Zdraví

Zhubněte cvičením!


Odhodlat se ke cvičení a skutečně mu přijít na chuť je překážka, kterou ženy na cestě za vysněnou postavou jen těžko zvládají. Pokud ale mezi ně vy nepatříte a rozhodla jste se začít sportovat a cvičit, pak Vám představíme nejčastější chyby, kterých byste se měla vyvarovat.           

Jestliže jste opravdu odhodlaná cvičit a už se nemůžete dočkat, až si zaskáčete na trampolíně nebo se rozjedete na kole, měla byste si pamatovat, že se musíte rozcvičit. Nepovažujte rozcvičku za zbytečnou věc, mohla byste na to doplatit. Před sportovní zátěží je třeba svaly nejdříve protáhnout a zahřát, jinak mají tendenci se natáhnout nebo dokonce natrhnout. Před každým cvičením věnujte alespoň deset minut poskakování, které vás nastartuje. Můj malý tip je strečink před ulehnutím do postele. Stačí si pár minut různě protahovat nohy, ruce, uvolňovat krční páteř a uvidíte, že bude do postele uléhat krásné lehké tělo a bude se vám i lépe usínat.        

Vždy byste měla cítit, že cvičíte pořádně. Cvičení, při kterém necítíte, že se vám napínají svaly, je zbytečné. Buď se snažte cvičit důkladněji, nebo zvyšte zátěž. I mírné napětí ve svalu je signálem, že sval dostatečně pracuje a je zatížený. Nesmíte ale zaměňovat zátěž a bolest. To je velmi častá chyba. Pokud vaším těle prochází ostrá bolest, dává vám tím najevo, že třeba přestat, a vy byste ho měla poslechnout.       

Hlavně ženy se při cvičení řídí mottem „Čím víc, tím líp“. Jenže to, že všeho moc škodí, platí i při cvičení. Lepší je cvičit každý den půl hodiny, než se jednou týdně uhnat v posilovně. Častější cvičení, i když kratší, nastartuje vaše spalování, které pak spolehlivě funguje ještě několik hodin. Jak správně cvičit, to si nejlépe budete pamatovat ve spojení s jídlem: raději menší dávky, ale pravidelně.      

Další chybou (kterou také dělají hlavně ženy) je špatné dýchání. My se zkrátka stydíme při sportování funět. Jenže pak připravujeme pěkně perné chvilky svému srdci. Nedostatečným dýcháním snižujeme okysličování celého organismu, snižuje se náš výkon a pak cítíme ono „píchání v boku“. Nejlepší rada je pořádně si zafunět. Takže toho pěkného souseda raději pozvěte na oběd než na ranné běhání do parku.    

Nevyhnutelné při cvičení je dodržovat pitný režim. Měli byste pít často, ale po menších douškách, abyste se vyhnuli rybníku v žaludku, který vám cvičení znepříjemní.

1. Jaké chyby při cvičení dělají nejčastěji právě ženy?
2. Na co byste před každým cvičením neměla rozhodně zapomenout?
3. Co dělat, když vaším tělem začne při cvičení procházet ostrá bolest?

Výsledky testu a rady na hubnutí najdete na  http://www.doformy.cz/kviz219

 

   
14.03.2008 - Zdraví - autor: Pavel Miškovský

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [52] elis36 [*]

    Ahoj holky,

    já se držím toho co se zde píše už 3 roky, cvičím opravdu denně cca 0,5 hodiny. Zhruba 12 min běžím venku po okoli a pak cvičím kalenetiku ( a někdy to střídám s jinými cviky) na břicho a nějakou sestavičku na boky a vnitřní stranu stehen a také na pas. A výsledek??? Před 3 lety jsem po 1/2 roce shodila 5 kg ( z 64 kg na 59) ale letos v dubnu jsem měla těžkou angínu a byla jsem 3 týdny na nemocenské, přibrala jsem 3 kg a přesto že stále cvičím tak to tělo si tak zvyklo, že na lenošení reaguje tak že přiberu a nejde to doulů. Tak nevím co je špatně?? A s jídlem opravdu moc nejím, ráno snídám a pak jdu na meníčko v práci na oběd a večer nevečeřím jen nějakou mrkev,zeleninu nebo sýr atd....co lapnu.. Jo ještě k tomu cvičení mimo to každodenní běhání chodím pravidelně i nyní v létě a už 3 roky na spinning a 1 týdně na kolečkové brusle. Když je mráz tak cvičím u Ulice na stepteru?? Je mi 38 let a to bude asi ono. Věk ta svině. Za ty 3 roky jsem se dostala do stavu, že mi cvičení dělá radost a působí jako droga. Když se stane, že o víkendu 1 den vynechám tak jsem z toho na nervy. Špeky nemám, ale přesto mám od jara zase 3 kg navíc... Tak mi poraďte co dělám špatně. Ahoj Alena

    superkarma: 0 22.07.2008, 09:43:14
  2. [50] kokosovej [*]

    S necim se da souhlasit, teda az na to ze to musi byt citit...
    http://honza-t.freehostia.com/wordpress/2008/01/01/myty-o-cviceni-pro-zeny/

    superkarma: 0 24.03.2008, 23:06:53
  3. avatar
    [49] AnteaX [*]

    Nedám dopustit na kalanetiku, skvěle formuje postavu a neničí klouby

    superkarma: 0 23.03.2008, 16:54:58
  4. avatar
    [48] Solei [*]

    Petique: a je ta voda teplá natolik aby to mělo význam?

    superkarma: 0 14.03.2008, 21:28:58
  5. avatar
    [47] Petique [*]

    Lindaa: a co aqua aerobic??

    superkarma: 0 14.03.2008, 15:17:58
  6. avatar
    [46] Qwendola [*]

    Kokošková: Ale nebojte! A jestli bydlíte poblíž, tak zacvičíme spolu.

    superkarma: 0 14.03.2008, 15:14:23
  7. avatar
    [45] Abatyse [*]

    Ch.Z. Kochanská: To já nedám ani tak Z nicku by ti to mělo být jasný!
    Ale dík

    superkarma: 0 14.03.2008, 15:14:01
  8. avatar
    [44] Ch.Z. Kochanská [*]

    Abatyse: Tak teda bez humoru, když jinak nedáš!

    Pokud je mi známo, computery na aerobních šlapadlech a rotopedech poměr hmot v těle neměří. Orientačně to měří některé osobní váhy, přesně přístroj Bodystat, ale ten bývá ve špitálech nebo poradnách.
    Pokud máš někde v okolí prodejnu Vitaland, tak tě tam změří na jednodušším přístroji.

    superkarma: 0 14.03.2008, 15:07:24
  9. [43] maajaa65 [*]

    Lindaa: na špatná záda chodím cvičit na baloně a zároveň s tím jsem si i hodně posílila břišáky. Chce to najít dobrý kurz s kvalitní cvičitelkou, já chodím 2. rokem a nemohu si to vynachválit

    superkarma: 0 14.03.2008, 15:03:35
  10. avatar
    [42] Kokošková [*]

    Qwendola: k platbě? no já myslela, že zadarmo, jako ze známosti. Ale chápu, tak snad to nebude moc drahý??

    superkarma: 0 14.03.2008, 15:03:08
  11. avatar
    [41] Abatyse [*]

    Qwendola: Ch.Z. Kochanská: Když vás to baví Myslela jsem to vážně!

    superkarma: 0 14.03.2008, 14:58:29
  12. avatar
    [40] Qwendola [*]

    Kokošková: Není vůbec problém, zašlu Vám podklady k platbě a následně návod na cvičení

    superkarma: 0 14.03.2008, 14:56:33
  13. avatar
    [39] Kokošková [*]

    Qwendola: z gauče, že?? a když se to cvičí? Nechtěla byste mi dělat trenérku??

    superkarma: 0 14.03.2008, 14:50:57
  14. avatar
    [38] Ch.Z. Kochanská [*]

    Qwendola: No na tu jsem zapomněla, ta je hodně důležitá!

    superkarma: 0 14.03.2008, 14:50:45
  15. avatar
    [37] Qwendola [*]

    Kokošková: Není Já mám několik DVD Pilates a vůbec nejsem unavená, když to sleduji

    superkarma: 0 14.03.2008, 14:50:02
  16. avatar
    [36] Qwendola [*]

    Ch.Z. Kochanská: Já tam zadávám i barvu očí

    superkarma: 0 14.03.2008, 14:48:43
  17. avatar
    [35] Kokošková [*]

    co to je ten pilates? Je to hodně namahavý? že bych přece jen občas něco skusila.

    superkarma: 0 14.03.2008, 14:41:34
  18. avatar
    [34] Abatyse [*]

    Ch.Z. Kochanská: Rodné číslo tam nezadávám, to by asi bylo na nic, ne? Ale datum narození, váhu a výšku. A ještě nastavuju, jak moc intenzivně chci cvičit - podle toho mi to pak určí ty mantinely a při jejich překročení nahoru nebo dolu to pípá. Model mám asi trošku starší - tak 3 roky, ale myslím, že se ještě prodává. Je to Polar, myslím F11. Zdá se mi dobrej. Ale to množství svalový hmoty teda neměří, ani procento tuku nezměří. Tak asi už jsou nějaký novější lepší typy Jakej máš ty?

    superkarma: 0 14.03.2008, 14:33:11
  19. avatar
    [33] venclikovaj [*]

    tak hubnout naštěstí nepotřebuji nemělo by jse to přehánět,lepší být baculka než kost a kúže,to není pěkné,tak to holky hlavě nepřehánějte!!!!!!!!!!!!!

    superkarma: 0 14.03.2008, 13:13:04
  20. avatar
    [32] Modré z nebe [*]

    1. Že si našly špatného partnera.
    2. Nasadit na kokota kondom.
    3. Sdělit partnerovi výhody lubrikačního gelu.

    superkarma: 0 14.03.2008, 12:42:18

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [31] Ch.Z. Kochanská [*]

    Abatyse: Podle rodného čísla. Ty ho tam nezadáváš? To máš asi starší model.

    superkarma: 0 14.03.2008, 12:17:08
  2. avatar
    [30] Meander [*]

    A ještě nějaký neslušný vtip, prosím.

    superkarma: 0 14.03.2008, 11:52:43
  3. avatar
    [29] Abatyse [*]

    Ch.Z. Kochanská: Jak jsi odpovídala Solei na ten pulsmetr. On exituje nějakej, který eviduje množství svalové hmoty? Myslím, že mám hodně dobrý a zadávám tam jenom věk, výšku a hmotnost, tak podle čeho pozná, kolik člověk spálil kalorií?

    A jinak, já nejdřív sport a potom to pivo, teda raději víno

    superkarma: 0 14.03.2008, 11:41:09
  4. avatar
    [28] Ch.Z. Kochanská [*]

    Midsummer: Dík! Omlouvám se, moc toho neudržím.

    superkarma: 0 14.03.2008, 11:08:39
  5. avatar
    [27] Midsummer [*]

    Ch.Z. Kochanská: To znám . Já jsem ta, co posiluje podle světa kulturistiky, co má doma v obýváku různě rozloženo cca 90 kilo železa v různých činkách , jinak ještě kalanetika, aqua-aerobic, řecké tance, kolo (doma), a ještě taky chodím pěšky - po rovině a po schodech

    superkarma: 0 14.03.2008, 10:55:28
  6. avatar
    [26] Kokošková [*]

    Manx: já taky

    superkarma: 0 14.03.2008, 10:14:29
  7. avatar
    [24] Ch.Z. Kochanská [*]

    Midsummer: Dlouhodobá ani krátkodobá pamět už nejsou, co bývaly.

    superkarma: 0 14.03.2008, 10:01:35
  8. avatar
    [23] závislá na čokoládě [*]

    Zamilovala jsem si spinning, chodím už dlouho a pořád super. Nezhubla jsem při tom, ale nějak se spevnila a snad si trošku zlepšila fyzičku

    superkarma: 0 14.03.2008, 09:59:10
  9. avatar
    [22] Veronika-nika [*]

    Doporučuju spinning

    superkarma: 0 14.03.2008, 09:47:46
  10. avatar
    [21] lilithheta [*]

    Hlavně najít sport, který bude člověka bavit. Před třemi roky, když jsem "nevímjak" nabrala na 70kg, tak jsem zkoušela ta kila shodit jízdou na kole + cvičením. Jenže to kolo mě absolutně nebavilo, vyloženě jsem se každý den musela nutit a domů jsem přijela vždycky otrávená a servaná. Samozřejmě, že efekt to mělo nulový.
    Kupodivu jsem zhubla během (na ZŠ jsem běhání nenáviděla) a teď chci zkusit box. Sice tam asi budu jediná ženská, ale to nevadí.

    superkarma: 0 14.03.2008, 09:37:25
  11. avatar
    [20] Midsummer [*]

    Ch.Z. Kochanská: Ale Kochanská, dělej už něco s tím Hosipem . Vždyť už jsem ti to na hubnutí psala dvakrát

    superkarma: 0 14.03.2008, 09:19:16
  12. avatar
    [19] Ch.Z. Kochanská [*]

    Lostris: Já mám cvičení spíš jako součást života a koníček. Ale od závislosti jsem možná jenom krok.

    superkarma: 0 14.03.2008, 09:15:50
  13. avatar
    [18] Lostris [*]

    Cvičím, mám to jako drogu

    superkarma: 0 14.03.2008, 09:10:21
  14. avatar
    [17] Ch.Z. Kochanská [*]

    Midsummer: A co a jak často cvičíš?

    superkarma: 0 14.03.2008, 09:09:30
  15. avatar
    [16] Solei [*]

    Ch.Z. Kochanská: rozmím to je možné.
    No co zas taková trága nejsem, dnes ráno váha ukázala potěšující číslo :-B

    superkarma: 0 14.03.2008, 09:01:15
  16. avatar
    [15] Midsummer [*]

    Cvičím, cvičím, bojím se totiž, že by mi moje svalíky mohly za pár let vzkázat něco jako: "Holka, ty nás už léta nepoužíváš, pořád nám ulevuješ, ty nás asi nepotřebuješ..." Tak prostě cvičím, aby mi náhodou nevypověděly službu, abych prostě byla pořád "funkční"

    superkarma: 0 14.03.2008, 08:50:09
  17. avatar
    [14] Ch.Z. Kochanská [*]

    Solei: Že by ten geret byl polámanej?

    Ne, tvůj přítel má zřejmě víc svalové hmoty a ta při zátěži spotřebuje víc energie.

    superkarma: 0 14.03.2008, 08:47:33
  18. avatar
    [13] rek11 [*]

    Solei: no on staci jeden stupen a uz je to jinak nebo muze mit rozbity meritko

    superkarma: 0 14.03.2008, 08:47:28
  19. avatar
    [12] Kacule [*]

    Doporučuji Pilátes - nezatěžuje páteř a opravdu bříško při cvičení cítíš...

    superkarma: 0 14.03.2008, 08:46:06
  20. avatar
    [11] Solei [*]

    rek11: já poskakovala přesně jak Pavlína velela, můj drahý seděl jak pecka. Oba jsme spíše siloví takže spíš než prudké pohyby na lehko šlapem pomaleji s větší zátěží

    superkarma: 0 14.03.2008, 08:42:49
  21. avatar
    [10] Solei [*]

    Lindaa: projdi si tohle
    http://diskuse.dama.cz/diskuse.php?d=8007 ty odkazy ze začátku se některé dají použít jako instruktážní video

    superkarma: 0 14.03.2008, 08:41:15
  22. [9] variel [*]

    cvičení je super, lepší je se opotřebovat než zrezivět

    superkarma: 0 14.03.2008, 08:40:19
  23. avatar
    [8] rek11 [*]

    Solei: zkus pilates posiluje hloubkove svaly a je hlavne ana dotvarovani...co se tyce toho spiningu zalezi na zatezi

    superkarma: 0 14.03.2008, 08:40:14
  24. avatar
    [7] Solei [*]

    Lindaa: mně vždycky radili abych cvičila klasické nůžky, ale s tím, že záda mám držet co nejvíc přitisklá k zemi a nohama kmitat co nejníž
    Ať dělám co dělám, stejně mám břicho kulaté a čtverečků nedocílím.

    superkarma: 0 14.03.2008, 08:38:04
  25. avatar
    [6] Solei [*]

    dokáže mi někdo vysvětlit proč mi včera po spiningu pulmetr ukázal 491 spálených kalorií a mému drahému 760? Já se na tepovou frekvenci 80% dostala až skoro po 20 minutách a on po 5ti?
    Ach jo :-(

    superkarma: 0 14.03.2008, 08:36:26
  26. avatar
    [5] Ch.Z. Kochanská [*]

    Lindaa:

    Zkracovačky, když se provádějí správně, by záda zatěžovat neměly. Nejsou to totiž klasické sedy/lehy.

    http://www.e-kulturistika.cz/view.php?nazevclanku=bricho-brisni-svaly-zkracovacky-s-vlastni-vahou&cisloclanku=2006090001

    superkarma: 0 14.03.2008, 08:35:55
  27. [4] Lindaa [*]

    Holky poradily by jste mi, prosím, nejaké posilovací cviky na bricho, ale aniz bych zatezovala páter. Takový leh-sed a tomu podobné nepripadá v úvahu. Díky

    superkarma: 0 14.03.2008, 08:23:03
  28. avatar
    [3] Kokošková [*]

    Ch.Z. Kochanská: to je, já si radči uvařím to kafíčko a povídám si s manželem. Občas si zahrajeme i scrabblle a nebo jdeme na pivečko

    superkarma: 0 14.03.2008, 08:09:06
  29. avatar
    [2] Ch.Z. Kochanská [*]

    Kokošková: Ale trénovaný invalida. Kolečkové křeslo pofrčí!

    superkarma: 0 14.03.2008, 07:34:15
  30. avatar
    [1] Kokošková [*]

    Kdepak cvičit, to bude leda člověk na starý kolena invalida.

    superkarma: 0 14.03.2008, 07:27:23

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme