Patříte mezi řidičky, které usedají za volant i v zimě? Předpokládám, že zimní gumy jsou pro vás samozřejmostí, ale víte, jak by měly být správně nahuštěné? Pozor na to, v zimě je to jinak.

tlakUž jsme v našem magazínu probraly řetězy, jak auto zabezpečit před zamrznutím, přečetly jste si humorný příběh s přezutím zimních pneumatik. Co možná podceňujeme, je správný tlak v pneumatikách. Málokdo totiž ví, že v zimě je to trochu jinak. Správně nahuštěné gumy jsou důležité nejen pro naši bezpečnost, ale i pro životnost pneumatik.

Jak to má být správně a co je důležité, nám poradí odborník pan Vojtěch Schwangmaier.

„Před každou delší cestou by měl řidič zkontrolovat míru nahuštění pneumatik. Správný tlak ovlivňuje nejen životnost pneumatik, ale i jízdní vlastnosti vozu. Příliš nahuštěné pneumatiky ztrácí svoji přilnavost a zmenšuje se styčná plocha mezi samotnou pneumatikou a vozovkou. Naopak při nízkém tlaku klesá ovladatelnost vozu a brzdná dráha se prodlužuje.

Optimální hodnotu nahuštění pneu naleznete ve velkém technickém průkazu vozidla a v manuálu vozidla, u některých aut je uvedena také na víčku nádrže.

V zimním období je doporučeno hustit pneumatiky o 0,2 baru více, než předepisuje výrobce automobilu. S klesající teplotou se totiž objem vzduchu zmenšuje a v důsledku toho pneumatika ztrácí svůj předepsaný tlak. Ten je výrobcem stanoven při teplotě 20 °C.“

Nesprávné nahuštění má negativní vliv i na životnost pneumatik.

Tak to jsem nevěděla, a hned dnes to pojedu zkontrolovat.

Zdroj: pneumatiky.cz.

Čtěte také

Reklama