Styl

Zpátky do formy po porodu pomocí tréninku Jenny Burell na Power Plate

power plate

Tabuizované, často potají řešené důsledky oslabeného svalstva pánevního dna se v současnosti týkají více než poloviny žen. Opakované porody, špatný životní styl, menopauza, urologické a gynekologické operace, fyziologické změny, úrazy – to jsou všechno faktory ovlivňující pevnost a funkčnost svalstva pánevního dna. O této problematice se vzhledem k její intimní povaze moc nemluví, a řada lidí tudíž neví, jak problémy aktivně řešit. Poruchy funkce pánevního dna se pro ně pak stávají strašákem, který nepříjemně ovlivňuje kvalitu života.

Projevy dysfunkce pánevního dna jsou velmi nepříjemné. Patří mezi ně například pokles až výhřez orgánů malé pánve, inkontinence moči nebo stolice, bolesti zad a kostrče, nebo také poruchy sexuálních funkcí. „O vážnosti tohoto problému hovoří i statistiky. Problémy způsobenými poruchami pánevního dna trpí vysoké procento žen. Nejčastějšími problémy, které denně řeším, jsou sexuální dysfunkce a potíže s kontinencí, přičemž sexuální dysfunkce nastupuje nejčastěji po porodu v závislosti na porodní zátěži kombinované s trhlinami pánevních cest. Na toto v pozdějším věku navazují plynule i problémy s udržením moči, k čemuž přispívá  též snížená fyzická aktivita žen a zhoršující se hormonální funkce vaječníků.  Důležitá je vždy prevence – málo lidí ví, že nejúčinnější možností, jak o pánevní dno pečovat, je především cvičení,“ říká gynekolog MUDr. Vladislav  Klimeš. 

O tom, že jsou tyto problémy skutečně velmi časté a mnoha lidem přináší nepříjemnosti v životě i v partnerských vztazích, hovoří také sexuoložka docentka Laura Janáčková. „Ve své ordinaci se nejčastěji setkávám s těžkostí dosahování orgasmu u žen, ale i u mužů, vlivem oslabeného svalstva pánevního dna ženy. Nedosažení orgasmu má pak nepřímo vliv i na sexuální apetenci. Výzkumy naznačují, že sexuální dysfunkce u žen i mužů často výrazně ovlivňují i jejich partnerský vztah a pocit životní spokojenosti,“ sděluje zkušenosti ze své praxe paní docentka.

Jak problémy způsobené oslabeným svalstvem pánevního dna řešit

Dle odborníků je jednoznačně nejlepším a nejúčinnějším řešením cvičení. Pokud se svalstvo pánevního dna posílí, zdravotní problémy se lepší či zcela zmizí. Žena se následně cítí lépe po fyzické i psychické stránce. Důležité je zvolit správný druh cvičení, v počátcích se určitě vyplatí cvičit pod odborným dohledem v podobě osobního trenéra či fyzioterapeuta. Není ovšem nutné čekat až na okamžik, kdy se problémy objeví. „Prevence je velmi důležitá, zpevněné svalstvo pomáhá snáze porodit a rychleji po porodu regenerovat,“ doplňuje Klimeš. „Dobrá kondice svalů pánevního dna je důležitá pro každého člověka, i když nemá žádné zdravotní potíže, především pro kontrolu držení a stabilizace těla,“ říká Zuzana Bičíková, trenérka a školitelka programu Power Plate pro maminky po porodu. 

Jak posilovat svalstvo pánevního dna

Power plateZákladem cvičení je uvědomit si své pánevní dno. Lze si jej představit jako síť svalů, které spojují stydkou kost v přední části s kostrčí a sedacími kostmi v zadní části. Těmito svaly prochází – a jsou jimi také ovlivňovány – močová trubice, vagina a řitní otvor. Uvedené svaly podpírají močový měchýř, dělohu a konečník. Pomoci může především vhodný cvičební program, který vám umožní aktivovat a zapojit hluboké svalstvo.

Svaly pánevního dna je možné procvičovat dvěma způsoby – izolovaně a vědomě, tzv. Kegelovými cviky, nebo zapojením koaktivátorů pánevního dna. To jsou svaly, jejichž aktivací zapojíme i pánevní dno. Jedná se o adduktory (vnitřní strana stehen) a abduktory (vnější strana stehen) a příčný sval břišní.

Power Plate nabízí efektivní zpevnění pánevního dna

Dalším způsobem, jak účinně aktivně zapojit svalstvo pánevního dna, je cvičení na vibrační a rehabilitační plošině Power Plate, což lze vhodně kombinovat i s výše uvedeným cvičením. O pozitivním vlivu vibračního tréninku hovoří i odborné studie. Ty vesměs prokázaly vyšší aktivaci svalů pánevního dna ve srovnání s jinými typy cvičení. Ze švýcarské studie o vlivu vibrací na stimulaci pánevního dna vyplývá, vyplývá, že aktivita pánevního dna při Kegelových cvicích bez vibrace je 75 uV (mikrovoltů), přičemž aktivita pánevního dna v průběhu tradičních Kegelových cviků s přidáním vibrace činí 95 uV. Ze závěru studie vyplývá, že vibrace vede k vyšší aktivaci svalstva pánevního dna u žen s oslabeným svalstvem pánevního dna a dosahuje vyšší aktivace pánevního dna než maximální volní kontrakce. (zdroj Neurourol. Urodynam. © 2009 Wiley-Liss, Inc.)

Power platePower Platenyní představuje nový efektivní program, kombinující účinné cvičení na posílení svalstva pánevního dna s profesionálně vedeným tréninkem na Power Plate, který pomáhá svaly pánevního dna aktivovat a zvyšuje tak účinnost cvičení. Tvůrkyní a propagátorkou tohoto programu je Jenny Burrell, britská zdravotní trenérka a zakladatelka společnosti Burrell Education. Hlavním posláním Jenny je péče o ženy těhotné, po porodu, po urologických či gynekologických operacích, kterým pomocí uceleného cvičebního programu pomáhá vrátit se do formy. 

Tento nový program pomáhá hlavně novopečeným maminkám vrátit se zpět do formy, zdokonalit postavu, zůstat aktivní a především správně a účinně posílit svaly, na které mají těhotenství a porod největší vliv. Hodí se i pro ženy v menopauze, jimž kromě vysoké účinnosti na svalstvo pánevního dna pomůže odbourávat i další neduhy, například zmírnit projevy osteoporózy.Cvičení je skvělé i jako prevence. Určeno ovšem není pro těhotné ženy, ty musejí se cvičením počkat až po porodu. Ve srovnání s běžným cvičením je tento trénink kratší a efektivnější. Už samo stání na vibrační desce zesiluje díky intenzivní nervosvalové stimulaci stahy svalů a tím je posiluje.

Cvičení na Power Plate umožní klientce přesné zaměření na konkrétní skupiny svalů, takže lze velmi dobře posilovat jak svaly pánevního dna, tak i břišní a hluboké zádové svaly – tedy přesně ty partie, na které mělo těhotenství ten největší vliv. Program je ovšem koncipován tak, aby klientce také pomohl také vymodelovat celou postavu a zároveň kompenzoval špatné pohybové stereotypy spojené s péčí o miminko, které vedou především k bolestem ramen, krku a šíje či beder. Velmi vhodným řešením je toto cvičení též pro ženy, které trápí inkontinence. Správně posílené svalstvo pánevního dna tento problém mnohdy dokáže bezezbytku vyřešit.

Program, který nabízí efektivní cvičení pro maminky po porodu a další ženy, které potřebují posílit pánevní dno a břišní svalstvo, dnes nabízí řada  Power Plate studií po celé České republice. Trenéři jsou na něj speciálně školeni a ženám nabídnou individuální programy na míru.

Seznam všech Power Plate studií v ČR naleznetena www.powerplate.cz. Více o programu se dozvíte na www.burrelleducation.com. Zájemci mohou také kontaktovat společnost Power Plate, kde obdrží informace o tom, která studia program nabízí. Kontakt naleznou na výše uvedených stránkách.

O Jenny Burrell

Zakladatelka Burrell Education - společnosti pro odborné vzdělávání v oblasti tělesné kondice, která hledá nejmodernější, ověřené a prokázané metody, jak udržet stávající a budoucí matky zdravé a v dobré kondici. Jenny Burrell přednáší na pracovních seminářích o cvičení v těhotenství a po porodu, zároveň také spojila své síly s Power Plate International k vytvoření a realizaci úspěšného pracovního semináře, který vyhodnocuje poporodní stav klientek, předepisuje příslušná cvičení a školí budoucí cvičitele na efektivním přístroji Power Plate.
Tento speciální cvičební kurz naučí cvičitele pracovat s klientkami v různých fázích poporodní rekonvalescence. Pomůže také vytvořit odpovídající program posilovacích cvičení na přístroji Power Plate v souladu s individuálními potřebami klientky.

Power plate

O Power Plate

Cvičení na přístroji Power Plate přináší celou řadu výhod. Změnu uživatelé pocítí už po třech patnáctiminutových cvičeních týdně. Pravidelné cvičení pomáhá zvýšit sílu a pružnost svalstva, tělesnou kondici, pohybové schopnosti, rovnováhu a aktivní odpočinek. Rovněž omezí výskyt celulitidy a tělesného tuku a přispěje k úbytku na váze. Využívají jej i profesionální sportovci, především k protažení svalů, zahřátí a aktivnímu odpočinku. Stroje jsou též výborným rehabilitačním prostředkem. Power Plate funguje na principu přenosu vibrací do svalů, které aktivují reflexivní svalové stahy, čímž je dosaženo daleko větší zapojení svalových vláken než u běžného tréninku. Cvičení na Power Plate se hodí pro jedince všech věkových kategorií. Zvyšuje tělesnou kondici a napomáhá rozvoji fyzických schopností. Speciální programy širokého zaměření jeho všestrannost ještě více rozvíjejí. Začnou-li novopečené matky se speciálním cvičením na Power Plate hned po porodu, mohou brzy nabýt své dřívější postavy.

Power plate

   
21.11.2012 - Sportem ke kráse - autor: Komerční článek

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [41] natallly [*]

    Tak to já jsem dostala od sestry k vánocům kurzy břišních tanců http://www.atiya.cz/kurzy-orientalni-tanec-praha/index.php. Budeme na ně chodit spolu a už se docela i těším. Dáme si do těla, trochu se zformujeme a budeme spolu.

    superkarma: 0 15.01.2013, 09:00:56
  2. avatar
    [40] ekleinovka [*]

    Já byla po každém porodu na své původní váze, nijak jsem moc nepřibíralaSml80

    superkarma: 0 29.12.2012, 17:21:05
  3. avatar
    [39] kapkamore [*]

    Super článek..

    superkarma: 0 22.11.2012, 18:38:42
  4. [38] rendac [*]

    zajímavý a poučný článek Sml16

    superkarma: 0 21.11.2012, 22:56:09
  5. avatar
    [37] arminka [*]

    Sml16 po porodu jsem hubla i bez těchto vymožeností Sml57

    superkarma: 0 21.11.2012, 22:17:45
  6. [36] DCOlga [*]

    Po prvním porodu jsem měla původní váhu už 3 dny po porodu.

    superkarma: 0 21.11.2012, 21:55:04
  7. [35] Trefa [*]

    Trefa:pro maminky pekny program.alespon neco udelaji pro sve zdravi.

    superkarma: 0 21.11.2012, 21:30:44
  8. [34] jukl [*]

    když jsem šla z porodnice, už jsem měla původní váhu...

    superkarma: 0 21.11.2012, 20:22:12
  9. avatar
    [33] reditelka [*]

    Já mělampo první porodu - 5 kg proti původní váze, za to po druhém jsem shazovala 12 kg tvrdě půl roku.

    superkarma: 0 21.11.2012, 19:18:02
  10. avatar
    [32] Makynka [*]

    Mě stačil rotoped, dlouhý procházky a posilování bříška. I na sebelepším stroji se holt musí makat Sml54

    superkarma: 0 21.11.2012, 19:09:48
  11. [31] free [*]

    Až teď v menopauze bych ten přístroj potřebovala.  Cvičení ovšem není levné a já jsem nezaměstnaná.

    superkarma: 0 21.11.2012, 18:57:54

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] denkas [*]

    Půl roku po porodu sem měla ještě asi 4 kila míň než před těhotenstvím.Kila šly sama dolůSml80Stačil pohyb kolem miminka

    superkarma: 0 21.11.2012, 17:40:29
  2. avatar
    [29] Yannize [*]

    no, soudě podle těch čtyř obrázků by ke cvičení stačila jen stolička, tak k čemu takovej velkej krám, že jo Sml24

    superkarma: 0 21.11.2012, 17:31:23
  3. avatar
    [28] daska59 [*]

    Po porodu jsem vážila asi o kilo méně, takže jsem nepotřebovala Sml16

    superkarma: 0 21.11.2012, 16:49:00
  4. avatar
    [27] ladouch [*]

    Tolik jsem v těhotenství nenabrala, abych to musela shazovat, šlo to samo.Sml59

    superkarma: 0 21.11.2012, 16:10:48
  5. avatar
    [26] JITA72 [*]

    je to cvičení pro bohaté a pro ty co mají chůvy už se vidím jak mám na to čas myslím,že lítání a vstávání kolem miminka úplně stačí na to aby kila šla sama dolů ,když se samozřejmě nebudeme přežírat.a hlavně nemusí být člověk hned za měsíc šlank není to zdravé!!!!

    superkarma: 0 21.11.2012, 15:23:47
  6. [25] Lazna [*]

    Sml80

    superkarma: 0 21.11.2012, 13:56:26
  7. avatar
    [24] rusalka2008 [*]

    Hanula — #22 asi tak...

    superkarma: 0 21.11.2012, 13:50:36
  8. avatar
    [23] Judo [*]

    Určitě dobré cvičeníSml22

    superkarma: 0 21.11.2012, 12:39:37
  9. avatar
    [22] Hanula [*]

    Sml16cvičení dobré -  jen nebýt líná

    1. na komentář reaguje rusalka2008 — #24
    superkarma: 0 21.11.2012, 11:51:48
  10. avatar
    [21] blesksoft [*]

    kolotoč kolem dětí mi stačil a stejně z porodnice jsem vždy odcházela na stejné váze jako před otěhotněním

    superkarma: 0 21.11.2012, 09:48:22
  11. avatar
    [20] danap [*]

    tenhle stroj neznám....

    superkarma: 0 21.11.2012, 09:27:53
  12. avatar
    [19] saruz [*]

    hubla jsem každodenním kolotočem kolem dětiček, někdy to byl pěkný frmol Sml30, ten přístroj teda neznám

    superkarma: 0 21.11.2012, 08:54:54
  13. [18] step1 [*]

    Očekávala jsem v článku uvedení některých cviků, ale zatím je to reklama na Power Plate. Nám cviky ukazovali už v porodnici.

    superkarma: 0 21.11.2012, 08:53:55
  14. avatar
    [17] Kytinkak [*]

    lidicka — #7 přesně tak, to asi platí pro maminky co mají hned chůvu a starají se jen o sebe, chtěla bych ale vidět kolik jich takových je, asi moc néé

    superkarma: 0 21.11.2012, 08:33:33
  15. avatar
    [16] delfi.na [*]

    na power chodím pravidelně a musím říct, že od té doby mě nebolí záda, asi jsem zpevnila zádové svaly Sml22

    superkarma: 0 21.11.2012, 08:30:52
  16. avatar
    [15] kristagg [*]

    Měla jsme si děvčata najmout chůvu Sml16 (tak jak to dělají tzv. celebrity) a věnovat se cvičení - jo, dnes je jiná doba.

    superkarma: 0 21.11.2012, 08:22:11
  17. [14] doginka [*]

    xx-b — #12 Sml22 souhlasím, ijá to měla stejně

    superkarma: 0 21.11.2012, 08:21:08
  18. avatar
    [13] lenig [*]

    přeji děvčatům po porodu, aby stíhaly udělat si zase hezkou postavu...Já jsem kojila a kojila, všude chodila pěšky, aby Kačenka nic nechytila v MHD, tak na cvičení nebyl časSml80

    superkarma: 0 21.11.2012, 08:14:12
  19. avatar
    [12] xx-b [*]

    já byla po každém porodu v takovém frmolu, že na cvičení nebyl čas... ale kila šla dolů právě díky té honičce Sml16

    1. na komentář reaguje doginka — #14
    superkarma: 0 21.11.2012, 08:12:00
  20. [11] jithule [*]

    neměla jsem čas po porodu chodit svičit

    superkarma: 0 21.11.2012, 08:08:01
  21. avatar
    [10] Žofie [*]

    Kde by na tohle máma od mimina vzala čas? Nedávno se tu rozebíralo, že maminy čas nemají a že nestíhaj Sml80

    superkarma: 0 21.11.2012, 07:57:49
  22. avatar
    [9] tajnostii [*]

    Tak to nevím-neznámSml23

    superkarma: 0 21.11.2012, 07:18:44
  23. [8] magic11 [*]

    lidicka — #7 zrovna jsem to chtěla napsat, kdepak by na to čerstvé maminky vzaly čas a hlavně měly tu příležitost dostat se k power plate Sml15

    superkarma: 0 21.11.2012, 07:08:42
  24. [7] lidicka [*]

    Nevím jak kdo, ale jako čerstvá maminka po porodu jsem na cvičení neměla vůbec pomyšlení. Byla jsem na dítě sama, manžel pracoval od nevidím do nevidím, takže cvičením bylo neustálé běhání kolem miminkaSml22

    1. na komentář reaguje magic11 — #8
    2. na komentář reaguje Kytinkak — #17
    superkarma: 0 21.11.2012, 05:51:43
  25. avatar
    [6] vodfon, kolie [*]

    Tak to je fajnSml16Sml16, jenom škoda, že já už mám odrozenoSml59Sml59Sml59Tehdy jsem přibrala  26 a 19 kilo, léta jsem to zhazovalaSml80Sml80Sml80Já jsem měla všechna kila v  prsouSml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 21.11.2012, 05:48:30
  26. avatar
    [5] ekleinovka [*]

    Vůbec jsem neměla čas po porodu chodit cvičit,babičku jsme neměli a já se nalítala kolem dětí,že jsem večer padla splavená na kutě. Kila jsem měla dola razdva a navíc mnohem víc, byla jsem hubeňour,až to nebylo hezké

    superkarma: 0 21.11.2012, 05:44:09
  27. avatar
    [4] tepito [*]

    po každém porodu jsem měla pohybu kolem dětí až až,zhubla jsem do konce šestinedělí...

    superkarma: 0 21.11.2012, 05:37:57
  28. avatar
    [3] Jitullinka [*]

    Jindriska8 — #2 ani já Sml23

    superkarma: 0 21.11.2012, 02:26:04
  29. avatar
    [2] Jindriska8 [*]

    Tento přístroj neznám.Sml23

    1. na komentář reaguje Jitullinka — #3
    superkarma: 0 21.11.2012, 01:43:08
  30. [1] jerenika [*]

    Tak celkově bych potřebovala posílit, přeci jen od těhotenství jsem zlenivěla, a je to znát Sml26

    superkarma: 0 21.11.2012, 01:36:01

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme