účtě jsem měla už jen 308,43 Kč a myslela jsem, že by to mohlo stačit na vedení účtu a poté na jeho zrušení.

 

Už jsem věděla, že za zrušení účtu mi naúčtují jednorázový poplatek, a to 250,- Kč.

_______________________________

 

Poplatky za zrušení běžného účtu

                    u jednotlivých bank

 

HVB

400

ČSAS

300

RB

300

KB

250

Volksbank

250

eBanka

200

ČSOB

200

GE Capital Bank

200

Žiba

100

 

* Informace o poplatcích jsou použity ze sazebníků jednotlivých bank, které jsou k dispozici na Internetu. Údaje jsjou v korunách českých.

____________________________________________________________________________________

 

Paní za přepážkou jsem odevzdala svou platební kartu, kterou přede mnou znehodnotila. Pak jsem už jen dlouze podepisovala (vše ve dvojím vyhotovení samozřejmě) – odevzdání platební karty, zrušení povoleného debetu (který jsem vlastnila necelý rok a za jehož zřízení jsem tuším tenkrát platila 200,- Kč), žádost o zrušení mého účtu.

 

V bance jsem se dozvěděla, že účet mi zanikne až za 45 dní.

Sice jsem měla platební kartu, kde jsou umožněny pouze veškeré platby on-line, ale přesto je tento termín (zřejmě u všech bank) stanoven pro případné platby v zahraničí.

 

Samozřejmě během těch pětačtyřiceti dní se musí nadále platit poplatek za vedení účtu, což v této bance činí 61 Kč. 45 dní je 1,5 měsíce a v bance se platí poplatek vždy na konci měsíce. Pracovnice mi tedy vypočítala, že bych měla zaplatit ještě 2x za vedení účtu (srpen a září).

Pak už zbývá platit jen za výpisy (3,- Kč) a mělo by to být vše.

 

Jestli tedy počítám správně, tak na účtu bych měla mít cca 375 Kč, aby mi mohl v pořádku za 45 dní automaticky zaniknout.

 

V této částce je zahrnuto:             250,-                 jednorázový poplatek za zrušení účtu

                                                    61,-                 vedení účtu za srpen

                                                    61,-                 vedení účtu za září

                                                     3,-                  výpis z účtu

                                    ________________

                        Celkem:           375,- Kč                       

 

 

Na účtě mám tedy nyní 308,43,- Kč a v dohledné době se chystám ze svého nového účtu poslat jednorázový příkaz, abych to dorovnala k výsledné částce. Pošlu raději 100,- Kč, aby mě náhodou za nějaký čas neurgovali, že tam mám pár korun nedoplatek.

 

Pracovnice za přepážkou mi vysvětlila, že by bylo lepší, kdybych mohla po 45 dnech zajít znovu do banky a zeptat se, zda byl můj účet opravdu zrušen a nebyly s tím žádné potíže.

 

Tak uvidíme. 4. října = po uplynutí 45 dnů se jim tam asi ještě přijdu ukázat, ať mám (ale i oni) klid v duši. A bude po všem.

 

375,- Kč není málo peněz, ale pokud člověk není spokojen, stojí to za to!

 

Máte podobné zkušenosti ohledně zrušení účtu v bance?

 

Nebo jste se zatím ještě neodhodlali?

                     
   
11.09.2003 - Láska a vztahy - autor: Jeune fille

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [85] Tanzi [*]

    Pět let starej článek a pro mne zrovna aktuální.
    V dohledné době jdu rušit účet u spořky.
    To bude nářez

    superkarma: 0 11.09.2008, 11:53:35
  2. [82] zindule [*]

    Já bych ten svůj nejradši taky zrušila, ale když si představím, co všchno tam mám nasměrováno, tak mě to přejde.

    superkarma: 0 17.09.2003, 18:54:20
  3. [77] tventula [*]

    I tak se dá vydělávat na lidech.

    superkarma: 0 14.09.2003, 18:12:39
  4. avatar
    [75] Ťapina [*]

    Mě docela překvapilo, že když jsem si aktivovala internetové bankovnictví, tak jsem hned zaplatila jeho zrušení, aniž bych o tom věděla. Paní na přepážce (výjimečně velice příjemná a milá - moje osobní poradkyně) mi řekla, kolik to bude stát, ale neříkala ni co tom, kdy - a ejhle, hned v dalším výpisu položka Zrušení internetového bankovnictví figurovala.

    superkarma: 0 13.09.2003, 10:43:12
  5. [73] Zuzanicka [*]

    To je teda pěkná pálka za zrušení účtu.Ještě že se na něco podobného v nejbližší době nechystám

    superkarma: 0 12.09.2003, 09:13:37
  6. avatar
    [71] Drahuška [*]

    blesksoft: přesně tak.

    superkarma: 0 11.09.2003, 21:59:42
  7. avatar
    [70] blesksoft [*]

    Já mám z účtu dost trvalých příkazů a platím poplatky za účet měsíčně kolem 200,-, ale přejít jinam se neodvažuji, protože všechno tady rušit a zaplatit to a jinde zase zaplatit za zavedení byla by to pěkná suma.

    superkarma: 0 11.09.2003, 21:52:08
  8. avatar
    [69] Drahuška [*]

    A příště bys nám mohla popsat, jak jsi třeba umyla hrnek od kakaa.

    superkarma: 0 11.09.2003, 21:46:26
  9. avatar
    [68] Haninka [*]

    tak to mne nastesti netrapi...

    superkarma: 0 11.09.2003, 21:24:07
  10. avatar
    [67] Kopicka [*]

    Do banky skoro nechodím, všechno hrnu přes PC. Ideální...

    superkarma: 0 11.09.2003, 21:22:39
  11. avatar
    [65] Sanofi [*]

    Já se v těchto věcech moc nevyznám,takže bch potřebovala poradit od nějakýho finančního poradce

    superkarma: 0 11.09.2003, 20:39:34
  12. avatar
    [64] Sanofi [*]

    Matiee: To věřím

    superkarma: 0 11.09.2003, 20:38:23
  13. avatar
    [63] Jitulenka [*]

    Je to bída a moc škaredý od bank... Co mne taky vytáčí je to, že když už náhodou jdu něco vyřídit osobně, tak si pěkně vystojím frontu k tomu správnému okýnku (v dalších dvou je zatvoreno) a pak zjistím, že potřebuji ještě něco, ale to dělá jiné "okýnko" a já jdu nevesele truchlivě čekat další frontu...

    superkarma: 0 11.09.2003, 19:55:32

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [61] Eva_CZ [*]

    kubikm: snad neomezeny pocet platebnich karet je samozrejme zadarmo, poplatek se plati za sekove knizky, ale k urcitym typum uctu dostanes zdarma razitka a co ja vim, nejake kraviny....
    Ale ono nejde o to, kolik tam clovek plati, jde o ten pristup, o jednani a i kdyz jsem mela tezke casy, byli vlidni, mili a vstricni.
    Mozna tusili, ze to bude pozdeji jinak!

    superkarma: 0 11.09.2003, 18:41:23
  2. avatar
    [60] Eva_CZ [*]

    Plysinka: ja ji uplne klidne udelam reklamu : Bank of America, USA. Ta nase je na Immokalee v Naples, Florida!
    A Adamuv deda ( Adam je muj favorit urednik ) byl Polak a Daniel ( manager ) ma 2 syny atd.atd., nejen oni znaji me!
    Matiee - mozna ze tam neznaji jmenem VSECHNY!
    To byl malej pokus o vtip, protoze s nami bajecne jednaji od samho pocatku. A jednali i kdyz jsem ujizdela do minusu a par doliku soupala z uctu na ucet.

    superkarma: 0 11.09.2003, 18:37:21
  3. avatar
    [57] kubikm [*]

    Eva_Fl: kdybych tě neznala, tak řeknu, že jsi provokatér já platím za bankovnictví přes internet 60,- za kartu 12,-, za novou platební 1300,-, za pohyb na účtě 2,5 až 3,5 podle toho, zda se jedná o stejnou banku, atd, atd.
    žádný dárek ani blahopřání

    superkarma: 0 11.09.2003, 15:53:20
  4. [55] iraskova [*]

    Taky mam ucet u CSOB a zatim jsem 100% spokojena. ale treba je to tim, ze jsem zatim nic moc nepotrebovala

    superkarma: 0 11.09.2003, 15:09:55
  5. avatar
    [51] Efča [*]

    Já mám peníze u ČSOB a jsem spokojená Personál je tam příjemný, zatím nebyly žádné problémy

    superkarma: 0 11.09.2003, 13:50:56
  6. [44] Jovka [*]

    Mam zkusenost. Chtela jsem zrusit kontokorent. Rikali, ze to nejde, ze se jen proste nevyuziva (nejdete do minusu). Asi vedi proc "nejde" zrusit- kdyz bude clovek potrebovat, pujde do minusu za uroky...a hotovo. Ted jsem se ptala jine urednice a ta rikala,ze zrusit jde-ale byla tam kratce-Tak kdo ma pravdu?

    superkarma: 0 11.09.2003, 12:47:56
  7. avatar
    [43] Eva_CZ [*]

    Lorain: fakt jo. Cumela jsem na to jako blazen!
    Dokonce kdyz jsem se Adamovi ( ten se o me stara nejvic ) do telefonu predstavila, on rika : ja vim, Evo, vy jste u nas v patek byla s manzelem....
    Pritom jsem byla jen u prepazky s temi seky......
    Oni si nejen pamatuji jmena, oni si pamatuji i ze mam trable s proplacenim JEDNOHO podelanyho seku - banka ve ktere ma zakaznik ucet neni mistni a prevod trva az 8 dni na rozdil od jinych bank, kde je prevod on line. Oni si pamatuji, co delam. Kdyz jsem si zalozila business ucet, prisla mi domu gratulace k podnikani podepsana VSEMI lidmi, kteri tam pracuji.
    Ze mi preji k narozeninam je samozrejmost a k Vanocum od nich dostavam darkovy balicek.
    Chudsi klienti dostavaji prani...

    superkarma: 0 11.09.2003, 12:45:00
  8. avatar
    [42] piškotek [*]

    ano v tabulce je u Ge Capital.... správně napsáno 200, ale nám řekli, že spořicí účet se zavádí automaticky(přito se mi vůbec nelíbí) a zrušení spořicího účtu stojí další 100.-
    A to nemluvím o tom když bych chtěla zrušit kartu. Asi je dobré si to zjist než půjdete měnit účet.

    superkarma: 0 11.09.2003, 12:36:09
  9. avatar
    [40] Lorain [*]

    Eva_FI: pamatujou jmenem jo? No to si jeste pockame, v moji bance si kokrat nepamatujou ani, ze maji zakaznika pozdravit, kdyz pride

    superkarma: 0 11.09.2003, 11:52:30
  10. avatar
    [38] Eva_CZ [*]

    Pajinka: minuly tyden jsem potrebovala ulozit par seku a prijela jsem k bance 15 minut po zaviraci dobe, tak jsem si rekla, ze je ulozim pres bankomat.
    Ale z banky vysel ven urednik a pozval me dovnitr!
    V pondeli jsem potrebovala osobne mluvit s nekym z banky. Banka ma uredni hodiny az od deviti, ale to uz jsem davno na cestach, zkusila jsem tedy zavolat po osme rano s tim, ze necham vzkaz na zaznamniku.
    Ale nebylo treba, telefon zvedl urednik, VEDEL, kdo jsem a pomohl mi vyresit problem...
    Jednou jsem tam utrousila, ze v me zemi se plati i za VKLAD!
    Fakt mi nechteli verit...
    Mesicne platim za vedeni ruznych uctu, ale vsechny ostatni sluzby vc. Internet banking mam zadarmo.
    Absolutne to tady funguje, v ,,me" bance si me pamatuji jmenem, jsou vstricni, jsou proste uzasni!
    Preji CR aspon JEDNU takovou banku!

    superkarma: 0 11.09.2003, 11:16:28
  11. avatar
    [37] Pajinka [*]

    Sice to není úplně k tématu, ale s bankami to souvisí. Včera jsem přišla v 16:45 vybrat dividendy - paní se důležitě podívala na hodinky, ujistila mě, že to snad ještě stihne. To je teda přístup!!!

    superkarma: 0 11.09.2003, 10:56:25
  12. avatar
    [36] Pajinka [*]

    Sice to není úplně k tématu, ale s bankami to souvisí. Včera jsem přišla v 16:45 vybrat dividendy - paní se důležitě podívala na hodinky, ujistila mě, že to snad ještě stihne. To je teda přístup!!!

    superkarma: 0 11.09.2003, 10:56:09
  13. [35] Ronnie [*]

    Já zatím ne, ale je dobré mít přesné informace

    superkarma: 0 11.09.2003, 10:43:51
  14. avatar
    [32] sarobrouk [*]

    Já mám účet u ČSOB. A od té doby, co mám platební kartu a ještě jsem si vyřídila BAnku přes internet, tak je vůbec k ničemu nepotřebuji a jsem ráda, že je nevidím.
    Pravda vyšlo by mi levněji, kdybych byla u e-banky, ale to už je fuk, měnit ot nebudu.

    superkarma: 0 11.09.2003, 10:27:08
  15. avatar
    [31] sarobrouk [*]

    vanbee: Proč na poštu?

    superkarma: 0 11.09.2003, 10:22:05
  16. avatar
    [30] Exupery [*]

    jupíí: Já jsem měla jeden účet, na kterém byl pohyb naposledy asi v roce 98, nechala jsem to nějak vyšumět. Poslední výpis, který jsem měla v ruce (chodil mi na kolej a já se odstěhovala) hlásil, že tam mám asi 100 Kč a od té doby se nic neděje. Tak snad mi nikde nenabíhá 5 let penále, spíš bych řekla, že ho zrušili už dávno. Ale zodpovědným typům moje řešení asi nepostačí

    superkarma: 0 11.09.2003, 09:39:04
  17. [28] Jaňula [*]

    Blues: to tedy nevím zda se ti to vyplatilo, když jsi zbytečně platila několik měsíců poplatky.

    superkarma: 0 11.09.2003, 09:25:53
  18. avatar
    [25] Acinka [*]

    A nebyla to náhodou spořitelna?

    superkarma: 0 11.09.2003, 08:53:33
  19. avatar
    [24] Blues [*]

    Tak na tohle jsem právě (neúmyslně) vyzrála
    Několik let jsem byla majitelkou Postžira, později převedeného na ČSOB. Jenomže pak jsem začala žít se svým nynějším manželem, přešli jsme na společný účet u eBanky a moje postžiro se jaksi stalo nadbytečným. Zakládala jsem je však tehdy ve svém trvalém bydlišti u rodičů a jako správná bordelářka jsem se pořád nebyla schopná vypravit na pobočku účet zrušit. Zůstatek šel postupně do mínusu o měsíční poplatky za vedení účtu a já už se tam chystala konečně zajít, když mi k rodičům přišel doporučený dopis:
    "Váš účet byl pro nedodržení podmínek zrušen. Debetní zůstatek uhraďte....". Ten debet dělá tři stovky, žádný poplatek za zrušení mi neúčtovali a nikam chodit nemusím
    Jo, i nepořádnost se někdy může vyplatit

    superkarma: 0 11.09.2003, 08:43:31
  20. avatar
    [22] alpina [*]

    rušila jsem před rokem účet u ČSOB, na počkání, podepsala jsem pár papírů a za deset minut jsem byla venku, žádnou další návštěvu po mě nikdo nevyžadoval, úřednice byla velmi příjemná a ještě mi na rozloučenou popřála krásný den!

    superkarma: 0 11.09.2003, 08:34:58
  21. avatar
    [20] Křečkomyš [*]

    Těch 40 dnů je standartní lhůta i v jiných bankách.

    superkarma: 0 11.09.2003, 08:29:53
  22. [19] helip [*]

    Úroveň našeho bankovnictví je opravdu otřesná a ochota pracovnic na přepážkách je taky příšerná. Ale všechno je v lidech, takže to chce pevné nervy a nenechat si nic líbit.

    superkarma: 0 11.09.2003, 08:28:50
  23. avatar
    [18] ValinaK [*]

    to, jak se chovají banky ke svým klientům je prachsprosté vydírání.My jim přece umožňujeme z našich peněz podnikat, peníze si tedy (pokud jsou schopné) mají vydělat někde jinde, než na tom nejsnadnějším terči - klientovi

    superkarma: 0 11.09.2003, 08:27:28
  24. avatar
    [15] Jupíí [*]

    Taky mám jeden zkomírající účet, myslím, že už mi přišel výpis s mínusovým zůstatkem. NEMATE NĚKDO zkušenost jak postupuje banka když se majitel k účtu nehlásí? Nevíte jestli účet v klidu zlikvidují nebo jestli zkrachovalého nebožáka ještě tahají po soudech? DÍKY ZA NÁZORY.

    superkarma: 0 11.09.2003, 08:19:09
  25. avatar
    [10] Jupíí [*]

    Chachacha já měla účet v Union bance a tam mi účet zrušili zkrachováním tak , že zlodějské poplatky ostatních bank jsou proti tomu pohodička.

    superkarma: 0 11.09.2003, 07:46:36
  26. [9] Lapcikova [*]

    Myslím,že je lepší mít peníze doma a ne aby na nich vydělavali ještě další lidé a služby no hrůza. Pokud jdete vyřizovat něco do bynka tak se musíte obrnit trpělivostí a mít hodně volného času.

    superkarma: 0 11.09.2003, 07:41:02
  27. avatar
    [7] bobíček [*]

    Zatím jsem si účet nerušila,ale občas slyším podobná vyprávění.Ach jo.

    superkarma: 0 11.09.2003, 07:11:29
  28. avatar
    [6] Charmed [*]

    Co dodat k jakýmkoliv poplatkům v bance? Snad jen si postestknout, že jsme stále 100 let za opicemi. "Venku", např. v Německu, je zcela běžné, že vám účet zruší okamžitě a to bez jakýchkoliv poplatků a navíc se vás ani neptají na důvod zrušení. Vše probíhá v poklidné atmosféře a s úsměvem bankovní pracovnice. Pokud si zakládáte účet, také nepotřebujete "horentní" sumu na to, aby byl účet založen. Nevím, jak vy, ale pokud nesjem s nějakou službou u nějaké banky spokojena a chci od nich odejít, tak stále nechápu, proč je třeba za to platit!?!? Když odcházíte od svého dodavatele s tím, že jste nespokojeni, tak mu přece taky neplatíte "odchodné" nebo ano??? Já tedy ne a to samé by mělo platit i pro banky.

    superkarma: 0 11.09.2003, 07:06:05
  29. avatar
    [2] Eva_CZ [*]

    Fakt je mi vas tam lito!
    To uz snad ani neni bordel.....

    superkarma: 0 11.09.2003, 02:45:35
  30. avatar
    [1] Jarunka [*]

    Zasnu, jake jsou s tim komplikace Kdysi jsem mela ucet v KB a ukonceni bylo rychle a bez problemu. Take jsem nekde cetla clanek, ze pokud se platebni karta ztrati, neni mozne, ucet zrusit. To uz povazuji, za totalni blbost. A ty neustale poplatky za zrizeni, vedeni a zruseni uctu, jsou na hlavu a na

    superkarma: 0 11.09.2003, 01:05:26

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme