Nedávno jsem slyšela diskuzi  o tom, že by se měly výlohy v obchodech oživit. A to doslovně. Místo plastových figurín do nich postavit živé bytosti, které se budou pohybovat, a tím více poutat pozornost kolemjdoucích a zvyšovat prodejnost zboží.

Nedokázala jsem si to dost dobře představit. Byla by pro mě živá modelka ve výloze větším lákadlem vstoupit do obchodu? Nebyla. Proč ta jednoznačná odpověď?

Živé manekýny jsem viděla na vlastní oči a spíš jsem měla tendenci přejít na druhý chodník. Ve výloze obchodu s prádlem seděl DJ a vedle něj se při zvuku hlasitého techna svíjely dvě slečny.

modelky

Nebyly sice v prádle, ale i tak mi jich bylo líto. Působilo to trapně. Všichni je okukovali, ale dovnitř se nikdo nehrnul.

modelky

Že by to bylo tou typicky českou „zatuhlostí“, s níž tak neradi přijímáme novoty? Spíš bych řekla, že tenhle reklamní trik prostě nevyšel, a má spíš opačný efekt.

Můj názor už znáte. Ráda nakupuji v klidu a podobné extravagance k tomu rozhodně nepotřebuji.

Jak to vidíte vy, milé ženy-in? Zlákaly by vás živé modelky ve výloze k nákupu?

Reklama