Zdraví

Zhubněte s novoročním předsevzetím

Letos zhubnu dvacet kilo. Na letním dovolenou si koupím plavky o tři velikosti menší, než mám teď. Do půl roku budu vypadat jako modelka... Také jste si u novoroční skleničky sektu slíbili něco podobného? Zadržte! Nebo se snad chcete trápit, mučit se hlady nebo sportem, který vás nebaví? Jste si jisti, že to vydržíte déle než do února?

Co takhle zkusit to letos jinak a svoje předsevzetí skutečně dodržet? Stačí jen jít na to chytře a využít rad těch, kteří mají s hubnutím své zkušenosti. Třeba paní Málkové, zakladatelky společnosti STOB. „Novoroční předsevzetí jsou prima věc,“ říká paní Málková. „Ale musíte si dávat reálná a rozumná předsevzetí. Třeba: Budu jíst zdravě, nebudu se přejídat, ani hladovět. Zbavím se nadváhy. Najdu si sport, který mě bude bavit. Taková předsevzetí, pokud opravdu chcete a něco pro to uděláte, fungují a přinesou výsledky.“

Hubneme s rozumem, zdravě a natrvalo - Iva Málková

hubněte s rozumemChcete-li zhubnout zdravě a natrvalo, nespěchejte. Při razantní dietě sice rychle ztratíte pár kilo, ale hned jak začnete normálně jíst, zase je naberete. A s největší pravděpodobností i pár kilo navrch.

Za optimální se považuje, shodíte-li půl kilogramu do týdne. Jak na to? Abyste zhubla o půl kilogramu týdně, musíte snížit denní energetický příjem asi o 2000 kJ - odpusťte si třeba každý den dva chlebíčky, 80 g čokolády, jeden Big Mac, 100 g slaného pečiva, litr sladké limonády nebo džusu. Kilojouly můžete navíc ušetřit i jinak - věděla jste, že jedno kousnutí do klobásy obsahuje stejné množství energie jako pět rajčat? Že na folii můžete usmažit stejně dobré palačinky jako na tuku na pánvi, mají ale poloviční obsah energie? A že kontrola vaší hmotnosti začíná v obchodě - co si nekoupíte, to nesníte?

Když k tomu přidáte alespoň dvakrát týdně pohyb, kila půjdou zaručeně dolů. Vyberte si ale takový, který vás bude bavit a u kterého se budete cítit příjemně. Nemá smysl mořit se na cvičení s ladně se pohybujícími éterickými dívkami v přiléhavých trikotech a s vypětím všech sil se snažit o pohyby, které vzhledem k věku, kilům a netrénovanosti nemůžete zvládat. Věnujte se pohybu, ze kterého budete mít radost - pravidelně a trvale.

Hubnout se dá - a také musí - zdravě, bez trápení, bez pocitu hladu a násilného odříkání. Jen tak u toho vydržíte! Šanci na trvalý úspěch má pouze to, co je nám příjemné.

To je krédo knížky Hubneme s rozumem, zdravě a natrvalo, která již ve dvou vydáních vyšla v nakladatelství Smart Press. Tahle kniha, kterou napsala Iva Málková, představitelka zdravého hubnutí a zakladatelka společnost STOB, je ideálním pomocníkem pro každého, kdo se chce zbavit nadváhy - nebude vás kárat ani zakazovat to, co máte rádi. Jen ukáže, jaké chyby děláte, a poradí, jak na to. V knize najdete neuvěřitelné množství tipů, které vám pomohou na cestě ke ztrátě kilogramům. A pokud budete chtít poradit, jak vařit, abyste přijali právě tolik kalorií, ale i živin, kolik potřebujete, a navíc si pochutnali, otevřete knihu Hubneme s rozumem v praxi - najdete v ní i vysvětlení, jak vám v hubnutí může pomoci glykemický index potravin nebo které jídlo si vybrat v restauraci.

Vyzkoušejte to s námi, prolistovat knihu si můžete na www.smartpress.cz

Hubneme s rozumem v praxi - Glykemická kuchařka - Iva Málková, Jaroslava Štochlová

Nové vydání úspěšné kuchařky z řady Hubneme s rozumem, která již byla zcela vyprodána.

Kniha obsahuje konkrétní tipy a recepty na snídaně, obědy a večeře se stejnou energetickou hodnotou (snídaně cca 1000 kJ, hlavní jídla cca 1500 kJ), které navíc mají výhodný poměr živin. V knize jsou i nápady na svačiny, nízkoenergetické mlsání a tipy, jak jíst mimo domov - nezbytné informace o energetické hodnotě a složení jídel v restauracích a jídelnách.

Oproti běžně předepsaným dietám zde čtenáři najdou mnoho variant konkrétních denních jídelníčků, které si sami jednoduše vyberou a připraví podle své chuti. Jedině tak totiž může být hubnutí úspěšné - pokud si k jídlu zvolíte to, co máte rádi, a nebudete si nic zakazovat, vydržíte to.

Recepty jsou určeny těm, kteří chtějí bez pocitu hladu hubnout nebo si váhu udržet, je však jednoduché dotvořit jídlo pro celou rodinu. Nechybí ani sladkosti, moučníky a další zajímavé tipy na mlsání, neboť i ty si může hubnoucí osoba dopřát.

Kniha také seznamuje podrobně s glykemickým indexem potravin - jak ovlivňuje hubnutí, jaké potraviny vybírat, jak glykemický index snižovat. Obecně lze říci, že pokud budou dva lidé držet dietu o stejné energetické hodnotě, je pravděpodobné, že zhubne více ten, který bude jíst převážně potraviny s nižším glykemickým indexem.

Kuchařka navazuje na knihu Hubneme s rozumem, zdravě a natrvalo (Smart Press 2005) a je jejím praktickým doplňkem.

O autorkách

PhDr. Iva Málková se věnuje problematice snižování nadváhy od roku 1978. V roce 1991 založila společnost STOB (Stop obezitě). Její metoda hubnutí je založena na sledování příjmu (samostatně vytvořený nízkoenergetický jídelníček) a výdeje energie a psychologických aspektech (naučené nevhodné chování vztahující se k stravovacím a pohybovým návykům, negativní myšlení). Metoda je prověřena účastníky kurzů STOB a vycházejí z ní knihy naší edice Hubneme s rozumem.

Jaroslava Štochlová pracuje jako nutriční terapeut v IKEMu na Pracovišti preventivní kardiologie. Usiluje o zlepšení stravovacích zvyklostí a změny životního stylu jak v přímém kontaktu s pacienty, tak v publikační činnosti. Spolupracuje se STOBem.

Vydalo nakladatelství Smart Press, www.smartpress.cz

   
10.01.2012 - Hubněte - autor: (red)

Komentáře:

  1. avatar
    [3] saruz [*]

    Novoroční předsevzetí si nedávám ani ta hubnoucí ne.

    superkarma: 0 30.09.2012, 14:12:00
  2. [2] lidicka [*]

    žádné předsevzetí si nikdy nedávámSml30

    superkarma: 0 20.03.2012, 07:31:44
  3. [1] Trefa [*]

    Trefa:pani Malkovou znam z televize,je opravdu vyborna.ja jsem pres vanoce nepribrala ani kilo.hlavne jsem chodila s pejskem na prochazky,treba kazdy den.

    superkarma: 0 10.01.2012, 01:10:28

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme