Bulvár

Znásilni dítě, ale neokrádej stát

  • Pětice zaměstnanců Fakultní nemocnice Brno-Bohunice porušila zákon. Prodávali do Holandska kožní štěpy. Za obchod, který byl až do přijetí nového zákona v roce 2002 legální, jim hrozí trest odnětí svobody až osm let a vysoké pokuty. Dopustili se totiž „nelegálního obchodu s lidskými tkáněmi a orgány“. Skutečnost, že většinu takto získaných prostředků využili obžalovaní k nákupu lékařského vybavení pro Nadaci Život je, zdá se, spíše přitěžující okolností.

 

  • Policista a vedoucí Junáka David Stejskal věděl od svých patnácti let, že je homosexuální pedofil. Přesto se stal vedoucím chlapeckého oddílu a podle informací MF DNES nejen fotil své nezletilé svěřence v pornografických pózách, ale prováděl jim felaci, sám se od nich nechal ukájet a dokonce se několikrát pokusil o anální sex. Byl, zatím nepravomocně, protože státní zástupce se odvolal, odsouzen k tříletému podmíněnému trestu s odkladem na pět let – pokud se tedy bude pět let chovat vzorně, do vězení nepůjde.

 

  • Manažeři zkrachovalé Kreditní banky Plzeň Jan Peterka a Milan Nenádl byli odsouzeni k pěti letům vězení nepodmíněně za zpronevěru deseti milionů korun. Podle zákonů ČR a názoru soudců zřejmě spáchali horší zločin než David Stejskal. A rozhodně horší než mladík, který pod vlivem alkoholu usedl za volant na tuningové show a zabil člověka – ten bude odsouzen maximálně ke dvěma letům vězení, protože neřídil na veřejné komunikaci, ale v areálu letiště.

 

  • Za podvod, kterým připravil klienty o 1,2 miliardy korun, byl zakladatel stavebního družstva H-Systém Petr Smetka odsouzen na dvanáct let nepodmíněně. Eduard Sobotka byl za znásilnění své čtrnáctileté dcery odsouzen k šesti letům vězení. Jeho zločin byl zřejmě podle mínění soudců méně závažný než ten Smetkův.

Co je víc? Peníze nebo život?
Zákony České republiky, ostatně stejně jako zákony ostatních demokratických zemí, poskytují soudcům relativně velké rozpětí, co se týče udílení trestů. Přesto jsme neustále svědky toho, že jsou trestné činy majetkové postihovány stejně nebo dokonce hůře než násilná trestná činnost, a to i ta páchaná na dětech. Je v nepořádku náš zákoník, zdravý rozum soudců, nebo skutečně peníze znamenají víc než lidský život?

Řečí zákonů
Za zpronevěru můžete být odsouzena až ke dvanácti letům vězení, stejně jako za krádež či úvěrový podvod, ale také za zkrácení daně či jiných poplatků. Nejnižší hranice při způsobení „škody velkého rozsahu“ je přitom pět let. Pět let vám hrozí také za takzvané předlužení – například za to, když si vědomě vezmete úvěr, který nejste schopna splácet.

Za vraždu vám přitom hrozí deset až patnáct let, v případě zavraždění novorozeněte matkou „jenom“ tři roky až osm let. Stejná sazba vás čeká i v případě, že se vyšetřovatelům nepodaří prokázat vám úmysl zabít. Za znásilnění vám hrozí dva roky až osm let odnětí svobody a tři až deset let, pokud je vaší oběti méně než osmnáct.

A praxe
Už samotný pohled do zákoníku působí poněkud... zvláštně. Tresty za to, že ublížíte člověku či ho dokonce zabijete, jsou i teoreticky stejné a někdy i nižší než tresty za škody způsobené na majetku. Maximální sazba za zpronevěru dvanáct a za znásilnění osm, respektive deset let vypovídá o tom, jakou hodnotu má pro naše zákonodárce lidská důstojnost. Ještě podivněji ovšem působí samotné rozsudky – zatímco pedofilní násilník vyvázne s podmínkou, zloděj je odsouzen na dvanáct let...

Zdroj: Trestní zákon

Jenže co s tím? Snížit tresty za majetkové delikty? Zvýšit tresty za trestné činy proti životu, zdraví, svobodě a lidské důstojnosti? Inspirovat se „americkým vzorem“ a udílet tresty dosahující až stovek let? A pomůže to, pokud se nezmění přístup soudců? Pokud si budou majetku vážit víc než lidských životů?

Co myslíte Vy, ženy-in?

   
25.09.2007 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [61] idiska [*]

    Readguju se zpožděním, ale co takhle pár minut v uzavřené místnosti s pozůstalými...nebo rodiči...to by byl super trest...no to by se pak u nás nezabíjelo vůbec

    a tem dnešním věznicím bych spíš říkala ozdravovny...nevím, ale jsou tam za trest nebo za odměnu ...a že je málo věznic...tak je tam narvu i po 20, no a ...a s jídle bych si hlavu taky nelámala...chleba a vodu...kdo bude žebráka ještě živit ...jsem tak vypozorovala ty balíčky do vězení...sama ženská, 5 děcek u zadku a do krabice hází gel na vlasy, sprcháč Adidas, parfém Adidas, cigarety Malboro, LMka ...a ten, co mu ta ludra něco zrobila, sedí doma a láme si hlavu, z čeho bude žít...kolegyní ukradli kabelku...musela SAMA měnit všechny zámky v práci, které byly bezpečnostní, a ještě málem dostala na MěU pokutu, že si "nechala vzít občanku"...slova p.úřednice

    superkarma: 0 30.09.2007, 23:37:40
  2. [60] Tobbi [*]

    Karel128: A když bude ten osahávající právě ten nadřízený? Myslím, že ten kdo řeší doteky dětí s tím, "aby si někdo nemyslel, že jsou sexuálně motivované" má problém sám se sebou

    superkarma: 0 25.09.2007, 23:43:03
  3. avatar
    [59] RenataP [*]

    jo jo, občas mě do věznice taky práce zavála a musím říct, že jsem jim dost záviděla. Trochu povinností a jinak solárko, posilovna, sexuální víkend s přítelkyněmi za odměnu, prostě havaj. Ne sice all inclusive, ale pár hvězd to má....
    A připadla jsem si dost blbě....já uhoněná jak kůň, migréna za zády, fůra povinností a oni odkráčely na OBĚD, na procházku, na leháro....Faktem je, že oběd jsme tam taky vždycky vyfasovaly a jednu jejich porci bych měla natřikrát, a to nejsem upejpánek.

    superkarma: 0 25.09.2007, 20:14:01
  4. avatar
    [57] 14maty [*]

    Vivian: Bezva nápad.A pak ti budu psát ze zotavovny. Ale jestli mě čapnou v Thajsku tak ámen se mnou.Tam by se mi nelíbilo...
    Tak kdyby něco sepisuj petice,to pomáhá.Přece bys mě tam nenechala????

    superkarma: 0 25.09.2007, 19:54:05
  5. [56] Tobbi [*]

    Karel128: A když bude ten osahávající právě ten nadřízený? Myslím, že ten kdo řeší doteky dětí s tím, "aby si někdo nemyslel, že jsou sexuálně motivované" má problém sám se sebou

    superkarma: 0 25.09.2007, 19:51:32
  6. [54] sahleb [*]

    karel 128

    O tech peti letech pisete ciste nesmysly. Divala jsem se onehdy na televizi na prezidenta Sarkozyho, setkal se na ulici s novinari a novinarkami, potrasli si rukama a s jednou novinarkou si dali 3x polibek na ver. To je galantnost. Nic se mu za to nestalo. V Americe jsou muzi velmi slusni,. jak napsal jeden american v Praze, : mam rad ceske muze, jevim se ve spolecnosti oproti nim 100x lepsi.

    superkarma: 0 25.09.2007, 18:54:52
  7. avatar
    [53] Vivian [*]

    14maty: jeď do Thajska a zkus mi přivézt pytlík koksu. Zaplatím při převzetí. Ale kdyby něco, tak se neznáme

    superkarma: 0 25.09.2007, 18:49:13
  8. avatar
    [52] Z_U_Z_U [*]

    14maty: přesné

    superkarma: 0 25.09.2007, 18:46:53
  9. avatar
    [51] 14maty [*]

    Dá se někde objednat pobyt ve státní zotavovně???Soudy pracují pomalu a nejistě a já bych taky chtěla na státní útraty pobyt all-inclusive.U nás mi nikdo nezaručí že když někoho párkrát bodnu do kabátu(a majitel v něm náhodou bude)že mě tam páni soudci pošlou.Holky poraďte

    superkarma: 0 25.09.2007, 18:28:19
  10. avatar
    [50] Vivian [*]

    Karel128: nejsi ty, Karle, trošku hysterickej?

    Mně kdybys chmátnul na zadek, tak nebudeš běhat po soudech, ale po doktorech.

    superkarma: 0 25.09.2007, 17:57:33
  11. [49] Tobbi [*]

    Karel128: "když v práci poplácáte holku po zadku, tak kvůli tomu budete pět let"

    Hm, a už jsi někdy uvažoval o tom, že bys bez dovolení neosahával jiné lidi?

    U nás v práci je dost homosexuálů a kdyby začali osahávat své heterosexuální kolegy, už vidím to nadšení A braň se šéfovi, vždyť to myslí dobře, jen ti dává najevo, že se mu líbíš


    "když mám podat ruku nějakému dítěti, tak se zeptám, jestli je mu patnáct a pokud ne, tak to odmítnu." To se tedy ochráníš. Podat někomu ruku není trestné v žádném věku, osahávat ho proti jeho vůli naopak nemůžeš ani, když je mu osmdesát

    superkarma: 0 25.09.2007, 17:44:18
  12. avatar
    [48] hruška [*]

    prece ja: no sice se opičíme , ale jen v nesmyslech ale různé zákony unikají veškerému zdravému rozumu

    superkarma: 0 25.09.2007, 17:40:49
  13. avatar
    [47] femme.fatale [*]

    Já byla na Mírově (ne sedět ) A tam to teda rozhodně není luxusní hotel. Vězni jsou tam v celách po 20, protože Mírov je památka a historici neumožňují přestavby. Dvůr pro procházky doživotně odsouzených působí depresivně...vyšlapané kolo.. A někteří pracují (myslím, že v Mohelnici v Siemensu) a vydělají si kolem 20 000. Ale minimálně polovinu musí platit za pobyt ve věznici. Jeden den na Mírově stojí 800...

    superkarma: 0 25.09.2007, 17:38:48
  14. avatar
    [46] prece ja [*]

    A to ještě nikdo nezmínil mnou oblíbený zékon nepřiměřené obrany. To když slyším, tak bych mlátila kolem sebe.Takže až vás někdo přepadne- pozor, at mu neublížíte. Je zajímavé , že tato zrůdnost(zákon) u nás pořád drží, ač se po Americe rádi opičíme, a tam nic takového není.

    superkarma: 0 25.09.2007, 15:34:56
  15. avatar
    [44] kominice [*]

    chuanita: Nechala bych je třeba celý den přehazovat horu písku ale válet se na pryčně čumět na bednu nebo dokonce cvičit?Zapomeň!!!Zatímco ty hákuješ v práci abys měla na chleba tak oni si cvičí a stát jim to platí.No bezva!! Zkus jít ty do posilovny ať tě nechají jen tak zacvičit zadarmo. ....

    superkarma: 0 25.09.2007, 15:24:44
  16. avatar
    [43] kominice [*]

    chuanita: Jo maminka má radost když synek napíše domů.(fajn je to máma)Ale někdy je to síla.Já četla dva dopisy a stačilo mi to.
    A reportáže z vězení jsou k vidění i v televizi nebo fotky v tisku.Proč myslíš že češi-pašeráci drog chycený v cizině prosí o možnost odkroutit si trest doma ?Tam se s nima nemazlí.A je to správný.Já bych je tam nechala shnít.

    superkarma: 0 25.09.2007, 15:20:28
  17. avatar
    [39] Z_U_Z_U [*]

    chuanita: máti dělala ještě nedávno soudní zapisovatelku a věznice občas navštěvovali, takže vyprávěla. A já se jednou nechala přesvědčit od kamarádky, která potřebovala podpis na nějaký papír ohledně rozvodu od hajzlíka se kterým rok žila, že jí budu dělat psychickou podporu a byla jsem s ní na Pankráci. Chlapec odpočatej, vysmátej, vysportovanej....

    superkarma: 0 25.09.2007, 14:53:10
  18. avatar
    [36] Vivian [*]

    Tobbi: a nebo mu šlo o to, aby to prošlo. Kdyby bylo na něm, tak by asi neumožňoval interrupci ani v případě znásilnění...

    superkarma: 0 25.09.2007, 14:02:28
  19. [35] Tobbi [*]

    ivana.kuglerova: A teď opačný pohled. I katolický jestřáb Karas, když předkládal svou ultratvrdou verzi protipotratového zákona nabízel možnost interrupce v případě znásilnění či ohrožení života matky. Pokud by se potrat skutečně rovnal vraždě, tak jak může v určitých situacích omluvit vraždu nevinného? Myslím, že takhle - podvědomě - dokazuje, že vidí rozdíl mezi potratem a vraždou.

    superkarma: 0 25.09.2007, 13:58:57
  20. avatar
    [34] Z_U_Z_U [*]

    Kacule: já u té reportáže taky skřípala zubama. Nemusí se zavádět trest smrti...ono doživotí ve věznici, která je opravdu za trest, bohatě stačí. Jenže to ty naše luxusní hotely nesplňují

    superkarma: 0 25.09.2007, 13:41:07
  21. avatar
    [33] Kacule [*]

    Z_U_Z_U: viděla jsem tu reportáž a bylo mi na , mám 15-timěsíční holčičku, při představě, že by jí někdo ublížil, můžu říct, že bych byla schopná vraždit
    Ten trest smrti...ono záleží, jak by to zase bylo uzákoněno. Každopádně jsem pro přísnější vězení, ty nejzávažnější zločince si dovedu představit v nějaké "krásné" kobce s každodenním přídělem nějakého humusu na jídlo . známý dělá ve věznici - je rád, že má práci, ale označovat ty hajzly za klienty a zdravit je jako první odmítá....nakonec se jim tam budou klanět, ne?

    superkarma: 0 25.09.2007, 12:49:02
  22. avatar
    [32] kominice [*]

    závislá na čokoládě: moje řeč.Ty parchanti si válejí k...e a ještě mají vycházky(někteří). A co teprve celebrity? Ty mají extra kriminál.Naházela bych je do stejného jako ty ostatní. Máš holenku průser tak si ho odpykáš jako každej jinej.

    superkarma: 0 25.09.2007, 12:45:08

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [31] gwen [*]

    U nás v Olomouci teda vězni jezdí makat. Ale nejsou to žádní vrazi, jen ti, co dostali nějaký nižší trest. Jejich manželky či přítelkyně na ně čekaj ráno na zastáce a jedou k fabrice s nima. Jediná možnost, jak se vidět.
    Jinak, z právního systému v ČR je mi šoufl

    superkarma: 0 25.09.2007, 12:44:41
  2. avatar
    [30] závislá na čokoládě [*]

    Vězení je podle mě hotel na zlepšení kondice trestanců a naučení věcí, které ještě nuemí-lépe krást a podvádět. Nechala bych je makat a tvrdě a klidně ze svých daní na to připlatím a ráda. Na hrubý pytel hrubá záplata není špatné heslo

    superkarma: 0 25.09.2007, 12:30:28
  3. avatar
    [29] kominice [*]

    sahleb:ženská má možnost antikoncepce,interupce nebo adopce.Je spousta možností ale tyhle mrchy radši pohodí děcko do kontejneru,nebo ho zabijí.Nemám omluvu pro tyhlety monstra.Píšeš že ta jedna se styděla že je zase těhotná ,ale do postele se s nikým nestyděla. PUSŤTE MĚ NA CHVÍLI DĚLAT SOUDKYNI JÁ BYCH JIM DALA......

    superkarma: 0 25.09.2007, 12:23:19
  4. [28] sahleb [*]

    Ivana Kuglerova

    Pokud chcete aby matka, ktera zabije sve dite pri porodu byly souzena za vrazdu, ci planovanou vrazdu, musite ji dokazat, ze si toto naplanovala.
    Jsou mi znamy (z tisku() nektere pripady.
    Jednou byla 17 holka, ktera tehotenstvi "tajila" a jeste den pred porodem si zkousela s matkou saty na ples. Druha byla zena, ktera dala uz 3 deti do ustavu a po porodu zase brzo otehotnela, uvedla, ze se strasne stydela.
    Treti byla jedna zena, ktere byla odsousena pro vrazdu, dite pri se porodu napilo plodove vody a udusilo se.

    Na vsech tech pripadech mi neco nesedi. Ja bych jenom a jedine tyhle zeny neodsuzovala. Taky je mi lito tech deti.

    superkarma: 0 25.09.2007, 11:58:42
  5. avatar
    [27] V.Nováková [*]

    a čemu se divíte v tom našem kocourkově ?

    superkarma: 0 25.09.2007, 10:55:12
  6. avatar
    [26] Amálie [*]

    ivana.kuglerova: Čip pod kůží nebo na náramku v době trestu za mejtkovou trestnou činnost by mohl být řešením. Náklady na uvěznění a shánění práce by se vynulovaly a byla by kontrola, kde se pohybuje a zda leze do práce a splácí dluhy.

    superkarma: 0 25.09.2007, 10:40:35
  7. avatar
    [25] ivana.kuglerova [*]

    Bébina: V podstatě máte pravdu, ale možná by stačilo trochu změnit systém - třeba lidé, páchající majetkové delikty, by podle mne měli častěji dostávat podmíněné tresty s povinností splatit způsobenou škodu - tím bychom měli méně vězňů a více pracujících - a případně i víc bachařů na hlídání pachatelů násilné trestné činnosti při nějaké té práci...

    ČR má snad nejvyšší počet vězňů na počet občanů v Evropě. Pořád ještě neumíme zacházet s alternativními tresty - a hlavně je udělujeme na nesprávných místech - třeba násilníkům...

    superkarma: 0 25.09.2007, 10:23:19
  8. avatar
    [24] monyk [*]

    Bebina: Mozna by to bylo narocne na organizaci a zabezpeceni, ale myslim si, ze soucasna situace, kdy je vezeni temer luxusnim hotelem se o nejakem trestu neda ani mluvit. Je to spise vysmech.

    superkarma: 0 25.09.2007, 10:19:33
  9. [23] Bébina [*]

    monyk: Paradoxne prace veznu by vysla draz, nez je drzet ve vezeni a zivit. Proto nepracuji, prace pro ne neni. Dokazes si predstavit, jake zabezpeceni a kolik dalsich bacharu by bylo zapotrebi, aby vyvezli par veznu na stavbu silnice?

    superkarma: 0 25.09.2007, 10:07:40
  10. avatar
    [22] Z_U_Z_U [*]

    ivana.kuglerova: ön stačil nedávno probíraný případ, kde nevlastní otec utýral a ubil holčičku, dneska ho prarodiče toho prcka potkávají, bydlí kousek od jejich domu a stalo se mu prd Divím se, že je ještě naživu, takového bastarda bych si klidně odseděla, zvláš´t v tom luxusu, který nabízejí naše věznice

    superkarma: 0 25.09.2007, 09:56:27
  11. avatar
    [21] monyk [*]

    Amalie: To je bohuzel pravda, trest smrti by normalni clovek vykonat nemohl. Ovsem to, co je v dnesni dobe vydavano za vezeni, je spise neco jako rekreacni pobyt. Je to paradox, stat tvrdi, ze nema penize - treba na opravu silnic. Kolik je ve vezeni pracovni sily, ktera by mohla hezky nastoupit a pekne tvrde pracovat ve prospech spolecnosti. Misto toho si ovsem budou hezky valet sunky, stat je bude z penez danovych poplatniku zivit a oni za par let vyjdou znovu na svobodu a provedou jeste neco horsiho. No vzdyt jsou to taky lide jen zavrazdili, znasilnili a to je opravdu zlocin nejvyssi nekoho okradli

    superkarma: 0 25.09.2007, 09:56:24
  12. avatar
    [20] ivana.kuglerova [*]

    pajda: Já mám spíš takový pocit, že se částečně - podvědomě - zohledňuje i fakt, že potrat za vraždu většina společnosti nepovažuje a ten rozdíl ještě není tak velký...

    Psychický stav pachatele se totiž posuzuje u každé trestné činnosti a tak by bylo zbytečné vytvářet speciální trestný čin s nižší sazbou - prostě by se přihlédlo k tomu, do jaké míry byla matka rozrušena. Nevím, proč by měla být nižší sazbou trestána například žena, která už před porodem plánovala, že své dítě zavraždí, a pak to udělala - to je podle mě úkladná vražda...

    superkarma: 0 25.09.2007, 09:51:58
  13. avatar
    [19] ivana.kuglerova [*]

    Laura.xy: To ne, ale měla by to být polehčující okolnost, ne přitěžující . A už vůbec by se sazba za takový čin neměla pohybovat ve stejné rovině, jako sazba za znásilnění dítěte. Ale to je jenom můj názor

    superkarma: 0 25.09.2007, 09:47:45
  14. avatar
    [18] wich [*]

    Amálie:

    superkarma: 0 25.09.2007, 09:45:21
  15. avatar
    [17] kominice [*]

    skolacka: tady u nás jeden namol opilej blbeček zabil holčičku.Srazil jí autem.Dostal směšných pár let.Rodině se nikdy neomluvil,u soudu argumentoval tím že je mladej a má právo se bavit atd.Vrchol všeho jsou jeho dopisy z kriminálu. Píše jako ze školy v přírodě.
    Milá mami,dobře tady vaří,můžu si přidávat kolikrát chci. Chodím cvičit a už jsem docela nabušenej.Pošly mi CD a nějaké filmy....Vždyť ten hajzl si tam spokojeně žije. Matinka ho lituje , posílá balíky a nemůže se dočkat až její brouček vyleze na půlku domů.On si vůbec nepřipouští že by udělal něco špatnýho udělal.

    superkarma: 0 25.09.2007, 09:30:00
  16. avatar
    [16] Suzanne [*]

    Laura.xy: ty tady boříš kult Jánošíka i Robina Hooda Každopádně bych tuhle činnost posuzovala jinak než znásilnění dětí, a to v opačném poměru, než tomu je ve skutečnosti.

    kominice: naprostý souhlas Jsem pro, aby vězni měli povinnou práci.

    superkarma: 0 25.09.2007, 09:12:44
  17. avatar
    [15] Amálie [*]

    Nejsem pro trest smrti. Jednak nevím, kdo by byl tím katem (zase jen zrůda s alibi spravedlnosti) a jednak by se to zločinci náramně ulehčilo. Jsem pro povinnou práci v době trestu a placení si pobytu a stravy ve vězení. A pokud jsou dluhy z trestné činnosti "dost vysoké" pro nepodmíněný trest, nepustit, dokud je nesplatí.

    superkarma: 0 25.09.2007, 08:36:33
  18. avatar
    [14] Laura.xy [*]

    většinu takto získaných prostředků využili obžalovaní k nákupu lékařského vybavení pro Nadaci Život ...
    Takže když někoho okradu, ale půlku lupu dám potřebným, je to v pořádku a společnost by mi měla poděkovat?

    superkarma: 0 25.09.2007, 08:32:28
  19. avatar
    [13] pajda [*]

    ivana.kuglerova: myslím, že v tomto případě se zohledňuje, že matka těsně po porodu je víceméně "v šoku" - přesněji je to stav podobný stavu po těžkém úrazu, tedy psychicky instabilní sám od sebe...tyhle matky pokud vím rodí skoro vždycky doma bez pomoci. Nicméně souhlasím s tím, že tresty za přečiny proti zdraví a životu by měly být daleko vyšší než za majetkové újmy.

    superkarma: 0 25.09.2007, 08:31:34
  20. avatar
    [12] skolacka [*]

    kominice: naprostej souhlas. a kuli tomuhle názoru jsem na škole dostala ze socioligie za 2, protože přece i vězni jsou lidé a musí se s nimi zacházet v rukavičkách byla jsme na zkoušce v době, kdy byli nějaký vzpoury vězňů a s paní doc prof jsme se nějak nepohodly

    superkarma: 0 25.09.2007, 08:23:03
  21. avatar
    [11] Mici [*]

    kominice: Sirikit: souhlas

    superkarma: 0 25.09.2007, 08:12:22
  22. avatar
    [10] Věrulinka [*]

    kominice: souhlasím s Tebou,nejsmutnější je,že se ještě najdou lidi,kteří by je ještě málem omluvili.

    superkarma: 0 25.09.2007, 08:09:00
  23. [9] Lindaa [*]

    Kdysi mi nekdo vysvetlovat (spís se snazil vysvetlit), ze zákony kterékoliv zeme jsou dány historií. Takze i kdyz v soucasnosti je lidský zivot víc nez majetek tak nejak podvedome jsou zákony opacné dle historie, kdy pred pár sty lety se za krádez drobnosti trestalo useknutím ruky, ale vrazdy se vyrizovali mezi pozustalými stylem oko za oko a nikdo se nad tím nejak zvlást nepozastavoval a znásilnení snad jako trestný cin ani neexistovalo. Proste kdyz nekdo neco ukradl spolecnost si to s ním vyrídila, protoze príste by mohl okrást nekoho z nich. Zavrazdil jsi tak si to s tebou vyrídila rodina neboztíka a bylo vyreseno. Osobne tomuto vysvetlení moc neverím, ale zákony ruzných zemí a nejenom Ceské tomu odpovídají, takze kdo ví kde je pravda.

    superkarma: 0 25.09.2007, 08:07:33
  24. avatar
    [8] Sirikit [*]

    V jednom časopise mě zaujala reportáž z jakési americké věznice pro mladistvé. Podmínky, které se v reportáži popisovaly, byly dost tvrdé. Ale spíše mě zaujalo to, co říkal ředitel té věznice. Ti, kteří od nás po absolvováni trestu odejdou, musí mít hrůzu z toho, aby se sem znovu nedostali.

    superkarma: 0 25.09.2007, 08:06:05
  25. avatar
    [7] Evikus [*]

    Já jsem pro zvýšení trestů při ublížení na zdraví, znásilnění a zabití. Myslím úmyslné zabití.
    A znepříjemnit takovýmto lidem pobyt ve vězení - tvrdší podmínky a část mzdy co si tam vydělají prací posílat rodině oběti.

    superkarma: 0 25.09.2007, 08:05:02
  26. avatar
    [6] ivana.kuglerova [*]

    artepa: Třeba u matek, které zavraždí vlastní novorozeně - jejich čin je posuzován mírněji - a to jde o případy, kdy byly plně příčetné, ne o laktační psychózu.

    superkarma: 0 25.09.2007, 08:03:48
  27. [5] Jitule3 [*]

    Souhlasím s Kominicí. Na co mají solárka,přístup na net, posilovny? Určitě by to chtělo přísnější režim a tvrdší tresty. Když se nemají čeho bát, tak proč by to nezkoušeli

    superkarma: 0 25.09.2007, 07:47:52
  28. avatar
    [4] kominice [*]

    Je to sviňárna!!Já bych v kriminálech udělala pořádek...Žádná televize,posilovna,5xdenně dobré papúúú.Díru do země místo hajzlíku a makat.Nebudeš makat nedostaneš nažrat.Jsi tam zmetku za trest a né na placené dovolené.
    Znásilnil nebo zabil jsi-trest smrti!!Nebo ještě líp -předhodit davu.
    Spáchal jsi zločin-nejen kriminál ale sebrat veškerý majetek.Oni by si to parchanti rozmysleli.

    superkarma: 0 25.09.2007, 07:30:53
  29. avatar
    [3] artepa [*]

    už nevím u jakého případu, ale jako polehčující okolnost byla, že to zavražděné dítě bylo vlastní.

    superkarma: 0 25.09.2007, 07:16:43
  30. [2] gentiana [*]

    Hlavně systém typu Znásilnils děcko? Doživotí v družstvu na rozbíjení šutrů bez možnosti předčasného propuštění.

    superkarma: 0 25.09.2007, 00:38:14

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme