Bulvár

Žije muslimka v kleci? Odpoví vám Bohdana Alsmoudi

Rozhovor s českou muslimkou Bohdanou Alsmoudi, žijící se svým mužem v Dubaji, vyvolal na našich stránkách velkou odezvu a v diskuzi se objevilo mnoho otázek. Bohdana Alsmoudi se rozhodla reagovat.

Nedávno jsem uveřejnil (dle mého názoru) zajímavý a jinopólný pohled na Islám. Šlo o rozhovor s českou muslimkou Bohdanou Alsmoudi, která se za svým manželem odstěhovala do Dubaje, a dnes tam šťastně žije. Článek si můžete přečíst na tomto odkazu...

Diskuze, která se pod článkem rozpoutala, byla plná vyostřených názorů a emocí. Paní Bohdana se rozhodla na některé dotazy odpovědět. Domluvili jsme se nakonec na následujícím postupu. Z čtenářských reakcí pod článkem jsem sestavil sadu otázek a Bohdaně je zaslal.

Níže si můžete přečíst její odpovědi, které jsem dostal s následující notickou: „Ráda bych řekla, že některé dámy a jejich komentáře, obavy I otázky plně chápu. Kdybych Islám neznala a jen poslouchala to, co slyším v médiích a vidím v televizi, také bych se bála. Ale jelikož čtu a zajímám se o problematiku do hloubky, tak strach nemám, a už vůbec ne z Islámu.“

BohdanaNepřipadáte si, jako byste žila v kleci?
Ne, rozhodne si tak nepřipadám, proč? S dětmi se pohybuji samostatně, manžel je přes týden v práci. Jediné, čím jsem omezena, jsou děti a to, že nemám k dispozici auto. Nemám tu rodinu, která by mi děti pohlídala, abych mohla na nějaký seminář nebo třeba ke kadeřnici či za kulturou, takže kadeřnici si objednávám domů a za kulturou chodíme i s dětmi... Když cokoli potřebuji, vyřizuji si to sama, můj manžel má dost svých starostí v zaměstnání. Necítím se nijak svázaná nebo omezená, je to stejné, jako když jsem žila v České republice. Jen s tím rozdílem, že teď už mám jiné starosti. Navíc je jiná doba a technologie. Díky internetu a online komunikaci přes sociální sítě získávám aktuální informace z celého světa. Stejně probíhá i většina komunikace s mojí rodinou, ani mi nepřipadne, že jsem tisíce kilometrů vzdálená. Mohu se s nimi kdykoli vidět a mluvit v reálném čase, takže nikdy nejsem sama.

Jak váš manžel přijal narození třetí dcery? Není zklamaný, že nemá syna?
Tak jako každý normální člověk. Je šťastný, že jsou děti zdravé - co více si přát? Můj muž se v holkách vidí, ale lhala bych, kdybych řekla, že by si chlapečka nepřál. Myslím, že je to tak na celém světě, když máte dvě dcery, tak si přejete změnu... Ale proč by měl být zklamaný? Teď se nám narodila třetí holčička a manžel ji bere jako dar boží, je jedno, jestli je to holka, nebo kluk. Pokud zklamání vypadá tak, že mi pomáhá s koupáním, krmením, učením a běžnou výchovou, tak pak už nevím... Mít, nebo nemít kluka, je spíš otázka tradice, stejně jako čeští muži si přejí mít toho „fotbalistu“, co dobude svět.

Přijala jste Islám kvůli manželovi?
Ne, nepřijala jsem víru kvůli manželovi, ale kvůli sobě samé... přijmout víru je osobní záležitost, je to vážný krok, a ne hra. Navíc, co by to bylo za víru, kdyby vás někdo nutil, nebo byste to dělali jen kvůli někomu? Jsem věřící člověk, a je to moje osobní záležitost. Představa, že držím půst při Ramadánu jen kvůli někomu, to by mě vážně nebavilo. Studovala jsem Islám, abych si udělala svůj názor a mohla se svobodně rozhodnout.

Nebojíte se, že budete jen rodit děti, než se vám narodí syn?
Nebojím. Náš život není zaměřen na to mít syna za každou cenu. V Česku ženy nerodí? Nebo je snad to, že mám tři děti, už něco nepřijatelného? Je mi třiatřicet let, děti jsem si vždycky moc přála. Zajímalo by mě, jaký počet dětí určuje u ženy to, že je v očích jiných viděna jako „mašina na děti“? Moje maminka pochází ze šesti dětí, můj otec z pěti. Osobně mám děti moc ráda, neberu je jako „pijavice“ a chci je mít nablízku. Vždyť dítě je dar... víc nevím, co bych k tomu řekla...

Plánujete další děti?
Další dítě? Vždyť mám měsíční dceru... Zeptejte se mě za dva roky. Navíc, když už máte dítě, jste za něj zodpovědní - starat se o děti je snad logické, když jste matka, ne? Nemyslím si, že je něco špatného na tom, že se s dětmi učím a čtu jim pohádky, hraji s nimi hry a nenechávám je napospas nějaké chůvě. Dokud mohu a nejsem finančně vázaná na práci, chci si výchovu dětí užívat.

Je váš život zaměřený jen na to, abyste manžela udělala spokojeným? Žijete jen mezi plotnou a parkem, kam chodíte s dětmi, nebo můžete jít i jinam?
Jestli to dobře chápu, ptáte se, zda bych si nepřipadala daleko více jako „in maminka“, pokud bych namísto plotny každý den objednávala něco z Mekáče nebo jiného fastfoodu? Protože jinak vůbec nevím, kam tato otázka na matku v pětičlenné rodině směřuje.
Moje životní priorita je rodina, a to nejen manžel, ale i děti, mí rodiče a rodina mého muže. Samozřejmě chci, aby moje rodina byla spokojená. Co je krásnějšího než vidět úsměv spokojených dětí a milujícího manžela? Nezapomínám ale ani na sebe, nejsem typ ženy, která si doma navleče tepláky, vytahané triko a sedne k televizi a nějaké mexické telenovele. A pokud myslíte tím, „chodit se ven bavit“ (zaznělo ve čtenářských otázkách pod prvním rozhovorem - pozn. red.) vyrazit si někam třeba za kulturou, jsme rádi, když máme jednou za čas možnost hlídání a vyrazíme si s mužem třeba na koncert nebo na večeři. Nevím, čemu dávají jiní lidé přednost, ale trávím ráda čas se svým mužem a jsem vděčná za chvíle, kdy jsme sami. Když máte tři děti a časově náročnou práci, tak jsou vám takové chvíle vzácné. S přáteli se vídávám přes den, ať už si domluvíme sraz v parku, nebo piknik u moře. V Emirátech nemáte moc na výběr, kam jít s přáteli a dětmi zároveň... buď je to moře, park nebo nákupní centra, kde mají pro děti místa vyžití, jako je lyžování nebo bruslení, případně kino. V létě se člověk moc ven nedostane, protože je tu 47 °C, tak se pohybujeme podle možností. Plotna...? Plotna je můj miláček, moc ráda totiž vařím a peču, mam ráda nové recepty a složitá jídla. Pečení perníčků jsem již zmiňovala - jen bych ráda některým čtenářkám prozradila, že jsem Araby na své perníčky vysloveně utáhla, a nejen je! Pořád lepší péct než vysedávat u počítače a přihlouple komentovat komentáře jiných a trapně se opakovat, ne? Ale každý máme jiné zájmy. Nehodlám zůstat navěky doma, ale snad je pochopitelné, že v šestinedělí, a když jste na mateřské dovolené a děti vás nejvíc potřebují, není moc vhodné nastupovat do práce.

Připadá vám normální, když muž ženě nadává, či ji dokonce bije?
Samozřejmě že nepřipadá! Nemám ráda násilí ani na ženách, ani na dětech, ba ani na zvířatech. Měla jsem to štěstí, že jsem tohle na vlastní kůži nezažila, a doufám, že nezažiju. Nepřipadá mi normální, když muž ženu bije, a jestli otázkou narážíte na mou odpověď z prvního rozhovoru, kde jsem říkala: „Světe, div se, můj manžel mě nebije,“ tak ta byla myšlena jinak, než byla (čtenářkami - pozn. red.) pochopena. O Arabech koluje, že své ženy bijí, ponižují je a nedopřávají jim vlastního názoru. Ano, takové věci se samozřejmě dějí, stejně jako v ostatních zemích. Copak jste nikdy neslyšeli, jak český muž pod vlivem alkoholu ubodal svoji manželku? Každou chvíli se můžete v novinách i na internetu dočíst, co všechno se děje v Česku - a že toho není málo! Sama jsem nepoznala, co je to bití ženy. Manžel mi nikdy ani nenadával. Na tohle téma se musíte zeptat tedy jinde, nejsem vhodná osoba.

Je váš vztah rovnoprávný?
Jsou věci, do kterých se svému muži nepletu, tak jako jsou věci, do kterých se neplete on mně. Věci, co se týkají rodiny a domova, řešíme vždy společně. O problému diskutujeme, to je snad normální, nebo ne? Nikdo mi nic nepřikazuje, ani nenakazuje, jak a s kým mám trávit volný čas.

Smíte řídit auto a vyjít z domu bez doprovodu?
Tuto otázku vyslovujete zřejmě na základě informací, které nedávno proběhly tiskem, ovšem týkaly se Saúdské Arábie, což je jiný stát než Spojené Arabské Emiráty.
Takže ano, smím řídit auto a řidičský průkaz mám. Bez doprovodu ven chodím, proč ne? Tady se ženy pohybují naprosto volně, jsou zaměstnané... je to jejich volba.

Nepřijde vám, že jste postavila dcery do nezávidění hodné situace? Že nemají na výběr a musí se stát muslimkami?
Chybí jim snad něco? Zvláštní otázka, když pomyslíte, kolik dětí má rodiče alkoholiky, tyrany, nebo se narodily v zemi hladomoru či v jiné, co je postižena válkou. Takové děti by měl rozumný člověk politovat. Copak si ale vaše děti mohly vybrat, zda chtějí být křesťané, protestanti, ateisti či Židi? Nebo se jich před křtem ptáte, jestli chtějí, a máte od nich písemný souhlas? Pardon, ale ta otázka mi přijde až směšná... Mé děti mají úplnou rodinu, lásku zdraví, kamarády, dobré vzdělání, možnost cestovat, netrpí hladem - a takhle bych mohla pokračovat do nekonečna. Na tom, že jsou muslimkami, nevidím nic špatného. Je spousta muslimů, co jsou muslimy jen v pase, ale víru nepraktikují. Mé dcery si otázky, které se týkají víry, utvoří samy, a to se týká i nošení šátku. Nucená víra není víra. Nemohu nikomu přikazovat, jak má věřit v Boha. Jsme všichni stejní, řešíme stejné problémy a radosti v rodině, v práci, na křižovatce... Náboženství a politická příslušnost jsou až druhotné.

Ve které arabské zemi je, podle vás, postavení ženy nejhorší, a ve které nejlepší - dovedla byste sestavit nějaký seznam, kterým národnostem se obloukem vyhnout?
Srovnávat země je těžké. Životní styl i úroveň v muslimských zemích se liší a závisí především na bohatství té či oné země, s tím související vzdělanosti obyvatel a tradicích... Lidé v Česku si rádi pletou vše dohromady. Araby, muslimy - hodí je do jednoho pytle a konec. Třeba taková žena v Afghanistánu opravdu je v područí muže, neumí číst, je negramotná, dělá jen to, co jí kdo řekne, nemá možnost dozvědět se, že Islám je něco úplně jiného než to, co jí řeknou, žije jen z tradic a informací kolem ní. Které zemi se vyhnout, nevím. Osobně nemám ráda Saúdskou Arábii, kde ženy opravdu nesmí řídit auto a zákony jsou velice přísné. Ortodoxní názory nezastávám. Taktéž Afghanistán. Navštívila jsem Sýrii, kde se mi třeba moc líbilo, bohužel ale dnešní situace Sýrie je moc smutná. Zvažovali jsme pro život Čechy, ale jak lze z reakcí čtenářek usoudit, neměli bychom na růžích ustláno, i když bychom měli asi vyšší životní úroveň. Ale protože se manžel narodil v Emirátech, má zde zázemí, práci a rodinu, nepohrdnu ani Dubají. Jelikož jsem si vše nastudovala předem, tak jsem přesně věděla, do čeho jdu, a téměř nic mě nemohlo překvapit.

Jak velká (odhadem) je česká menšina v Dubaji?
Žije tu asi pět set Čechů a Slováků. Lide se scházejí, tak jako i my děláme s dětmi srazy v parku nebo u moře. Atmosféra je vždy velice příjemná, děti spokojené... setkáváme se všichni dohromady, bez rozdílu vyznání. Je jedno, jsem-li muslimka, či nemuslimka. Mám pocit, že to při setkáních nikomu nevadí, a je to vždy velice příjemné.

Jak se v Emirátech dívají na jiná náboženství, třeba na křesťanství? Je možné ho tam svobodně vyznávat? Je v Dubaji nějaký katolický kostel?
Tady je úplně jedno, v co věříte, jestli v suchou větvičku nebo růžové prasátko. Je to jen vaše věc. Islám je zde v 90 %, ale jsou tu i křesťané, hindu, ateisti. Kostely v Dubai najdete, a nejsou tu jen křesťanské svatostánky. Lidé se navzájem respektují a chovají se slušně, aniž by se napadali nebo sprostě uráželi. Ve srovnání s Českem, nebo jak můžeme vidět v komentářích na českých internetových serverech, jsou muslimské Emiráty tolerantnější. Vše je jen o lidech, pokud se člověk chová slušně a dodržuje zákony, kde je problém?

Může si muslimka vzít nemuslima?
Muslimka si nemuslima vzít nemůže. A ani by nechtěla, neznám takový případ, že by chtěla.

Může muslim přejít na jinou viru?
Ano, může, konvertuje. Je to osobni věc mezi ním a Bohem, nikdo nemá právo ho za to soudit. Jestli se ptáte na smrt za odpadlictví, tak ano, je psána. Ale to je dáno dobou a my nejsme ve středověku.

Jsou v Emirátech ženy bity a kamenovány za nevěru či dokonce za to, že byly znásilněny? Je v Emirátech možný trest smrti pro muže za znásilnění ženy?
Trest smrti tu existuje, ale neuděluje se - rozhodně ne tak často jako třeba v USA - a určitě ne za nevěru.
V kontrastu s jinými arabskými státy, jako je Saúdská Arábie například, SAE má poměrně velmi liberální zákony. Země má občanskoprávní jurisdikci. Islámské právo Šaría je aplikováno na aspekty rodinného práva, dědictví a některé trestné činy. Ve Spojených Arabských Emirátech je kladen velký důraz na rovnost a lidská práva. Zavedení Civilních trestních soudů má za následek snížení role soudů Šaría. Lidská práva jsou zákonem chráněna. Ústava Spojených Arabských Emirátů uděluje rovnost, svobodu, právní stát, presumpci neviny v právním řízení, nedotknutelnost obydlí, svobodu pohybu, svobodu přesvědčení a projevu, svobodu komunikace, svobodu vyznání, svobodu povolání. V současné době je podán návrh vnitrostátních právních předpisů pro zlepšení ochrany dětí v souladu s Úmluvou o právech dítěte. Navrhovaný zákon předpokládá zřízení horké linky jako reakce na problémy dětí - celou věc podporuje mnoho sdružení a klubů.
Na otázku nevěry mám pro vás odpovědi od místních obyvatel, jelikož jsem místní zákony nestudovala a z vlastní zkušenosti to zjišťovat nehodlám. Dozvěděla jsem se, že za nevěru je tu trest přibližně jeden měsíc vězení, rozvod bez nároku finanční podpory a vyplacení ženě sumy, která byla ujednána při sepsání svatební listiny. Žena se vrací zpět ke své rodině. Kamenovány zde rozhodně nejsou, a už vůbec ne za znásilnění. Znásilnění je tu bráno stejně jako v Česku, tedy jako vážný trestný čin, a hledá se u něj pachatel. Za znásilnění ženy bude trest vysoký, udělejte si obrázek samy: Před dvěma lety tu muž znásilnil malého chlapce a následně uškrtil. Dostal trest smrti, který byl vykonán do půl roku od spáchání trestného činu. Mám pocit, že v Česku je za to nějakých deset let a pobyt v léčebně, který hradíte vy, daňový poplatníci. Po třech letech je takový člověk propuštěn za to, že se choval slušně, a je více než pravděpodobné, že svůj čin po návratu do běžného života zopakuje...

Čtěte také...

   
03.11.2011 - Společnost - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [87] nikatika [*]

    xmartanx — #86 pane martan , videl jsem podepsany doklad od Bohdany a potvrzeny notarem o souhlasu otce vycestovanim do emiratu......a tenhle pripad bych moc neotviral , jelikoz by mohlo socialni urad zajimat dluh placeni vyzivneho na dite , ktere uz presahlo dost vysokou hranici........( bratrska laska je bratrska laska )

    superkarma: 1 02.08.2013, 15:25:30
  2. [86] xmartanx [*]

    A zajima tady nekoho  jak se k tomuto rozhodnuti opustit Cechy do tak pro nas neobvykleho sveta a kultury vyjadruje otec prvorozene dcery pani Bohdany? 

    Najednou z filmu "Bez dcery neodejdu" muzeme mit film," S dcerou se uz rozluc."  Tento pribeh je daleko obsahlejsi nez se tu lici a diskutuje.  Ano, je to zajimava diskuse a i aktualni tema v dnesni dobe. A pani Bohdana si zaslouzi respekt za jeji uprimnost a zajem se o svuj pribeh podelit. 

    Ale kdyz uz se tu vyjadrovat a delit se o sve v zivote nejvetsi rozhodnuti, proc se nepodelit uz o vsechno , co bylo toho soucasti? Ze se nikdo jeste nezeptal? Tak se ptam ja? Urcite to ctenare bude taky zajimat. A urcite je to taky aktualni tema,  tykajici se ceskych zen provdavajicich se za muslimy opoustejice sve rodiny s detmi otcu, ktere o deti defakto prichazeji..

    1. na komentář reaguje nikatika — #87
    superkarma: 1 01.07.2012, 06:46:41
  3. [85] DitaB [*]

    Eva_Fl — #81 Třeba by šla vyhledat přes FB nebo tak.

    Nevíš, jak se jmenuje celým jménem?

    superkarma: 0 08.11.2011, 11:37:21
  4. avatar
    [84] Lukáš Čejka [*]

    OlgaMarie — #72 Protože alespoň 1x týdně prováděli očistu těla! - to je jen spekulace, stejne tak to mohlo byt jinymi stravovacimi navyky a pravidly, pripadne uzavrenosti jejich komunity Sml80 rict, ze to bylo  proto, ze jednou tydne podstoupili obradni lazen je trochu pritazene za vlasy Sml57

    superkarma: 0 07.11.2011, 12:48:25
  5. avatar
    [83] Blueberry [*]

    Skoda, ze jsem nedostala odpoved na otazku, jak je potrestan za neveru muz.

    superkarma: 2 04.11.2011, 15:50:28
  6. avatar
    [82] evelyn [*]

    DitaB — #80 to je aspon poutave cteni, ne tri clanky behem 14 dni o lejnuSml3

    superkarma: 4 04.11.2011, 15:29:53
  7. avatar
    [81] Eva_CZ [*]

    DitaB — #80 velka skoda, ona pak mela jet pro zmenu do Afriky, nemam tuseni, jestli tam byla. Nutno dale podotknout, ze tahle mlada holka ma 2 VS, je to pravnicka a lekarka, ze byla s rodinou prevezena do Kanady, kde se nejen okamzite naucila anglicky, ale behem strasne kratke doby si udelala veskere potrebne lekarske atestace atd.

    1. na komentář reaguje DitaB — #85
    superkarma: 0 04.11.2011, 15:25:09
  8. [80] DitaB [*]

    evelyn — #53 díky za odkaz. Krásný čtení, škoda, že toho není víc.Sml59

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #81
    2. na komentář reaguje evelyn — #82
    superkarma: 0 04.11.2011, 15:21:55
  9. avatar
    [79] OlgaMarie [*]

    isida — #71 A podle židovského kalendáře máme rok 5772 (počítáno od 1. tišri 3761 a.C.) Tak už se nedivím, že někdy ráno po probuzení nevím ani jaké je století. Heuréka!Sml24

    superkarma: 0 04.11.2011, 12:13:50
  10. avatar
    [78] OlgaMarie [*]

    átéčko — #76 Sml52 Myslím, že mě znáš a znáš i moje různé aktivity v širokém spektru a určitě bych si naběhla, kdybych přiznala, že jsem nikdy nechtěla být ničím, hlavně když budu mít rodinu, děti, vnoučata A to ještě v tuto chvíli nemám ani ustláno, natož nakoupeno či dokonce uvařeno!Sml52

    superkarma: 0 04.11.2011, 11:19:46
  11. [77] molly [*]

    átéčko — #75 Mě by zajímalo čím jí okouzlil islám že na něj přestoupila z křesťanství (vždyť vychazejí ze stejných základů) nebo Bohdana nebyla věřící než přešla k islámu a bylo to prostě první náboženství se kterým se osobně setkala? díky za odpověď

    superkarma: 0 04.11.2011, 11:02:14
  12. avatar
    [76] átéčko [*]

    isida — #63 Mně osobně žádný muslim neublížil. Křesťanky už ano.

    Při pečení perníčků může být i muslimka třeba nahá. Do šátku se halí na veřejnosti, nikoliv doma.Sml30

    Bohdanka nehodnotí ani islám, ani nepropaguje žádné země. Je to skvělá žena, matka i kamarádka.

    A srovnávat středověk s  datem jiného kalendáře, to se na mě nezlob, to může jen blb.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #78
    superkarma: 0 04.11.2011, 10:43:08
  13. avatar
    [75] átéčko [*]

    kobližka — #74 Nebylo to o agitaci. Byl to jen pohled z druhé strany a co měl za cíl, to splnil.

    1. na komentář reaguje molly — #77
    superkarma: 0 04.11.2011, 10:36:40
  14. avatar
    [74] kobližka [*]

    Můj názor je,že bych prostě diskuzi o paní Bohdaně jednoznačně ukončila!Je to pořád dokola.Zaznamenala jsem hodně moc topů u příspěvků,které odsuzují islám,jeho náboženství,tradice,ale snad ani jeden u obhájce paní Bohdany.To snad hovoří za vše.Promiň átečko,možná se pletu....

    Nechápu,k čemu je dobré neustále se snažit dokázat,jak je to tam skvělé.Myslím,že žádná z žen-in se tam nechystá vdát,tak bych už neagitovala Sml16.

    1. na komentář reaguje átéčko — #75
    superkarma: 7 04.11.2011, 10:27:18
  15. avatar
    [73] átéčko [*]

    B.A. vzkazuje, že i pletete Spojené Arabské Emiráty s Pákistánem. "Člověk, než něco napíše, má si zjistit fakta o jakou zemi jde. Zda jde o náboženství, či tradici, protože pak vypadá jako nevzdělaný hlupák."

    superkarma: 0 04.11.2011, 10:20:14
  16. avatar
    [72] OlgaMarie [*]

    isida — #71 Dík za připomenutí období, kdy ocelovou pěstí a vypatlaným rozumem vládla katolická církev! Proč asi bylo v židovských komunitách méně zemřelých při morových ranách? Protože alespoň 1x týdně prováděli očistu těla!

    Píšu to sem proto, neboť obecně se o různých náboženstvích málo ví a pak se lehce konvertuje. 

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #84
    superkarma: 1 04.11.2011, 08:01:16
  17. avatar
    [71] isida [*]

    Jen pro upresneni: prirovnani islamu ke stredoveku neni jen slovni obrat. Podle stale platneho muslimskeho kalendare se nas rok 2011 shoduje s roky 1432/1433 muslimske ery Hidzry (Z s hackem). Takze to mame, drahe konvertitky, 15.stoleti. A jak vypadala Evropa v 15. stoleti, vime. Na trune mohl sedet kral osviceny jako reflektor, a stejne de facto i de jure vladla cirkev. Stacilo, aby si babka natrhala v lese hermanek na caj, a byla upalena jako carodejnice. Minuly tyden byl v Saudske Arabii na parkovisti stat mecem muz odsouzeny k smrti za carodejnictvi. Co dodat...

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #72
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #79
    superkarma: 5 04.11.2011, 04:44:18
  18. avatar
    [70] isida [*]

    Allma — #68 Presne tak. Znam osobne dost zen, ktere zazily neco podobneho. Takze na zaklade osobni zkusenosti mam na islam ponekud jiny nazor, nez nekdo, kdo si precte nejaky kristalove idealni emiratovy profil na FB. S moji dcerou chodi par zahalenych holek do skoly, mam kamaradku, co na islam prestoupila kvuli manzelovi, a to prosim z buddhismu, coz je snad jeste vetsi pecka, nez z krestanstvi. Kdyz ptacka lapaji, pekne mu zpivaji. Nemam rada fanatismus v zadne podobe, takze islam obdivovat opravdu nikdy nebudu. Proto plne souhlasim s nazory evelyn, Galadriel, Evy_Fl, Glorie a jinych ctenarek, ktere bydli v zahranici, a souziti s temi vonavymi, idealnimi, bezchybnymi muslimy si uzily na vlastni kuzi.

    superkarma: 6 04.11.2011, 00:40:31
  19. avatar
    [69] isida [*]

    Helena Levent — #67 Heleno, proti detskym snatkum se postavila i velmi vzdelana a pokrokova jordanska kralovna, a melo to asi takovy vyznam, jako kdyz ja tady u nas plivnu do oceanu. Takze o praci nejakeho tureckeho spolku si nedelam zadne iluze. Nezmeni vubec nic. Kdyby tyhle stredoveke zvyky podporovane islamem neexistovaly, nemusely by vznikat spolky na ochranu nevest v detskem veku. Kolik let bylo Aise, manzelce toho vaseho proroka Mohameda, kdyz si ji vzal ? Ano, spravne pouhych 8! Takze mi nevykladejte nic o tom, ze si islam nad temito zvyky myje ruce. Neprekvapuje me, ze obhajujete islam, ve vasi situaci nemate jinou moznost. Prece si nebudete kalet do vlastniho hnizda. Opravdu uprimne, bez ironie, vam preji, aby se ta vase turecka telenovela nezmenila v nocni muru.

    superkarma: 8 04.11.2011, 00:31:41
  20. avatar
    [68] Allma [*]

    isida — #63 Sml52Sml67

    nechtěla jsem se k tématu vyjadřovat, ale nedá mi to. Znám velmi dobře jednu ženu, která žila s muslimem - Turkem. Když od něho odešla, tak se pár roků schovávala, nebrala telefony, prvně otevírali okno v patře aby viděli kdo tam je a když viděla z dálky Turka, tak by byla schopna vlézt snad do kanálu. Sám jí řekl, že si ji najde i za pár roků, že to ponížení, že od něho odešla nesnese. O bití a následných zlatých darech by mohla taky vyprávět romány. Sem ji poslat ani nemůžu, protože je ráda, že je z toho venku a taky by to tu nedopadlo dobřeSml30

    1. na komentář reaguje isida — #70
    superkarma: 5 03.11.2011, 21:21:46
  21. [67] Helena Levent [*]

    isida — #63 TAK NAPRİKLAD:   kde ziju ja i zde da setkat s takovym pripadem ze mladou divenku prodaji treba 60 letemu ''zenichovi '' , ale !!to vubec neni zalezitost İslamu to jsou rodinne a etnicke zvyky . Navic ve state kde ziju se proti temto pripadum velice prisne bojuje ...spolky pracujici a podporujici ochranu deti a mladeze s velkym natlakem parcuji na tom aby tento zvyk nebyl povolen a byl trestan ...

    1. na komentář reaguje isida — #69
    superkarma: 1 03.11.2011, 20:47:47
  22. avatar
    [66] femme [*]

    isida — #63  to nejlepší nakonec Sml67 Sml59

    superkarma: 0 03.11.2011, 20:03:00
  23. avatar
    [65] Eva_CZ [*]

    isida — #63 neni co dodat a ja jsem si ji predstavila s tim kvetinacem na hlave a Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 1 03.11.2011, 18:54:41
  24. avatar
    [64] Dudlajlama [*]

    isida — #63 lepe to ani napsat nejdeSml67 a uz koncim s diskusi k tomuto tematu, je to porad dokolecka.

    superkarma: 2 03.11.2011, 18:49:52
  25. avatar
    [63] isida [*]

    Hodnotit islam, koran a muslimy, a sedet pritom zajistena v Emiratech, je stejne, jako hodnotit uroven Evropy, a sedet pritom na terase sve vily ve Svycarsku. Takze stejne jako v Evrope existuji spinava cikanska ghetta a rumunske vesnice bez elektriny, existuji i muslimske zeme, kde je postaveni zeny na jeste horsi urovni, nez ten zmineny velbloud. Proto mi vadi generalizace, Bohdana treba v kleci nezije, ale miliony muslimek ano, a TO je ten problem. SAE je vystavni zahrada islamu, liberalni zakony, atd., ale hodnotila by Bohdana islam stejne nadsene, kdyby si jeji dceru treba v 10 letech koupil o 60 let starsi bohaty zenich, a holka za dva roky umrela pri porodu? Co vrazdy kvuli ochrane cti rodiny atd. Pro me je islam stale na urovni stredoveku, i kdyz v SAE je to treba jine. Ano, i v Evrope jsou pripady, kdy manzel uboda manzelku, ale je za to potrestan podle platnych zakonu, a lide jeho cin odsuzuji. Kdyz muslimsky otec zabije svou dceru proto, ze si nechce vzit Mohameda, ale Tondu, jeste mu zbytek komunity nadsene zatleska, nic se mu nestane, a TO je bohuzel taky islam. Takze Bohdane jeji oporu v manzelovi a lasku k detem preju, jen by bylo dobre, kdyby v plamenne obhajobe sveho zpusobu zivota myslela i na to, CEHO jsou vyznavaci jejiho nabozenstvi schopni i v jinych statech. A jestli ma Bohdana pri peceni pernicku na hlave satek nebo treba kvetinac, je mi opravdu uplne srdecne jedno.

    1. na komentář reaguje Galadriel — #64
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #65
    3. na komentář reaguje femme — #66
    4. na komentář reaguje Helena Levent — #67
    5. na komentář reaguje Allma — #68
    6. na komentář reaguje átéčko — #76
    superkarma: 17 03.11.2011, 18:12:45
  26. avatar
    [62] evelyn [*]

    Galadriel — #61 to snad ani nejde srovnavat

    superkarma: 0 03.11.2011, 18:10:50
  27. avatar
    [61] Dudlajlama [*]

    Eva_Fl — #59 uplne jsem zapomnela, jak uzasna baba to jeSml67. Nejak je mi tenhle druh milejsi.

    1. na komentář reaguje evelyn — #62
    superkarma: 0 03.11.2011, 18:07:38

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Dudlajlama [*]

    evelyn — #58 jsem rada, ze me napadli zrovna ti Eskymaci a tys je sem dohodila, jsem ve cteni ponorena az po nosSml16

    superkarma: 1 03.11.2011, 18:06:03
  2. avatar
    [59] Eva_CZ [*]

    Galadriel — #56 Sml22 mam to stejne. Na tuhle nema nikdo. Sml23

    1. na komentář reaguje Galadriel — #61
    superkarma: 0 03.11.2011, 18:00:33
  3. avatar
    [58] evelyn [*]

    Galadriel — #56 napodobne, je to uzasna zenska a krasne nam to podala, ctive a lidskySml16

    1. na komentář reaguje Galadriel — #60
    superkarma: 0 03.11.2011, 17:55:50
  4. avatar
    [57] Dudlajlama [*]

    evelyn — #55 taky ti dekuju, clanky uz jsou davno nekde ztracene ci pohlcene v utrobach meho PC.

    superkarma: 0 03.11.2011, 17:55:44
  5. avatar
    [56] Dudlajlama [*]

    evelyn — #53 uzasne cteniSml67, pred timto typem zen jsem schopna a ochotna si sednout na prdel a obdivovat je az do morku kosti.

    1. na komentář reaguje evelyn — #58
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #59
    superkarma: 0 03.11.2011, 17:54:33
  6. avatar
    [55] evelyn [*]

    Eva_Fl — #54 Sml33 jsem rada, ze jsem ti udelala radost, stranka je porad aktualni a ctiva. Tam si ma clovek zajit, kdyz mu je ouzko.

    1. na komentář reaguje Galadriel — #57
    superkarma: 0 03.11.2011, 17:52:34
  7. avatar
    [54] Eva_CZ [*]

    evelyn — #53 za ten odkaz ti strasne moc dekuji, ja jsem ji samozrejme ztratila.

    1. na komentář reaguje evelyn — #55
    superkarma: 0 03.11.2011, 17:46:40
  8. avatar
    [53] evelyn [*]

    Galadriel — #50 Muses si to znova precist Sml32

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #54
    2. na komentář reaguje Galadriel — #56
    3. na komentář reaguje DitaB — #80
    superkarma: 0 03.11.2011, 17:39:07
  9. avatar
    [52] Dudlajlama [*]

    evelyn — #51 to urciteSml67, clovek se u cteni smal, slzu obcas zatlacil...

    superkarma: 0 03.11.2011, 17:38:47
  10. avatar
    [51] evelyn [*]

    Galadriel — #50 ach jo, kde je kosmokosmo konec, to bylo aspon zajimave vypraveniSml29

    1. na komentář reaguje Galadriel — #52
    superkarma: 0 03.11.2011, 17:37:21
  11. avatar
    [50] Dudlajlama [*]

    Nebylo by neco ze zivota Eskymaku? PleaaaaaseSml24

    1. na komentář reaguje evelyn — #51
    2. na komentář reaguje evelyn — #53
    superkarma: 1 03.11.2011, 17:32:02
  12. avatar
    [49] kometa [*]

    kobližka — #42 třeba moje já bych to napsla stejně, ale mám manžela čecha.

    superkarma: 1 03.11.2011, 17:28:44
  13. [48] molly [*]

    Blueberry — #47 pravda ten nárok finanční podpory to fakt nesedí - omlouvám se ale je to tak divně napsané....

    superkarma: 0 03.11.2011, 17:20:44
  14. avatar
    [47] Blueberry [*]

    molly — #46 Hm, ja to stejne chapu tak, ze neverna zena dostane nejakou sumu a pak se vraci k rodine rozveneda bez naroku na financni podporu. Mozna by Bohdana mohla vysvetlit Sml80

    1. na komentář reaguje molly — #48
    superkarma: 0 03.11.2011, 17:17:59
  15. [46] molly [*]

    Blueberry — #43 .."za nevěru je tu trest přibližně jeden měsíc vězení, rozvod bez nároku finanční podpory a vyplacení ženě sumy, která byla ujednána při sepsání svatební listiny. Žena se vrací zpět ke své rodině. " z tohohle textu vyplývá že je napsán o nevěře muže, jak dopadne nevěrnice tu není nic.

    1. na komentář reaguje Blueberry — #47
    superkarma: 0 03.11.2011, 17:09:44
  16. avatar
    [45] Suzanne [*]

    Bohdanko, žij v pokoji i nadále.

    Redakce, bude někdy nějaké jiné téma?

    superkarma: 4 03.11.2011, 17:03:15
  17. avatar
    [44] navia [*]

    kobližka — #42 Ale ona odpovídá, protože se jí někdo ptal. Mě to zajímá, sama vím o islámu něco jen z filmu "Bez dcerky neodejdu" a "Prodaná". To je ta druhá strana mince, takže jsem ráda, že to tak nemusí být vždycky.

    superkarma: 0 03.11.2011, 17:01:11
  18. avatar
    [43] Blueberry [*]

    Mne by zajimalo, jak je to s tim trestem za neveru. Bohdana pise o jednom mesici vezeni a ZENA se pak vrati ke sve rodine. Mam to chapat tak, ze kdyz je muz neverny,  potrestan neni?????

    1. na komentář reaguje molly — #46
    superkarma: 0 03.11.2011, 16:55:33
  19. avatar
    [42] kobližka [*]

    Blueberry — #34 Já si naopak myslím,že v článku vše velmi obhajuje,až je to podezřelé.Jestli je tak šťastná,svobodná ve svých činech a jednáních a má skvělý život jak zde píše,pak nechápu,proč nám to neustále předkládá?To mi přijde jako reklama cestovní kanceláře na cestu do Dubaje.Chce nás přesvědčit,že jedině život po boku muslima je ten správný?Její přítelkyně Helena Levent tady píše,že být muslimkou jí dodává vnitřní harmonii,čistotu a každodenní spokojennost.Což považuju téměž za zázrak,asi jen málokdo na světě je každodenně spokojený....Sml28.Promiňte,ale takhle nějak podobně občas "agitují" Svědci Jehovovi.Také je u nich vše zářící,krásný život,samý úsměv.Neumím argumentovat jako jiné holky tady,ale není nutné,aby tady paní Bohdana pořád předváděla,jak úžasný život žije.Já jí ho přeju,ale vážně mě to trošičku vadí.Jistě,nemusím to číst,ale zatím jsem tu nečetla článek od české ženy,která by tady propagovala svoje šťastné manželství.A věřím,že těch šťastných je u nás moc.....

    1. na komentář reaguje navia — #44
    2. na komentář reaguje kometa — #49
    superkarma: 6 03.11.2011, 16:45:24
  20. avatar
    [41] Gloria [*]

    Eva_Fl — #40 Evo, bud hodna, je videt ze to umis kdyz chces!Sml67

    Preji vsem hezky denSml79

    superkarma: 0 03.11.2011, 16:13:26
  21. avatar
    [40] Eva_CZ [*]

    Gloria — #36 ja taky - a jak rada! Ale slibila jsem....

    1. na komentář reaguje Gloria — #41
    superkarma: 1 03.11.2011, 16:08:06
  22. [39] cilani [*]

    Mně by přišel zajímavý rozhovor z ženou, která si vzala muslima, žije v jeho zemi a nekonvertovala k jeho náboženství.

    superkarma: 0 03.11.2011, 15:51:24
  23. avatar
    [38] átéčko [*]

    Gloria — #37 Ona si to čte, a chce někdy, abych uvedla věc na pravou míru. Ano, mám ji ráda. Sml22

    superkarma: 0 03.11.2011, 15:41:51
  24. avatar
    [37] Gloria [*]

    átéčko — #35 Alenko, skoda ze musis mluvit za Bohdanku a neustale ji zde obhajovat a vsechno vysvetlovat, my ti verime ze ji mas rada ale vseho moc skodi!

    1. na komentář reaguje átéčko — #38
    superkarma: 4 03.11.2011, 15:38:59
  25. avatar
    [36] Gloria [*]

    Eva_Fl — #33 Napsalas to slusne, ja bych to napsala hur!Sml30

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #40
    superkarma: 0 03.11.2011, 15:36:59
  26. avatar
    [35] átéčko [*]

    Blueberry — #34 Dokážeš si představit jezdit autem s třemi dětmi, z toho je jedno měsíční miminko, když máš možnost jet skoro zadarmo pohodlným a čistým taxíkem?

    1. na komentář reaguje Gloria — #37
    superkarma: 0 03.11.2011, 15:31:03
  27. avatar
    [34] Blueberry [*]

    Ja osobne jsem proti jakemukoliv vymyvani mozku jakymkoliv nabozenstvim, ale kazdy ma PRAVO zvolit, co chce. Bohdana zvolila islam a je stastna. Prejme ji to! Nepripada mi, ze v clanku neco obhajuje, pouze vysvetluje. A napriklad moje sestra, znicena tim, ze vychovavala 3 deti sama a z minimalniho platu, zijici sice v Praze, ale v byte, kde si nemuze ani dovolit koupit koberec, natoz aby mohla chodit nekam na vecere nebo se delit o JEDNO auto, by s ni urcite menila.

    1. na komentář reaguje átéčko — #35
    2. na komentář reaguje kobližka — #42
    superkarma: 0 03.11.2011, 15:12:29
  28. avatar
    [33] Eva_CZ [*]

    Helena Levent — #32 Sml28

    Jdete uz se svymi muslimskymi manzeli do haje. Sml53

    1. na komentář reaguje Gloria — #36
    superkarma: 7 03.11.2011, 15:04:59
  29. [32] Helena Levent [*]

    PROCİTAM TU PRİPSPEVKY KE CLANKU ME PRİTELKYNE BOHDANKY , HMMM NO COMMENT PRO NEKTERE Z PRİSPEVKU , JA JSEM TAKE PRİJALA iSLAM ZE SVEHO VLASTNİHO PRESVEDCENİ , zİJİ V TURECKU S TURECKYM MANZELEM (SAMOZREJME JE MUSLİM !!) , A KLİDNE BYCH MOHLA NAPSAT JEDNY A TY SAME CLANKY JAKO BOHDANKA , JSEM STASTNA , ZİJİ VYROVNANY , SPOKOJENY ZİVOT A TO ZE JSEM SE STALA MUSLİMKOU Mİ DODAVA VNİTRNİ HARMONİİ CİSTOTU A KAZDODENNİ SPOKOJENOST ...CİM TO JE ASİ ??? CHAPU ZE SE TOTO MNOHA LİDEM NELİBİ A NECHTEJİ VERİT , RADEJİ BY PRİJALİ DRASTAKY VE KTERYCH BY SE DOCETLİ O HROZNEM ZACHAZENİ S MANZELKAMY , ... JAK SE TAK DİVAM NA ''SPOKOJENE '' CLANKY NENİ KUPEC , LİDE CHTEJİ DRAMA .... !!!

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #33
    superkarma: 1 03.11.2011, 14:58:11
  30. avatar
    [31] Aspiková [*]

    kobližka — #30  No jo .... Míša Kudláčková tu není, aby bylo co číst, tak máme alespoň tu Bohdanu.

    superkarma: 1 03.11.2011, 13:05:42

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme