Zdraví

Žijete zdravě, cvičíte, ale nehubnete? Poradíme vám, čím to je!

Hubnutí je komplikovaný proces, do něhož se zapojuje hned několik faktorů. Těmi nejzásadnějšími jsou strava, pohyb a psychika. A právě tyto tři zmíněné ukazatele jsou nejčastější příčinou toho, proč se ručička vaší váhy nehýbe směrem dolů. Vyvarujte se proto těchto několika chyb.

Pokud se i vy trápíte tím, že nehubnete, přestože si dáváte pravidelně do těla, zkuste na chvíli zastavit a popřemýšlet o tom, kde se asi tak stala chyba.

Chyba č. 1 – strava

Ať chceme nebo nechceme, základ úspěchu závisí na správném poměru pohybu a vhodné stravy. A právě ta strava má na vzhledu postavy vliv z celých 80 %. Ale kromě toho, že byste se měly vzdát nájezdů na cukrárnu a podobných sladkých odměn, chyba může být i trochu jinde:

sport

  • špatný poměr živin – záleží na tom, kolik toho přijmeme, ale také co. Správný poměr sacharidů, tuků a bílkovin je alfou a omegou toho, aby vaše tělo správně fungovalo a hublo. Jezte proto vyváženě a zkuste omezit převahu sacharidů a tuků před bílkovinami. Necpěte se jen pečivem a zařaďte ke každému jídlu bílkovinu typu tvaroh, maso, kvalitní šunka nebo luštěniny. Zeleninu si dopřávejte klidně ve velkém, ovoce upřednostňujte v dopoledních hodinách.
  • jíte málo – je to jednoduchá matematika: pokud jíte za dva, přiberete, držíte-li své chutě na uzdě, držíte se v normě a pokud se výrazně omezujete, kila jdou dolů. Ale dost často se také může stát, že své tělo trápíte hlady a kila se drží, ne-li jdou nahoru. Důležité je, aby mělo tělo stále dostatek energie a vy jej nepodvyživovaly.
  • není cukr jako cukr – zapomeňte na „jednoduché“ cukry typu bílý cukr, sušenky, sladkosti, sladidla... hlídejte přiměřené množství a raději čerpejte sílu a energii ze sacharidů „složených“ (celozrnné pečivo, rýže, brambory...)
  • málo pijete – tak schválně, kolik toho za den vypijete? Dva hrnky kafe, černý čaj a limču? Ne ne, čistá voda je tím nejlepším, co svému tělu můžete dopřát. A minimálně dva litry denně.

Chyba č. 2 – cvičení

Pokud „potíte krev“ a stále se nic s vaším tělem neděje, pravděpodobně je chyba i tady:

sport

  • neodpočíváte – cvičit a žít aktivně je skvělé, ale pokud do svého režimu nezařadíte tzv. „rest day“, tedy odpočinek, vaše tělo se nestihne regenerovat a svaly zkrátka a dobře neporostou. Trénink je důležitý, ale klid a relax také. Nejsme přeci stroje.
  • cvičíte monotónně – divily byste se, ale pokud jste se „zasekly“ pouze a jen na jednom typu cvičení, ani to se vašemu tělu časem líbit nebude. Kombinujte ideálně kardio (běh, kolo, tenis), pomalé intenzivní cvičení (jóga, pilates) a chůzi.

Chyba č. 3 – psychika

sport

Stres je tím největším zabijákem a věřte, že má neskutečný vliv nejen na kvalitu našeho zdraví, ale také na to, jak zrovna vypadáme. S tím souvisí i nedostatek spánku, které se organismu rozhodně nelíbí. A v neposlední řadě je to sebevědomí a fakt, že vás třeba sportování nebaví a nevěříte si. Tohle změňte a udělejte ze sportu svůj nový životní styl!

Zdroj fotografií: www.shutterstock.com

Mohlo by vás zajímat:

   
20.06.2017 - Efektivní hubnutí - autor: Marie Cicvárek Fléglová

Komentáře:

  1. avatar
    [7] risina [*]

    Eva_CZ — #2 Hledej český česnek, ne čínský.

    superkarma: 0 20.06.2017, 21:59:53
  2. avatar
    [6] AmeA [*]

    Cvičení a zaručené rcpt mi tak nepomohli, jak teď co su ve společnosti a vše jde lehce a bez trápení mého ,,starého,, těla složitými cviky a zaručených jídelníčků + tabletky a zasírání si organismu Sml30 Centimetry utíkají do pryč Sml22

    superkarma: 0 20.06.2017, 19:07:23
  3. [5] MARIE MATEJKOVA [*]

    Jsem na tom přesně tak. Cvičení pod dohledem,vypracovaný jídelníček a ta půl roku to byly 2 kila. Všichni se divili,tak jsem to vzdala. Cvičim 2-3x týdně,jím v menších dávkách. Kila se nehýbou a tak to už raději neřesímSml80Sml68

    superkarma: 0 20.06.2017, 13:12:46
  4. [4] knihovna [*]

    Nebo zuby či průjem pomůže, ale pak sekilča vrátí zpět. Zažila jsem to teď před 14dny. Bolel mě zub, následné trhání a na 10dnů jsem měla kašovitou stravu a neměla chuť k jídlu plus bolest. Už je vše ok, takže kilča se vrátila Sml16

    superkarma: 0 20.06.2017, 10:08:46
  5. [3] bobani [*]

    nehubnu , protože už na to nemám věk a navíc hypothyreózu

    superkarma: 0 20.06.2017, 08:50:25
  6. avatar
    [2] Eva_CZ [*]

    gerda — #1pohyb ma prinaset radost. Pokud neprinasi, neni dobry se do nej nutit.Sml23 Pri mistnich cenach ovoce a zeleniny se lidem vubec nedivim, ze jsou tlusti. Ke vsemu odporna zelenina a ovoce. Mimochodem - co se to tady prodava za hnusnej cesnek? To NENI cesnek!Sml31

    1. na komentář reaguje risina — #7
    superkarma: 2 20.06.2017, 07:44:15
  7. avatar
    [1] gerda [*]

    Tak že bych já se někdy v životě natolik vlastní vůlí změnila, aby mě bavilo cvičení, nebyla bych to já.Sml30 Prostě sport v jakékoliv podobě (krom cyklistiky a turistiky) je mi protivný. Natož cvičení podle diktátuSml23. Jinak, co se jídla týče, většinou souhlasím. A pomůže i menší talířek, porce na něm vypadají větší. Teď, v těch vedrech, je ideální doba na hubnutí. Na těžké pokrmy ani není chuť.

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #2
    superkarma: 0 20.06.2017, 06:34:53

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme