Bulvár

Ženy se samopalem

Přiznám se, že když byla zrušena branná povinnost, upřímně jsem to všem mladým chlapcům přála. Strávit dva roky vojenským výcvikem a být zavřený někde v Horní Pričope v kasárnách, mi připadalo zbytečně kruté.

To jsem ale ovšem neměla ani ponětí, že od ledna tohoto roku bude schválen zákon, který ukládá, že v případě ohrožení budou do armády povolány i ženy! Něco takového je pro mě absolutně nepřijatelné a nemohu s tím souhlasit.

Nerada bych se pouštěla do nějakých feministických výkřiků, ale jedno si neodpustím: vždycky ... VŽDYCKY! stáli u zrodu jakéhokoli válečného konfliktu muži! A tak zcela rozhořčeně volám - trhněte si nohou, milí zákonodárci! Až budou chlapi rodit děti, pak si já vezmu samopal a půjdu střílet. Do té doby mě ani nehne!

Více si přečtěte ZDE .

   
06.01.2005 - Společnost - autor: katchaba

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [168] Pavlik [*]

    Nejlepším vojákem je žena s agresivním PMS (ať již pre či post anebo permanentním PMS) doprovázená tchýní. Před takovou kombinací prchají celé armády mužů.

    superkarma: 0 10.01.2005, 22:09:17
  2. [167] Gábička [*]

    Co to zase vymysleli za ptákovinu? A kdo bude hlídat děti? To se asi o sebe postarají samy,ne? Včetně miminek!? Jestli má nějaká ženská potřebu si takhle něco dokazovat..., tak ať si klidně jde! Já bych teda nešla. A chtěla bych vidět všechny ty feministky, jak už se někam hrnou se samopalem v ruce!

    superkarma: 0 10.01.2005, 21:06:00
  3. avatar
    [166] Pavlik [*]

    gryzli: Nemusíš chodit tak daleko do historie. Jen si vzpomeň na Indíru Ghándí (válka mezi Indií a Pakistánem), Golda Meir (Izrael a Arabové), Chandrika Kumaratunga (Sri Lanka versus Tamil Tigers), Benazir Bhutto a řada jiných tzv. "mírumilovných" žen, které se aktivně podílely na válkách.

    superkarma: 0 10.01.2005, 15:06:29
  4. avatar
    [165] Pavlik [*]

    Jsem zásadně proti ženské vychcanosti, přesněji řečeno, využívání systému a la cikáni, tj. kde se nám to "hodí", tak to "berem" (sociální dávky, byty, atd.), kde by nás to mohlo "bolet" (těžká práce, zranění v boji atd.), tam ať si to vyžerou chlapi. Když rovný tak v plném rozsahu a bez vyjímek, kromě těch nezměnitelných, anatomických.

    superkarma: 0 10.01.2005, 14:59:54
  5. avatar
    [160] man-mimo [*]

    Vivian: když na něco odpovídáš, tak si to zkus přečíst celé

    superkarma: 0 09.01.2005, 18:51:04
  6. avatar
    [159] Vivian [*]

    man-mimo: není to můj případ. Pracuju doma a za práci dostávám zaplaceno stejně jako můj partner. V našem oboru nerovnost platů neexistuje. A na vlastní triko jsem jaksi žádný hloubkový průzkum neprováděla, takže nemůžu sloužit. Nicméně stejně tak třeba neznám osobně ani jednoho člověka, který by byl obětí domácího násilí. Mám tedy tvrdit, že domácí násilí je něco jako yetti - všichni o něm mluví, ale stoprocentní důkaz nikdo nepřinesl??
    Nesmysl. Nemůžu o něčem tvrdit, že to neexistuje, jen proto, že s tím nemám osobní zkušenost.

    superkarma: 0 09.01.2005, 12:15:50
  7. avatar
    [157] man-mimo [*]

    Vivian: netvrdím, že nemáš pravdu ale zdá se mi, že s tím " ženy dostávají ledaskde za naprosto stejnou práci na naprosto stejné pozici menší platy než muži", je to jako s Yettim Všichni o něm mluví, ale stoprocentní důkaz nikdo nepřinesl. Napiš sem "Tam a tam vykonává pan XY a paní QT NAPROSTO stejnou práci a bere každý jinak"
    Třeba to tak někde opravdu je, netvrdím, že ne.

    superkarma: 0 08.01.2005, 17:07:05
  8. avatar
    [156] Vivian [*]

    man-mimo: no a copak on někdo prosazuje to, co se mu nehodí?
    Rovnoprávnost s rozumem je otázkou respektování nezpochybnitelných rozdílů mezi mužem a ženou. Muži taky neprosazují svoje právo rodit děti, a určitě ne jen pro to, že by se jim to nehodilo Rozumné prosazování rovnoprávnosti má za cíl dát ženám stejná práva, jako mají muži. V minulosti to bylo třeba právo volit, právo mít vlastní majetek apod. V současnosti je to třeba problém nerovnosti platů (kdy ženy dostávají ledaskde za naprosto stejnou práci na naprosto stejné pozici menší platy než muži)...
    Myslím, že žádná rozumně uvažující feministka nikdy nikde neprosazovala "právo" účastnit se války. Ono to totiž díky tomuto zákonu není žádné právo, ale povinnost .

    Ťapina: v případě války bych chránila a bránila především sebe, svoji rodinu a svůj majetek, nikoli zájmy státu. Stát má k tomuto účelu armádu, do níž i v době míru vkládá nemalé finanční prostředky

    superkarma: 0 08.01.2005, 14:31:31
  9. avatar
    [155] Ťapina [*]

    man-mimo: Bohužel jo, takhle si to mnohé představují.

    Já si myslím, že kdyby byla válka, tak se každý a každá bude snažit nějak napomáhat svému státu, ať už jak to tady zaznělo zdravotnickou péčí nebo zajišťováním zázemí, snad kromě matek s malými dětmi. No a teď to prostě máme nařízené, já nevím, proč si hned každý představí ženskou běžící se samopalem proti hordě chlapů.

    superkarma: 0 08.01.2005, 10:19:19
  10. avatar
    [154] man-mimo [*]

    Vivian: překládám si to správně, že když rovnoprávnost, tak jen v tom, co se ženám hodí?????

    superkarma: 0 08.01.2005, 01:59:28
  11. avatar
    [152] Vivian [*]

    Nyotaimori: tak. Kdo si to spískal, ať si za to bojuje .

    superkarma: 0 07.01.2005, 21:13:50
  12. avatar
    [151] Vivian [*]

    pohodarka: říkáš, když rovnoprávnost, tak ve všem? A nebylo by lepší "když rovnoprávnost, tak s rozumem"? Mně osobně rozhodně nejde o rovnoprávnost ve všem ...

    Máte všichni pravdu, ale nechtějte po mně, abych za ni pokládala svůj život...

    superkarma: 0 07.01.2005, 21:11:50
  13. avatar
    [148] pohodarka [*]

    pravdepodobnost ze by vas povolaly na stec je mrnavejsi nez mensi a nemusite byt ani zdravotnice, takove vareni a uklizeni a prani, to se taky pocita.
    a co se tyce smyslovosti :) to je mi panecku slovo tak vetsina z nas chce mit rovnopravnost a kdyz rovnopravnost, tak ve vsem mile damy
    Capelucita: modrou uz nedostanes a kdyby slo o valku, tak i ti s tou modrou nakonec valci :)

    superkarma: 0 07.01.2005, 15:44:53
  14. avatar
    [144] Lhasa [*]

    Sandy: Opět naprostej souhlas

    superkarma: 0 07.01.2005, 13:52:30
  15. avatar
    [143] Vivian [*]

    violetta: v zákoně stojí (už to píšu někde o kus níž), že ženy, která se stará o dítě mladší patnácti let, se branná povinnost netýká

    superkarma: 0 07.01.2005, 12:10:12
  16. avatar
    [139] Rybulka [*]

    Johnny si vzal pušku je perfektně napsaná kniha o tak naprosté otřesnosti,že jen si na to vzpomenu, úplně se klepu. Strašná věc, strašná... Bylo to i zfilmovaný s Michalem Peškem v hlavní roli, ale ta kniha je samozřejmě podrobnější a působivější.
    Já mám ze zbraní fobii a nejsem schopná se toho ani dotknout. Často si říkám, že kdyby u nás vypukla válka, bude to asi můj konec. Ale já jsem velikej nervovej labil, asi ne moc typickej.

    superkarma: 0 07.01.2005, 10:31:47
  17. [135] Pavla_b [*]

    Kimmy..krásný, úplněmě mrazí v zádech

    superkarma: 0 07.01.2005, 10:06:10
  18. avatar
    [134] Křeček [*]

    Já nedostala ani povolení dělat řidičák kvůli zraku - tak doufám, že mě osvoboděj, až OMYLEM zastřelim nějakýho ohvězdičkovanýho :-))

    superkarma: 0 07.01.2005, 08:44:35
  19. avatar
    [133] Kimmy [*]

    Meryl 111: ja som raz citala pribeh z knihy "The Good Master" (napisala to madarska spisovatelka menom Kate Seredy a je to knizka pre deti o tom, ako zila ako dieta u svojho stryka v Madarsku za prvej svetovej vojny... inac moc pekne, ale bohuzial to asi existuje iba po anglicky), no a tam je opisany jeden pekny pribeh. Na Stedry vecer sa zisli vsetci pri stole (stryko, teta, Kato, jej bratrancec, potom ich kamaratka Lily a jej chora matka, lebo tolko ludi tam vtedy u nich na farme byvalo), no a stryko - vojak prepusteny z bojiska z dovodu prekonanej amnezie - porozpraval pribeh, ako boli rok predtym na Stredry vecer zo zalohou v Rusku. Vojaci cele hodiny cakali zmrznuti v zakopoch medzi dvoma kopcami, az prisiel rozkaz od velitela na postup (po anglicky je to "to advance" - to znamena v tomto kontexte nieco ako napadnutie, ale ja to neviem dobre prelozit). Vojaci si ten rozkaz podavali dole po linii septom: "Postupujte dopredu po ceste. Neopovazte sa robit nejaky zvuk alebo zapalit svetlo". No a tak isli, az zrazu nejaky mlady chlapec zapalil sviecku pri malom kriziku po ceste. Vojak co stal vedla neho urobil to iste. A tak si vsetci vojaci zacali septat odkaz "zapalte sviecku za Stedry Vecer". Za chvilku bol cely kopec ziara svetla, a oni boli priamy ciel pre ruske pusky, ale vobec tomu nevenovali pozornost. Chvilku sa modlili, a potom niekto vykrikol: "pozrite, prestali strielat", a na druhom kopci, tam kde boli v zalohe ukryte ruske vojska, sa tiez zacali mihat svetielka sviecok. Vojaci zacali spievat piesen Tichu Noc, a z druheho kopca zaculi po chvili tu istu melodiu. Strycko Marton dokonci pribeh slovami "mozno bozie dieta preslo pomedzi linie, a zatial co presiel, pusky boli v mieri". (Sorry, ale neviem to dobre prelozit). Cosi take ohladne prvej svetovej vojny som raz citala aj v nasej dejepisnej ucebnici este zo strednej skoly.

    superkarma: 0 07.01.2005, 03:54:51
  20. avatar
    [132] Kimmy [*]

    Tan link na ktory dala zn0uz4 odkaz, je o zenach v stredoveku a vojne, a je to hlavne zoznam knih a clankov, ktore sa touto tematikou zaoberaju. Inac som si to nejak detailnejsie nepozrela, takze to tu nemozem podrobnejsie opisat.

    superkarma: 0 07.01.2005, 03:23:08

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [131] man-mimo [*]

    Vivian: klídek, mužů se taky nikdy neptali


    Vážně si myslíš, že překladatel by dostal víc než Ty?

    superkarma: 0 07.01.2005, 03:02:06
  2. avatar
    [130] man-mimo [*]

    Ťapina: ať to řekl kdo chtěl, kecal Např. i v Iráku ženy roznášely růže

    superkarma: 0 07.01.2005, 02:51:40
  3. avatar
    [129] Kimmy [*]

    Hm, tak ja mam jednu kamaratku tu v Kanade, je to povodom Ruska, ktora sa rozhodla ist cez leto do armady... a teraz je z nej "trained soldier". Neviem si predstavit, co ju k tomu viedlo, lebo inac studuje prirodne vedy na najvacsej kanadskej univerzite tu v Toronte a pokial viem, tak prospech ma dobry. Cez skolsky rok chodi normalne do skoly. Jej sestra bola kedysi gymnastka, teraz neviem, ci sa tomu venuje.

    Inac, ja som este na college poznala jedneho chalana, tiez povodom Rus (ale myslim ze on bol k tomu este aj zidovskeho povodu, hoci sa s tym nechvalil), ktory tiez bol v armade aj tu v Kanade, a je proti tomu aby boli zeny povolavane. Pamatam si, ako sme na college v jednej triede mali napisat akademicky papier na akukolvek temu podla vlastneho vyberu a uvazenia, a potom k tomu urobit aj prezentaciu. On si vybral ako temu na spracovanie politicku korektnost, a na prezentacii potom hovoril aj o tom, ze ked aj bol v armade tu v Kanade (kde to mimochodom vobec nie je povinne ani pre chlapov), tak im instruktori hovorili, ze zeny si musia davat ovela vacsi pozor aby sa napr. nenakazili roznymi infekciami, atd. A pokracoval: "..takze pre chlapa to moze byt jednoduchsie napriklad byt dva tyzdne v boji a neosprchovat sa." Potom hovoril dalej asi takto "Je to znamy fakt, ze zeny a muzi su odlisni. To neznamena ze muzi su lepsi ako zeny alebo nic take, to znamena iba ze sa neda medzi nas dat = ". No, to je tak zhruba vyberovy preklad toho, co tam hovoril, bolo to samozrejme po anglicky takze to nie je uplne presne. No, clovek by to ani do takeho komunistu akym sa on tvaril byt nepovedal...

    superkarma: 0 07.01.2005, 02:49:57
  4. avatar
    [128] man-mimo [*]

    Meryl: zamotala .... ještě jsem u Tebe neviděl překlepy . Ale jinak s Tebou v podstatě souhlasím. Až na to, že si tak nějak myslím, že i ty utlačované ženy, když byly opravdu ŽENY, si stejně prosadily svou. Jen to nedělaly přímo - nevyřvávaly si to, neječely ...

    superkarma: 0 07.01.2005, 02:44:52
  5. avatar
    [125] Vivian [*]

    A vůbec - když už se ti koumáci z poslanecké sněmovny toužili zasazovat o rovnoprávnost žen, proč se nejdřív nepostarali třeba o to, aby měly ženy stejné platové podmínky jako muži?! Proč se, když už mají takovou péči o práva žen, nepostarali nejdřív o ženy - oběti domácího násilí, které často nemají v naší legislativě absolutně žádnou oporu?!
    To fakt bylo v zájmu rovnoprávnosti důležitější dát jim nejdřív do ruky zbraně?!

    superkarma: 0 06.01.2005, 23:52:30
  6. avatar
    [124] Vivian [*]

    Mně připadá zvláštní, že jsme o tom, že se projednává takovýhle zákon, nevěděli (resp. nevěděly) nic předem... Aspoň teda já ne. A to, že se ženy a dívky budou propříště účastnit válek, mi připadá jako dost závažné rozhodnutí. Tak jak je možné, že se o tom dovídáme až týden poté, co zákon vešel v platnost?

    superkarma: 0 06.01.2005, 22:54:42
  7. avatar
    [123] Ťapina [*]

    Tak začínám nabývat dojmu, že to bylo dobré rozhodnutí. Protože jestli bude mít jednou vypuknout válka, kde proti sobě na obou stranách budou stát kromě mužů i ženy, tak žádná válka nebude Aneb kdo to řekl: Kdyby ženy obsluhovaly děla, padaly by na svět samé růže? Nemůžu si vzpomenout, ale tak nějak to vidím.

    superkarma: 0 06.01.2005, 22:47:39
  8. avatar
    [119] man-mimo [*]

    Meryl: a co rovnoprávnost????

    superkarma: 0 06.01.2005, 22:15:20
  9. avatar
    [118] Vivian [*]

    biovirus: ale v tom zákonu stojí, že žena pečující o dítě do 15 let je této povinnosti zbavena

    superkarma: 0 06.01.2005, 21:52:42
  10. avatar
    [117] biovirus [*]

    ok takze vsechny pujdem do valky spolecne s chlapama a jen tak nahodou co nase deti??? ty si vezmou taky kulomet a po boku maminky strilet na nepritele?????Momentalne me zivi manzel takze co s 1 letym ditetem????? Do ruksacku a hezky po boku manzela s kulometem v rice.....cha cha cha cha cha jako vtip dobry. Meli by si ti chlapi ve vlade uvedomit co je rodina, deti a co je dulezite!!!!!Jestli zachranit stat nebo deti

    superkarma: 0 06.01.2005, 21:51:14
  11. avatar
    [115] Vivian [*]

    Meryl: já s tebou úplně souhlasím .

    superkarma: 0 06.01.2005, 21:32:03
  12. avatar
    [114] Vivian [*]

    ishi: Dalton Trumbo

    superkarma: 0 06.01.2005, 21:31:00
  13. avatar
    [109] Vivian [*]

    triss: vidíš, ty jsi jediná, kdo kouknul na to, co ten zákon skutečně říká. Chytám se za nos.
    Jen by mě zajímalo (ze znění zákona mi to příliš jasné nebylo), zda právo odmítnout mimořádnou službu z důvodu svědomí má jen voják v záloze nebo všichni občané.

    superkarma: 0 06.01.2005, 21:15:21
  14. avatar
    [106] Běla [*]

    Již pračlověk chránil děti a ženy před válkou. Náš parlament na tuto úroveň ještě nedospěl. Ať si jdou manželky a milenky našich poslanců. Musím už jít. Manžel dostal porodní bolesti.

    superkarma: 0 06.01.2005, 21:09:48
  15. avatar
    [105] Léthé [*]

    Já bych těm vojáčkům mohla klidně zatancovat břišní tanec ..…a splnila bych tím, svou občanskou povinnost .

    superkarma: 0 06.01.2005, 21:02:06
  16. avatar
    [102] man-mimo [*]

    Meryl: kóóóóóóónečně s Tebou můžu jednou nesouhlasit Co třeba agrese v Srbsku?

    superkarma: 0 06.01.2005, 20:13:32
  17. avatar
    [99] emma [*]

    Meryl: mluvíš, jako by sis myslela, že všichni, kdo by do nějaké války byli povoláni, tak tam šli s radostí a písní na rtech . zřejmě bys nebyla jediná, komu by se zvedal žaludek z pomyšlení, že bude muset třeba někoho zabít... a v tom jsou ŽENY STEJNÉ JAKO MUŽI!
    a podle mě, vždyť bys zabíjet nemusela - můžeš se vždycky "netrefit", ale kdyby ti šlo o kejhák, tak věřím že 99,9% lidí radši zastřelí toho nepřítele než nechat zabít sebe. a ty taky.
    každá válka je humus, ale odstaňování diskriminace se mi líbí. akorát by se to v tom článku nemělo tak sugestivně směšovat...

    superkarma: 0 06.01.2005, 19:12:56
  18. avatar
    [98] dadamac [*]

    AHOJ

    superkarma: 0 06.01.2005, 19:00:22
  19. avatar
    [95] Dášule [*]

    Souhlasím s názorem, že za války mohou muži. Je ovšem otázka, jestli jednou, až nás pustí do politiky nebudeme stejné, jako oni. Myslím ty špičky. Když někdo bude chtít ublížit dítěti /a přiznejme si, hlavně MÉMU dítěti a za svoje dítě počítám i Ashu v Indii, nebudu přemýšlet o tom, kdo to zavinil, ale o tom, co mohu pro dítě udělat. A myslím, že takévé jsme téměř všechny.

    superkarma: 0 06.01.2005, 18:38:50
  20. avatar
    [93] Danuna [*]

    To mohl vymyslet jedine chlap.Debil.

    superkarma: 0 06.01.2005, 18:31:22
  21. [90] Rikina [*]

    Meryl: a co jako válečný zpravodaj ? :-)

    superkarma: 0 06.01.2005, 18:11:54
  22. [88] Rikina [*]

    Meryl: no a to je to, o čem já celou dobu mluvím, že v nouzi, když budu muset, v případě ohrožení atd. jdu do toho. Do profesionální armády bych rozhodně nešla, přestože k zbraním mám vztah spíš kladný ( dokonce bych řekla, že zbraně mohou být i krásné - ale to už bych tady vůbec v diskusi nepřežila ). Kromě toho jsem přesvědčena, že ženy by opravdu byly povolávány jako poslední, v té nejhorší krizi, kdyby nic jiného už nezbývalo, a nebyly by poslány se samopaly do prvních řad. Nějakou tu službu v nemocnicích či u logistické podpory, to by snad šlo...

    superkarma: 0 06.01.2005, 18:06:42
  23. avatar
    [87] spetulka [*]

    akorát mě fascinuje tahle rovnoprávnost:

    Zcela bez obav mohou být muži, kteří v minulosti dostali takzvanou modrou knížku nebo si vojnu "odpracovali" na civilní službě. "Výjimky se týkají také těhotných žen a osamělých mužů, kteří pečují o dítě," doplnil Kuchař.

    Takže ženská nenarukuje jen pokud bude těhotná,ale samoživitelka nechá děti doma a pomašíruje,ale chlap starající se o dítě nee?To je spravedlivý?

    superkarma: 0 06.01.2005, 18:02:52
  24. avatar
    [86] Henna [*]

    Já tedy do armády nepůjdu, vždyt si nedokážu představit, že bych někoho třeba musela zastřelit...bych tam ležela v zákupu a nebyla schopná slova ani pohybu!!Já jim na to im

    superkarma: 0 06.01.2005, 18:00:56
  25. avatar
    [85] jajulka [*]

    Meryl:naprosto se ztotožnuji s 64.!!!!!!!!!!!

    superkarma: 0 06.01.2005, 18:00:52
  26. avatar
    [82] Gwendylon [*]

    No co, střílet umím celkem slušně, kondička se dá vypěstovat... A Češi udělají ze všeho švandu .o)

    superkarma: 0 06.01.2005, 17:55:19
  27. avatar
    [81] Meander [*]

    zn0uz4: Ženský se nebudou jen dívat, ženský se budou starat o děti těch "bimbáskovců". Zdá se ti to málo?

    superkarma: 0 06.01.2005, 17:55:04
  28. [80] Rikina [*]

    Meryl: dám příklad - kdyby se naše vláda rozhodla obsadit Slovensko a násilím ho připojit zpět, do takové války nejdu. Ale kdyby někdo kousek dál na východě přišel na myšlenku šířit v Evropě islám ohněm a mečem, tak bránit se přece budu, ne ?

    superkarma: 0 06.01.2005, 17:51:43
  29. avatar
    [77] zn0uz4 [*]

    Meryl: a jeste jedna vec.. muzes mi rict, proc porad argumentujes tim, ze zensky budou nekde v prednich liniich a budou jezdit tankem, strilet z dela a kosit lidi samopalem? vzdyt muzou preci delat zdravotnice, zasobovani, kuchyni...

    ten zakon jen zmenil sluvko 'muz' za slovo 'obcan'. to je snad spravedlivy, ne? nebo snad by za vlast meli umirat jen bimbaskovci, a zensky se budou jen divat? trosku nespravedlivy, nezda se vam? _nikdo_ tam nerekl, co budou zensky delat, tak nechapu to janceni

    superkarma: 0 06.01.2005, 17:49:55
  30. avatar
    [76] Landriel [*]

    Meryl: 46.

    superkarma: 0 06.01.2005, 17:48:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme