Reklama

Ačkoli už se objevují první skutečně teplé dny, od opravdového léta nás ještě dělí několik týdnů. Právě ty můžete využít k tomu, abyste se zbavila několika kil, které vám ještě přebývají a které brání tomu, abyste byla se svou postavou spokojená a našla odvahu vyrazit v plavkách na břeh rybníka nebo moře.  

Právě ladění postavy se budeme v následujícíh týdnech zabývat v příloze Hubněte se Žena-in, ale rady zde samozřejmě najdou i ty čtenářky, které by se rády zbavily kil více, jen musí počítat s tím, že jim to potrvá déle.

"To je můj případ, při výšce 165 centimetrů vážím skoro osmdesát kilo, takže je mi jasné, že štíhlá jako laňka do léta nebudu ani náhodou. Ale i tak bych ráda shodila takových pět šest kilo, protože se chci cítit lépe než teď," líčí své plány děvětadvacetiletá Markéta. Celý život mívala lehkou nadváhu, vážila mezi 65 a 68 kily, ale - jak sama  přiznává - po porodu se rozjedla, aniž by přidala na pohybu.

Zásadní otázka zní: o kolik kilo se dá do prázdnin zhubnout. Pomiňme nyní drastické diety či pochybné reklamy slibující zhubnutí klidně i o dvacet kilo za měsíc, protože to není nic, co by mělo něco společného se zdravím, v případě reklam ani se skutečností.

Do prázdnin zbývá nějakých sedm týdnů. Z toho lze vyjít při odhadu toho, o kolik chcete a můžete zhubnout. "Doporučujeme hubnout půl kila za týden," říká Iva Málková ze sdružení Stop obezitě. Bez problémů byste proto měla zhubnout tři čtyři kila. Je samozřejmě možné naplánovat si i větší váhový úbytek, nicméně váže se k němu jedno hodně velké ALE... Je pravděpodobné, že byste to dokázala za cenu poměrně velkého omezování se v jídle či extrémního vypětí při cvičení, jakmile byste však chtěla v obojím zmírnit, kila by se vrátila. Nebo by vám nezbylo, než  v nasazeném omezování vytrvat.

Tip: spíše než na změny v jídle - pokud se nedopouštíte nějakých velkých hříchů - se zaměřte na pohyb. Právě počátek jara je ideální dobou pro to, abyste s nějakým začala pravidelně.

Co nového vás v příloze čeká v následujících dnech a týdnech? Hned příští týden například popíšeme pro ty odvážné několikadenní hladovku. Není to rozhodně postup, který lze doporučit všem  či který by byl příjemný, ale patří mezi ty, o které se zajímáte. Přidáme tipy na cvičení, nové jídelníčky a diety.

Jdete do plavkového hubnutí s námi? Pište své plány či rady na mail:

 

hubnuti@zena-in.cz