Vztahy

Žiju s ním, abych přežila

nasili

...končí své vyprávění žena, která se nedokázala odpoutat od svého tyranského manžela. Možná vám to připadá nelogické a absurdní, ale takový už je někdy život.


Křehká půvabná žena působila na první pohled plaše a uzavřeně, ani nevím, čím jsem si zasloužila její důvěru, že se mi svěřila se svým příběhem. Možná nějak podvědomě cítila, že máme něco společného. Měly jsme. Když mi vyprávěla o svém manželovi, měla jsem pocit, jako by mluvila o tom mém. Chorobná žárlivost, neustálé podezírání, izolace od přátel, bití. Jako přes kopírák.

Jednou to došlo tak daleko, že se opil, vyvolal hádku, zbil ji, vláčel za vlasy po zemi a nakonec ji začal škrtit. Kdybyste viděli její krček, nemohlo mu to dát velkou práci. Když už pomalu ztrácela vědomí, přišli domů synové a otce od mámy doslova odtrhli. Zavolali policii, a ta násilníka odvezla na záchytku. Druhý den jí volali, ať si ho přijde vyzvednout. Nikdo nebral v potaz její argumenty, že z něj má strach. „To nás nezajímá, jste jeho manželka a musíte si to s ním vyřešit sama,“ zněla jejich nekompromisní odpověď.

Byla na zhroucení, ale ta událost byla poslední kapkou, aby našla odvahu odejít. V domě, kde málem přišla o život, už nechtěla být, což je pochopitelné.

V té době jsme se poznaly. Našla si podnájem, pustila se do zařizování a naděje na nový život jí prý vrátila optimismus. Ale bohužel, to byl jen zdánlivý klid před bouří. Manžel se s jejím odchodem nehodlal smířit a začal ji pronásledovat. Nedal jí pokoj, čekal na ni po práci, neustále telefonoval, přemlouval, žadonil, sliboval, a když nebrala telefon, volal synům.

„Nenech se zviklat, vydrž, ono ho to přestane bavit,“ radila jsem jí, když jsme se loučily.

Nějaký čas jsme se neviděly. Až nedávno.

Vypadala sklesle, zlomeně. Jakoby bez jiskry. Ani jsem se jí nechtěla ptát, jak ta anabáze s manželem dopadla, z jejího výrazu mi bylo ledacos jasné, ale začala sama.

„Dani, já jsem ho vzala zpět. On by mě nenechal žít...“

 

   
03.03.2010 - Ona s ní - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [48] FAXÍK [*]

    Nikdy jsem se k manželovi nevrátila, už nikdy nechci, aby mě mlátil, ponižoval a choval se ke mě jako " gestapácké prase". Neudělala jsem to- nevrátila jsem se a dnes jsem konečně šťastná s člověkem, který mě bere jako rovnocennou partnerku.

    Holky nevracejte se k takovým chlapům-slabochům!! Nikdy se nezmění a jiní nebudou- to jsou jen plané sliby z jejich strany a pak bude všechno stejné a na prd...

    superkarma: 0 01.07.2011, 15:16:35
  2. avatar
    [47] wich [*]

    Léthé — #42 Tvůj příspěvek se mi líbí. Je v něm hodně životní zkušenosti.

    superkarma: 0 06.03.2010, 13:01:56
  3. avatar
    [46] Léthé [*]

    sahleb — #43 nechci se s tebou hádat, ale já žádné výmysly po nikom nepapouškuji a to co jsem psala, je moje životní zkušenost, neb je mi dost na to, abych jisté životní zkušenosti ve svém nelehkém životě získala. A proto, nic co jsem napsala, neberu zpět. To "přeji" bylo v uvozovkách a již se k té ženě vyjadřovat nebudu, neb se mě snažíš zahnat někam, kam nepatřím. Já a pohrdat s lidmi?i...je vidět že mě neznáš.

    A proč policie je tak laxní podobným případů? To proto, že má docela často stejné zkušenosti jako my, když jsme chtěli pomoct "týrané" ženě.

    superkarma: 2 04.03.2010, 22:14:28
  4. avatar
    [45] marcous [*]

    no taky nechci být cynická,ale lidé si k jedinci dovolí jen tolik,kolik jim daný jedinec povolí,takže.....

    mám své zkušenosti též a na tomto úsloví je něco pravdySml80

    superkarma: 1 04.03.2010, 21:21:24
  5. avatar
    [44] OlgaMarie [*]

    sahleb — #43 Léthé — #42 Věřím, že se jí synové snažili pomoc a jsou asi na ni namíchlí, když se vrátila. Ony ale tyto ženy podléhají snadno slibům a lichotkám, je to jejich šťastné období a spíš proto se vracejí. Jinak to snad ani není možné.

    superkarma: 1 04.03.2010, 20:34:54
  6. [43] sahleb [*]

    Léthé — #42

    Cynismus je pohrdani lidmi nebo prevysovani se nad nimi, kdyz nejsme sami, nastesti, ve stejne situaci a zrejme se tam neoctneme. Prave hlasky typu:jaji to preju, kazdy sveho stesti tvurce apod. to dokazuje. 

    Je nad slunce jasne, ze te zene slova: Ja ji to preju, kazdy sveho stesti strujcem a nakonec, ze ona pritahuje nasili (to jako se na tom aktivne podili, vazne?) ji nemohou jinak nez cynicky znit.

    Tim, ze nekdo vymysli a opakuje bez premysleni slabomyslne hlasky typu, ze nekdo nasili pritahuje ("[size= 12px; line-height: 19px]Svůj život si samy vytváříme a vše co se nám  životě přihodí, si samy přitahujeme se svým myšlením. ")je hodne za vlasy pritazeno a viktimizuje tim obet at uz jakehokoliv nasilneho nebo trestneho cinu. [/size]

    [size= 12px; line-height: 19px]Nemohu proste verit, ze nekdo tohle o zene, ktera vylozene trpi a ma jednoznacne psychickym terorem a nasilim "vymyty mozek" (ne faktnemuze zit jinak, jen trochu psychologie by to chtelo) nekdo sdeli "vse co se ti prihodi si sama pritahujes myslenim". Temto lidem, kteri jsou psychicky zcela zavisli (i politicti vezni v padesatych letech "meli radi" svoje fizly a vysetrovatele, to byla jejich jistota) je tezko pomoct. Je docela pocchipitelne, ze zena nasilnika brani prave kvuli zavislosti atd. [/size]

    [size= 12px; line-height: 19px]Ona sama nasili nepritahuje ani na nej nemysli,ani se ji to nelibi. Nekdo jiny ma nad ni moc. To je vse. [/size]

    Me jen vadi, ze se vzdy najde nekdo , kdo s rozhodnosti prohlasi, ze ten ci onen nasili "pritahuje". Blbost.Sml31

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #44
    2. na komentář reaguje Léthé — #46
    superkarma: -1 04.03.2010, 20:08:12
  7. avatar
    [42] Léthé [*]

    sahleb — #40 mýlíš se. Nejsem cynik a podle mě to není cynický komentář, je to pouze tvoje vysvětlení mého názoru.

    Svůj život si samy vytváříme a vše co se nám  životě přihodí, si samy přitahujeme se svým myšlením. 

    Tato žena evidentně neustále přitahuje násilí, neb sama myslí na násilí...nevím proč,  to fakt nevím, ale tak to jeSml80. Jak jinak by se mohla vrátit po té, co již se z násilí vymanila? Prostě neuměla žít jinak. Takže vlastně ona tohle, co se jí děje "potřebuje" Proč, ví bůhSml80. Nepřeji žádné ženě, aby jí někdo mlátil...ba ani obráceně, ale prostě se to stále děje.

    A můj postoj? Znala jsem podobnou osobu, jaká je v článku. A když už po všech těch násilnostech jejího manžela a hlavně kraválu, který nám budil děti,  můj manžel jí šel na pomoc a přetáhnul přes dršku toho násilníka a ejha, zle jsme pochodili. Ona toho hajzla nakonec bránila,  ošetřovala a chtěla zavolat policii, hádej na koho...jo..na mého manžela. Takže kašlu na postoj. Podobní lidé mají problém samy ze sebou a já je nezměním. Jsou to lidé, s nízkým sebevědomím, kteří se nemají rádi. Nikdo je to nenaučil. Jsou to oběti, který umí žít pouze jako oběti. Těmto lidem my tady nepomůžeme, musí si pomoci samy. A věřím tomu, že několik z  nich nakonec najde sílu čelit násilí. Ale zřejmě k tomu musí dozrát.

    1. na komentář reaguje sahleb — #43
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #44
    3. na komentář reaguje wich — #47
    superkarma: 1 04.03.2010, 16:59:42
  8. avatar
    [41] Lilijka [*]

    Ahoj, kdo má podobné problémy, zkuste se obrátit na poradnu. V Brně je to Persefona o.s. www.persefona.cz

    Sml79

    superkarma: 0 04.03.2010, 14:09:14
  9. [40] sahleb [*]

    Léthé — #34

    tak to je hodne cynicky komentar, rict ja ji pto proste preji.

    Presne tenhle postoj u mnohych lidi, zrejme i u policistu, brani ochrane obeti.

    1. na komentář reaguje Léthé — #42
    superkarma: 0 04.03.2010, 09:35:22
  10. [39] sahleb [*]

    Věrulinka — #4

    ten text co si cetla, napsal chlap, ktery rad mlati zeny. 

    Ze se to nejake zene libi, kdyz ji nekdo ztriska, neexistuje. Ani tehle seto nelibi. Ma proste yvmyty mozek, na tom pracuje ten jeji velice pilne. Je v pasti a nic jineho nezna.

    A to neznamena , ze se ji to libi.

    superkarma: 0 04.03.2010, 09:34:02
  11. avatar
    [38] *modrá [*]

    richada — #37 asi měl mít dřív on vidličku zapíchnutou do zadku..nemo možná i do předku...  viz Léthé

    superkarma: 0 04.03.2010, 09:08:54
  12. avatar
    [37] richada [*]

    Nerada o tom mluvím ale prožila jsem něco podobného,policie tehdy byla velmi laxní.Až když jsem měla vidličku zabodnutou v hlavě,zakázali mému tehdejšímu manželovi přístup do domu.Zařekla jsem se,jestli na mě ještě někdo ,někdy ,vztáhne ruku,úplně klidně mu zapíchnu nůž do ledvin otočím ho a půjdu se udat!

    Měla jsem štěstí ale tahle chudinka ho mít příště nemusí.

    1. na komentář reaguje *modrá — #38
    superkarma: 0 04.03.2010, 08:56:42
  13. avatar
    [36] *modrá [*]

    Léthé — #34 Máš naprostou pravdu !

    superkarma: 0 04.03.2010, 08:05:30
  14. avatar
    [35] Léthé [*]

    Anai — #14 přesně takSml22....tohle mi taky hlava nebereSml28. Měla kde bydlet, pokud otravoval, mohla zavolat policii, mohla ho něčím bacit, mohla si najít kamaráda, nebo ukrajince a za pětistovku ho nechat nakopat do kulí.....ale vrátit se? Sml80

    Tahle žena evidentně neumí žít jinak a víc než byt, potřebuje hlavně psychiatra.

    superkarma: 0 03.03.2010, 22:09:37
  15. avatar
    [34] Léthé [*]

    maje — #7 zažila, nezažila. To není podstatné, divila by ses, co já všechno v životě zažila.

    Já jí přece neodsuzuji, já jí to prostě "přeji".Sml80 Má to, co si vybrala. Neb jaké si to uděláš, takové to máš. Za svůj život si zodpovídáme samy. A žijeme tak, jak si zasloužímeSml22

    1. na komentář reaguje *modrá — #36
    2. na komentář reaguje sahleb — #40
    superkarma: 0 03.03.2010, 22:04:01
  16. avatar
    [33] paníliška [*]

    Rikina — #30 Vidím to stejně. Sml33

    superkarma: 0 03.03.2010, 20:30:54
  17. [32] sadka [*]

    Mali sme niečo podobné v rodine.Takym nevysvetlíš,že musia odísť.Su už také zmagorené,že sa k nemu vždy vratia s vetou,že sa boja odísť že ich zabije-hoci je pravda, že policia robí v tychto prípadich malo a ako všade nasilníci a im podobní su v tomto štate chranení-Ja sa pytam a žit sa s ním neboja?žiadne násilie nezačalo velkou bitkou,ale fackou,alebo urazkami,už v tedy to treba zastaviť inak im už len tažko pomôcť.

    superkarma: 0 03.03.2010, 16:48:21
  18. avatar
    [31] wich [*]

    Rikina — #30 Napadlo mě ráno něco podobného.

    superkarma: 0 03.03.2010, 15:26:14

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Rikina [*]

    On je letos nějaký "rok proti násilí", nebo tak něco? Že je tu podobný článek málem obden. Sml80 Přitom to nic moc neřeší - lidi, co si to líbit nenechají, takové články celkem nepotřebují, a těm druhým to nepomůže, protože tak zůstávají dobrovolně a žádný článek je nepřesvědčí. Takových, co odešly a zase se vrátily, je spousta. Případně si najdou jiného partnera a je to totéž v bleděmodrém. Sml80 

    1. na komentář reaguje wich — #31
    2. na komentář reaguje paníliška — #33
    superkarma: 1 03.03.2010, 14:41:34
  2. avatar
    [29] wich [*]

    Athenais — #28 Na praxích vždycky sociální pracovnice říkaly takhle postiženým klientkám "Vy situaci musíte řešit právě kvůli dětem" Sml22

    superkarma: 0 03.03.2010, 12:47:44
  3. avatar
    [28] Athenais [*]

    Sml6 byli = byly

    maje — #21 Souhlas, je to složité, pokud žena nemá dost sebedůvěry, může lehce podlehnout takovému manipulátorovi.

    Nejhorší ale je, že to některé ženy trpí "kvůli dětem" a přitom jim tím nejvíc ubližují Sml80

    1. na komentář reaguje wich — #29
    superkarma: 1 03.03.2010, 12:39:47
  4. avatar
    [27] syrrit [*]

    Tak asi je jí s ním lépe než bez něho, jinak by to neudělala.

    superkarma: 1 03.03.2010, 12:36:38
  5. avatar
    [26] *modrá [*]

    ono se lehko usuzuje dokud jsme to neprožili to je fakt

    je to stejné jako šikana, na slabší kusy si troufne každej ubožák...  na vyrovnaného a sebevědomého jedince se ai takoví lidi hned tak nezaměří a když jo tak brzo ví že narazili

    superkarma: 0 03.03.2010, 12:31:10
  6. avatar
    [25] wich [*]

    Athenais — #20 Já, když čtu podobné příběhy, vždy mě napadá - ať se dospělí mezi sebou uráží a mydlí, jak je libo, když jim to vyhovuje a jsou svéprávní, ale jak může někdo tomuto vystavovat děti? Sml31 A co se doma děje, je z dětského chování, mluvy, jednání sakra poznat Sml22

    Marie Dymackova — #22 A někdo si natolik váží sebe, že po sobě nenechá šlapat a odejde zavčas Sml80

    superkarma: 1 03.03.2010, 12:31:02
  7. avatar
    [24] *modrá [*]

    dneska by chlapa co ji pronásleduje zavřeli pro stolking

    měla ho poslat do prdele už při prvních náznacích chorobného chování a ne držet hubu a krok a nechat to dojít až ke škrcení

    superkarma: 0 03.03.2010, 12:29:22
  8. avatar
    [23] mishka76 [*]

    ono se lehko odsuzuje, když jste to neprožily, otázkou je zda přežije ... a že naše úřady a policie moc nepomáhá víme všichni Sml15

    superkarma: 0 03.03.2010, 12:26:08
  9. [22] Marie Dymackova [*]

    Pokad to člověk neprožije nepochopí

    1. na komentář reaguje wich — #25
    superkarma: 0 03.03.2010, 11:55:29
  10. avatar
    [21] maje [*]

    Athenais — #20 neměla sílu, protože tomu předchází psychické týrání. a to je kolikrát horší než výprask. navíc není vidět.

    1. na komentář reaguje Athenais — #28
    superkarma: 0 03.03.2010, 11:45:04
  11. avatar
    [20] Athenais [*]

    Pochopím, že žena dokáže odpustit, pokud se to stane jednou, třeba pod vlivem alkoholu. A samozřejmě pokud vidí snahu o nápravu. Ale nechápu proč s takovým chlapem zůstává, když ji mlátí opakovaně.

    Máme podobný případ v rodině, odešla od něj až když byli děti dospělé a našla si jiného partnera (bez něj by asi neměla sílu odejít). Bohužel si myslím, že ty děti mají následky dodnes, ani jeden nemá "normální" rodinu.

    Dano, pokud máte nějakého volného, hodného kamaráda, seznamte je Sml22

    1. na komentář reaguje maje — #21
    2. na komentář reaguje wich — #25
    superkarma: 0 03.03.2010, 11:41:12
  12. avatar
    [19] átéčko [*]

    Já jí rozumím, tyhe životy jsou více propletené, než byste mohly tušit.

    superkarma: 0 03.03.2010, 11:08:44
  13. avatar
    [18] sanvean [*]

    paní rezignovala sama na sebe, bere ho jako svůj životní úděl...Jestli jí ještě může něco pomoct, je to neustálé přesvědčování a podpora okolí. Bohužel až poté, co ji opět zmlátí. Teď je ráda, že má klid :-/

    superkarma: 0 03.03.2010, 10:47:46
  14. avatar
    [17] Audrey [*]

    Na jejím místě bych se rovnou přestěhovala do jiného města. Přece nemůže prohledat celou republiku, aby ji našel, ne?

    superkarma: 0 03.03.2010, 10:45:44
  15. [16] Anai [*]

    kareta — #8 To ne, prostě jsou to masochistky bez špetky sebevědomí - vím, o čem mluvím....

    superkarma: 0 03.03.2010, 09:30:04
  16. avatar
    [15] Zázvorka [*]

    Paní by měla vyhledat odbornou pomoc! Jenže to vypadá, že o ni nestojí Sml80

    superkarma: 0 03.03.2010, 09:28:03
  17. [14] Anai [*]

    Léthé — #1 Přesně i to je můj názor! Když už jednou dokázala odejít, což je to nejtěžší, tak ten návrat nechápu!

    1. na komentář reaguje Léthé — #35
    superkarma: 1 03.03.2010, 09:27:47
  18. avatar
    [13] *modrá [*]

    A kolik ženskejch mydlí chlapy, to bysme se divily !

    superkarma: 0 03.03.2010, 09:08:46
  19. avatar
    [12] wich [*]

    OlgaMarie — #9 Sml59

    superkarma: 0 03.03.2010, 09:02:39
  20. avatar
    [11] wich [*]

    Kdo chce kam... Sml80 Možná jim to tak vyhovuje. Muž se k ženě chová tak, jak mu ona dovolí a paní mu to dovolila. Je ovšem "velmi zodpovědné", že se jejich divadýlka odehrávala před syny Sml3

    superkarma: 1 03.03.2010, 09:01:39
  21. avatar
    [10] ToraToraTora [*]

    Kamarádka nepotřebuje vrbu, ale někoho, kdo ji postaví nohama na zem. Jednou ji zmrzačí nebo zabije a už bude pozdě. Dano, měla byste něco udělat, pokud to víte.

    superkarma: 2 03.03.2010, 08:16:40
  22. avatar
    [9] OlgaMarie [*]

    maje — #7 Tyto ženy potřebují podporu ze strany vlastních příbuzných (rodiče, sourozenci, děti...). Tohle prožívala má spolužačka, vystudovala fyziku s červeným diplomem. Maminka trvala na tom, že když si ho vzala, má s ním být...Vyprávěla mi, že si vzala provaz a šla se oběsit. Byla jsem v šoku, jak někoho tak racionálního tohle vůbec mohlo napadnout. Přišla do lesa, sedla pod strom, den jak korálek a ona přemýšlela. Pak jela za bratrem, ten si naprosto tvrdě promluvil s mámou. S druhým bratrem jí pomohli nalézt bydlení, jejího manžela si slovně podali, ona se rozvedla a dostala se z toho.

    1. na komentář reaguje wich — #12
    superkarma: 0 03.03.2010, 08:04:31
  23. avatar
    [8] kareta [*]

    Věrulinka — #4 já si myslím, že by s normálním chlapem ani nemohly být š´tastné a začaly by samy týrat jeho!Sml80

    1. na komentář reaguje Anai — #16
    superkarma: 0 03.03.2010, 07:49:16
  24. avatar
    [7] maje [*]

    Léthé — #1 ty jsi asi nic takové (ani náznakem) nepoznala, viď? i já znala takový jeden manželský pár a rozhodně by jí neodsuzuji  a možná i svým způsobem chápu. bohužel

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #9
    2. na komentář reaguje Léthé — #34
    superkarma: 0 03.03.2010, 07:09:20
  25. avatar
    [6] OlgaMarie [*]

    Co by se stalo, kdyby pro něho na záchytku nešla, protože by opravdu nemohla? Když už k nim přijela policie, podala trestní oznámení nebo ne?

    superkarma: 0 03.03.2010, 06:59:26
  26. avatar
    [5] enka1 [*]

    ..ale nechal...když už měla bytSml80..já myslela, že to bude o finanční závislosti...

    superkarma: 0 03.03.2010, 06:53:36
  27. avatar
    [4] Věrulinka [*]

    Sml15Sml79 slyšela jsem vyprávět, že existují ženy, kterým  rány od chlapa dělají dobře, nemůžou bez toho žít Sml68Sml15, co je na tom pravdy nevím, ale díky tomuto článku mi to vytanulo, by to i odpovídalo, ach jo Sml68Sml15

    1. na komentář reaguje kareta — #8
    2. na komentář reaguje sahleb — #39
    superkarma: 1 03.03.2010, 06:53:06
  28. avatar
    [3] Eva_CZ [*]

    ...... jen aby fakt prezila.Sml15

    superkarma: 0 03.03.2010, 04:27:23
  29. avatar
    [2] Dante Alighieri [*]

    Léthé — #1 To teda jo. A článek odpovídá také názvu "Žiju s ním, protože nechci přežít".

    superkarma: 2 03.03.2010, 01:00:46
  30. avatar
    [1] Léthé [*]

    Článku bych dala určitě jiný názevSml3..."Žiju s nim, protože jsem si to vybrala",  nebo..."Žiju s nim, protože jinak žít neumím"Sml80

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #2
    2. na komentář reaguje maje — #7
    3. na komentář reaguje Anai — #14
    superkarma: 1 03.03.2010, 00:46:13

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení

Náš tip

Doporučujeme