Bulvár

Zlí kuřáci a hodní nekuřáci?

Můj kamarád má občas poněkud nerozumné nápady. Někdo by řekl odvážné, já tvrdím, že blbé. Zkrátka ho nenapadlo nic lepšího, než v pozdní noční hodině na tramvajové zastávce v Praze požádat trojici kouřících mladíků, aby se s cigaretami odebrali jinam. Výsledek? Zlomený nos a dvě žebra, dvanáct stehů a otřes mozku. Tolik k tendenci některých kuřáků respektovat zákony.

Událost samozřejmě rozpoutala mezi mými přáteli – kuřáky i nekuřáky – bouřlivou diskusi, která málem vedla k rozpadu některých přátelství. Naštěstí jenom málem, protože se známe příliš dlouho na to, abychom se nechali rozeštvat skutečností, že na některé věci máme odlišné názory.

Mě by ale zajímal názor Váš, ženy-in... A abyste měly nějaké podklady, pokusím se nejprve shrnout argumenty obou stran.

Anti-kuřáci (do jednoho nekuřáci)
- kouření by se mělo zakázat pokud možno na všech veřejných prostranstvích, rozhodně však v restauračních zařízeních.

  • Nejsme povinni snášet externality vašich požitků – česky řečeno, vám dělá dobře fetovat nikotin, ale my musíme dýchat zplodiny, které tím způsobujete. Po návštěvě restaurace nebo baru smrdíme, jako bychom sami byli kuřáci, pálí nás oči a naše zdraví je ohrožováno. Chceme se naobědvat nebo posedět s rodinou a kamarády v příjemném, nezakouřeném prostředí.
  • Kouření je zdraví ohrožující zlozvyk – kuřáci, naneštěstí i pasivní, umírají dříve než nekuřáci, bývají dlouhodobě nemocní a stát investuje nemalé peníze do jejich léčby – doplácíme na ně všichni.
  • Dokud bude kouření společensky tolerováno, ne-li oslavováno, budou kouřit i naše děti. Vykázáním kuřáctví na okraj společnosti a jeho označením za nehezký zlozvyk, za který by se člověk měl stydět, stejně jako například za okusování nehtů, klesne počet začínajících kuřáků a stoupne motivace stávajících přestat kouřit.
  • Zákaz kouření v restauracích nesnížil v zemích, kde k němu došlo, návštěvnost těchto podniků.

Zastánci kuřáků (ne vždy sami kuřáci)
- stát by měl úlevou na daních i hygienickými normami podporovat vznik podniků nekuřáckých a podniků, kde jsou kuřácké prostory dostatečně oddělené od těch nekuřáckých. Dostačující optimum by bylo 30 % kuřáckých a zbytek nekuřáckých prostor. Nechte nás kouřit, pokud vás tím neomezujeme.

  • Žijeme ve společnosti založené na svobodě jednotlivce. Alkohol i cigarety jsou legální drogy. Mám právo užívat legální drogy a ohrožovat tak své – nikoliv cizí – zdraví. Mnohem více škody než kouření napáchá to, že lidé jezdí auty, i když by nemuseli, kupují si neekologické výrobky a jinak znečišťují životní prostředí. Kuřáci jsou pouze snadno viditelná skupina, a proto byli vybráni k persekuci, což je proti principům svobody a demokracie.
  • Plošný zákaz kouření v restauracích odporuje podmínkám tržní ekonomiky a diktuje soukromníkům, co smí a nesmí povolovat ve svých podnicích. Zpřísnění hygienických norem – větrání, oddělení kuřáckých a nekuřáckých prostor – vítáme, plošný zákaz ne.
  • Kuřák pracuje stejně dlouho jako nekuřák. Kuřák i nekuřák umírají – oba obvykle po dlouhé a draze léčené nemoci či řadě nemocí. Ale kuřák umírá v průměru o pět až deset let dříve, tudíž nestihne čerpat důchod. Přitom státu platí za svou závislost nemalou daň. Kuřák je pro stát ekonomicky výhodnější a rozhodně nekuřáci nedoplácejí na kuřáky. Navíc jsme ochotni platit vyšší zdravotní pojištění, jak je tomu v jiných zemích.
  • Plošný zákaz kouření v restauračních zařízeních vedl k poklesu návštěvnosti těchto zařízení – je pro to přinejmenším stejné množství seriózních výzkumů jako pro opačný názor. Navíc vzrostlo procento kouření v domácnostech, což mnohem víc ohrožuje děti.

Ačkoliv nekuřák, postavila jsem se v této diskusi na stranu kuřáků...

Na čí stranu se postavíte Vy, ženy-in?
Jste pro plošný zákaz kouření v restauracích? A na veřejných prostranstvích?
Jste kuřačka? Nebo jste dokázala přestat kouřit? Jak?
Jaké máte zkušenosti s cigaretami? A s kuřáky?
Jak je to s kouřením u Vás na pracovišti?
Vadí Vám zakouřené podniky? Je ve Vašem okolí dostatek podniků nekuřáckých?
Setkala jste se ze strany kuřáků spíše se slušností, nebo s arogancí?
Máte přátele kuřáky i nekuřáky? Kouří se na společných setkáních?

Napište mi o svých zážitcích s cigaretami a s kuřáky i s nekuřáky a o svých názorech na kouření na redakce@zena-in.cz! Nejlepší příspěvek odměním!

   
06.08.2007 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [215] boon [*]

    1. Na ničí
    2. nejsem je to blbost jen bych zakázala kouření v době oběda (11-13)
    3. Ano jsem kuřačka. na pár let jsem přestala a pak zas začala uklidnuje mě to
    4. Kouřit v poraci můžem jen na chdbě, nemáím s tím potíže
    5. když jsou zakouřené moc tak jo, nevím
    6. Převážně jsou mí přátele kuřáci

    superkarma: 0 07.08.2007, 18:27:17
  2. avatar
    [214] Ťapina [*]

    Nyotaimori: Ty jsi furt ještě nebyla v práci, že nevíš, že máš nárok na jednu přestávku?

    superkarma: 0 07.08.2007, 16:27:57
  3. avatar
    [212] Lilinka [*]

    "osobně si myslím, že kuřák je optimističtější člověk, než nekuřák" LOL

    superkarma: 0 07.08.2007, 15:04:39
  4. avatar
    [211] AnteaX [*]

    Kuřáci jsou něco jako zlegalizovní feťáci co škodí sobě a ničí pasivním kouřením zdraví i nekuřákům Tvrdě na ně! Škoda, že víc politiků a známých osobnostní nejde příkladem

    superkarma: 0 07.08.2007, 14:58:55
  5. avatar
    [210] k@tchabinka [*]

    me nedostanou! ze me nekuraka nikdo delat nebude!!!!

    superkarma: 0 07.08.2007, 13:58:39
  6. [209] Bellana [*]

    ad.astra: Osobně si myslím, že není. Kuřák, který si čtvrthodinku v tramvaji nemůže dát cigaretu, při vystupování už ji má v ústech a v ruce žmoulá zapalovač připravený k cvaknutí, působí značně uboze a nevesele. A že jich je. (A můj otec byl pesimista, neurotik a hysterik přímo výstavní.)

    superkarma: 0 07.08.2007, 11:30:53
  7. avatar
    [208] Ťapina [*]

    Rikina: Asi by to v létě bylo jako v Itálii - narvané zahrádky a uvnitř ani noha. Jenže v Itálii se to tak dá praktikovat celoročně, tady ne. Takže by možná ubylo.

    superkarma: 0 07.08.2007, 10:22:57
  8. [207] Rikina [*]

    Ohledně kouření na pracovišti - za posledních 15 let jsem vystřídala pracovišť více, a jenom jedno jediné bylo tou výjimkou, kde se kouření tolerovalo - venku. Před budovou. Jedna cigareta za pracovní dobu, víc ne. Všechny ostatní firmy byly striktně nekuřácké. Což pokládám za jedině správné. Ohledně kouření v hospodách - po zákazu by nastala "výměna stráží" - ti, co raději pijí svoje venku, aby nemuseli být uvnitř ve smradu, by se přestěhovali dovnitř a kuřáci ven. Tudíž hostů by nejspíš neubylo.

    superkarma: 0 07.08.2007, 00:02:33
  9. avatar
    [206] pujka [*]

    Mám několik kamarádů kuřaků, chodíme splečně do klubů,barů...ale když je i tam silně zakouřeno, vadí to i jim. Jsem pro oddělení kuřáckých a nekuřáckých míst, když si budu chtít dobrovolně "zafetovat" budu mít na výběr.

    superkarma: 0 06.08.2007, 23:20:22

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [205] pujka [*]

    Nechápu...když stojím na zastávce autobusu...jsem v osmém měsíci těhotenství...je to na mě fakt vidět a vedle si skupinka "omladiny" zapaluje jednu od druhé a čučí na mě????!!! To bych vraždila

    superkarma: 0 06.08.2007, 23:16:00
  2. avatar
    [204] Vivian [*]

    Ovšem nevím, jestli se to dá řešit zrovna zákazy... Možná uvidíme za x desítek let... Základ je prostě v lidech, kteří buď jsou ohleduplní nebo nejsou, zákazy nikoho nepřevychovají.
    Ale vemte si, že například ani toho nejsilnějšího kuřáka by dnes nenapadlo zapálit si v autobuse nebo v metru, v samoobsluze... V životě jsem neviděla, že by si na takových místech někdo zapálil cigaretu. Prostě je to zažité i v těch kuřácích, že jsou místa, kde se nekouří. Takže třeba se časem zažije i to, že se nekouří na zastávkách nebo v restauracích (nemyslím hospody, kluby a bary), nebo že je prostě normální s tím nelézt mezi lidi...

    superkarma: 0 06.08.2007, 22:55:25
  3. avatar
    [203] Vivian [*]

    ad.astra: jistěže tu rakovinu nebo tu obstrukční chorobu plic nedostane každý. Ale o tom rozhoduje "pánbůh" , čili nikdy nevíš, co to udělá zrovna u tebe... nebo u toho člověka, který třeba musí denně na zastávce to svinstvo inhalovat, nebo u toho děcka, co mu to táta funí do kočárku...
    Mně je šumák, že to nějaký kuřák chce inhalovat, ale já nechci a mám snad na to právo...
    Argument "na něco se umřít musí" není argument S takovou bys mohla pobíhat po dálnici za plného provozu a tvrdit, že "na něco člověk přece umřít musí" Některé věci neovlivníš (slunce, zplodiny ve vzduchu), ale na druhou stranu jsou rizika, která se dají eliminovat. Po dálnici určitě nelítáš

    superkarma: 0 06.08.2007, 22:48:55
  4. avatar
    [202] ad.astra [*]

    osobně si myslím, že kuřák je optimističtější člověk, než nekuřák... samozřejmě tím nenabádáím, aby jste kdokoliv začal kouřit jen proto, aby jste měli lepší pohled na svět.

    superkarma: 0 06.08.2007, 22:38:30
  5. avatar
    [201] ad.astra [*]

    Vivian: ale ne u všech - resp. že všichni kuřáci mají, či budou mít rakovinu - dřív, nebo později. Já samozřejmě vím, že do sebe s tím kouřem vdechuji i zplodiny různého kalibru a škodlivosti - ale nepotřebuji nad sebou mít nějakého andílka, který bude lkát "ty ty ty, zlobivá holčičko..." Nezdravým jídlem si uženeš rakovinu tlustého střeva, žaludku, slinivky, patláním nějakých zaručených krémů si uženeš rakovinu kůže a to nemluvím o nadměrném a vyhledávaném slunění...
    a nebo můžeš být taky zarytý nekuřák a přejede tě auto - a taky tu nebudeš věčnost, aby sis užívala poklidného podzimu stáří, nejlépe tak nádherně aktivně, jak se ukazuje v reklamách v TV holt na něco se zhebnout musí a neumírá se jen z toho, že někdo kouřil.. například co ti staříci, co jim je přes 100 let a ukazují je jako raritu - kouřili/y, pili/y a huntovali/y tělo sexem a dokonce i prací - a šťastně žili/y takových let

    superkarma: 0 06.08.2007, 22:35:30
  6. avatar
    [200] sanvean [*]

    vlnka bavlnka: mrkni na kurakovaplice.cz, tam je informací dost ;)

    superkarma: 0 06.08.2007, 22:30:37
  7. [199] vlnka bavlnka [*]

    At si kuřáci ničí zdraví,jen když s tím neotravují okolí.S tím zákazem na různých místech souhlasím.Ale ničit si zdraví cigaretou je taky dost sporný.Znám lidi,co nikdy nekouřili a dostali rakovinu plic.Tak že by to byli pasivní kuřáci?To je asi taky blbost.

    superkarma: 0 06.08.2007, 22:23:16
  8. avatar
    [198] Vivian [*]

    ad.astra: nicméně karcinogenita cigaretového dýmu byla jednoznačně prokázána. O etiologii jiných chorob nemluvě...

    Mám z těch dnešních diskusí pocit, že kuřáci snad ani nevědí, že inhalují prudké toxiny Kdyby to jenom smrdělo, tak o nic nejde, ovšem ty jejich čmoudíky jsou toxické, takže se prostě nemůžou srovnávat s tlouštíky závislými na sladkém nebo s alkoholiky, kteří svou závislostí poškozují zdraví výhradně sobě

    superkarma: 0 06.08.2007, 22:20:53
  9. avatar
    [197] ad.astra [*]

    vlnka bavlnka: nelze všechnu rakovinu světa házet jen na cigarety - rakovinu chytneš i z jídla, z pití, z pouhého dýchání- už jen že žiješ, máš šanci, že ji budeš mít

    superkarma: 0 06.08.2007, 22:08:45
  10. avatar
    [196] ad.astra [*]

    medved: no a právě proto by mělo být na výběr - kuřácké a nekuřácké restaurace, ať má člověk právo výběru a svo¨bodně se rozhodnout, zda chce tam, či onam, ale pokud například ve městě nekuřácké restaurace jsou (a že jsou !)a přesto nekuřák začne své proslovy v kuřácké restauraci, tak potom se není čemu divit, když ho kuřák (ten netolerantní) někam pošle.
    Jinak si myslím, že je to utopie - 100 nekuřáků v restauraci proti jednomu kuřákovi :-) dalším faktem zůstává, co je vybráno za restauračku - kvalitní, s dobrým odvětráváním, nebo tzv. pajzl - ale tam asi těch 100 nekuřáků na jednom place neuvidím..

    superkarma: 0 06.08.2007, 21:58:13
  11. avatar
    [195] doubek [*]

    Myslím,že v poslední době se včechno řeší černobíle. Zakazovat kouření mnš připadá stejně marné,jako zakazovat prostituci.Takže by stačilo ve veřejných protorách kuřáky oddělit od nekuřáků.Ať si každý vybere.Zakázat kouření na zastávkách bylo celkem zbytečné, protože to stejně nikdo nedodržuje- nemá proč,když to nikdo nekontroluje - a jak by taky mohl.Je fakt, že bez cigaret by stát přišel o značné peníze , tak proč to pokrytectví.
    To vám píše bývalá silná kuřačka, kterou teď cigarety velmi obtěžují,ale ví, že protikuřáctví je marný boj.Jen kdyby ti čuňáci neházeli vajgly po zemi.

    superkarma: 0 06.08.2007, 21:45:26
  12. [194] zuzík [*]

    mikule: no jo..když já jsem taky vždycky přestala jen když jsem byla těhotná.ale pak jsem se do toho dala a...ted mě to jenom se..re!!!tolik peněz bych měla ušetřených !!no jo jenomže jak to udělat??třetí dítko už neplánuji..tak nevím..

    superkarma: 0 06.08.2007, 21:41:07
  13. avatar
    [193] Vivian [*]

    OlgaMarie: počuranej chodník tě na zdraví neohrozí (teda pokud to nezmrzne na led a ty po tom neujedeš )

    superkarma: 0 06.08.2007, 21:24:18
  14. avatar
    [192] OlgaMarie [*]

    medved: Co takhle zákazat v restauracích pití alkoholických nápojů?Kdo se má na ty ožraláky dívat a ta opilecká moudra poslouchat.Vždyť si lejou jenom blbost do hlavy a pak očurávají chodníky a na zastávkách je nablito...

    superkarma: 0 06.08.2007, 21:15:30
  15. avatar
    [191] Vivian [*]

    Mně teď zrovna připadá vůbec nejhorší, když kouří těhotná nebo máma... To už není otázka tolerance/netolerance, to je už krystalická lidská tupost. Zrovna dneska jsem viděla těhotnou, tak v šestém měsíci, co típala před nástupem do tramvaje cigáro... Buď jsou tak hloupé a nevědí, co svému děcku dělají, nebo to vědí a je jim to fuk Vždycky si přitom vzpomenu na jednu známou, co taky v těhotenství vesele kouřila... Před rokem se jí narodil chlapeček chcípáček (mj. s vrozenou vadou oěbhového systému), ještě nebyl ze špitálu doma a nikdo zatím neví, jestli a jak bude žít... Cigárko si neodepřela, tak teď brečí, ale její blbostí trpí hlavně to děcko, kterému před narozením dodávala místo kyslíku jedy.

    superkarma: 0 06.08.2007, 21:11:18
  16. [190] vlnka bavlnka [*]

    At si kuřáci ničí zdraví,jen když s tím neotravují okolí.S tím zákazem na různých místech souhlasím.Ale ničit si zdraví cigaretou je taky dost sporný.Znám lidi,co nikdy nekouřili a dostali rakovinu plic.Tak že by to byli pasivní kuřáci?To je asi taky blbost.

    superkarma: 0 06.08.2007, 21:01:53
  17. avatar
    [189] medved [*]

    ad.astra: jenze problem je, ze v restauraci muze sedet 100 nekuraku, kteri si chteji sedet bez smradu a staci aby prisel jeden clovek s nazory jako ty a v tu ranu sedi VSICHNI ve smradu bez pardonu, bez moznosti vyberu ...a takove to trapne opatreni, ze se v dobe obedu nekouri lepsi neco nezli nic, ale stejne je to pro kocku...kdyz se tam zbytek dne kouri, tak je vsechno tim smradem prolezle a je to hnus tak jako tak

    superkarma: 0 06.08.2007, 20:58:53
  18. avatar
    [188] ad.astra [*]

    Tak já jsem kuřák - od svých 16 let, nemusí mě nikdo litovat, že prostě nemám vůli přestat - to jsem si zkusila a bylo to v pohodě, prostě ze dne na den jsem nekouřila a šlo to ale zase kouřím, chutná mi to a jak píše někdo dole, že je kuřák a sere ho to, tak mě to vůbec nesere Hezké je také to omílané pořekadlo, že kde začíná svoboda jednoho končí druhého svoboda, či jak to vlastně je...tak to se dá aplikovat i na druhou stranu - kde začíná svoboda kuřáků (mít právo na své cigárko) končí svoboda nekuřáků jim do toho neustále žvanit. Jsem pro zákaz kouření na veřejných místech, to bez pardonu, ale svobodu podnikatele vybrat si, jakou bude mít provozovnu, je čistě jeho výhrada. Mimochodem, proč se stále skuhrá, že je nekuřáckých restaurací málo? Snad si někdo nemyslí, že mu ji postaví a otevře kuřák??? Takže všem nekuřákům, kteří chtějí prožít svůj život v nekuřácké restauraci spolu s dětmi a celým svým příbuzenstvem, včetně psa a kočky - otevřte si nekuřáckou hospůdku, či restauraci a večer pak přehrabujte zisk vidlema fakt mě už někteří nekuřáci svým neustálým pláčem rvou nervy, připomínají mi určitou sortu chlapa, před kterým se řekne slovo "feminismus" a on z toho má doživotní trauma
    Jsem kuřák, nekouřím na zastávkách, pokud vlezu do nekuřácké restaurace - je mi jasné, že si tam nezapálím - ale většinou, když už tedy někam jdu, tak tam jdu především za jídlem, pokud jdu za zábavou a popít - vybírám takové, kde si mohu v klidu u sklenky zapálit. Jestli je někde nějaký netolerantní kuřák, jde většinou o takové typy lidí, s kterými by jste normálně asi nekamarádili/y - to je můj názor.
    Škoda, že jsem na ženu-in přišla až nyní, miluju tyhle debaty určitě by tu bylo ještě víc přispěvků a možná by se mi povedlo vyprovokovat echt militantní nekuřačky (většinou), aby vystrčily své růžky a mohli jsme se pochochat jejich tolerantností

    superkarma: 0 06.08.2007, 20:08:20
  19. avatar
    [187] vininka [*]

    Tak jsem tu od rána nebyla a koukám, že se tu toho docela dost nahromadilo.......

    superkarma: 0 06.08.2007, 19:25:28
  20. avatar
    [186] medved [*]

    ja osobne jsem dozivotni nekurak a to z prosteho duvodu, z cigaretoveho koure je mi uz od detstvi fyzicky spatne a celkem nic s tim nemuzu delat. proto jsem nikdy nekourila, kourit nebudu a pobyt v zakourenych prostorach je pro me utrpenim. presto nemyslim, ze jsou kuraci zli a nekuraci hodni....kuraci jsou slabosi, kteri s tim kdysi zacli a ted sami nevedi jak prestat je mi jich v podstate lito, ale obvykle jen do doby nez se mi z jejich koureni zvedne zaludek osobne bych koureni daleko vic regulovala a zakaz koureni v restauracich mi prijde jako zcela samozrejme a nevim, proc tu uz davno neni

    superkarma: 0 06.08.2007, 18:43:14
  21. avatar
    [185] OlgaMarie [*]

    Meander: No jo,ale když si někdo kočíruje život cigárem a nikoho při tom neotravuje,tak se do něj naváží kdekdo,zpravidla ten,který mu závidí,že na ty cigára má.Do zakouřený hospody nelezu.Tam si jsou blízcí ti,kteří si myslí,jak je tam fajn.

    superkarma: 0 06.08.2007, 17:46:33
  22. avatar
    [184] Meander [*]

    OlgaMarie: Kdybych si měla dělat hlavu z toho, že si někdo jiný numí ukočírovat život, musela bych brzo zešílet. Ony si tu a tam i ty ženské zaběhnout k sousedům. Relaxuj.

    superkarma: 0 06.08.2007, 17:31:44
  23. avatar
    [183] OlgaMarie [*]

    Meander: Ne nebo o tom nevím.Ale víc mi vadí,když někdo není schopen postarat se o jednu rodinu a klidně si založí další,aniž by měl předchozí vztah vyřešen.

    superkarma: 0 06.08.2007, 17:26:46
  24. avatar
    [181] Meander [*]

    OlgaMarie: Zanášel ti s mladou svobodnou?

    superkarma: 0 06.08.2007, 17:02:59
  25. avatar
    [180] OlgaMarie [*]

    Letos jsem si ve Španělsku všimla naprosto viditelného označení,zdali se v restauraci smí kouřit či ne.Co takhle zřetelně označit ženatého tátu od rodiny,že zanáší s mladou svobodnou?

    superkarma: 0 06.08.2007, 16:53:23
  26. avatar
    [179] femme [*]

    Ch.Z. Kochanská: no já jen, že jsme mu říkali "samoser" ale zase je fakt, že už jsem ho takových nějakých 7 let neměla tu čest se ho napít

    superkarma: 0 06.08.2007, 15:50:11
  27. [178] drobek [*]

    Asdareel: jo, jasno mívám, většinou zjistím, že je život na pí.u a utopím se v pivu ze samé sebelítosti a z nešťastný lásky. A to trvá už léta... A přesto mě zas a znovu někdo přesvědčí, abych šla pařit

    superkarma: 0 06.08.2007, 15:41:20
  28. avatar
    [177] Modré z nebe [*]

    kareta: No, vypadaly mezinárodně!

    superkarma: 0 06.08.2007, 15:40:47
  29. avatar
    [176] kareta [*]

    Já mám jen jistý předsudky vůči lidem, kteří pijí alkohol před západem slunce. Připadají mi takoví opilejší . I kdyby si dali lok piva, je to děs.
    Modré z nebe: třeba to byly britské či americké zvratky.
    Asdareel: po pivu každý čech filozofem Jen ještě začít věci dotahovat do konce.

    superkarma: 0 06.08.2007, 15:39:28
  30. avatar
    [175] Modré z nebe [*]

    kareta: Já vypiju tak 2 piva za rok ... když mě popadne ukrutná žízeň. Nekouřím, nepiju ... Tuhle jsem viděla jednu turistku, jak v Rytířské v pěkných nízkých pantoflíčcích stoupla do kaluže blitek a něco křičela tuším španělsky. Hm - "Praho, ty krásné město!" to asi nebylo.

    superkarma: 0 06.08.2007, 15:31:55

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme