Vztahy

Zneužívá Marie svého syna, nebo potřebuje opravdu pomoc?

Možná ne až tak ojedinělou situaci zažívají už nějaký čas mladí manželé Jitka a Karel Vávrovi. Karlova matka totiž chodí stále za svým synem pro peníze, které pak nesmyslně utrácí. Jitka už toho má dost, protože sami nemají na rozdávání. 

peníze

Karlova matka bydlí kousek od místa, kde bydlí i její syn s manželkou a jejich dvouletými dvojčaty, Míšou a Barborkou. Jitka je na mateřské dovolené a Karel je spolumajitelem autobazaru, kde se mu daří tak na střídačku. Přesto nikdy neodmítne „založit“ svoji matku, která chodí čím dál častěji.

Dejme prostor k vyjádření samotným adeptům, konkrétně Jitce a Karlovi.

Karel

Je to moje máma a cítím k ní jistou zodpovědnost. Nevidím na tom nic špatného, když za mnou přijde, jestli bych jí nepřispěl na topení nebo na léky, anebo třeba i na pobyt v lázních. Nikdy to neměla jednoduché, když jsme byli s bráchou ještě malí, počítala každou korunu. Táta moc nevydělal, ale máma vždycky dokázala vykouzlit i z mála. Jitka si s mojí mámou nikdy nerozuměla, prostě si už od začátku nesedly. Ani proto k nám za holkama moc nechodí a přijde spíš za mnou do práce. No tak jí občas finančně přispěju, no a co? Vím, co pro mě i pro bráchu všechno udělala, a když můžu, tak jí udělám radost. Je to moje máma a mám ji rád, nevím, co na tom Jitce vadí. Nemusí mít taky všechno, co vidí, pak si stěžuje, že nevyjde s penězi. Myslím, že jí dávám dost, aby vyšla.

Jitka

Kája si jaksi nedokáže dost dobře představit, co to je být na mateřské a mít dvě malé děti, vůbec nemá představu, jak je všechno drahé. Jeho matka k nám nechodí, protože v práci dostane ze syna víc. A když i přijde, holčičkám nikdy nic nepřinese. Když se narodily, tak dala každé z nich fotoalbum a prý se těší, až jí ho vrátím i s fotkami. Když jsem ještě chodila do práce, tak jsme ji vzali dvakrát na dovolenou. Myslíte, že synovi poděkovala? Brala to jako samozřejmost a potřetí, když už jsme chtěli jet sami, tak se urazila, že jsme ji nevzali. Kája jí tedy jako blbec zaplatil druhou dovolenou.

Vím, že to neměla v životě jednoduché, ale nemůže to přece omílat pořád dokola. Důchod má pěkný, vyšší než já mateřskou, a kdyby tolik neutrácela, nejezdila na různé reklamní akce, kde nakupuje nádobí nebo peřiny za desetitisíce, tak by ušetřila i na ty léky. Ona si vůbec neuvědomuje, že máme dvě malé děti, a ty něco stojí. Neřeknu, aby jí Kája občas na něco nepřispěl, ale ona už si zvykla chodit každý měsíc. Vymyslí si, jaká je chudinka, že jí došel nedoplatek za elektřinu a za plyn, a pak se dozvím, že jela s kamarádkou na zájezd. A mně ještě Kája vyčítá, že neumím hospodařit. Uměla bych, kdyby nestrkal víc než do svých dětí do matky.

Myslíte, že Karla jeho matka finančně zneužívá?

Možnost%
Ano64,8
Ne2,1
Těžko posoudit33,1

 

   
29.10.2012 - Láska a vztahy - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [42] Lazna [*]

    Sml31 tak nějak to znám, můj tchán se za celých pět let ozve jenom, když nemá peníze a když přijede druhý den.

    superkarma: 0 17.11.2012, 17:25:30
  2. [41] V19 [*]

    iruška — #39 presne takSml22

    superkarma: 0 05.11.2012, 09:20:12
  3. avatar
    [40] SNÍŽEK [*]

    ŽE SE NESTYDÍ Sml31

    superkarma: 0 30.10.2012, 20:51:57
  4. [39] iruška [*]

    margot — #10 - souhlas - bez konkrétních údajů se soudit nedá.

    1. na komentář reaguje V19 — #41
    superkarma: 0 30.10.2012, 12:34:36
  5. avatar
    [38] saruz [*]

    Karel by neměl sebou nechat tolik manipulovat.

    superkarma: 0 30.10.2012, 01:11:12
  6. avatar
    [37] Jindriska8 [*]

    To by mě ani ve snu nenapadlo chodit si k dětem pro peníze a přitom důchod má svůj.Sml15

    superkarma: 0 29.10.2012, 21:24:34
  7. avatar
    [36] tajnostii [*]

    Nedovedu si představit,že bych vysávalla své dítěSml30

    superkarma: 0 29.10.2012, 17:52:50
  8. avatar
    [35] daska59 [*]

    Muselo by mi být moc zle abych se snížila žebrat peníze na synovi. Vím že kdybych byla v tísni, sám mi pomoc nebídne. Ale pokud si vystačím, peníze na dovolenou bych z něj určitě netahala Sml80

    superkarma: 0 29.10.2012, 17:02:34
  9. avatar
    [34] Altamora [*]

    margot — #25 Nebo má manžel milenku a útratu maskuje tvrzením, že peníze dává matce ...

    superkarma: 0 29.10.2012, 15:30:05
  10. avatar
    [33] Altamora [*]

    Těžko říci, jak to je, neznáme pohled z druhé strany. Vzhledem k tomu, že znám důchodkyni s opravdu malým důchodem, která si k synům pro peníze nechodí, tak bych řekla, že Marie zneužívá syna a potřebuje pomoc. Pomoc v tom, jak hospodařit s tím, co má, aby nemusela žebrat o peníze. I když jí možná připadá, že je přirozené brát peníze od syna, mě by to připadalo ponižující.

    superkarma: 0 29.10.2012, 15:27:46
  11. [32] Rikina [*]

    Obecně vzato, na půjčce či výpomoci matce nic špatného nevidím. Sml80 Párkrát jsem si půjčila obolus od mého dospělého synka, a párkrát si pro změnu půjčil on ode mě. Sml57 Ale on nemá vlastní děti, které by tímto "šidil", a skorosnacha nenamítá, neřeší, neb jest to jen mezi námi, a ona je chytrá holka. Sml30 

    superkarma: 0 29.10.2012, 13:47:27
  12. [31] Rikina [*]

    v.poho — #4 Sml67 souhlas. Z tohohle se nedá nic moc poznat, jenom všeobecná nespokojenost všech zúčastněných. Sml80 

    superkarma: 0 29.10.2012, 13:40:17

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Trefa [*]

    Trefa:moc si zvykla utracet,a tak s duchodem nevydrzi.musi vsechny penize utratit.to ja bych nedokazala.radeji bych na dovolenou nejela.

    superkarma: 0 29.10.2012, 13:20:19
  2. avatar
    [29] ladouch [*]

    Také jsem to zažila rodiče manžela k nám také chodili pravidelně, protože jim nezbývalo na chlast a já měla se dvěma malými dětmi co dělat, abych vůbec vyšla.Sml15

    superkarma: 0 29.10.2012, 12:43:22
  3. avatar
    [28] kapkamore [*]

    Karel by měl více myslet na svoji rodinuSml67

    superkarma: 0 29.10.2012, 12:30:41
  4. avatar
    [27] xx-b [*]

    nezávidím jim tuhle situaci.... Sml23 matka je přeci jen matka... ale na druhé straně vlastní rodina a hlavně děti... no, nevím, jak bych to řešila.... Sml80

    superkarma: 0 29.10.2012, 12:07:25
  5. avatar
    [26] v.poho [*]

    margot — #25 Sml67

    superkarma: 0 29.10.2012, 11:32:55
  6. avatar
    [25] margot [*]

    Anime Otaku — #20 nepředpokládám, že se jí s výdaji své matky manžel svěřuje, když má doma kvůli každé kačce scénySml16 a stejně tak můžeš vymyslet další hypotézy, to ale nebude znamenat, že je na nich něco pravdy.

    prostě tu nehodlám odsoudit ani jednu stranu na základě tak chabých informací

    1. na komentář reaguje v.poho — #26
    2. na komentář reaguje Altamora — #34
    superkarma: 2 29.10.2012, 11:07:33
  7. [24] Saritka [*]

    Pomoc mámě je hezké, ale ta to také nemůže zneužívat.Sml23

    superkarma: 0 29.10.2012, 11:07:29
  8. avatar
    [23] Kytinkak [*]

    Já jsem na straně Jitky, pomoc je pomoc, ale stále už je vyčůranost

    superkarma: 0 29.10.2012, 10:22:47
  9. avatar
    [22] hubajda [*]

    v.poho — #17 plne souhlasim

    superkarma: 0 29.10.2012, 10:22:11
  10. avatar
    [21] OlgaMarie [*]

    rusalka2008 — #16 Já dotovala svou mámu do té chvíle, než jsem zjistila, že dotuje jednu z mých neteří. A kdo byl tím špatným? Já, neboť jsme s manželem makali od nevidím do nevidím a chudinka neteř šla z jedné soukromé školy do druhé a chuděra žádnou nedostudovala...

