Bulvár

Změní se podpora

Systém státní sociální podpory čekají změny. Sněmovna dnes projedná zákon o státní sociální podpoře, který podmínky pro nezaměstnané v mnohém zpřísní. Poslanci ale budou jednat také o zavedení tzv. zelených karet, který by měl zjednodušit zaměstnávání cizinců na místech, o která nemají zájem čeští pracovníci.

Nový systém sociální podpory má být více motivační než ten stávající. „Jednoznačně chceme vytvořit systém, kdy ten, kdo pracuje, se bude mít lépe než ten, kdo nepracuje. Ten, kdo je aktivní a rychleji se snaží vyřešit svoji situaci, na tom bude lépe než ten, kdo bude bezdůvodně dlouho setrvávat v systémech sociální ochrany,“ prohlásil ministr práce a sociálních věcí Petr Nečas.

Zkrácení doby vyplácení podpory

Na hledání nového místa budou mít nezaměstnaní méně času, než mají nyní. Doba, po kterou berou podporu, a jejich příjem tak příliš neklesá, se zkrátí o měsíc. Lidé do 50 let tak budou mít nárok na podporu v nezaměstnanosti pouze pět měsíců. Nezaměstnaní ve věku od 50 do 55 let ji budou dostávat osm měsíců a lidé starší 55 let 11 měsíců.

Kdo si v tomto období novou práci nenajde, čeká ho mnohem razantnější propad v příjmech, než tomu bylo doposud. Takový člověk pak od státu dostane pouze existenční minimum 2020 korun.

Zákon počítá také se zpřísněním některých povinností nezaměstnaných. Například člověk, který si po pěti měsících bez práce nenašel nové místo, již nebude smět odmítnout rekvalifikaci. Navíc nebude možné opakovaně odejít ze zaměstnání, které uchazeči zprostředkoval úřad práce.

Vyšší podpora a možnost přivýdělku

Ty, kteří jsou při hledání zaměstnání aktivní, chce ale stát motivovat ve srovnání se současnými pravidly více. První dva měsíce budou nezaměstnaní dostávat 65 % původní mzdy, další dva měsíce 50 % a ve zbývajícím čase 45 %. Dosud mají nárok po dobu prvních tří měsíců nezaměstnanosti na 50 % původní mzdy, poté na 45 %.

Pro lidi, kteří sice o místo přišli, ale v žádném případě nechtějí jen sedět doma, počítá návrh zákona s možností přivýdělku v podobě veřejně prospěšných prací. Kdo měsíčně odpracuje 20 hodin, získá místo dvoutisícového minima 3126 korun, za 30 odpracovaných hodin dostane od státu 3679 korun.

Volná místa obsadí cizinci

Návrh na zavedení „zelených karet“ pro cizince počítá s tím, že pokud se nepodaří do třiceti dnů od uvolnění či vzniku nového pracovního místa tuto pozici obsadit domácím zaměstnancem či člověk pocházejícím z jiné členské země Evropské unie, přijdou na řadu cizinci odjinud.

„Přestože je 300 tisícová nezaměstnanost, máme 150 tisíc volných pracovních míst,“ vysvětluje nutnost zákona Nečas. Přesto se ve sněmovně očekává bouřlivá diskuse. Opozice totiž s ministrovými argumenty nesouhlasí a obává se vzniku cizinecký ghett, kam se i policisté budou bát chodit.

Cizinci nedostanou sociální dávky

Mimoevropští cizinci pracující v Česku nebudou plnohodnotnou součástí sociálního systému. V případě, že přijdou o místo, nevyplatí jim stát žádnou podporu v nezaměstnanosti. Navíc budou mít v takovém případě na hledání nového zaměstnání pouze dva měsíce. Pokud nebude zahraniční pracovník v této lhůtě úspěšný, přijde o povolení k pobytu.

   
22.08.2008 - Společnost - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [100] Aktij [*]

    Lesana: já pracuji v laboratoři s celkem velkým počtem analytů, práce hodně... . Půlúvazek nechápe z kolegyň skoro žádná, ale ředitel schválil...

    superkarma: 0 24.08.2008, 22:07:31
  2. avatar
    [99] punh [*]

    OlgaMarie: teď mě napadlo, že tohle navrhnu své známé, má rekvalifikaci na účetní. Ale stejně v to moc nedoufám, to by byl skoro zázrak

    superkarma: 0 24.08.2008, 20:36:33
  3. avatar
    [98] punh [*]

    OlgaMarie: můžu to zkusit, i když práci mám. Chtěla jsem to jen vyzkoušet, protože tady o dobrou práci není k zavadění. Ale dík za radu. Pak ti dám vědět, jak to dopadlo.

    superkarma: 0 24.08.2008, 20:32:46
  4. avatar
    [97] OlgaMarie [*]

    punh: Zůstaň tam zaregistrovaná a uvidíš. Jeden týden ani ťuk, další týden víc...

    superkarma: 0 24.08.2008, 19:55:16
  5. avatar
    [96] Lesana [*]

    Aktij: nevím, jak to chodí kde, to si musí zaměstnavatel posoudit sám Já mám zkušenost s účetnictvím v malé firmě - všechnu práci jsem si udělala sama, jenom jí nebylo tolik, aby pokryla plný úvazek. A mám zkušenost ze zdravotnictví trojsměnného provozu - sloužíme dvanáctky, na plný úvazek bych byla v práci baj oko 14 služeb v měsíci, na zkrácený přijdu na cca 7. Normálně na celou službu. Stejně to fungovalo už v dobách, kdy jsem chodila pracovat při škole, ale tam jsem měla ještě kratší úvazek a služby jenom o víkendech.

    superkarma: 0 24.08.2008, 19:14:14
  6. avatar
    [95] paníliška [*]

    spetulka: Můj muž dostal z práce výpověď před 8 lety a na ÚP mu řekli, že podporu nedostane, protože jeho zaměstnavatel nezkrachoval (pracoval jako státní zaměstnanec), ať si zajde na sociálku. Na sociálce mu řekli, že na nic nemá nárok, že já rodinu uživím, aniž by zkoumali můj výdělek, ten byl tenkrát pod hranicí životního minima pro 4člennou rodinu, kterou jsme byli. Prostě jim stačilo, že jsem byla zaměstnaná. Jak je toto možné, nevím, nepátrali jsme a z toho srabu jsme se vyhrabali sami. Jak říkáš, kdo chce, práci najde. Nechápu, jak je možné, že někdo programově nepracuje a od státu dostane možné i nemožné. Proto se mi tento zákon hodně zamlouvá.

    superkarma: 0 24.08.2008, 17:25:46
  7. avatar
    [94] punh [*]

    OlgaMarie: Já myslím, že u nás je účetních dostatek. Mám známou, která má rekvalifikaci na účetní, nikde ji nevzali, všude radši vezmou absolventa OA. Tak jsem si zadala na jobdnes pozici účetní, nenašlo nic (Bohužel Vašim kritériím neodpovídá žádná nabídka. Vyhledání tedy bylo rozšířeno na všechny specializace), a to jsem ani nezadávala výši platu. Pak jsem změnila na administrativní pracovník, vyplivlo 1 místo vzdálené 60 km Věřím, že jsou volná místa, ale ve větších městech, jinde to je bída.

    superkarma: 0 24.08.2008, 16:59:03
  8. avatar
    [93] Dášule [*]

    Nevím, kolik v vás pamatuje rok 1990. Podpora v nezaměstnanosti 2 roky, v případě, že pracovníka propustili pro nadbytečnost se výše podpory postupně snižovala - začínala na 90% platů, vyrovnávání platů pomurčitou dobu, pokud člověk nastoupil okamžitě někam jinam a měl tam nižší plat. Vím, že dnešní zadluženaá a rozkradená republika na to nemá. Mně se to netýká, ale napadá mě něco o zpěvu při lapání ptáčka.

    superkarma: 0 24.08.2008, 13:29:08
  9. avatar
    [92] punh [*]

    oprava: na konci měl být usmívající se smajlík

    superkarma: 0 24.08.2008, 13:23:53
  10. avatar
    [91] punh [*]

    Aktij: tak to je blbý. Ale taky jsou místa na půl úvazku, kde se předpokládá, že dotyčná zmákne práci třeba za 6 hodin. Takže máš míň ne o polovinu práce, ale třeba jen o čtvrtinu, samozřejmě za poloviční plat . Většinou moc na poloviční úvazek brát nechtějí, po mateřské jsem chtěla nastoupit na půl úvazku a řekli - buď celý nebo nic. Takže jsem si hledala práci sama a byla kupa možností Nejlepší flek byl asi dobrovolná pečovatelka - zadarmo Naštěstí se mi po půl roce ozvali z původního zaměstnání, že mě vezmou na zkrácený úvazek

    superkarma: 0 24.08.2008, 13:21:17

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [90] jiti [*]

    Radka27: Jsem ráda že se tu někdo zastane matek na mateřský. Není to tak dlouho co jsem si tu posteskla že bude hoodně těžké po MD najít práci, je to horší než kdybych byla slepá a ještě bez ruky a některé se tu do mne pustili jako do slepice co je úplně pitomá a měla dítě. Prý si za všechno můžu sama že jsem si dovolila mít ve třiceti jedno dítě a práci nenajdu protože neumím nic jiného než se válet doma a mít děcko.

    superkarma: 0 24.08.2008, 12:33:08
  2. avatar
    [89] Aktij [*]

    Lesana: ad práce na zkrácený úvazek...nemám proti ní nic, pokud je to tam, kde si za těch níň hodin dotyčná oddělá svoje a může jít domů. Ale tam kde je práce celých 8-10 hodin, je to na úkor spolupracovníků. K nám teď nastoupila po MD holka, která byla přijata jako absolventka, na 5 hodin. Rozdělá něco a pak se hledá někdo, kdo to za ni dodělá

    superkarma: 0 24.08.2008, 08:08:23
  3. avatar
    [88] Louisa [*]

    Se sestrama je to tak, která má diplom do roku tuším 1993, tak nemusí mít VOŠ, stačí jí registrace. Nebo může mít ARIP, specializaci na sálovku apod, a je to stejné jako by měla VOŠ. Po této době se středoškolský diplom pro sestry změnil na maturitu, a SZŠ přešla pod ministerstvo školství. Od mých spolužaček, které dnes dělají na postech vrchních sester (dle nového označení jsou to manažerky oddělení), nemocnice dává přednost holkám bez VOŠ, případně slečně s VOŠ řeknou, že ji sice přijmou, ale jako řadovou sestru, zaplacenou jako ta bez VOŠ. A studovat jít může kterákoli, ale pokud ji nepošle zaměstnavatel, tak za své, bez možnosti uvolňování na výuku apod.

    superkarma: 0 23.08.2008, 20:43:56
  4. avatar
    [87] Madison [*]

    OlgaMarie: mě zrovna v rekvalifikaci na účetní ÚP podpořit nechtěl. Řekli mi, nejdříve si najděte místo kde vás po rekvalifikaci vezmou, pak vám ji umožníme. Jinak mám opačnou zkušenost než ty, všude kolem mě spousta účetních, práci sehnat nemůžou, jedna moje známá dělá "podřadnou práci" u jedné místní firmy, která tu kdysi na babě měla i reklamu , nedostala už několik měsíců ani zaplaceno... Jiný holky tam po dvou týdnech zdrhají. Ona maká zadarmo

    superkarma: 0 23.08.2008, 17:59:15
  5. avatar
    [86] OlgaMarie [*]

    Nevím, koho si proti sobě poštvu, ale zkoušeli jste se někdy někdo zaregistrovat na jobdnes. Tam naházíte, co umíte, region atd...Já to udělala pro zajímavost a překvapilo mě, co bylo nabídek. Je naprosto zoufalý nedostatek účetních. Všude. A na účetní ÚP rekvalifikaci i nabízejí. Také se stačí podívat na stránky velkých firem a zaměstnavatelů. Mají tam i nabídky pro absolventy (např. Poštovní spořitelna). Při ÚP je i pracovnice, která radí těm, kteří chtějí pracovat v zemích EU. A co se týká VŠ vzdělání, tak vbrzku budou na kasách v marketech sedět absolvanti VŠE.
    Ty z vás, které nelibě nesou, že je někdo raději na dávkách nebo v porodnici, ruku na srdce a odpovězte si, zda byste s nimi způsob života měnily. Vždyť můžete s prací seknout a žít jejich život. Když se vám bude líbit, je to vaše volba.

    superkarma: 0 23.08.2008, 17:05:57
  6. [85] Rikina [*]

    Před časem jsem byla zaměstnána na místě, kde se předpokládalo VŠ vzdělání, které nemám. Ale na to místo se dělal konkurz, ten vyhrál absolvent VŠ, a já byla na druhém místě. Dotyčný pán poté pravil, že za tak směšné peníze on pracovat teda nebude, a tak to místo zbylo na mě. Tolik k přístupu některých VŠ vzdělanců k práci. Jinak jsou obory, kde se člověk prostě bez průběžného vzdělávání neobejde, takže nějaký diplom z doby před 20 lety vůbec nemusí být rozhodující, podstatné jsou skutečné vědomosti toho člověka, a pak se holt může i středoškolák ocitnout na místě, kde by "tabulkově" měl být VŠ.

    superkarma: 0 23.08.2008, 13:56:19
  7. avatar
    [84] spetulka [*]

    punh: ty padesátiletý sestry už si to vzdělání doplňovat nemusí-tam je nějaký věkový ohraničení a starší nad limit už nechají "doklepat"i bez titulu A ty mladší, pokud si to nedoplní, tak budou muset pracovat pod dohledem té sestry s vysokoškolským, příp.vyšším odborným vzděláním-takže budou platově níž+pod dozorem. Je ale jen věcí té které sestry, jestli si školu dodělá nebo se spokojí s tím horším zařazením

    superkarma: 0 23.08.2008, 13:12:32
  8. avatar
    [83] Lesana [*]

    Ještě - já se do zdravotnictví vracím po 8 letech mimo obor, mám tři děti, takže jenom na poloviční úvazek, mám jenom střední školu, nejsem registrovaná (takže budu muset pracovat pod dohledem registrované sestry až do doby, kdy si registraci vyřídím - což můžu tuším nejdřív po roce práce) a stejně jsem práci našla A při shánění kupodivu vrchním nevadilo ani to, že mám jenom střední školu (vzdělání stačí), ani že nejsem registrovaná (doplníte si), ba ani dlouhá pauza (zase se zaběhnete), ale právě ten poloviční úvazek (na ten já neberu ani moje sestry, co se mi vrací z mateřský a já je znám)

    superkarma: 0 23.08.2008, 11:48:52
  9. avatar
    [82] Lesana [*]

    punh: já mám jenom střední školu a vzdělání (ve smyslu VOŠ, VŠ) si doplňovat nemusím - ze zákona je moje vzdělání dostačující.

    Jiná věc je registrace sester, tedy program celoživotního vzdělávání - v něm se sbírají kredity za aktivní i pasivní účast na přednáškách, za publikační činnost... a mimo jiné pokud vím i za studium. Co tam vím z doslechu, tak některé sestry dají přednost právě studiu před obíháním přednášek. Nicméně sbírání kreditů se týká všech sester, ať už mají školu jakoukoli.

    A myslím, že i sestry s VOŠ teoreticky mají nárok být ve vyšší platové třídě, nicméně co se zařazování do tabulek týká, tak momentálně je jedna věc teorie a druhá věc praxe.

    NIcméně ještě další věc je ta, že SZŠ jako škola je uznáváno jenom pokud studium bylo zahájeno někdy kolem roku 2000 (přesně nevím), pak byl totiž středoškolský studijní obor na sestru zrušený a momentálně střední školu studují nikoli sestry, ale zdravotničtí asistenti. Tohle se ovšem netýká "starších sester".

    superkarma: 0 23.08.2008, 11:43:16
  10. avatar
    [81] punh [*]

    Lesana: taky znám pár lidí, co se živí uměním a mají vystudováno něco jiného. U nich to jsou možná zadní vrátka nebo prostě i po studiích zjistili, že budou dělat něco jiného, co je naplňuje, a to je v pořádku. Někdo dělá umění jako koníček a živí se tím, co vystudoval
    U zdravotních sester se teď vyžaduje alespoň VOŠ. Pro starší sestry, které mají "jen" maturitu je to docela hrozné, protože už vidím, jak si někdo doplňuje kvalifikaci, že při zaměstnání (směnný provoz) a rodině studuje. Za nás byla na SŠ jako cizí jazyk pouze ruština a teď by na VOŠ vyžadovali AJ nebo NJ na středoškolské úrovni. To je docela problém po 20 letech znova studovat , to už nemusí leckteré čtyřicátnice - pádesátnice zvládat. Pak asi nezbývá než změnit místo, ale kde berou lidi v těhle letech?

    superkarma: 0 23.08.2008, 11:19:43
  11. avatar
    [80] spetulka [*]

    Taja: neptej se mě, jak to, že dostal to, co dostal, taky jsem na to valila bulvy. 4600 opravdu nevydělával...nebyl teda na pracáku celý měsíc(od 10.12.skončil práci a 1.1.měl smlouvu v nové)Ani jsme to neměli sílu a chuť řešit, co to má znamenat a proč dostal tak málo(je tu děsně pitomá a protivná úřednice), ale každopádně kdyby na tom měl být delší dobu, tak je to hukot

    superkarma: 0 22.08.2008, 23:30:08
  12. avatar
    [79] Suzanne [*]

    Lesana: souhlasím s tvým známým. Na výšce člověk projde mnohými peripetiemi, které musí řešit (jinými než v pracovním procesu), psychicky i morálně dozraje. Získá dle mého i všeobecný přehled, setkává se s mnoha lidmi aniž by byl uvázán k jednomu pracovnímu místu. Jeho mozek je vystavován rozličné zátěži, což je fajn tréning. Já se už taky nevěnuju tomu, co jsem vystudovala, přesto hodnotím studium na VŠ jednoznačně jako pozitivum.

    superkarma: 0 22.08.2008, 23:23:29
  13. [78] Taja [*]

    spetulka: Jestliže Tvůj manžel 12 let pracoval, jak mohl mít podporu 2 300 Kč? Podpora se vypočítává z původní mzdy, činila 50% (resp. 45%), před pár lety ještě o něco více. Tvůj manžel jistě nebral v práci 4 600 Kč.

    superkarma: 0 22.08.2008, 23:19:56
  14. avatar
    [77] spetulka [*]

    já bych jen dodala něco k tomu, že kdo dělat chce, práci najde. Do jisté míry je to pravda(manžel po dvanácti letech makání odešel z práce, šel na úp, kde mu za to, že 12let(od vyučení)makal, platil daně, pojištění,...dal horentních 2300kč podporu , což mi osobně přijde jako výsměch. Manžel si během tří týdnů našel práci a nastoupil). Takže kdo chce, práci najde, ale(!)ono není až takový problém, aby si našel práci 30letý silný zdravý chlap, který může dělat cokoli. Jenže kdo zaměstná chlapa tři roky před důchodem, třeba se zdravotním problémem, nebo matku nedospělých dětí, která prostě musí počítat i s tím, že dítě může onemocnět? Tam už je ta situace mnohem horší, leckdy opravdu beznadějná

    Další k čemu bych se vyjádřila je to znevýhodnění bezdětných. Taky bych vycházela z toho, že většina žen na MD je ze skupiny těch slušných, které po MD nastoupí do práce a zbytek života "zařezávají"A spíš si myslím, že je ten předčasný odchod do důchodu poskytován jako kompenzace za vychování dalšího daňového poplatníka, který té matce v podstatě na ten důchod vydělává. A druhá věc je, že vychovat a "vyrůst"potomka i něco stojí - a stojí docela dost, pokud k tomu připočteme vzdělání,...a to ti rodiče prostě obětují, zatímco ti bezdětní to investují do sebe. Jasně, je to každýho věc, jestli si dítě pořídí nebo ne, ale přijde mi jako správné, že stát ocení i to, že ty dětné rodiny vlastně představují investici pro budoucnost , kterou ty bezdětné páry prostě neposkytují

    superkarma: 0 22.08.2008, 22:36:58
  15. avatar
    [76] Lesana [*]

    punh: nevím, já vejšku nemám... i když tedy od doby, co jsem udělala maturu, se postupně začíná vyžadovat i u mé profese (zdravotní sestra) Ale kdysi jsem se drze zeptala jednoho mého známého ing, proč studoval (dle mého) náročnou vejšku, když stejně "odjakživa" dělal muziku, která ho taky živí. No a on mi na můj hloupý dotaz udiveně odpověděl něco v tom smyslu, že - vysoká škola ale se přeci primárně nestuduje kvůli budoucí profesi, ale měl by si ji udělat každej, aby nejdřív získal takový ten všeobecný rozhled Mno, občas mám pocit, že k tomuhle modelu stejně směřujeme

    superkarma: 0 22.08.2008, 21:17:18
  16. avatar
    [75] punh [*]

    Suzanne: máš pravdu, ale taky to neplatí pro všechny. Znám pablby, co se nijak zvlášť neučili ani na základce a teď nemakají, protože to je pro ně výhodnější. Ale tys měla asi na mysli ty, co museli víc makat ohledně studia, to souhlasí. Nakonec se tě nikdo neptá na vysvědčení, a to je dobře, důležitější je, jak se postavíš k práci. Vyznamenání určitě automaticky neznamená, že jsi lepší člověk. Ale tohle myslím obecně, aby si to někdo nevzal osobně a nekamenoval mě

    superkarma: 0 22.08.2008, 20:54:00
  17. avatar
    [74] Suzanne [*]

    punh: lidi, co nemají tak perfektní prospěch jsou kolikrát vědomi faktu, že musejí víc makat. Já šla na gympl se samými jedničkami, pak jsem prolejzala se čtyřkami - byla jsem zvyklá mít všechno zadarmo. Kluci, kteří tam šli s jednou - dvěma trojkami a s odřenýma ušima makali, protože byli zvyklí. Výsledek? Jednoznačně byli lepší oni. Teď v dospělosti už je to smazané, každý dělá, co dokáže. Já jsem taky dozrála, mám VŠ. Ale to zrání mi chvíli trvalo.

    superkarma: 0 22.08.2008, 20:42:50
  18. avatar
    [73] punh [*]

    Lesana: no dobře, ale k čemu potom má člověk studovat? Aby zjistil, že místo pro jeho kvalifikaci je obsazené někým jiným, kdo nestudoval a mohl dříve vydělávat?
    Louisa: řekla bych, že se přemnožili i středoškoláci. Dřív nebylo možné dostat se na SŠ s trojkami, což je teď úplně normální

    superkarma: 0 22.08.2008, 20:34:07
  19. avatar
    [72] Lesana [*]

    punh: no, ale nejspíš svoji práci zvládala i bez školy a zaměstnavatel s ní byl spokojený, když ji nechtěl vyměnit. Tak k čemu potom potřebuje školu, když vzdělání i praxe jsou pro potřeby jejího zaměstnavatele plně dostačující?

    superkarma: 0 22.08.2008, 19:47:34
  20. avatar
    [71] Louisa [*]

    Taky bych řekla, že se nám VŠ nějak přemnožili... A pobírači dávek taky...

    superkarma: 0 22.08.2008, 18:46:42
  21. avatar
    [70] punh [*]

    monacha: no, nevím jestli to není postavené na hlavu. U nás byla na místě pro vysokoškoláka zaměstnaná paní se SŠ a když se po čase hlásil pán s VŠ a praxí, tak mu bylo sděleno, že ho vezmou jako asistenta té paní. Ještě musím napsat, že ta paní rozhodně neměla v úmyslu si dodělat VŠ a nevím, jestli byla tak dobrá, že ji vzali jen se SŠ, když jinde jsou na stejném místě VŠ

    superkarma: 0 22.08.2008, 18:43:18
  22. avatar
    [69] monacha [*]

    Nechapu, proc by vysokoskolak nemel pracovat na nizsim postu? Vysokou skolu ma dneska kazdy blbec, tak to kvalifokovany misto dostanou ti dobri (aspon by to tak byt melo) a zbytek bohuzel musi jit tam, kde ho vezmou.

    superkarma: 0 22.08.2008, 17:47:02
  23. avatar
    [68] Barbucháč [*]

    punh: státní sociální systém bude jen těžko ovlivňovat jakási protekční místa, proto podle mně do této diskuze nepatří polemika o nich

    superkarma: 0 22.08.2008, 17:44:06
  24. avatar
    [67] punh [*]

    Barbucháč: proč by se tady nemělo mluvit o protekčních místech? Když na nich sedí lidi, kteří na to kvalifikaci nemají, tak třeba zabírají místo těm kvalifikovaným, ne? A ti potom mohou volit práci posunovače, aby neseděli doma na podpoře? Je spíš hrůza, že nemakačenkové mohou sedět na zadku, brát dávky, bokem si vydělat a nám, co chodíme denně do práce, se můžou chechtat. To věřím, že je taky jejich volba , akorát nemuseli vrážet prachy do studia, stresovat se, obětovat čas atd.

    superkarma: 0 22.08.2008, 17:12:56
  25. avatar
    [66] Barbucháč [*]

    xenie: čistě teoreticky nemusí na ten pracák chodit vůbec a může si hledat práci sama libovolně dlouho a neztrácet čas prodáváním

    superkarma: 0 22.08.2008, 17:04:22
  26. [65] xenie [*]

    čistě teoreticky...člověk bude nucen vzít co nabídnou, tak dejme tomu holce co dělal sekretářku nabídnou místo prodavačky...ok, půjde platově i profesně dolů, a hledat si odpovídající místo nebude mít kdy když bude celý den prodávat... docel azabitý čas a ztráta kvalifikace, myslím...

    superkarma: 0 22.08.2008, 17:00:43
  27. [64] mindulinka [*]

    Občas necháme na našem rozestavěném domečku brigádničit kluka asi 3 roky po gymplu. Na mojí otázku proč je na podpoře odpověděl, že přeci nebude dělat za míň jak 30 000Kč čistého. Myslela jsem, že si ze mě dělá prdel. Já VŠ na vysokoškolském místě, jedno dítě doma, druhé v břiše a každý den do práce a takový plat nemám. Kopla bych ho někam, prostě nemakačenko - a těch je většina na ÚP.

    superkarma: 0 22.08.2008, 16:18:33
  28. avatar
    [63] Radka27 [*]

    Ještě k těm plánovaným veřejným pracem... za 20 hodin přes tisícovku.... čili za 178 hodin přes 9700? To pro nezaměstnaného celkme jde, ne?

    superkarma: 0 22.08.2008, 15:58:12
  29. avatar
    [62] Radka27 [*]

    Barbucháč: Někdo třeba namítne, že jsou ženy, které pracují více než 8 hodin denně. Přesto se kloním k tepo podanému názoru, že dva daňoví polatníci zaplatí na daních státu více, než jeden. Jelikož třeba také budou pracovat déle než 8 hodin denně a budou mít vyšší zisky a cca vyšší daně.

    superkarma: 0 22.08.2008, 15:50:47
  30. avatar
    [61] Radka27 [*]

    wich: punh: Jestli jde o to zvýhodnění při dřívějším odchodu do důchodu pro rodičky, asi jde státu o to, že má z nového daňového polatníka plynoucí nový zisk do budoucna, tak rodičku zvýhodní. Jestli máš jedno, dvě děti, strávíš na sociální dávce xy let a zbytek života taky platíš daně. Vím, že nastává kvůli sociálně nepřízpůsobivým občanům problém, že nerodí daňové poplatníky, ale vyžírky. Jestli se ale bavíme o fungující rodině, matce, ženě a slušných lidech, tak mi systém přijde jakš takš. A doufejme, že nás slušných je většina.

    superkarma: 0 22.08.2008, 15:44:50

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Akce pro čtenářky: Velikonoční pečení a vaření s Globusem
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme