Hubnutí je komplikovaný proces, do něhož se zapojuje hned několik faktorů. Těmi nejzásadnějšími jsou strava, pohyb a psychika. A právě tyto tři zmíněné ukazatele jsou nejčastější příčinou toho, proč se ručička vaší váhy nehýbe směrem dolů. Vyvarujte se proto těchto několika chyb.

Pokud se i vy trápíte tím, že nehubnete, přestože si dáváte pravidelně do těla, zkuste na chvíli zastavit a popřemýšlet o tom, kde se asi tak stala chyba.

Chyba č. 1 – strava

Ať chceme nebo nechceme, základ úspěchu závisí na správném poměru pohybu a vhodné stravy. A právě ta strava má na vzhledu postavy vliv z celých 80 %. Ale kromě toho, že byste se měly vzdát nájezdů na cukrárnu a podobných sladkých odměn, chyba může být i trochu jinde:

sport

  • špatný poměr živin – záleží na tom, kolik toho přijmeme, ale také co. Správný poměr sacharidů, tuků a bílkovin je alfou a omegou toho, aby vaše tělo správně fungovalo a hublo. Jezte proto vyváženě a zkuste omezit převahu sacharidů a tuků před bílkovinami. Necpěte se jen pečivem a zařaďte ke každému jídlu bílkovinu typu tvaroh, maso, kvalitní šunka nebo luštěniny. Zeleninu si dopřávejte klidně ve velkém, ovoce upřednostňujte v dopoledních hodinách.
  • jíte málo – je to jednoduchá matematika: pokud jíte za dva, přiberete, držíte-li své chutě na uzdě, držíte se v normě a pokud se výrazně omezujete, kila jdou dolů. Ale dost často se také může stát, že své tělo trápíte hlady a kila se drží, ne-li jdou nahoru. Důležité je, aby mělo tělo stále dostatek energie a vy jej nepodvyživovaly.
  • není cukr jako cukr – zapomeňte na „jednoduché“ cukry typu bílý cukr, sušenky, sladkosti, sladidla... hlídejte přiměřené množství a raději čerpejte sílu a energii ze sacharidů „složených“ (celozrnné pečivo, rýže, brambory...)
  • málo pijete – tak schválně, kolik toho za den vypijete? Dva hrnky kafe, černý čaj a limču? Ne ne, čistá voda je tím nejlepším, co svému tělu můžete dopřát. A minimálně dva litry denně.

Chyba č. 2 – cvičení

Pokud „potíte krev“ a stále se nic s vaším tělem neděje, pravděpodobně je chyba i tady:

sport

  • neodpočíváte – cvičit a žít aktivně je skvělé, ale pokud do svého režimu nezařadíte tzv. „rest day“, tedy odpočinek, vaše tělo se nestihne regenerovat a svaly zkrátka a dobře neporostou. Trénink je důležitý, ale klid a relax také. Nejsme přeci stroje.
  • cvičíte monotónně – divily byste se, ale pokud jste se „zasekly“ pouze a jen na jednom typu cvičení, ani to se vašemu tělu časem líbit nebude. Kombinujte ideálně kardio (běh, kolo, tenis), pomalé intenzivní cvičení (jóga, pilates) a chůzi.

Chyba č. 3 – psychika

sport

Stres je tím největším zabijákem a věřte, že má neskutečný vliv nejen na kvalitu našeho zdraví, ale také na to, jak zrovna vypadáme. S tím souvisí i nedostatek spánku, které se organismu rozhodně nelíbí. A v neposlední řadě je to sebevědomí a fakt, že vás třeba sportování nebaví a nevěříte si. Tohle změňte a udělejte ze sportu svůj nový životní styl!

Zdroj fotografií: www.shutterstock.com

Mohlo by vás zajímat:

Reklama