Předsudky o tom, že ženy řídí hůř než muži, nemá smysl ani dementovat. Statistiky mluví jasně ve prospěch žen a na silnici sedí v téměř každém druhém autě. Ale setkaly jste se s nimi za volantem taxi? I tam jich jezdí víc, než si myslíte.

Existuje mraky vtípků a zábavných videí o tom, jak ženy řídí. Na pravdě se ale moc nezakládají. Ženy méně často porušují bezpečnostní předpisy a také méně často havarují. Muži naopak častěji riskují. To jsou závěry statistik. Řídit většina z nás umí, ale že bychom musely denně trávit za volantem hodiny, to zas ne. Najdou se ovšem i výjimky, které sednou rovnou za volant taxi. Podle statistiky společnosti Uber jich v České republice jezdí nejvíce z celé Evropy a tvoří 15 % ze všech řidičů. Zdá se vám to hodně či málo?

taxi

Jaké k tomu mají důvody sednout za volant? Peníze v tom roli hrají, ale většina žen-Uber řidiček mají hlavní zdroj peněz jinde. A „taxikaření“ berou jako příjemnou formu přivýdělku. Většinou se řízení věnují dvě-tři hodiny denně.

Ženy mají v UBERu zelenou

  • Paní Olga: Díky Uberu si plním přání

Paní Olga žije s manželem na kraji Prahy a v centru metropole provozují malou laserovou dílnu. Olga má v rodinné firmě na starosti zejména účetnictví a další administrativu. Když má ale práci hotovou, již déle než rok bere své Volvo a vyráží poznávat nové lidi. Ačkoliv přes 70 % všech jízd uskuteční „domácí“, Olga má štěstí na cizince, takže za vítaný „bonus“ považuje procvičení angličtiny. Do rodinného rozpočtu za hodinu jízdy přiveze i více než 300 Kč. Vše, co „vyjezdí“, putuje do kasičky, ve které si šetří na svůj celoživotní sen, přestěhovat se s manželem do Švédska.

  • Paní Jitka: Potřebuji 100 % pracovní flexibilitu

Dlouhé roky se paní Jitka živí zejména prací s lidmi. Ať už je to fyzioterapie nebo finanční či realitní poradenství. Vždy to zkrátka byla žena mnoha řemesel. K Uberu ji přivedla potřeba dalšího přivýdělku, navíc možnost jezdit kdykoli na to má čas jí „sedla“ úplně perfektně. Jako svobodná máma pečující o neslyšícího syna totiž nutně potřebuje 100% časovou pracovní flexibilitu. Podle okolností najezdí až 70 hodin týdně, využívá totiž každou volnou příležitost, a to i o víkendech nebo v noci. Pocity jistoty jí dává skutečnost, že uživatelé v aplikaci Uber nejsou anonymní cestující a na rozdíl od „registrovaných“ taxíků již při nástupu do vozu ví, koho poveze.

  • Slečna Carmen: Přivezla jsem si přátele

Carmen začala využívat aplikaci jako řidička na začátku června 2016. V té době pracovala jako obchodní zástupce, její zaměstnavatel jí ale mzdu nevyplácel pravidelně. Peníze za uskutečněné jízdy u společnosti Uber se ale naopak vyplácí pravidelně každý týden. V její finanční situaci to pro ni byla velká pomoc. Začala proto jezdit několikrát týdně a baví ji to dodnes. Podle jejích slov je to ideální přivýdělek, díky kterému si našla i několik nových přátel. Nyní jezdí 3–4×týdně a to hlavně večer nebo v noci, kdy není tak velký provoz aut, který nemá ráda. Těm ženám, které zvažují své další, nejen finanční možnosti, radí hlavně se nebát. Může se stát, že cestující nebude příjemný, to ale vynahradí setkání s dalšími 99 % skvělých uživatelů aplikace.

Čtěte také:

Reklama