Zdraví

Změnit zdravotní pojišťovnu bude možné jen jednou v roce

Ing. Jiří Těhan, MBA je ředitelem úseku klientských služeb a marketingu Zdravotní pojišťovny METAL-ALIANCE od roku 1998. Narodil se v roce 1966, je ženatý a má dvě děti. Ve volném čase se věnuje cyklistice, lyžování a badmintonu.

metal aliance

V záplavě zpráv o důsledcích zdravotnických reforem dost možná veřejnosti uniklo, že dochází ke zcela zásadnímu omezení možnosti změny zdravotní pojišťovny. Nově může mezi podáním přihlášky a vlastní změnou uplynout i rok a půl. Ještě nedávno bylo možné si pro změnu zdravotní pojišťovny vybrat ze čtyř přestupních termínů v roce, nyní bude jen jeden. Jedná se tedy o dost podstatný zásah do svobodného rozhodování pojištěnců.

Pár otázek k těmto a některým dalším aspektům, spojených s avizovanou změnou, jsme položili řediteli klientských služeb a marketingu Zdravotní pojišťovny METAL-ALIANCE Jiřímu Těhanovi.

Ing. Jiří Těhan, MBA je ředitelem úseku klientských služeb a marketingu Zdravotní pojišťovny METAL-ALIANCE od roku 1998. Narodil se v roce 1966, je ženatý a má dvě děti. Ve volném čase se věnuje cyklistice, lyžování a badmintonu.

Jak je to tedy nově s těmi přestupními termíny?
Podstatné je, že pokud o změně uvažujete již pro příští rok, pak musíte přihlášku, například k naší Zdravotní pojišťovně METAL-ALIANCE, podat ještě do konce listopadu letošního roku. Znamená to, že moc času na to nemáte. Stane-li se, že to nestihnete, budete mít další šanci do konce června. V tom případě bude změna pojišťovny platná až od ledna 2013. A při podání přihlášky po 1. červenci příštího roku si na změnu budete muset počkat až do roku 2014.

metal alianceAle to znamená daleko odpovědnější volbu.
To rozhodně. Každý by si měl co nejrychleji položit otázku, zda se cítí být v péči o svoje zdraví sám, anebo mu je jeho zdravotní pojišťovna v této snaze spolehlivým partnerem. Důležitým aspektem je i to, zda má člověk pocit, že se mu za svoje peníze, které na pojistném odvádí, dostává ze strany pojišťovny té nejlepší péče. Měl by si rovněž položit otázku, zda a případně jak s ním jeho pojišťovna komunikuje, je-li pro ni jen jedním z předlouhé řady pojištěnců, anebo skutečným klientem.

Co má ale obyčejný pojištěnec udělat, aby nenaletěl?
Zvláště v tomto období, kdy se čas k odpovědné volbě krátí, doporučuji co největší obezřetnost. Dealery nejrůznějších zdravotních pojišťoven se to jen hemží. Pokud postupují v souladu s etickým kodexem Svazu zdravotních pojišťoven, pak je vše v pořádku. Jenže i klienti Zdravotní pojišťovny METAL-ALIANCE se právě v těchto dnech setkali s takovými dealery, co rozehrávají kartu strachu. Pomocí lživých informací se snaží v lidech vyvolat nejistotu a nedůvěru a přimět je k přestupu ke konkurenci. Často používají psychický nátlak a lži. Podezřelé je například, pokud dealeři hovoří více o tom, v čem jsou konkurenční zdravotní pojišťovny špatné, než v čem je právě jejich zdravotní pojišťovna dobrá.

A co ZP METAL-ALIANCE, v čem ta je dobrá?
Zdravotní pojišťovna METAL – ALIANCE patří k ekonomicky nejstabilnějším zdravotním pojišťovnám u nás. Jsme schopní garantovat zajištění a úhradu zdravotní péče kdykoliv jí klient potřebuje. Kromě finanční stability se dlouhodobě vyznačujeme mimo jiné nejnižšími náklady na zdravotní péči. Dosáhli jsme toho naší zdravotní politikou založenou na nakupování zdravotní péče i rozsáhlou podporou preventivních programů.

Může ZP METAL-ALIANCE nabídnout něco, na rozdíl od jiných pojišťoven, specifického?
Jen velmi nerad se do takových srovnání pouštím. Myslím si totiž, že nabídka se má vždy posuzovat komplexně, a o to se v ZP METAL-ALIANCE primárně snažíme. Nicméně bych přeci jen jednu z našich, ne tak zcela obvyklých služeb, připomenout mohl. Jedná se o nabídku našeho call centra.  Tato bezplatná telefonní linka nabízí našim klientům celou řadu praktických služeb. Jednou z těch nejzajímavějších je možnost „objednávání k lékaři“ po telefonu. Klient naší pojišťovny jen zavolá na telefonní číslo 844 125 124 a tímto způsobem se objedná nejenom k praktikovi, ale také k zubaři či na specializované vyšetření. Další službou, jež pojištěnci METAL - ALIANCE velmi oceňují, je právník na telefonu. Ten bezplatně pomáhá v oblasti ochrany práv pacienta, výkladu práv a povinností či v otázkách práva na informace ať už u pacienta či jeho blízkých a příbuzných. Právník v call centru řeší rovněž pochybení a sankce při poskytování lékařské péče nebo pracovně právní vztahy v souvislosti s pracovními úrazy či nemocemi z povolání. Může rovněž pomoci se sepsáním žádostí, objednávek, uplatnění nároku, stížností a v řadě dalších procesů.

Právo volby je samozřejmě zcela na straně každého pojištěnce. Proměnou termínů, ve kterých lze volně přecházet od jedné zdravotní pojišťovny k druhé, se ovšem tato volba stává mnohem odpovědnější. Je proto na místě volit se znalostí věci. Ale to je už na každém z vás.  

Více informací najdete na stránkách www.zpma.cz

metal aliance

   
24.11.2011 - Zdraví - autor: Komerční článek

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [32] Klarušee [*]

    Kartu života chvalim je to super věc - všechny dokumentace hned po ruce. Teď navíc konečně mají už i apku do mobilu takže máš svoje zdravotni zaznami pořád u sebe - kdyby něco.

    superkarma: 0 30.06.2016, 15:49:28
  2. [31] Danka05 [*]

    Ahoj 211 je bez problemova pojištovna. Jsem u ni od roku 95 s tim že sama o sobě funguje asi od roku 1992? Od te doby se už rozšiřila do širokeho povědomi a ma poměrně dost klientu. Mrkni na zpmv.cz tam je jejich program a vyhody uvidiš jestli se ti vypati přejit.

    superkarma: 0 31.05.2016, 18:12:08

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Keltka [*]

    mechanik — #24 Sml67

    superkarma: 0 24.04.2016, 23:28:17
  2. [29] JumbiS [*]

    Ahoj jak je to s pokrytim ZP MV(211)? Je to běžně po Brně bez problému? Hodlám knim přejit od VZP protože ti mě kolosalně naštvali a už to nemam zapotřebí.

    superkarma: 0 15.02.2016, 21:20:55
  3. [28] Jana 01 [*]

    mineralka7 — #2 Ano, přesně tak! Vymysleli to dobře!!! Proto ta změna je. Některé pojišťovny lákají na dárečky a příspěvky vyloženě mladé a zdravé lidi (nejlépe děti, těhotné, dárce krve...) třeba na blbou tisícovku a lidi si neuvědomují, že poslání a hodnota pojišťovny je v něčem jiném!!! A když onemocní a potřebují nákladnou péči, tak je z té pojišťovny pošlou na VZP.  Takže mladí a zdraví platí pěkné peníze jiným pojišťovnám a jak vážně onemocní nebo před hodně drahou operací se chodí přeregistrovat na VZP, které předtím nezaplatili ani korunu! Tak ať si každý předem dopředu rozmyslí...

    superkarma: 0 02.12.2011, 18:41:36
  4. avatar
    [27] honzik101 [*]

    Také nevidím nějaké větší výhody u jedné nebo další, je to na jedno brdo.

    superkarma: 0 28.11.2011, 14:54:04
  5. [26] klegova [*]

    tak tomu říkám demokracie,omezují nás!

    superkarma: 0 28.11.2011, 11:25:36
  6. avatar
    [25] Sanofi [*]

    mechanik — #24 Úplně souhlasím. Ale jsem u ZP MV a jsem tomu ráda. Tak nějak mám k nim důvěru.

    superkarma: 0 27.11.2011, 12:35:12
  7. [24] mechanik [*]

    Je naprosto zbytečný takovýto zákon.Je jedno ,u které pojišťovny jste,žádnou výhodu v tom nevidím.Dřív byla jedna pojišťovna a šlo to.Dneska má každá postavený palác z mramoru a skla,spoustu zaměstnanců,obrovské vedení,kde každý bere ne malý plat ,každý šéf má mluvčího,který nepracuje zadarmo.Myslím si,že by stačily úplně 2 pojišťovny a stát by měl ušetřené další miliardy

    1. na komentář reaguje Sanofi — #25
    2. na komentář reaguje Keltka — #30
    superkarma: 0 26.11.2011, 14:42:34
  8. avatar
    [23] marcela-1 [*]

    jsem odjakživa u jedné pojišťovny,nepřeskakuju sem a tam Sml23

    superkarma: 0 26.11.2011, 08:17:57
  9. avatar
    [22] mineralka7 [*]

    bonda — #20 myslím, že se ani nemusíme ptát, je jasné, že obyčejným pacientům ne. Já asi nikdy nepochopím, jak může mít nějaké lejstro přednost před zdravím člověka.

    superkarma: 0 24.11.2011, 22:50:11
  10. [21] gabagabag [*]

    tak to jsem zvědavá,co všechno veřejnosti ještě uniklo-samý lumpárny na nás,to zas z toho budou pojištovny těžit

    superkarma: 0 24.11.2011, 22:49:50
  11. avatar
    [20] bonda [*]

    zeptejme se, komu tohle prospěje?

    1. na komentář reaguje mineralka7 — #22
    superkarma: 0 24.11.2011, 19:53:12
  12. avatar
    [19] majdis [*]

    No nevím nevím...syn byl pojištěný u Metalky a musela jsem ho přesunout k Vzp protože nám nechtěli platit ozařování které můj syn nutně potřeboval na kožní nemoc Parapsodiázu. A to jsme byli jediný případ v roce v celé čr. Syn už je zdravý a to ozařování mu velice pomohlo.

    superkarma: 0 24.11.2011, 19:22:37
  13. avatar
    [18] tajnostii [*]

    JO,stačila by 1

    superkarma: 0 24.11.2011, 18:14:09
  14. avatar
    [17] karlak [*]

    denisa23 — #16 jsem téhož názoru...Sml22

    superkarma: 0 24.11.2011, 17:19:11
  15. [16] denisa23 [*]

    Stačila by 1 pojišťovna.

    1. na komentář reaguje karlak — #17
    superkarma: 0 24.11.2011, 16:04:56
  16. avatar
    [15] denkas [*]

    Mirly — #13 To si taky myslím! Sml80

    superkarma: 0 24.11.2011, 14:49:57
  17. [14] erarigi [*]

    mě ty pojišťovny připadnou všechny stejné

    superkarma: 0 24.11.2011, 14:36:35
  18. avatar
    [13] Mirly [*]

    Nemá celkem smysl měnit pojišťovny, dodavatele elektriky, plynu, atd. Na něco vás nalákají a po čase zistíte, že jste na tom stejně jako dřív.

    1. na komentář reaguje denkas — #15
    superkarma: 0 24.11.2011, 14:13:57
  19. [12] hanak [*]

    Kdo to zase vymyslel? Tato rozhodnutí nejsou pro lidi, žijící v ČR a zde pracujícími. Pro mne a spoustu občanů by stačila jedna ZP s dobře fungujícími představiteli ZP.

    superkarma: 0 24.11.2011, 13:59:17
  20. [11] mapela [*]

    Kdyby byla pojišťovna jenom jedna, bylo by po starostech.

    superkarma: 1 24.11.2011, 12:51:20
  21. [10] daninec007 [*]

    celá rodina jsme u ZPMA a jsme maximálně spokojeni,určitě bych tuhle pojišťovnu nevyměnila

    superkarma: 0 24.11.2011, 12:14:02
  22. [9] marienka-m1 [*]

    Tak to chudáci důchodci, kteří podepíší nevědomky na ulici změnu pojišťovny, doví se to až u lékaře, který jim řekne, je nám líto, nemáme smlouvu s vaší pojišťovnou, musíte si ošetření hradit ze svého a pak ještě čekat rok na to, abych mohla pojišťovnu opustit. V dnešní době, kdy tito ,,prodavači" vnucují produkty pod různou záminkou a lží!!To jim vlastně nahrává!!!!!Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68

    superkarma: 0 24.11.2011, 12:08:17
  23. [8] free [*]

    já měla jednou Garant hospital...  a teď se mi nechce pořád přecházet, jsem na VZP

    superkarma: 0 24.11.2011, 09:46:46
  24. [7] Klára Křížová [*]

    Přijde mi to opravdu dlouhá doba, 1 rok

    superkarma: 0 24.11.2011, 09:00:46
  25. avatar
    [6] datura [*]

    Zdá se mi to riskantní, přejít k jiné pojišťovně, moje obvodní lékařka má na nástěnce před ordinací seznam pojišťoven, s kterými nemá smlouvu, takže kdyby mi něco bylo vážnějšího, tak mě neošetří, nebo jak??

    superkarma: 0 24.11.2011, 09:00:27
  26. [5] járuš1 [*]

    já jsem u vojenské taky spokojena

    superkarma: 0 24.11.2011, 08:50:51
  27. [4] kajinek [*]

    Jsem u ministersta vnitra už kolik let a jsem spokojená.

    superkarma: 0 24.11.2011, 08:44:01
  28. avatar
    [3] ahoi [*]

    Nechápu. Péči kterou si platíme bychom si sami taky měli mít možnsot vybrat.

    superkarma: 0 24.11.2011, 08:27:55
  29. avatar
    [2] mineralka7 [*]

    enka1 — #1 Také mi to přijde jako omezování. Ano máme právo si vybrat, ale jenom jednou za rok... to je přece blbost!!! Si vezmi, když někdo onemocní, jeho pojišťovna mu odmítne proplatit nějaký zákrok a jiná by to udělala - to ho nechají umřít jen proto, že někdo pravil, že rok je ideální doba???

    Kurňa, ale proč já se rozčiluju...

    1. na komentář reaguje Jana 01 — #28
    superkarma: 0 24.11.2011, 07:54:13
  30. avatar
    [1] enka1 [*]

    Svoboda nějak mizí všudeSml24

    1. na komentář reaguje mineralka7 — #2
    superkarma: 0 24.11.2011, 06:11:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme