Rodina

Žijeme na dluh: Jak z něj ven?

money

Otevřeně: Naše domácnost má skoro dvousettisícový dluh. Jak se to stalo? Začínali jsme s drobnými dluhy z minulosti, takže ani ne od nuly. Ty jsme sice umořili, ale naskákaly nové. Proč? K běžným výdajům se přidaly ty neběžné, ať už šlo o daň za luxus, nebo o rezervy například formou různých spořících bankovních produktů. Abych to vzal trochu srozumitelněji, naše domácnost je docela moderní. Vlastníme myčku a nové spotřebiče, máme pěkný byt, velkou plazmovou televizi, každý máme stavební spoření a důchodové připojištění...

Přesto nastal čas zamyslet se nad dluhem, který doposud spíše bobtnal. A tak jsme začali hledat rezervy. Zjistili jsme, že když se hodně uskromníme, dostaneme se na nulu koncem roku 2011. To je docela slušný výhled. Naštěstí tedy, pokud nepřijdeme o práci (což se snad nestane), nejsme v zas až takové dluhové pasti. Ale jsou rodiny, které jsou na tom mnohem hůř, byť jejich dluh činí třeba méně.

Pro naši banku jsme dobří klienti

I když je to trochu střílení do vlastního hnízda, obuji se teď trochu do bankovních domů. Jeden ze základních principů je nenechat se nalákat na všemožné výhodné úvěry, které vám i velké banky nabízí. Pokud v sobě člověk včas nenajde záklopku, je velice pravděpodobné, že se z dobrého klienta stane dlužníkem, což v konečném efektu není pro banku až tak velký problém, protože peníze jí potečou dál, akorát si změní váš status. Zato pro člověka to může mít následky vskutku existenční.

Jak se tomu vyhnout? Nelžete sami sobě! Fakticky neexistuje žádný sjednocený systém, který by bankám prozradil, jaký je skutečný finanční stav jejich klientů. Banky nepoznají, zda jste si pořídili leasing na drahou elektroniku, pokud jim to sami nepřiznáte. Po čase zjistíte, že finančně neunesete své závazky a začnete pošilhávat po nějakém překlenovacím úvěru, který je přirozeně daleko nevýhodnější než ty stávající, prostě pomalá cesta do pekel. Má sice nižší splátku, ale roky placení se prodlužují... a vy se opět upíšete bance, které je vlastně jedno, jestli budete klienty, nebo dlužníky. Nepřijde vám to jako začarovaný kruh?

Co dělat?

Pravděpodobně na to, že žijete na dluh, přijdete pozdě. Ale naštěstí není nikdy pozdě sednout si, vzít tužku a papír a počítat. Máte pocit, že vám finance nevychází? Udělejte si dva sloupečky. V jednom budou vaše jisté měsíční (nebo roční) příjmy, v druhém nutné výdaje na stejné období.

Pokud se dostanete do mínusu, je něco špatně a musíte to řešit - bohužel vám ale v tomhle nepomůže další úvěr, je potřeba zatnout zuby a k potřebným penězům přijít jinak než půjčkou (najít si třeba brigádu), protože pokud to neuděláte a budete si půjčovat dál, budou ta mínusová čísla naskakovat stále větší a větší. Je potřeba zvážit, čeho se můžete vzdát, tedy seškrtat věci, které vám jen odsávají finance a nenesou žádný zisk.

Když se dostanete na nulu, není to zase žádná sláva, ale zde se vám bude už žít trochu klidněji. Při nule či drobném plusu je čas zamýšlet se nad finanční rezervou, kterou si budete pravidelně odkládat na „horší časy“, případně na důchod či pro děti a vnoučata. Tady už začíná být banka dobrým kamarádem, protože mít peníze doma pod peřinou je prostě blbost. Neúročí se vám a navíc riskujete, že o ně nějakou nehodou přijdete. Ano, i banka může krachnout, ale tohle si už musíte zvážit sami, kde cítíte, že jsou vaše finance bezpečnější.

A když se dostanete do velkého plusu, pak celý tento článek zapomeňte. Vás nemám co učit. Vy mi napište, jak jste toho dosáhli, rád se poučím.

   
04.08.2010 - Finance a práce - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [47] Zoe Sunshine [*]

    Záleží, co se vám vyplatí a co ne. Operatívny lízing je perfektní, já nemám sebemenší problém. Navíc mám auto v super stavu ;-)

    superkarma: 0 05.05.2016, 14:23:07
  2. [46] Marika11 [*]

    investovať na terminovaný vklad a vyberať zarobené bubáky predsa :P :D

    superkarma: 0 10.09.2015, 09:38:17
  3. [45] Martina59 [*]

    Já nakupuji na nedobrovolných dražbách a spokojenost

    superkarma: 0 02.04.2013, 18:37:37
  4. [44] katkaP [*]

    dluhy jsou nanic pokazde, ale lepsi je mit male dluhy, ktere clovek dokaze splatit, vzdy rada vyuzivam ferratum půjčky, protoze je vzdy splatim za par dnu

    superkarma: -1 03.09.2010, 14:41:25
  5. [43] katkaP [*]

    banky nám dnes tak jedině zaručí, že se zadlužíme ještě více. Raději volím tu cestu, že do banky nechodím vůbec a vše si vyřizuji z domova, internet banka je prostě skvělá, vřele doporučuji

    superkarma: -1 25.08.2010, 12:49:09
  6. [42] Anai [*]

    risina — #40 Ano, souhlas! Víš, co je to za šílený pokušení, když jednou za půl roku Tě při výběru z karty bankomat vyzve, aby sis navýšila kontokorent? Říkáš si, že uděláš nějaký výhodný nákup třeba, že se to vrátí, že je to lepší, než si na to půjčit jinde, atd. Ne, lepší je půjčit si od nějaké osoby: dokázala jsem splatit takhle v nuzných dobách postupně 50 000 po pětistovkách měsíčně.

    superkarma: 0 11.08.2010, 10:11:12
  7. [41] Anai [*]

    Bohužel na nějaký ten dluh, byť o nulu nižší (kontokorent, který nejsem schopna vyrovnat), než ten v článku uvedený, žiju pořád, příbuzní a přátelé o mně říkají, že utratím vždycky všechno, i kdybych měla k dispozici desetkrát tolik. Bohužel je to pravda. I  když dluhy nesnáším a trápí mě, víc mě trápí jiné věci (problémy v práci např.), a tak se neomezuju a koupím vše, co nutně potřebuju, udělám radost dárky sobě ji druhým (k tomu mě vede i můj psychoporadceSml30 - zřejmě léčebná metoda dopřáváním si požitků). Zase čím víc pracuju, tím méně chodím na kafe s kamarádkama a čím jsem starší, tím méně pařím, tedy sama vůbec, takže ušetřím za hospody a taxíky, které mě ještě před 5-10 lety stály hodně.

    superkarma: 0 11.08.2010, 10:08:37
  8. avatar
    [40] risina [*]

    Eva_Fl — #37 Na druhou stranu - nemít ty podělaný krámy, žilo by se torchu hůř a možná míň šťastně Sml58.

    Uznávám jen půčkyna vlastní bydlení a na auto, pokud je člověk potřebuje, případně nějaký úvěr, když mám minimálně stejný (samozřejěmradši větší) množtví peněz jako je to, co si půjčuju, uloženo na nějaký výhodný úrok.

    A rada pro lidi, jako je autor článku? Nezřizovat si na účtech kontokorent, odmítat "výhodné nabídky" na úverové nebo kreditní karty, které umožňují rychle a okamžitě koupit něco, co nepotřebuju, ale co se mi líbí, a utrácet jen tolik, kolik vydělám.

    1. na komentář reaguje Anai — #42
    superkarma: 0 08.08.2010, 14:36:59
  9. avatar
    [39] Eva_CZ [*]

    ostrovid — #38 ja nemam zadne problemy. Zijeme uplne normalne, hezky - a stejne tak zije spousta jinych lidi a ti, co nas znaji, nam to preji. Tady se vi, ze za kazdym uspechem stoji hromada usili. Uz bych v Cesku fakt zit nechtela. Ani omylem. Sml23 Bych se tam z ty zavisti a smradu posrala. Sml57

    superkarma: 0 05.08.2010, 22:54:53
  10. [38] ostrovid [*]

    Eva_Fl — #37 No, víš co, já už mám před některými zvídavějšími kolegyněmi problém s tím, že nemám hypotéku a úvěry. Jenže jsem příliš poučená ...

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #39
    superkarma: 0 05.08.2010, 19:18:53
  11. avatar
    [37] Eva_CZ [*]

    ostrovid — #36 nikdy nenaseres nikoho vic nez tim, ze se chvastas a sdelis, ze se mas bajecne. Sml54 Kdybys cetla poradne, zjistis ze pisu, ze moje stesti je nekde uplne jinde nez v nejakejch podelanejch kramech. Sml58

    1. na komentář reaguje ostrovid — #38
    2. na komentář reaguje risina — #40
    superkarma: 0 05.08.2010, 13:48:51
  12. [36] ostrovid [*]

    To chvástání mi taky trochu vadí. Naštěstí jsme si nemuseli půjčovat ani na bydlení, ani na nic jiného a nemáme se špatně. Ale už jsem taky žila s každou korunou třikrát otočenou a tak si každé ráno odříkávám modlitbičku za to, aby nám ten klid chvíli vydržel. Člověk opravdu neví, co se může stát a tak je mi vyprávění o tom, co všechno mám doma jednak cizí a druhak mi to připadá jakou rouhání. Ale je to jen můj pocit.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #37
    superkarma: 0 05.08.2010, 13:43:28
  13. avatar
    [35] enka1 [*]

    Eva_Fl — #33 Sml30

    superkarma: 0 05.08.2010, 06:51:46
  14. [34] orangutan [*]

    V TÉTO DOBĚ KDO NEMÁ HYPOTÉKU NEBO PŮJČKU SNAD KAŽDÝ DRUHÝSml79

    superkarma: 0 04.08.2010, 20:53:29
  15. avatar
    [33] Eva_CZ [*]

    Marie Dymackova — #32 a just budu. Sml57

    1. na komentář reaguje enka1 — #35
    superkarma: 0 04.08.2010, 18:36:29
  16. [32] Marie Dymackova [*]

    Eva_Fl — #30 Já nemluvím o povinosti něco někomu dávat.Tak se nechvástej

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #33
    superkarma: 0 04.08.2010, 18:27:27
  17. avatar
    [31] Trinii [*]

    Kdybych byla sama, tak se mám asi trochu lépe finančně. Ale přítel má celkem problém sehnat dobrou práci a vidím, jak ho to štve a snaží se, takže kvůli tomu ho přece neopustím. Ale bohužel není každý podnikavý, my na to prostě nemáme umět vydělat velké peníze (nebo zatím neSml80) a jsme oba vyloženě z chudých rodin. A přesto na dluh nežijeme, několikrát jsem se stěhovala a potřebovala jsem počítač kvůli práci, ani nemám nikoho kdo by mi s tím pomohl fyzicky, nebo finančně bez úroků, takže jsem si musela půjčit z banky (ale dobře jsem si zjistila od koho a za kolik), musím splatit ještě jen pár tisícovek a pak můžem začít šetřit....ale půjčovat si na dovolenou, na dárky nebo velkou televizi by mě v životě nenapadlo, to jsou věci, na které když nemám, tak nepotřebuju.

    superkarma: 0 04.08.2010, 17:41:22

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Eva_CZ [*]

    Marie Dymackova — #27 ale ja co nepotrebuju, daruju. Ac nemusim.  Ale! Neni moje povinnost nikomu nic davat. Sml23 Ani hovno. 

    Jo, ja se klidne pochlubim, protoze se mame vazne dobre. V zivote mi nikdo nedal halir. A kdo s tim ma problem, at si to jde zkusit sam. Zacinali jsme tady s holou prdeli. A nadreli se jak hovada. Zatimco fnukny v kanclech plakaly nad svymi osudy a travily 8 hod. pracovni doby na z-in, my jsme dreli. A oba byznysy jsme staveli znovu pote, co jsme diky krizi poztraceli 75% zakazniku. A stravila jsem 20 silenych let na dne. Na uplnym lidskym dne. Obcas az nelidskym. Takze ted mam radost i z novejch backor. Ze vseho. A z kazdeho strizliveho dne na svete. V tom je moje bohatstvi, ne v kramech.

    1. na komentář reaguje Marie Dymackova — #32
    superkarma: 0 04.08.2010, 17:14:37
  2. [29] Rikina [*]

    Tak já žiju na dluh víc než 15 let. Sml80 Dá se to, ale musí se to hlídat. Nemám teda tu plazmovou televizi, leč starou darovanou, ani myčku, nové spotřebiče, byt mám 25 let starý a úměrně tomu opotřebený, spoření minimální, a dluhy pomaličku klesají. Pro banku jsem zatím též dobrý klient, což podpořila právě nedávno ochotou dloužek nepatrně zvýšit a poskytnout mi obnos potřebný k zakoupení bytu jiného, a to potom teprve bude sekyra zaťata hluboko. No co už, peníze budou a my nebudem, a že je lepší mít dluhy než peníze, to už taky někdy někde někdo kdysi napsal. Sml57 

    Existenční následky finančních nerozvážností jsem viděla často, jako účetní člověk vidí věci... i s tím zákulisím, jak k tomu došlo. To bych se ale musela jít rovnou utopit, kdybych se měla dopředu děsit, co se všechno může přihodit. Samozřejmě finanční gramotnost je potřebná a učit by se to ve škole mělo, s tím nezbývá než souhlasit.

    superkarma: 0 04.08.2010, 17:05:48
  3. [28] hermiona [*]

    Nechápu proč autor článku musel mít velkou plazmovou televizi, když už i bez toho byla jejich domácnost zadlužená. A pokud nemám na splácení půjček, asi bych si nepořizovala ani stavebko.

    superkarma: 0 04.08.2010, 15:57:56
  4. [27] Marie Dymackova [*]

    Eva_Fl — #4Co nepotřebuješ datuj nebo prodej a peníze dej do děcáku

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #30
    superkarma: 0 04.08.2010, 12:59:43
  5. avatar
    [26] wich [*]

    macamala — #23 Napsala jsem ti vzkaz Sml33 Ohledně díry na trhu... Já jsem hlavně začínala před lety, ne teď čerstvě. V té době, tuším nebyli u korýtka socani, tak to šlo i dobře. Ale vždycky nebylo tak dobře. Ze začátku jsem taky měla chvíle, kdy jsem říkala, že si radši v klidu dostuduju a půjdu někam učit. A kdo tohle období nevydrží, vzdá to.

    superkarma: 0 04.08.2010, 12:29:06
  6. [25] macamala [*]

    macamala — #23 Sml15 Tak jsem se nějak překlikla.

    superkarma: 0 04.08.2010, 12:05:40
  7. [24] macamala [*]

    wich — #8 Taky by mě zajímalo, v čem podnikáš, jak jsi našla tu "díru na trhu", protože mám pocit, že je vše už "rozebrané". Pak slyším a vidím podnikatele, že jim to nejde a že pomalu si nevydělají ani na chleba.

    superkarma: 0 04.08.2010, 12:04:34
  8. [23] macamala [*]

    femme.fatale — #14 Taky by mě zajímalo, v čem podnikáš, jak jsi našla tu "díru na trhu", protože mám pocit, že je vše už "rozebrané". Pak slyším a vidím podnikatele, že jim to nejde a že pomalu si nevydělají ani na chleba.

    1. na komentář reaguje macamala — #25
    2. na komentář reaguje wich — #26
    superkarma: 0 04.08.2010, 12:01:50
  9. [22] Bébina [*]

    Pujcit si na dovolenou nebo na darky je vrchol debility a takovi lide by meli vratit obcanku a jit pracovat do chranene dilny. Ale smutne je, ze na skole se v predmetu ekonomie deti uci blbosti, misto aby je naucili to podstatne, takze vetsina naroda je negramotna co se financi tyce. A dalsi smutna vec je, ze prevazna vetsina rodin nema zadne financni rezervy, zije z ruky do huby a pri vypadku prijmu by neprezila dele nez 1 mesic. Jeste tak chapu hypoteku (no ti financne vzdelanejsi maji uver ze stavebniho sporeni), protoze nekde se bydlet musi, pripadne pujcku pri zakladani podnikani (treba uzitkova auta na leasing, pokud je auto muj vyrobni prostredek).

    superkarma: 0 04.08.2010, 10:52:48
  10. avatar
    [21] wich [*]

    marianaant — #13 Lucimo — #5 Evička se ráda pochlubí Sml30 Ale já jí to přeju. Sebrat odvahu a odjet i s dětmi z téhle komunistické Sml64ele a postavit se na vlastní nohy kdekoli v zahraničí, není pro každého Sml22

    superkarma: 0 04.08.2010, 10:35:38
  11. avatar
    [20] wich [*]

    femme.fatale — #14 Vzkaz Sml33

    superkarma: 0 04.08.2010, 10:31:35
  12. avatar
    [19] Dante Alighieri [*]

    Tak to neznáte mojí známou...

    Když k ní mají přijet příbuzní, chce vypadat jako grant a půjčí si 10.000, aby jim mohla koupit libové maso a salámy a ještě jim dát proviant na zpáteční cestu.

    Teď využila "výhodné" nabídky, která slibovala výhodnou půjčku, pokud zavolá na nějaké draze zpoplatněné číslo a bude s osobou na druhém konci mluvit půl hodiny. Ta osoba to samozřejmě ještě přetahovala a moje známá podvod neodhalila a teď musí zaplatit šílený účet za telefon, protože je blbá.

    Dluhy má po celé vsi, většinou u žen, které to svým manželům ani nemohou říct, protože peníze stejně už neuvidí.

    A i když si tahle osoba pořád jen půjčuje, tak hladoví a pouze kouří a kouří! Někdy ani nemůže jet do práce, protože jí kvůli cigárům nezbyde na lístek na autobus do Písku.

    Exekutoři jí vyhrožují už dlouho a já se divím, že už z ní dávno není bezdomovec. Samozřejmě pláče, jakej je chudák. A ve svých 50 letech vypadá na 80 (zhulená a hladová). Zřejmě jí nečeká příliš dlouhý život, protože doktoři jí udělali krevní testy a řekli jí, že je to s ní špatný (nevím, co přesně).

    superkarma: 0 04.08.2010, 10:21:47
  13. [18] jade23 [*]

    extravagantnice — #1 Tak to se mášSml79

    superkarma: 0 04.08.2010, 10:13:05
  14. avatar
    [17] cicinka [*]

    femme.fatale — #14 Uvažujeme o hypotéce. A dost se toho bojím. Chci to na 30 let, abych z našich příjmů po odečtení splátek a nákladů ještě zvládla oblékat a obouvat kluky. a o spoření na důchod ani nemluvím.Sml57

    superkarma: 0 04.08.2010, 09:54:00
  15. avatar
    [16] jiti [*]

    Nechápu a nikdy nepochopím jak si někdo může vzít půjčku na dovolenou, novou televizi nebo jen tak na přilepšenou Sml15. Když na něco nemám tak si to nekupuji. A je naprosto jednoduchá rovnice pokud teď nedokáži ušetřit korunu, nedokáži ani splácet Sml80. Jediná rozumná půjčka je tak na bydlení nebo na auto pokud ho potřebuji a to ještě ve výši, kterou dokáži splatit.

    superkarma: 0 04.08.2010, 09:50:22
  16. [15] Lyoness [*]

    Alenka0010 — #9 proste bez hypoteky by to asi neslo. To bych mohla bydlet tak pod mostem...

    Ale pujcky na krawiny jako jsou dovolene ci vanocni darky - to je fakt o hlouposti lidi.

    superkarma: 0 04.08.2010, 09:46:48
  17. avatar
    [14] femme.fatale [*]

    wich — #8 docela by mě zajímalo, v jakém oboru podnikáš. Několikrát si to tu zmínila, tak jsem zvědavá. Protože najít dnes díru na trhu je skoro nemožné a uchytit se v konkurenci mnoha jiných firem taky asi není hračka.

    Jinak my máme jeden dluh, a to hypotéku, protože pokud jsme chtěli vlastní bydlení v době, kdy jsme ho chtěli, neměli jsme na to potřebnou hotovost. Teď pomalu uvažujeme, že si postavíme nový dům, tentokrát bez dluhů, nebo s jejich minimem. Ovšem zadlužení se kvůli bydlení vidím jako jediné únosné. Nepůjčila bych si na auto, mobil, dovolenou ani Vánoce.

    1. na komentář reaguje cicinka — #17
    2. na komentář reaguje wich — #20
    3. na komentář reaguje macamala — #23
    superkarma: 0 04.08.2010, 09:44:41
  18. avatar
    [13] marianaant [*]

    Eva_Fl — #4 Jestli jsi si na to vydělala sama tak ti to přeju.Pokud ne tak máš pěkně nudnej život a otravuješ druhé tím jak se chlubíš vlastně cizím peřím.Sml31

    1. na komentář reaguje wich — #21
    superkarma: 0 04.08.2010, 09:09:42
  19. [12] NewStart [*]

    Největší lekci o lidské schopnosti všechno chtít a nesplácet a neumět si věci propočítat jsem dostalala lehce po dosažení 18ti let, kdy jsem nastoupila na právní oddělení pohledávek u jedné úvěrové společnosti a viděla jak to může dopadnout, kdy i lidi, kteří bylo stejně staří jako v té době jako já, byli zadlužení tak, že vlastně nemají šanci se z toho vyhrabat a většinou svou vlastní vinnou, protože prostě chtěli věci, které si nemohli dovolit ... byla to dobrá lekce do života ... a jsem nesmírně šťastná, že má rodinka patří mezi těch pár vyjímek, co nikde nedluží ...

    superkarma: 0 04.08.2010, 09:06:00
  20. avatar
    [11] Jakub D. Kočí [*]

    Eva_Fl — #4 Pošli mi přebytky do redakce Sml57

    superkarma: 0 04.08.2010, 08:57:22
  21. avatar
    [10] femme [*]

    Májík — #7  souhlasím se vším Sml22 půjčky na vánoce fakt nechápu  Sml80 

    superkarma: 0 04.08.2010, 08:41:24
  22. avatar
    [9] Alenka0010 [*]

    Májík — #7 A proč bych nemohla klidně spát, když pravdidelně měsíčně splátku za hypotéku platím? Kdybych čekala, až na vlastní bydlení našetřím, nemusela bych se dočkat ani do důchodu a trápila bych se v panelákové králíkárně.

    1. na komentář reaguje Lyoness — #15
    superkarma: 0 04.08.2010, 08:32:07
  23. avatar
    [8] wich [*]

    Podnikat jsem začala s pár tisícikorunami v kapse. Ze začátku to bylo samozřejmě těžší, ale pak se začalo dařit. Nikdy jsem neměla půjčku, hypotéku, nic. Vše vlastní pílí vydělanými penězi. Nikdy se mi nestalo, že bych neměla na výplaty zaměstnanců, vánoční prémie nebo odměny na dovolené Sml80

    Vidím kolem sebe lidi, co si berou na splátky kdejakou kravinu, pak přijde nezaměstnanost, práci tady v kraji neseženou rok, splácí půjčku hypotékou apod. a dostanou se do dluhové pasti Sml28

    1. na komentář reaguje femme.fatale — #14
    2. na komentář reaguje macamala — #24
    superkarma: 0 04.08.2010, 08:25:05
  24. avatar
    [7] Májík [*]

    femme — #6 tak to máme stejně, nesnáším dluhy, měli jsme jen 1x úvěr u spořky  a já měla do doby,než jsme ho splatili, hodně blbý spaní. Nechápu,jak můžou lidi klidně spát,když mají milionové dluhy Sml80, to si holt pár věcí odpustím anebo si je koupím,až si na ně našetřím,ale jako největší zhůvěřilost mi přijdou půjčky na dovolenou nebo Vánoce.

    1. na komentář reaguje Alenka0010 — #9
    2. na komentář reaguje femme — #10
    superkarma: 0 04.08.2010, 08:19:56
  25. avatar
    [6] femme [*]

    nemám ráda život na dluh Sml23 za celý život jsem měla jen novomanželskou půjčku a až minulý rok jsem si vzala v práci bezúročnou půjčku, u které jsem si mohla zvolit výši měsíční splátky Sml67

    1. na komentář reaguje Májík — #7
    superkarma: 0 04.08.2010, 07:51:10
  26. avatar
    [5] Lucimo [*]

    Eva_Fl — #4 Dyť ty se chlubíš úplně jako ona, Evajs.Sml52

    Třicetiletý fotbalista, s domem, vilkou u moře, novým poršákem, bankovním kontem a 30 cm penisem...nikoho nehledám, jen se chlubím.Sml57Sml52

    1. na komentář reaguje wich — #21
    superkarma: 0 04.08.2010, 07:12:15
  27. avatar
    [4] Eva_CZ [*]

    Docela se tesim na brezen, odpadne nejvyssi mesicni splatka. Jinak ale sporime porad, penize prebyvaji, nejak neni za co utracet. Uz mame vsechno - nejmene 3x, krome pocitacu, tech mame porad nejak vic, nez je nas doma. Sml54 Taky prebyva 2x domaci kino a takovy veci, to casem nekomu dame, nebo to odvezu do Goodwillu.

    1. na komentář reaguje Lucimo — #5
    2. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #11
    3. na komentář reaguje marianaant — #13
    4. na komentář reaguje Marie Dymackova — #27
    superkarma: 0 04.08.2010, 04:05:41
  28. avatar
    [3] Eva_CZ [*]

    extravagantnice — #1 ty nejsi plnoleta? Nebo co ma spolecneho bohatstvi rodicu s tvou financni situaci?

    superkarma: 0 04.08.2010, 04:02:16
  29. [2] Samík97 [*]

    Celý život jsme šetřili.Spláceli jsme půjčku na nový dům cca 45 tisíc a do důchodu jsme si kromě dostatečné rezervy koupili nové auto, počítali jsme na stáří. Jak se nám to vyplácí, když nemusíme počítat s nájemným a většími opravami ! Dost ale utratíme za léky, jsme z té stavby dost poničení.

    superkarma: 0 04.08.2010, 02:11:20
  30. [1] extravagantnice [*]

    Nežiji na dluh,mám skvělou práci a bohaté rodiče.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #3
    2. na komentář reaguje jade23 — #18
    superkarma: 0 04.08.2010, 00:53:35

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme