Bulvár

Zrada a pomsta


Každou z nás určitě někdo někdy zradil nebo podrazil. Manžel, přítel, milenec, kamarádka, děti, rodiče. Někdy jsou to zrady „nevinné“ jako třeba, když voláte kamarádce, zda s vámi půjde do kina, a ona se vymlouvá, jak ji hrozně bolí hlava, a pak ji potkáte před kinem s holkou, kterou nemůžete vystát.

 

Některé zrady ale bolí víc. Třeba, když vám u oltáře někdo slíbí věrnost a za dva roky ho najdete s jinou v posteli.
Zradou je vlastně i každý rozchod. I když za něj většinou mohou oba dva, je to vždycky zrada lásky a slibu: "Budu tě vždycky milovat."

Za zradou mnohdy následuje pomsta. Jsou typy lidí, kteří nad ní mávnou rukou a velkoryse odpustí. A pak jsou ti, kteří pro pomstu žijí. Myslím si, že nejlepším způsobem, jak oplatit zradu, je odpustit, ale nezapomenout. Někde jsem četla, že pro to, aby byl člověk šťastný, musí oprostit své srdce od nenávisti. Věřím tomu, ale dodávám: oprostit, ale nezapomínat!

 

Moje babička vždycky říkala: „Nejlepší pomsta je úspěch.“

Měla pravdu. Na gymnázium se mnou chodil kluk. Byl moc chytrý, hodný, milý. Ale ošklivý a nemoderně oblečený. Holky se mu smály a žádná ho nechtěla. Tehdy byl smutný, já mu říkala: „Počkej za pár let a uvidíš.“
A taky dneska vidí. Vystudoval vysokou školu, pracuje v Rakousku, vydělává moře peněz a je pořád stejně ošklivý. Ale holky, které se mu předtím smály, mu teď lezou samy do postele a může si vybírat.

Cola

Takže, když je mi teď někdy smutno, že mi někdo ublížil nebo mě zradil, vzpomenu si na babičku, seberu všechnu energii, zatnu zuby a pracuji na sobě. A všem škarohlídům, posměváčkům a zrádcům ještě jednou ukážu!

 

Kdo vás kdy nejvíc zradil?

Koho jste zradila vy?

Je lepší odpustit, zapomenout, nebo pomstít se?

Znáte nějakou rafinovanou pomstu?

Dokážete na zradu zapomenout?

   
27.04.2006 - Společnost - autor: Katka Stárková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [93] algidda [*]

    Lindusha: Víš,ze začátku to prosrě nejde,chovat se k ní jako předtím.Říkáš si ,že už to nikdy nebude jako dřív.Ale pokud se snažíš a chceš aby to bylo dobrý.Pokud ti na tom přátelství záleží,tak se budeš divit.Sice to ještě nějakou dobu potrvá,ale najednou zjistíš,že je to v pohodě.Není to lehké,ale pokud ty chceš,jde to.Tak to skus.Přeju ti aby to dobře dopadlo.Ahoj.

    superkarma: 0 30.04.2006, 15:50:02

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [87] algidda [*]

    Lindusha: Je to hrozně těžké.Ale pěstovat si v sobě nenávist je to nejhorší co můžeš udělat.Nakonec tě to zničí.

    superkarma: 0 27.04.2006, 18:16:23
  2. avatar
    [80] marcellina* [*]

    pomsta? To bych asi nezvladala. Verim tomu, ze kazdymu se jeho zla vrati a nejhorsiho pro zlyho cloveka, je zit a srovnat se sam se sebou a svym svedomim

    superkarma: 0 27.04.2006, 14:13:14
  3. avatar
    [73] ad.astra [*]

    alko: nebojím, protože si myslím, že by ty boží mlýny měly být spravedlivé a hájící pravdu. Já jen té pravdě pomáhám, aby trošku rychleji vyplula na povrch. Rozhodně nepoužívám zákeřnou taktiku, tak jak například tady uvádí Toniniella, že ji použil její Ex proti ní a zaobalil to tím, že rozvod bude rychlejší... já totiž na to svoje "mstění" používám výhradně zákon

    superkarma: 0 27.04.2006, 12:31:30
  4. avatar
    [72] Toniniella [*]

    No, to je případ od případu. Rozhodně každý rozchod není zrada. Když se vám někdo líbí, zkusíte se s ním sblížit, ale pak zjistíte, že to nejde, pak to není zrada ale snad i záchrana a to pro oba dva.
    Zradil mě můj muž, ne když si našel jinou, ale když mě u soudu obvinil z věcí, které sem nikdy neudělala, prej aby to jako šlo rychlejc. Mrzelo mě to a někdo to zabolí doteď, ale nikdy sem se nemstila, hlavně sem to nikdy nevykládala dětem. Tady pomsta ničemu nepomůže.
    Ale měla sem kolegu, děsnýho drbnu, a na toho sem jednou vymyslela pěknou pastičku. Šla sem na operaci a všechny sem poprosila, aby mu namluvili, že sem vyhrála a jedu někam do Ameriky na měsíc na dovču. On tomu uvěřil a dobře tři týdny nespal celej zelenej závistí. To sem si teda vychutnala.
    Takže jak kdy.

    superkarma: 0 27.04.2006, 12:17:18
  5. avatar
    [71] algidda [*]

    Nejlepší řešení je odpustit a zapomenout.Jinak se tím člověk pořád zabýva a plánuje pomstu.A to je moc špatně.Protože,potom jsme stejní jako ti co nám ublížili.A to přeci nechceme být.

    superkarma: 0 27.04.2006, 12:02:33
  6. avatar
    [70] alko [*]

    ad.astra: A nebojíš se, že se ti ty "etapové" pomsty někdy vrátí? Boží mlýny melou na všechny strany...

    superkarma: 0 27.04.2006, 12:01:06
  7. [68] 7kraska [*]

    Mne teda vic nez zrada vzdycky dostane, ze kdyz si nekoho pustim do srdce a do duse a pak se s nim rozejdu, jde to vsechno vnivec. Proste s nekym jsem si strasne blizko, rikam mu sve nejtajnejsi myslenky a najednou jsme od sebe a vsechno je to pryc. S tim se fakt tezko smiruju.

    superkarma: 0 27.04.2006, 11:28:02
  8. avatar
    [67] sjuu [*]

    nedávno mě zradila "kamarádka" tím nejhorším způsobem (chtěla mého přitele a málem se jí to povedlo). Taky bych se ji nejraději nějak pomstila, ale vím, že to, že ona musi žít sama se sebou (a svým hnusným JÁ) je pro ni ten nejhorší trest...pro mě skončila a já si už zase žiji spokojeně dál

    superkarma: 0 27.04.2006, 11:12:55
  9. [66] a.... [*]

    ad.astra: zpopelnit, rozprášit na druhém konci světa jeho jméno vymazat z paměti

    superkarma: 0 27.04.2006, 11:02:48
  10. avatar
    [65] ad.astra [*]

    a....: pro mě je víc, jak mrtvej ale občas vstává z hrobu, tak ho tam vracím

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:59:05
  11. avatar
    [64] floo [*]

    na pomstu nehraju, věřím v karmu

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:57:43
  12. [63] a.... [*]

    ad.astra: proč se na to nevykašleš??? můj ex je pro mě mrtvej člověk

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:57:00
  13. avatar
    [62] ad.astra [*]

    a....: ale to se pleteš, to není blbej životní program , kdybych se na to vykašlala, připsal by si vítězství na svou stranu onen dotyčný právě tím, že bych rezignovala. Ostatně, tu největší porážku už utrpěl, vedu šťastný a spokojený život, který mi nepřál a stále nepřeje...ty msty jsou jen takové třešničky na dortu, kterými mu ukazuji, že bylo hodně špatné a nelogické mi vůbec kdy ubližovat a ukazuji, že pravda je na mé straně

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:50:36
  14. [61] a.... [*]

    ad.astra: to máš dost blnej životní program že se na to nevykašleš a neděláš něco užitečnějšího

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:43:41
  15. avatar
    [60] ad.astra [*]

    Lindusha: ano, nedá se říct, že zradil, ale ublížil a mstím se postupně - vždycky nechám toho dotyčného v relativním klidu a pak přijde ta pomsta. Je to takříkajíc na etapy

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:40:22
  16. avatar
    [59] ještěrka.ehp [*]

    Lindusha: tak to jsme na tom tak stejně s tou kamarádkou, akorát u mě je to už cca 2 roky nazpět a vztahy už se ustálily na příjemné hladině Nikomu nic nevyčítám, kor abych se mstila, jen mě vždycky další taková věc naučí o trochu míň se spolíhat na lidi a o trochu víc na sebe

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:37:12
  17. avatar
    [57] ad.astra [*]

    Řekla bych, že za jedno je pomstu vymyslet, třeba do detailů s tím, že budete vědět, jak by to tomu dotyčnému ublížilo - stále mám na mysli jeho ego, už tím, že se na něco takového myslí, dá vám pocit jakéhosi zadostiučinění, za druhé je tu potom tu pomstu zrealizovat....to si myslím, že je pro třeba většinu lidí už těžké (ale třeba také ne..)

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:32:29
  18. avatar
    [56] svetluszka [*]

    ad.astra: Lindusha: ..já se třeba "pomstím" zrovna tím rýpnutím... ...v nejvhodnější dobu.... . Ale zalaťpánbů, to nemusím dělat často, protože lidi s kterejma se stýkám, jsou moc hodní...
    Ty prevíti už neexistou...

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:27:33
  19. avatar
    [54] ad.astra [*]

    a....: ano, to je jeden druh pomsty - a perfektně funguje, to mám odzkoušeno

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:25:14
  20. avatar
    [53] Mylady [*]

    Pokud by mi někdo moc ublížil, tak se nebudu vůbec špinit tím, abych se mu mstila. Proč? Taky se mi to stalo. Ale ten člověk je pro mě ubožák a jakoby ani neexistuje.

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:24:46
  21. avatar
    [52] ad.astra [*]

    Lindusha: zatím ti nikdo tak neublížil, aby si se pomstila a až se tak jednou stane? (nepřeju ti to, ale zamyslet se nad tou evetualitou...)

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:24:00
  22. [51] a.... [*]

    ad.astra: nejvíc ublížíš, když mu dáš najevo, že ti podrazem nijak vlastně neubížit a že jsi naprosto v pohodě

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:23:59
  23. avatar
    [49] ad.astra [*]

    Tak mě to připadá, že jsou tu všechny bez rozdílu jak andělé, nikdo nevymyslel nějakou pomstu? Kde se tedy flákají ti čeští závistivci, snovači krutých pomst ??
    Taky si říkám, že boží mlýny melou...ale pomalu! Tak proč dotyčnému nezpříjemnit život, když vám (mě) ublížil? Jistě, že se nezaobírám pomstou krutou, jak ublížit na zdaví, či na životě, ale takové to polechtání a sražení hřebínku...neříkejte, že nikdo z vás byť i na to jen nepomyslel

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:15:41
  24. [47] a.... [*]

    Mylady: Lindusha: no když už chceme nějakou tu "pomstu" pro kamarádky, které nám udělají podraz...ta nejlepší je ignorovat je, když za námi přilezou a dát jim najevo, že se bez nich dost dobře obejdeme ..no a pak jim už můžeme ten podraz zapomenout

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:10:33
  25. avatar
    [46] Mylady [*]

    Lindusha:

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:10:30
  26. avatar
    [43] Mylady [*]

    ještěrka.ehp: určitě se k odpuštění váží city. To máš pravdu. Měla jsem kamarádku, která mě zradila a moc mě to bolelo. Snažila jsem si to s ní vyříkat, ale nebyla úpřimná. Po nějakým čase mi zavolala, daly jsem si schůzku a já jsem znovu chtěla vyřešit náš problém. Byla přístupnější, věci jsme si daly do pořádku, což je super, protože určitě nemá cenu si v sobě držet nějakou zlobu, neodpuštění....Ale už to nejde, abysme se vzájemně svěřovaly a tak. Vlastně to jde nějak do ztracena. Já už bych nedokázala mít důvěru k někomu, kdo ublíží. Ale necítím žádné negativní emoce a přeji ji všechno dobré. Takhle jsem to myslela.

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:02:03
  27. avatar
    [42] Meander [*]

    svetluszka: Pokud se v tom přestaneš hrabat a vymýšlet, co hnusného bys provedla na oplátku, je to vlastně jistý druh odpuštění.

    superkarma: 0 27.04.2006, 10:01:58
  28. avatar
    [41] svetluszka [*]

    Meander: ..že je nejlepší odpustit...a to je třeba pro mě to, že na to zapomenu.
    Odpustit ale nezapomenout je podle mě už tak trochu pomsta....

    ...zas píšu jak tatar.."dél karádi" ... ..to tu ještě nebylo.

    superkarma: 0 27.04.2006, 09:59:29
  29. avatar
    [40] ještěrka.ehp [*]

    Mylady: k odpuštění se váží nějaké city a pokud k tomu člověku přestanu cokoli cítit a nemám potřebu se s ním vídat či s ním mít jakýkoli kontakt, tak se asi o odpuštění mluvit nedá, ne?

    superkarma: 0 27.04.2006, 09:53:15
  30. avatar
    [39] Meander [*]

    svetluszka: To tu někdo tvrdí?

    superkarma: 0 27.04.2006, 09:50:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme