Novinky

Zítra budeme odpouštět

Známé pořekadlo praví: „Chybovat je lidské, odpouštět je Božské.“Ale copak my jsme Bohové? Jsme jen obyčejní smrtelníci, pro které odpuštění za nějakou nepravost a špatný čin, není nikterak jednoduché.

V tento předvánoční a vánoční čas je většina lidí tak trochu na měkko. Čehož hojně využívají různé charitativní organizace. Pojďme ale od charitativních akcí do rodinného prostředí, anebo do prostředí svých známých. Jsme na sebe v tyto dny hodnější? Dokážeme být na sebe vlídní? A dokážeme třeba i odpustit staré křivdy?

V Otčenáši se mimo jiné uvádí:
... A odpusť nám naše viny,
jako i my odpouštíme naším viníkům...

Bůh odpouští, já ne

Když už bych se měla držet Boha, je mi asi sympatičtější pořekadlo, které jsem si půjčila z titulku italského westernu:
„Bůh odpouští, já ne“.
Vždyť přece velmi záleží na tom, komu a za co odpouštíme.
Co když někdo vědomě ubližuje našim blízkým, nedejbože našim dětem? Dokážeme odpustit?
Dokážeme zapomenout, ale odpustit? Nevím. Každý si to pak musí vyříkat se svým vlastním svědomím.

V zítřejším tematickém článku si tak trochu nábožensky zafilozofuji, ale také vám prozradím svůj pocit „viny“, kdy a proč jsem neodpustila a už to nejde napravit.

Přidejte se společně se mnou k tomuto tématu.
Svěřte se v tento předvánoční čas, zda dokážete odpouštět.

Téma zítřejšího dne: Dokážete odpouštět?

  • Co ano a co ne.
  • Máte nějakou hranici odpuštění?
  • Co největšího jste komu v životě odpustila?
  • Stálo vás to hodně přemáhání?
  • Co je pro vás s prominutím prkotina a co si myslíte, že byste nikdy neodpustila.
  • Vzpomeňte také třeba na křivdy z dětství. Jestli už jsou dávno zapomenuté - a odpuštěné.
  • A pro trochu rozpýlení napište klidně i něco veselého.
    Třeba jestli jste odpustila kamarádce, že vám nevrátila památník :)

Téma je to široké, nechám už na vás, jak ho pojmete.

Pište na redakční e-mail: redakce@zena-in.cz

Prvních pět, nejrychlejších pisatelek obdrží 1 000 bodů do Vánoční věrnostní soutěže, a jedna z vás všech pak bude ještě vylosována a dostane pěkný dárek.
Malou sportovní tašku přes rameno.

taska

 

 

   
17.12.2012 - Redakční novinky - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [49] ekleinovka [*]

    LudPa — #39 Sml23Sml23Sml23 nejde to na rozkaz, člověk odpustí a z hlavy to nevymaže, pouze to někde uzamkne v přihrádve,ale ten klíč je těžké nepoužít

    superkarma: 0 17.12.2012, 20:44:09
  2. avatar
    [48] ekleinovka [*]

    Odpouštět mne naučil sám život

    superkarma: 0 17.12.2012, 20:42:17
  3. avatar
    [47] Francaise [*]

    denkas — #42 Odpuštění je blahodárné pro nás, neděláme to kvůli tomu, kdo nám ublížil, ale hlavně pro sebe!! Sml16

    superkarma: 2 17.12.2012, 20:02:44
  4. avatar
    [46] saruz [*]

    když ono to někdy není vůbec lehké odpustit a jít dál Sml80

    superkarma: 0 17.12.2012, 19:59:08
  5. [45] musilovahana [*]

    Krásné téma před vánocemi.

    superkarma: 0 17.12.2012, 19:21:17
  6. avatar
    [44] tajnostii [*]

    Každý chybujemeSml22

    superkarma: 0 17.12.2012, 18:15:10
  7. [43] free [*]

    Budu muset Sml24hodně přemýšlet

    superkarma: 0 17.12.2012, 17:51:19
  8. avatar
    [42] denkas [*]

    FAXÍK — #35 Někdo si to odpuštění nezasloužíSml23

    1. na komentář reaguje Francaise — #47
    superkarma: 0 17.12.2012, 17:10:55
  9. avatar
    [41] lenig [*]

    denkas — #29 napsala bych to úplně stejně

    superkarma: 0 17.12.2012, 17:00:23
  10. avatar
    [40] Věrulinka [*]

    Sml23 LudPa — #39 Sml23 nejde, také mám sloní paměť Sml15

    superkarma: 0 17.12.2012, 16:56:04
  11. avatar
    [39] LudPa [*]

    Je to těžké.Já nezapomínám a křivdy si pamatuju pořád.Z hlavy to nevymažu.To jde na rozkaz?

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #40
    2. na komentář reaguje ekleinovka — #49
    superkarma: 0 17.12.2012, 16:48:39
  12. [38] anina4 [*]

    odpouštím,ale nezapomínám

    superkarma: 0 17.12.2012, 16:40:03
  13. [37] Roland [*]

    Zítra nemůžu bohužel napsat. Nepůjde mi celý týden Net, teď tu chvilku kalím na návštěvě.

    superkarma: 0 17.12.2012, 16:35:01
  14. [36] FAXÍK [*]

    jithule — #32 tak to naprosto souhlasím Sml22

    superkarma: 0 17.12.2012, 16:30:13
  15. [35] FAXÍK [*]

    S odpuštěním u některých zlých lidí má stále problém.

    Zatím jsem jim stále nedokázala odpustit, nějak mi to nejde...

    1. na komentář reaguje denkas — #42
    superkarma: 0 17.12.2012, 16:29:46
  16. avatar
    [34] denkas [*]

    Trefa — #33 a nebo zda mu vůbec na tom záleží ,abys odpustilaSml80

    superkarma: 0 17.12.2012, 16:22:37
  17. [33] Trefa [*]

    Trefa:i kdyz mi odpustime nevime zda ten co se ho to tyka,zda odpusti on nam.

    1. na komentář reaguje denkas — #34
    superkarma: 0 17.12.2012, 16:02:38
  18. [32] jithule [*]

    něco nejde zapomenout

    1. na komentář reaguje FAXÍK — #36
    superkarma: 0 17.12.2012, 16:00:39
  19. avatar
    [31] Kytinkak [*]

    Rikina — #21 to je pravda, také to tak vidím a souhlasím s tebou

    superkarma: 0 17.12.2012, 15:47:20

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Francaise [*]

    denkas — #29 No to je právě to! Odpouštíme polovičatě, jen tak trochu. Sml58 Ano, odpouštění je těžká práce Sml16 (na sobě!).

    superkarma: 0 17.12.2012, 15:32:29
  2. avatar
    [29] denkas [*]

    Francaise — #27 No nevim,sou věci ,který nevymažeš,nezapomenešSml23 Já si myslím,že odpustit znamené už o tom nemluvit,nevyčítat,nepřipomínat.Ale prostě něco v tobě zůstane a nic s tím nenaděláš.Sml80

    1. na komentář reaguje Francaise — #30
    2. na komentář reaguje lenig — #41
    superkarma: 0 17.12.2012, 15:27:23
  3. avatar
    [28] Francaise [*]

    denkas — #25 Ono nejde tak o to zapomenutí, jako o to odpuštění! Nejdřív odpustit, to do druhé přijde samo. Někdy je to velmi, velmi těžká práce. Ale pro duši nejdůležitější. Sml79

    superkarma: 0 17.12.2012, 15:22:46
  4. avatar
    [27] Francaise [*]

    denkas — #25 Když dokonale odpustíš, zapomene se to samovolně  Sml16. Ne, že ztratíš paměť, ale jaksi to vyvane a zůstane něco jako mhavá vzpomínka, jako na něco nedůležitého. Případně časem zapomeneš úplně, to podle závažnosti věci. Sml16

    1. na komentář reaguje denkas — #29
    superkarma: 0 17.12.2012, 15:17:50
  5. avatar
    [26] hubajda [*]

    zsuzsika — #23 ja to stejne ale clanek nestihnu napsat mezi prvnich pet nestiham a ani nevim zda neco napisu

    superkarma: 0 17.12.2012, 15:15:13
  6. avatar
    [25] denkas [*]

    Francaise — #24 A jak si poručíš abys zapoměla?

    1. na komentář reaguje Francaise — #27
    2. na komentář reaguje Francaise — #28
    superkarma: 0 17.12.2012, 15:10:45
  7. avatar
    [24] Francaise [*]

    step1 — #16 V19 — #18 Tak to jste úplně vedle. Pokud 100% odpustíte, zapomenete. Pokud nezapomínáte, neopustila jste, jen si to namlouváte.Sml80

    1. na komentář reaguje denkas — #25
    superkarma: 0 17.12.2012, 14:55:51
  8. avatar
    [23] zsuzsika [*]

    já jsem odpouštěcí typ,i když srdce bolet nepřestaneSml22

    1. na komentář reaguje hubajda — #26
    superkarma: 0 17.12.2012, 14:55:40
  9. avatar
    [22] margot [*]

    Rikina — #21 taky mě zarazilo, že to mají naopakSml80

    odpustím i celkem snadno, proč se mám užírat nějakými křivdami a tahnout to životem jak kouli na noze. důvěru už pak ale dotyčný nemá a paměť mám sloní

    superkarma: 0 17.12.2012, 14:53:23
  10. [21] Rikina [*]

    Řekla bych, že je to naopak, odpouštět je třeba, ale nezapomínat. Sml80 Aby pak člověk nebyl třeba nepříjemně překvapen. Odpustím, ale nadále už počítám s tím, že to možná nebylo naposledy a zařídím se podle toho. Sml57

    1. na komentář reaguje margot — #22
    2. na komentář reaguje Kytinkak — #31
    superkarma: 0 17.12.2012, 14:03:55
  11. [20] honzule8 [*]

    mám pocit, že odpouštím všem celý životSml15 občas mě to zmáháSml22

    superkarma: 0 17.12.2012, 14:01:03
  12. avatar
    [19] kobližka [*]

    marianaant — #17 To je nejhorší - odejít beze slůvka rozloučení,vysvětlení....s tím bych se asi taky nesmířila.

    superkarma: 0 17.12.2012, 13:57:36
  13. [18] V19 [*]

    step1 — #16 takto je to aj u mňaSml22

    1. na komentář reaguje Francaise — #24
    superkarma: 0 17.12.2012, 13:52:26
  14. avatar
    [17] marianaant [*]

    K té mé dceři , ono už to je tři roky, ale pořád jsem se s tím nesmířila. Nenechala dopis a je fakt , že trpěla depresemi. Jak to někdo z Vás napsal měla nemocnou duši. Sml15

    1. na komentář reaguje kobližka — #19
    superkarma: 0 17.12.2012, 13:37:24
  15. [16] step1 [*]

    Já to mám naopak. Dokážu odpustit, ale zapomenout ne.

    1. na komentář reaguje V19 — #18
    2. na komentář reaguje Francaise — #24
    superkarma: 1 17.12.2012, 13:35:25
  16. avatar
    [15] Jindriska8 [*]

    Já odpustím ,proč se trápit!Sml22

    superkarma: 0 17.12.2012, 13:31:28
  17. avatar
    [14] ladouch [*]

    Odpustit jsem dokázala, ale zapomenout ne.Sml23Sml23

    superkarma: 0 17.12.2012, 13:27:27
  18. avatar
    [13] vmarta [*]

    Jedno neumím odpustit...nikdy

    superkarma: 0 17.12.2012, 13:24:58
  19. avatar
    [12] Yao [*]

    Mistr Kong pravil:

    "Ušlechtilý člověk se vyzná v tom, co je správné, stejně jako se malí lidé vyznají v tom, co se vyplatí.

    Ušlechtilý člověk dovede na věci hledět ze všech stran a nemá předsudků. Malý člověk bývá předpojat a vidí věci jen z jedné strany."

    A tak je to se vším v Podnebesí.Sml16

    superkarma: 1 17.12.2012, 13:23:24
  20. avatar
    [11] dasena [*]

    marianaant — #2 v našem městě se to taky stalo, ale odpustít jí by se mělo, kdo ví, co jí k tomu vedlo, já bych z jí nezatracovalaSml23

    superkarma: 0 17.12.2012, 13:21:32
  21. avatar
    [10] lenig [*]

    marianaant — #2 to věřím, že je těžké, ale nejhorší je, že do druhých duší nevidímeSml80, tak nevíme co je trápilo

    superkarma: 0 17.12.2012, 13:18:05
  22. [9] jerenika [*]

    Jednomu odpuštění jsem se dlouho bránila. Ale jistý okolnosti mě k tomu nakonec donutily, takže pro ten klid...

    superkarma: 0 17.12.2012, 13:13:37
  23. avatar
    [8] Žofie [*]

    marianaant — #2 To je moc smutné, to máma udělá jen těžko.... ale možná měla moc vážný důvod a nebo psychický problém.

    superkarma: 0 17.12.2012, 13:11:06
  24. avatar
    [7] Kytinkak [*]

    já také umím odpustit, ale zapomenout neumím

    superkarma: 0 17.12.2012, 13:10:53
  25. avatar
    [6] delfi.na [*]

    marianaant — #2 to je velice smutné a nepochopitelné, proč vlastně odešla, navíc, když měla děti Sml15

    superkarma: 0 17.12.2012, 13:10:30
  26. avatar
    [5] blesksoft [*]

    já odpustila a vrátilo se mi to jak bumerang Sml15

    superkarma: 0 17.12.2012, 13:10:20
  27. [4] Evuš [*]

    To je opravdu smutné, nechat tu děti, lze jen těžko pochopit a smířit se. Přeji hodně sil Vám i vnoučatům.

    superkarma: 0 17.12.2012, 13:08:15
  28. avatar
    [3] kobližka [*]

    marianaant — #2 Tak to je velmi bolestné,nedokážu to ani pochopit.....

    _______________________________________________

    Odpustím,ale zapomínám těžko.

    superkarma: 0 17.12.2012, 13:07:52
  29. avatar
    [2] marianaant [*]

    Je moc pěkné odpouštět, ale já nemůžu odpustit své dceři, že si dobrovolně vzala život a nechala tady nezaopatřené děti. To se fakt nedá odpustit.Sml15Sml15

    1. na komentář reaguje kobližka — #3
    2. na komentář reaguje delfi.na — #6
    3. na komentář reaguje Žofie — #8
    4. na komentář reaguje lenig — #10
    5. na komentář reaguje dasena — #11
    superkarma: 0 17.12.2012, 13:04:56
  30. avatar
    [1] danap [*]

    odpouštět - jak co.... a jak komu....

    superkarma: 0 17.12.2012, 13:02:26

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme