Bulvár

Žil jsem jako pedofil

Člověk, který vztáhne ruku na dítě, aby se sexuálně ukojil, je pro naši společnost někým zvráceným a nepřijatelným. Nechápeme ho a míváme tendenci žádat jeho exemplární a tvrdé potrestání. Mnohdy neodlišujeme, jestli dítě napadl, nejsme si ochotni připustit, že by ho mohl skutečně milovat. V novinových titulcích se čas od času mihne zpráva o nějakém násilníkovi, který zavraždil, fyzicky týral a sexuálně zneužíval dítě. „To je pedofil!“ vykřikují pak všichni. Že to s pedofilií není zdaleka tak jednoduché ani černobílé nás přesvědčí kniha Janka Alexy - Žil jsem jako pedofil z nakladatelství Portál.

Nejedná se o žádnou novinářkou nadsázku, o vymyšlený nebo nějak upravovaný příběh, i když Janek Alexa je novinář. Je ovšem také diagnostikovaný homosexuální pedofil, který se několikrát dopustil pohlavního zneužití a také za to byl několikrát soudně stíhán. V období své poslední léčby se rozhodl, že už nechce nikdy ohrozit žádné dítě, a požádal o kastraci. Zároveň se také nechal přesvědčit, aby napsal tuto knihu – ne aby se snad svými činy chlubil, ale aby umožnil lidem se stejnou orientací, ale i jejich obětem a rodičům těchto obětí, stejně jako odborníkům, pochopit, co všechno se za diagnózou homosexuální pedofilie skrývá – jaký je život člověka, který touto neměnnou a doživotní sexuální orientací trpí, jak bojuje a jak podléhá svému puzení.

Kniha je zároveň osobní zpovědí i varováním – pro podobně postižené, ale i pro oběti, aby se ti všichni nebáli promluvit, protože jen tak mohou skutečně zastavit počínání pedofila, a i pro rodiče obětí. Text je doprovázen odbornými postřehy sexuologa Slavoje Brichcína, které srozumitelně a přehledně definují medicínské pozadí sexuální deviace, deviace, kterou lze přeložit jako „láska k dětem“. Pedofilové totiž své oběti většinou skutečně milují – rozumí jim, dokáží myslet a prožívat jako děti, a proto své malé svěřence leckdy zaujmou, bývají výborní pedagogové a vychovatelé, mohou nesmírně prospět i dětem nějak problematickým, osamělým či zanedbávaným, pokud… Pokud nepodlehnou sexuální stránce svého puzení. Pokud neselžou.

Příběh je o to dramatičtější a působivější, že je příběhem prakticky celoživotním – prvního deliktu se Janek dopustil v roce 1962, posledního v roce 1999, ve svých sedmapadesáti letech. Mezi jednotlivými selháními se pokoušel marně adaptovat na „normální“ sexuální život – snažil se o soužití s ženami, a dokonce byl i jednou ženatý. Žádnému ze svých svěřenců nikdy neublížil fyzicky, žádnému nevyhrožoval, ale přestože si uvědomoval, že i pouhým „osaháváním“ chlapce může vážně poškodit a narušit tak jejich další psycho-sexuální vývoj, přesto, že je hluboce věřícím evangelíkem, nedokázal ve své činnosti přestat.

Výpověď tohoto novináře, pedagoga a dlouholetého vedoucího chlapeckých oddílů je tak nejen z odborného hlediska zajímavou „případovou studií“, ale především poutavě napsaným osobním dramatem člověka, který, ač nechtěl, ublížil těm, které nejvíce miloval – dětem…

Víte, co přesně znamená diagnóza pedofilie? Znáte nějaký případ pedofilního deliktu ve svém okolí? Vědí Vaše děti o tom, že by se s něčím podobným mohly setkat, a jak se mají zachovat, nebo je takovými věcmi raději „nezatěžujete“? A poučili Vás Vaši rodiče?

   
02.11.2006 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [48] Zdenka04 [*]

    můj názor vykastrovat a basta je to ,aby si dával čí ano nebo né podmínku

    superkarma: 0 06.11.2006, 12:57:38
  2. avatar
    [46] Visnery [*]

    Tuhle knihu jsem četla už před pěti lety, doufala jsem že to je pokračování, ale ona je to ta samá :) nevadí...
    I já ji mohu doporučit, je velmi zajímvaá, hodně mluví o nitru toho člověk a o tom jak trpí i on sám a jak si to uvědomuje...žádné násilí a šílené sexuální praktiky tam nenajdete :)

    superkarma: 0 03.11.2006, 19:22:29
  3. avatar
    [45] Heduš [*]

    "..., který, AČ NECHTĚL, ublížil těm, ..."

    maybe_m: souhlasím! Ještě tak si kupovat JEHO knihu.

    superkarma: 0 03.11.2006, 09:37:48
  4. avatar
    [44] pohodova [*]

    ivana.kuglerova: No kdyz to ctes.... tak verim,ze ti muze byt takovyho "pedaka" jeste lito. Jiste! ale vzij se do role osmiletyho kluka,ktery musi kourit 30ti letymu chlapovi? Bohuzel..to je ralita. Pedak v poho;dite mrzak na cely zivot.Promin,moje stanovisko je jednoznacne.

    superkarma: 0 02.11.2006, 22:27:10
  5. avatar
    [43] pohodova [*]

    maybe_m: ty brdo... ja bych asi taky nevedela CO! ztotoznuji se s tebou s tou kastraci.Jednou uchyl- porad uchyl.

    superkarma: 0 02.11.2006, 22:24:16
  6. avatar
    [42] pohodova [*]

    VSE SNESU,ale nasili,sex a hnusoty na detech NE.Smutne je ,ze spolecnost ochranuje pedofily,ne spolecnost PRED pedofily. Jsou mi odporni.Co chteji knihou dokazat?

    superkarma: 0 02.11.2006, 22:21:23
  7. avatar
    [40] man-mimo [*]

    Mialau: různých deviantek jsou plné sborovny

    superkarma: 0 02.11.2006, 20:52:32
  8. avatar
    [39] vininka [*]

    Nyotaimori: Znáš osobně???

    superkarma: 0 02.11.2006, 19:32:27
  9. [37] Mialau [*]

    Tobbi: S tím ovládáním je to těžký. Údajně tyhle a podobný deviace jsou závislý na množství testosteronu (proto taky ženský nejsou deviantky,nebo někdo nějakou znáte??? ),takže je to prostě chemie v těle a oni to prostě NEDOKÁŽOU zvládnout ikdyž třeba sami hrozně chtěji... To samé platí u různých sexuálních násilníků. Horší spíš je, když se odmítá léčit,to už bych řekla vůli ovlivnitelný je.

    superkarma: 0 02.11.2006, 15:13:53
  10. avatar
    [36] ivana.kuglerova [*]

    maybe_m: No, popravdě, taky bych byla pro kastraci i bez souhlasu pachatelů... Ne jako trest, ale jako prevenci recidivy, protože ta bývá častá. A nejen u pedofilie, samozřejmě...

    superkarma: 0 02.11.2006, 15:00:40
  11. avatar
    [34] ivana.kuglerova [*]

    Entita: No, taky Vám nemůžu všechno vykecat, ne? To byste si to pak nepřečetly . Ale fakt je to zajímavá knížka... Doporučuju. Člověka při čtení napadne řada otázek...

    gerda: Když ono je to s tím ubližováním sporné - oni pedofilové často sami sebe přesvědčí, že tomu dítěti vlastně neubližují (v tomhle případě tam nebylo žádné náslí, někteří z těch kluků se při "osahávání" dokonce neprobudili...)

    Jupíí: O vytahování se nejde, řekla bych, že pro něj bylo hodně těžké to napsat a přinejmenším z odborného hlediska je ta knížka fakt přínos - dobře zpracovaný případ...

    superkarma: 0 02.11.2006, 14:50:33
  12. [33] Josef [*]

    je to složité odsoudit člověka, nevím jak bych se zachovala ,když by to bylo moje dítě,ale každý má nějakou úchylku a je poznamenaný výchovou svých rodičů, mnohdy si to ani neuvědomujeme a naše děti si taky z našeho soužití odnášejí něco co na druhých odsuzujeme, tím nemyslím a ani nechci omlouvat pedofily.

    superkarma: 0 02.11.2006, 14:39:29
  13. avatar
    [32] gerda [*]

    Mně se zdá skoro horší, když dítě zneužije inteligentní vysokoškolák, než když to spáchá primitiv. U toho bych nečekala nějakou zdrženlivost, ten je skutečně jako zvíře. Ale člověk, který má rozhled, zkušenost, inteligenci - ten by se měl přece sebrat a hledat pomoc u lékařů. Přece sami tvrdí, že ubližovat nechtějí - a co teda dělají?!

    superkarma: 0 02.11.2006, 14:12:24

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [31] Luciš [*]

    "Žil jsem jako pedofil" On pedofil není a nebyl? Nějak mi tam nesedí to JAKO
    Dítě je bezbranné , prostě bych za to dávala el křeslo

    superkarma: 0 02.11.2006, 13:21:19
  2. [29] Mialau [*]

    Tobbi: S tím ovládáním je to těžký. Údajně tyhle a podobný deviace jsou závislý na množství testosteronu (proto taky ženský nejsou deviantky,nebo někdo nějakou znáte??? ),takže je to prostě chemie v těle a oni to prostě NEDOKÁŽOU zvládnout ikdyž třeba sami hrozně chtěji... To samé platí u různých sexuálních násilníků. Horší spíš je, když se odmítá léčit,to už bych řekla vůli ovlivnitelný je.

    superkarma: 0 02.11.2006, 12:33:19
  3. avatar
    [28] ještěrka.ehp [*]

    Tobbi: myslím, že je dost velký rozdíl v "ledacos si nahradit fantazií" a "všechno si nahradit fantazií". Nezastávám se ho, ale Tvé a Jupiíno srovnání s vámi, když netrpíte žádnou deviací, mi připadá hloupé

    superkarma: 0 02.11.2006, 12:17:42
  4. avatar
    [27] sanvean [*]

    Tobbi: zas tak bych to nezlehčovala, spíš si představ, že bys v životě nemohla spát s žádným chlapem, ani se na něj zamilovaně podívat a místo toho by tě okolí nutilo spát se ženami...já je neobhajuju, ale asi to taky nemaj lehký.

    superkarma: 0 02.11.2006, 12:13:34
  5. avatar
    [26] vininka [*]

    Ivásek: Nezávidím.....

    superkarma: 0 02.11.2006, 11:44:53
  6. avatar
    [25] Ivásek [*]

    V době, když jsem byla ve školce, tak jsem s takovýmto "pánem" měla co do činění - naštěstí policie výjimečně pracovala tak, jak má a "pán" skončil ve vězení Jenže jak potom člověk roste, tak přemýšlí o tom, jestli ho pořád nesleduje a jestli až z vězení vyjde, jestli si to s tebou nepřijde vyřídit... I teď mám často strach, večer nemůžu jít sama - jakmile cokoliv zašustí, tak já už tam někoho vidím... Stalo se to už sice dávno, ale v hlavě si to člověk nosí pořád

    superkarma: 0 02.11.2006, 11:28:03
  7. [24] Tobbi [*]

    Jupíí: Souhlas. Taky mám různé erotické fantazie, ale to sakra neznamená, že si koupím pistoli a budu si pod pohrůžkou násilí zavlékat domů krásné kluky, které potkám. "Nemohl jsem se ovládnout" je podle mého dost ubohá výmluva. Spíš "nechtěl jsem se ovládnout". "Ovládat" se musíme všichni a to v mnoha aspektech života. I v sexualitě. Domnívat se, že člověk orientovný na dospělé lidi si v životě uije úplně všechno, co chce, je blbost. I on se musí nějak ovládnout a ledacos si substituovat fantazií.

    Hodně pedofiů operuje s tezí, že děti jsou sexuální bytosti, které by si rády užily s hodnými strýčky, ale zlá společnost jim v tom brání. Neříkám, že děti jsou asexuální. Ale rozhodně musí jejich sexualita pomalu vyzrát (masturbací apod.) a ne aby byla ihned konfrontována se sexualitou dospělého člověka - úplně vyzrálou.

    superkarma: 0 02.11.2006, 11:23:34
  8. avatar
    [23] janase [*]

    Takoví lidé to mají těžké. Nedokážou to nijak ovlivnit a trápí se. Ale kdyby mi někdo šáhnul na dítě, tak ho asi zabiju.

    superkarma: 0 02.11.2006, 10:57:13
  9. avatar
    [22] vininka [*]

    Těžko soudit...
    Kdyby mi někdo sáhnul na dceru,jsem schopná vraždit,ale.......

    superkarma: 0 02.11.2006, 10:48:48
  10. avatar
    [21] malenina [*]

    Jupíí: Když si to myslíš, nebudu ti to vyvracet. Já mám na to jiný názor

    superkarma: 0 02.11.2006, 10:16:58
  11. avatar
    [20] Jupíí [*]

    malenina: prostě si myslím, že s podobným problémem se potýká více lidí a zvládnou to bez překračování zákona. a navíc nemají potřebu se s tím vytahovat !

    superkarma: 0 02.11.2006, 10:09:11
  12. avatar
    [19] malenina [*]

    Jupíí: Je to sexuální device, tak nejspíš proto

    superkarma: 0 02.11.2006, 10:06:03
  13. avatar
    [18] Jupíí [*]

    Co nejde srovnávat, překračoval zákon a věděl, že to dělá. A teď na tom chce vytřískat. Dítě je přece něco jiného než dospělý člověk, byť opačného pohlaví.

    superkarma: 0 02.11.2006, 09:58:36
  14. avatar
    [17] malenina [*]

    Jupíí: Tohle opravdu nejde srovnávat

    superkarma: 0 02.11.2006, 09:17:22
  15. avatar
    [16] gerda [*]

    sanvean: mně to přišlo především hrozně naivní a zastaralé. Odtržené od života, pohádka pro děti. Přiznám se, že jsem to číst nikdy nedokázala, ale vnukovi se to líbí.

    superkarma: 0 02.11.2006, 09:16:19
  16. avatar
    [15] Smajlinka [*]

    Jupíí, myslím, že si to neumíš představit. Nemůžeš srovnávat to, že sníš o jiných mužích. To je jako bys byla heterosexuální a mohla mít styky jen homosexuální... Taky bys při sebemenší příležitosti využila šance, sáhnout si na chlapa...
    Ty máš doma, co potřebuješ, ale on se musel spokojit s úplně něčím jiným jen proto, aby se zařadil do společnosti.

    superkarma: 0 02.11.2006, 09:02:47
  17. avatar
    [14] cmelda [*]

    Jupíí: namyslenec? to proc?

    superkarma: 0 02.11.2006, 08:54:37
  18. avatar
    [13] sanvean [*]

    gerda: nechat se kastrovat je pro muže asi dost těžké rozhodnutí a v mládí si podle článku myslel, že se s jeho deviací dá ještě něco dělat Jinak - co si myslíte o Foglarovi? Já jeho knížky v dětství milovala, ale když jsem jako starší četla Hochy od bobří řeky, tak ta láska k chlapcům mi už přišla dost očividná...

    superkarma: 0 02.11.2006, 08:53:09
  19. avatar
    [12] malenina [*]

    Angel79: Já jsem nemyslela rodiče a děti. Ale jeho samotného. Když se pokoušel adaptovat, měl se vedení těchto oddílů vzdát sám. Jak píše Gerda, trvá to nějakých 40 let

    superkarma: 0 02.11.2006, 08:06:54
  20. avatar
    [11] Jupíí [*]

    Si prostě myslím, že je nezdrženlivý. Mně je úplně jasný , že nemůžu obtěžovat na ulici cizí krásné pány a lákat je k sobě do pelechu a pak je tam osahávat. Prostě jsme spokojená s tím co mám doma a co nemám o tom si eroticky zasním.
    Jenže takovýhle namyšlenec, ze sebe dělá chudinku postiženýho. Spousta jiných s těmihle sklony, se přizpůsobilo, věděli, že děti jsou tabu, milovali je jen platonicky, tak jako milujeme krásného kolegu z práce,. Věnovali jim ceý život , byli to bezva učitelé, spisovaté nebo vedoucí, věděli, že nesmí překročit hranici a dávali dětem to nejlepší co mohli.

    superkarma: 0 02.11.2006, 07:58:49
  21. [10] Angel79 [*]

    Máš pravdu. Jenže děti ho milovaly, rodiče byli nadšeni skvělým vedoucím, který pro jejich ratolesti vymýšlel od rána do večera blbiny. Protože pedofil dětskému světu rozumí a stejně tak i dospělému, tak má vlastně klíč k dětské duši. Některý pedofil tomu dospěláckému světu nerozumí, a tehdy je to vážně problém.
    Jinak on měl nějaký "úlet" (osahávání), jenže kluk nic neřekl a jezdilo se na tábory dál. Ono někdy do jisté míry stačilo, když si při styku s vlastní ženou, představoval malé kluky a bylo.

    superkarma: 0 02.11.2006, 07:45:12
  22. avatar
    [9] gerda [*]

    No....je od něj pěkné, že se odhodlal k chirurgickému řešení svého smutného sklonu, je chvályhodné, že vystoupil z anonymity, aby přispěl k osvětě.... ale není to trošku pozdě? Vždyť skoro 40 let, jestli dobře počítám, ohrožoval malé kluky a bůhvíco zavinil. Ta kastrace přišla s křížkem po funuse, si myslím já. Tím ale nechci říct, že to měl nechat tak až do smrti. Jen by bylo záslužnější nechat se kastrovat v mládí, když už.

    superkarma: 0 02.11.2006, 07:42:38
  23. avatar
    [8] malenina [*]

    Angel79: Souhlasím, jen nechápu, proč vedl dlouhá léta chlapecké oddíly a jak je to vůbec možné. I z jeho pohledu, neměl by se těmto aktivitám spíše vyhýbat

    superkarma: 0 02.11.2006, 07:34:58
  24. [7] Angel79 [*]

    Evikus: Ano, musí být doložen souhlas osoby.

    superkarma: 0 02.11.2006, 07:29:22
  25. [6] Angel79 [*]

    Tohle je dost těžké. Já jsem se s tímto člověkem setkala během svých studií. Měli jsme s ním i panem primářem Brichcínem vést rozhovor. Pan "Alexa" hodně napáchal a taky hodně vytrpěl (deprese). Nejde to odsuzovat, když se člověk sám s diagnózou pedofila nepotýká. To dítě se tak prostě narodí a připadá mu to normální, naštěstí se tento pán dobrovolně podrobil kastraci.
    Znám lidi, co jsou "skrytí pedofilové" (touží ale nic neudělají), nikdy neselhali, děti je milují. Já pak sama nevím, co je horší.

    superkarma: 0 02.11.2006, 07:28:01
  26. avatar
    [5] Aja [*]

    To je ten týpek z KČT?

    superkarma: 0 02.11.2006, 07:24:18
  27. avatar
    [4] Evikus [*]

    Teď přemýšlím co je horší, když zjistíš že tvůj syn se stal obětí pedofila a nebo tvůj syn je pedofil. Obojí je teda děsivý. Asi ale není jediná možnost než kastrace - jenže nemusí s tím náhodou ten pedofil souhlasit? Bez souhlasu ho přeci nemůžou vykastrovat, ne?

    superkarma: 0 02.11.2006, 06:40:18
  28. [3] 1Mona [*]

    Evi, to vis, ze nezabila!Ted mam starost o kluky,protoze jsou mali.Kdybych se to dozvedela, jednala bych urcite, lecebna, psychiatr, snazila bych se driv, nez by se neco stalo.Potiz je v tom, jestli by se to clovek dozvedel,ze!

    superkarma: 0 02.11.2006, 01:30:53
  29. avatar
    [2] Eva_CZ [*]

    1Mona: co kdybys zjistila, ze jeden z tvych synu je pedofil? Zabila bys ho?

    superkarma: 0 02.11.2006, 01:27:34
  30. [1] 1Mona [*]

    Hmm, takze budeme Alexovi tleskat, ze se nechal vykastrovat po nekolika soudech a zneuziti?Jo jo, hodny chlapec!Zabila bych ho, kdyby se dotkl mych kluku,ale napsal knihu, priznal se, tak asi bude hodny strejda!Bez dodatku.

    superkarma: 0 02.11.2006, 01:11:11

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme