V souvislosti s opalováním se mluví o fototypu. Ale víme vůbec, ke kterému fototypu patříme a jaký zvolit ochranný faktor opalovacího krému?


Takže si to trochu zopakujeme, co říkáte?

Fototyp 1
Charakterizuje ho světlá pleť, pihy rezavé vlasy a světlé oči. Přirozená ochrana pokožky tohoto typu je pouhých pět až deset minut. Delší pobyt na slunci bez ochranného faktoru už vede k poškození pleti.

 

 

   


Fototyp 2
Typická je světlá pleť, blond vlasy a světlé oči. S přirozenou ochranou si kůže vystačí deset až dvacet minut.

 

 

 

 



Fototyp 3
Hnědé vlasy, hnědé nebo šedé oči, olivová pleť, občas pihy. Na sluníčku bez úhony vydrží patnáct až pětadvacet minut, aniž by se spálila.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Fototyp 4
Je nejodolnější typ - má tmavou pleť, tmavé vlasy a oči a může bez ochranného krému slunci holdovat dvacet až třicet minut.

Našly jste si svůj fototyp?
A víte, jaká je bezpečná délka pobytu na slunci? Jak dlouho smíte pobývat na slunci, aniž byste se spálila?
Vynásobte počet minut přirozené ochrany svého fototypu se zvoleným ochranným faktorem a máte to.

Příklad: Jste-li třeba „dvojka“ a zvolíte si opalovací krém s ochranným faktorem 12, můžete se bez újmy opalovat dvě hodiny. Chcete-li být na slunci déle, musíte zvolit vyšší faktor.

Ještě rada na závěr
Denně bychom měli vypít sklenici vody s jednou až dvěma rozpustnými tabletami kalcia. Vápník má totiž stabilizační účinek na buňky a předchází podráždění kůže.
Vitaminy C a E působí zase jako antioxidanty, které chrání před volnými radikály. A určitě znáte i ochranné účinky betakarotenu, který je nejlepší začít užívat už před opalovací sezonou.

Krásné léto bez spálení!

Reklama