    superkarma: 0 29.10.2012, 10:09:37
  11. [20] Anime Otaku [*]

    margot — #18 ono závisí z jakého dolechu t je víš, ale pravděpodpbně bude mít informace o své tchýni od svého manžela a pokud ani svého muže nepovažuješ za důvěryhodný zdroj informací, tak je lepší být sám a lidem nevěřit a nebo to může vědět taky od ní když jí jednou za uherský rok vidí

    1. na komentář reaguje margot — #25
    superkarma: 1 29.10.2012, 09:45:14
  12. avatar
    [19] margot [*]

    v.poho — #17 s tíme nelze než souhlasit

    superkarma: 0 29.10.2012, 09:22:44
  13. avatar
    [18] margot [*]

    Anime Otaku — #14 ty taky věříš věcem, o kterých víš jen z doslechu? já bych si podle takových informací neodvážila někoho soudit.

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #20
    superkarma: 0 29.10.2012, 09:22:14
  14. avatar
    [17] v.poho [*]

    rusalka2008 — #16 ...on Kája může mít taky 100 000,- měsíčněSml79 a 2 tisíce z jeho rozpočtu pro mámu, aby si mohla přilepšit, pro něj nemusí nic znamenat.

    ...ona máma na ty akce může jezdit taky hlavně proto, že se tam setká s vrstevníky a necítí se sama. Ty hrnce a peřinu taky mohla koupit jen jednou.

    Anebo neumí opravdu hospodařit. kdo ví.

    Proto je nutné bez obalu projít finance.

    Na hekání a stěžování jedné strany bez znalosti souvislostí jsem celkem alergická. Často se pak člověk nestačí divit, když pozná i druhou stranu. Někdo prostě fňukat umí. A je jen otázkou, jestli je tím umělcem Jitka nebo maminka anebo taky obě.Sml57

    1. na komentář reaguje margot — #19
    2. na komentář reaguje hubajda — #22
    superkarma: 1 29.10.2012, 09:17:28
  15. avatar
    [16] rusalka2008 [*]

    Nedovedu si představit, že bych chodila pravidelně "vysávat" své děti, spíš bych se snažila jim pomoci a né se nechat dotovat...

    1. na komentář reaguje v.poho — #17
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #21
    superkarma: 0 29.10.2012, 09:09:32
  16. avatar
    [15] blesksoft [*]

    já říkám každý má žít jen tak na co má mně taky nikdo nedotuje a nedotoval i když jsem byla ve srabu a dovolená na tu ať si jezdí kdo na ni má a žádné půjčky hezky našetřit

    superkarma: 0 29.10.2012, 09:06:30
  17. [14] Anime Otaku [*]

    Taky by mi vadlio, že preferuje matku před vlastními dětmi. Neřeknu, kdyby byla maminka nemohoucí, nebo opravdu na neměla na živobytí, ale pokud chodí pravidleně, tak bych po ní chtěla aby si udělala rozpočet a psala si každý výdaj abych viděla kam mizí peníze které pak chybí mým dětem.

    Jinak bych vždycky napsala manželovi seznam a poslala ho nakupovat aby viděl jak si stojí ceny. Líbí se mi řeči typu že jí dává dost a pak jednou musí do krámu a diví se, že kilo rajčat přijde na 50korun.

    margot — #10 Ona se s ní nemusí stýkat aby tohle věděla, zvlášť pokud jí manžel pak řekne ale máma má super peřina a nové hrnce a skoro zadarmo - takovéhle myšlení je v rodině často dědičné.

    1. na komentář reaguje margot — #18
    superkarma: 0 29.10.2012, 09:06:22
  18. avatar
    [13] OlgaMarie [*]

    Mně informace stačily! Je to nemlich případ mé kamarádky. Jejímu manželovi spadla čelist, když mu zemřel táta a přes veškerou podporu, kterou průběžně rodičům prováděli, se provalilo, že rodiče měli ještě jakousi kumulovanou půjčku u České spořitelny ve výši 200 000,-Kč, přestože jejich byt je v osobním vlastnictví jeho manželky a žádný nájem nepožadovali a zařízení do bytu jim také koupili oni...Jeho matka pochopitelně na splátky půjčky z vdovského důchodu nemá a za co peníze utratili, není matka schopna vysvětlit. Kamarádka je ráda, že manžel prozřel a matčiny výdaje nyní hlídá, neboť onen úvěr jim zkomplikoval jejich rodinný rozpočet, zvláště po nástupu dcery na medicínu a syna na střední.

    superkarma: 0 29.10.2012, 08:54:38
  19. avatar
    [12] ifulinkaa [*]

    jako bych četla o matce svého otčíma. může jednou týdně k holiči, na kosmetiku jednou za 14 dní, ale chce půjčit na jídlo a provoz domácnosti, protože nevyjde...

    superkarma: 0 29.10.2012, 08:44:30
  20. avatar
    [11] ToraToraTora [*]

    V.poho na hrad Sml54 Sml67

    Každý to vidí jinak, ale nedokáží si názor v klidu říct tak, aby pronikl k tou druhému a tak je to jen jakési poňafávání. Sami mezi sebou by si měli sesumírovat čísla a najít hranici, do které to budou oba tolerovat.

    superkarma: 0 29.10.2012, 08:39:43
  21. avatar
    [10] margot [*]

    v.poho — #4 přesně tak, jaké jsou životní náklady rodiny i tchýně, kdo má jaké příjmy, kolik Karel dává na domácnost vs. kolik matce, přežívají z ruky do huby, nebo jen prostě vadí, že dává neoblíbené "tchyni"? a to, jak se Jitka s tchýní vůbec nestýká a přesto má přesný přehled, za co a kde ona kolik peněz utrácí, mě taky překvapuje. kdo má "větší pravdu" se vyhodnotit stejně nedá, na to je málo vstupních údajů.

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #14
    2. na komentář reaguje iruška — #39
    superkarma: 0 29.10.2012, 08:12:31
  22. avatar
    [9] Gloria [*]

    v.poho — #4 Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 29.10.2012, 08:08:27
  23. [8] step1 [*]

    Pokud tchýně nakupuje na reklamních akcích, tak neumí s penězi hospodařit. Není důvod ji v tom podporovat.

    superkarma: 0 29.10.2012, 07:57:46
  24. [7] Gizel [*]

    Pokud jezdi na akce a kupuje si hrnce, atd, jsem na straně JitkySml22. Až začne Jitka chodit do práce a bude mít svůj plat, vyhrotí Sml31 se celá situace v neprospěch Karla. Bude mezi dvěma kameny. Na společnou dovolenou? Pokud jsou všichni pro, tak jó, ale raději neSml23 . Ať jede se svou kamarádkou.

    superkarma: 0 29.10.2012, 07:36:54
  25. avatar
    [6] Žofie [*]

    lenig — #2 souhlasím Sml22

    superkarma: 0 29.10.2012, 07:29:31
  26. [5] onohlo [*]

    Taky se přikláním na stranu Jitky, neřeknu párkrát do roka se může stát, že Karlova matka potřebuje půjčit, ale každý měsíc?? A to nevíme jestli nedostává peníze i od jeho bratra Sml80

    superkarma: 0 29.10.2012, 07:25:32
  27. avatar
    [4] v.poho [*]

    Řeči, řeči, řeči...

    Mě by teda nejvíc zajímalo, kolik činí důchod babičky, jaký je průměrný příjem Karla a kolik dává na domácnost Jitce a kolik průměrně přispívá mámě.

    Pak teprve si mohu udělat nějaký obrázek.

    Mimochodem, tohle by takhle konkrétně měla s Karlem probrat i Jitka a ne jenom nekonkrétní štkaní a nasazování psí hlavy. Mně osobně být Karlem kdyby Jituš jenom takhle hekala a nic rozumného z ní nevypadlo, tak jí mám plné zuby.

    Sml31

    A co se týká společné dovolené, na tu bych nepřistoupila ani jednou. Jaký si to nastavíš od počátku, takový to prostě máš.Sml80

    1. na komentář reaguje Gloria — #9
    2. na komentář reaguje margot — #10
    3. na komentář reaguje Rikina — #31
    superkarma: 2 29.10.2012, 07:17:03
  28. avatar
    [3] jazuzinka [*]

    chybí ještě názor Karlovi matky. jinak to dobře znám, mám takovou babičku. celý tátův dospělý život za ni všechno platil, včetně telefonu a elektriky na chalupě. když táta umřel, placení přešlo na mojí mamku, protože přece chalupu chtěl táta a drží se kvůli vzpomínkám. takže mamka jako důchodkyně táhne nejen svoje placení, ale i za svou tchýni.... co dodat, cesty ven není, babička jinak má v plánu všechno prodat za jakoukoli cenu, je to přece její.

    superkarma: 0 29.10.2012, 06:46:25
  29. avatar
    [2] lenig [*]

    jsem jednoznačně na straně Jitky, maminka opravdu Karla zneužívá a tím i celou rodinu šidí. Neřeknu, že by syn nemohl občas pomoci, ale ne stále dokola Sml80

    1. na komentář reaguje Žofie — #6
    superkarma: 1 29.10.2012, 06:29:02
  30. [1] lidicka [*]

    Tchyně je asi zvyklá žít na vysoké nozeSml22Sml30

    superkarma: 0 29.10.2012, 06:11:16

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme