.

Ženy řidičky, na přechodech to fakt nezvládáte

Cestování

Ženy řidičky, na přechodech to fakt nezvládáte

Ženy řidičky jsou předvídavější, zbytečně neriskují a svědomitěji dodržují předpisy než muži řidiči. Ale někde si tu dobrou reputaci přece jenom kazí. Na přechodech pro chodce.

drive

Často se s muži přu o tom, zda jsou lepší řidiči ženy, nebo muži. Technicky zvládají auta jistě lépe muži, ale jinak bych se hádala, že lepšími řidičkami jsou ženy. Alespoň co se bezpečnosti týče. Jsou předvídavější, zbytečně neriskují, více dodržují předpisy, a v neposlední řadě způsobují méně dopravních nehod s vážnými následky.

Samozřejmě, že i tady se vyskytují výjimky, ale že by se mezi ženami našla vyložená „pirátka“, která někoho vytlačí ze silnice? Pochybuji. Na to se máme až příliš rády a vážíme si života. A nejen toho svého.

Ale teď si budu trochu protiřečit, protože někde si tu reputaci přece jenom kazíme. A to v případě, kdy máme dát přednost chodcům na přechodu. Teď pro změnu nebudu dělat „obhájce“ ženám řidičkám, ale těm nebohým pěšákům na „zebrách“, ke kterým se každé ráno počítám.

Bohužel, je to tak, sama jsem si udělala malou soukromou statistiku. Vždycky, když mě na přechodu někdo ohrozí, nebo alespoň na něm stojí a já musím všelijak kličkovat a nebezpečně obcházet auto, sedí za volantem žena.

Tento bohužel smutný fakt mi potvrdil i strážník městské policie, který každý den kolem osmé převádí děti přes přechod. A nejen děti. Když vidí dospělého, zastaví terčíkem auta i pro jeho bezpečnost.

Přiznám se, že jsem to na vás řidičky práskla, ač jsem si možná nadrobila do vlastních řad. A policista mi dal zapravdu. „Je to tak, zrovna včera mě jedna málem přejela.“ Říkal to sice s úsměvem, ale moc veselé to teda není.

Sáhněte si do svědomí a přišlápněte brzdu, až se budete blížit k přechodu pro chodce, ať vám nikdo nespílá, že jste „hulvátky“ a tupé slepice, které jsou rády, že se drží volantu.

To přece nemáte zapotřebí.

   
10.02.2011 - Doma - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [31] jastura [*]

    Astrud — #26 samozřejmě, jinak bych na tebe nereagovala Sml80.

    superkarma: 0 11.02.2011, 08:05:04

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Lilinka [*]

    Natali — #28 Taky děkuju, když mě řidič pustí. Mávnu na něj rukou a usměju se. A máš pravdu, většina odpoví. Sml22

    superkarma: 0 11.02.2011, 07:00:40
  2. avatar
    [29] Suzanne [*]

    Natali — #28 Sml67

    Astrud — #23 promiň, ale zkus pořádně číst.

    superkarma: 0 10.02.2011, 23:36:57
  3. avatar
    [28] Natali [*]

    Astrud — #26 Jsem řidič i chodec. Kolik chodců si zjistilo, že na přechodu mají jasně dát najevo,že hodlají přejít a to buď jasným znamením rukou nebo tím, že vstoupí do vozovky (tím se samozřejmě nemyslí skok pod auto)? Jako řidič někdy ignoruji "nejasně hodlající"(tím nemyslím děti), jako chodec dám jasně najevo svůj úmysl. A zkusily jstě někdy tomu, kdo vám dal přednost náznakem poděkovat a usmát se? Doporučuju, skoro každý řidič se usměje taky.Sml16 Mám to vyzkoušené.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #29
    2. na komentář reaguje Lilinka — #30
    superkarma: 1 10.02.2011, 21:45:33
  4. [27] rae [*]

    Astrud — #26 mám pocit, že stejně jako převažují slepice - řidičky, naše reakce svědčí o tom, že ani mezi chodci to není jiné. Řidičák nemám, musí mě vozit přítel - a je pravda, že od té doby vnímám řidiče jinak - třeba počkám až nás přes přechod jde víc (třeba i z protisměru). Mmch - kdo jste jen chodec jako já - uvědomili jste si, když nevidíte proti sluníčku, které auto vás vlastně ohrožuje? (pro který směr řidičů jste "neviditelní"?)

    superkarma: 1 10.02.2011, 18:10:41
  5. [26] Astrud [*]

    jastura — #24 a chápeš ty, o čem je ten článek? Sml16

    1. na komentář reaguje rae — #27
    2. na komentář reaguje Natali — #28
    3. na komentář reaguje jastura — #31
    superkarma: 0 10.02.2011, 17:40:14
  6. avatar
    [25] Odemětobě [*]

    Já jsem nedala přednost zrovna dnes ráno.Hustý provoz,já za zády tunu materiálu a i kdybych zastavilaa,ucpala bych křižovatku.Tak ať si dětičky počkají.

    V našem městě máme jiný problém.Ráno u přechodů na trase do 3 ZŠ hlídkuje MP.Zastaví kolonu v obou směrech,pustí jedno dítě,stihne projet jedno auto,zastaví kvůli jednomu děcku zase.Chystám se na městské zastupitelstvo to tam přednést,aby se děti naučily že se přechází ve skupinkách.Jsou totiž tak zvyklé na absolutní přednost,že pak v centru lezou pod auta bez rozmyšlení.Druhá věc je ta,že mnohé maminky se neumí rozjíždět do kopce a v zimních podmínkách bývá před školou veselo.

    superkarma: 1 10.02.2011, 15:38:46
  7. [24] jastura [*]

    Astrud — #23 Asi moc nechápeš co se v příspěvcích píše? Tady se pohoršujeme nad chodci, kteří se neobtěžují rozhlédnout a jsou rozhodnuti, že mají přednost i když je auto už téměř na přechodu a nemá šanci zastavit. Kočárky vadí také v případě, že si ženská jej tlačící myslí, že je to tank. Nemyslím si, že by ženská, která strčí kočár do cesty (vystrčí ho mezi auty, která u té cesty často stojí) bez toho, aby si byla jistá, že ho nestrká přímo před jedoucí auto, měla mít právo se pohybovat po ulici.

    Bílý prapor při přecházení není nezbytně nutný, stačí používat oči a mozek, což některých chybí

    1. na komentář reaguje Astrud — #26
    superkarma: 0 10.02.2011, 14:54:20
  8. [23] Astrud [*]

    No, dámy - řidičky, vidím že jste skoro všechny velké suverénky a všichni chodci, kteří se snaží přecházet přes přechod jsou akorát tak banda blbců, kteří tou pitomou, trapnou, pomalou a zcela nemoderní chůzí překáží autům... A nedejbože aby si některá chodkyně dovolila jít s kočárkem. Takže: chodec, kterému brání ve výhledu auto zaparkované přímo před přechodem má dělat co: vystrčit na smetáku před sebou bílý prapor??? A ještě jinak: dle mého mínění jsou města snad stále ještě určena pro lidi, ne pro auta, přestože se mnohé samosprávy, v čele s tou pražskou, snaží o pravý opak.. Takže blížíte-li se k přechodu, asi častokrát nezbude nic jiného, než přibrzdit. My chodci máme taky své nároky a já osobně z těch svých nehodlám slevovat.

    1. na komentář reaguje jastura — #24
    2. na komentář reaguje Suzanne — #29
    superkarma: 0 10.02.2011, 14:31:50
  9. avatar
    [22] chanahd [*]

    No, naposledy mě na přechodu skoro porazil autem chlap.

    superkarma: 0 10.02.2011, 13:24:08
  10. [21] Anime Otaku [*]

    jastura — #15 Jo s kamionem je sranda, jednou mě to nechali zkusit se starou vejtřaskou, ani se nehla mrcha a když mi ji pomohli rozjet tak se ti zdá že to nebrzdí a to to bylo prázdný a na velikánským place. Jinak TopGear s kaionoma je můj oblíbený, vždycky se chechám, jak Richard ztratí to auto Sml52

    rae — #17 S tím kočárem je to jediné rozumné, jen kdyby si někteří přestali dělat z přechodu parkoviště. Na zastávce máme budku s pečivem a v době kdy všichni spěchají ráno do práce a do školy, tudíž letí na tramvaj si tam stoupne zásobování s dodávkou a trí tam snad hodinu, než si s prodavačkou vymění všechny novinky. (Asi 20 metrů od té zastávky je neplacené parkoviště)

    superkarma: 0 10.02.2011, 13:14:29
  11. avatar
    [20] Quentinová z Montargis (Kentánová) [*]

    ToraToraTora — #19joSml67

    superkarma: 0 10.02.2011, 12:59:38
  12. avatar
    [19] ToraToraTora [*]

    Většina zeber si lehala, když ještě neměli chodci přednost. Bohužel to doposud nikdo nenapravil ani se nezamyslel nad souvislostí mezi umístěním přechodů a počtem sražených chodců. Nicméně jako za volantem platí kam nevidím, nejede, tak jako chodec respektuji :kam nevidím, nejdu a když už, nestrkám kočárek před sebou

    1. na komentář reaguje Quentinová z Montargis (Kentánová) — #20
    superkarma: 2 10.02.2011, 12:18:16
  13. [18] Sasa [*]

    Blbý je, když mi zastaví na přechodu náklaďák a osobák za ním neví, proč zastavuje a pěkně ho z leva objede. Jdu jak pos... a nakukuju za ten náklaďák, jestli se něco neřítí....párkrát se mi to stalo!!!!

    superkarma: 0 10.02.2011, 12:12:09
  14. [17] rae [*]

    Nejnebezpečnější na přechodu jsou kočárky. Vždycky jsem si připadala jako magor, když jsem kočár na přechodu otočila a táhla ho za sebou, nebo vedla za postranní madlo vedle sebe. Přesně do chvíle, než nás na semaforech málem smetl nějakej inteligent, kterej se vřítil na přechod na červenou, protože z jeho strany nikdo nešel. V protisměru tohohle piráta stála řada aut před i za přechodem, já procházela po přechodu mezi nimi a byly to opravdu jen centimetry, které mi zbývaly k překročení dělící čáry.

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #21
    superkarma: 0 10.02.2011, 11:32:55
  15. avatar
    [16] Lilinka [*]

    Dana Svobodová — #6 A jak byste to udělala v tomto případě? Blížím se ke křižovatce, přímo u ní je přechod. Po pravé straně vysoká zeď, takže netuším, kdo je na chodníku a vstoupí na přechod a ani nevím, co se děje na silnci napravo. Nalevo je vidět dobře. Tato křižovatka s nešťastně umístěným přechodem je u nádraží a nákupního centra. Pořád tam někdo chodí. Když tam jedu, pomalu začnu strkat čumák auta do přechodu, aby lidi, co jsou na chodníku a já je kvůli zdi nevidím, o mně věděli. Když už je vidím, že stojí, vjedu na přechod, tam zastavím (je tam stopka), kouknu do křižovatky a jedu. Kdybych mlěa všem lidem dát přednost, stojím tam do devíti večer, neboť to nákupní centrum zavírá, čili už tam není takový provoz. Semafor by to vyřešil, ale není tam. Sml80

    Tedy se ptám, jak byste to řešila vy? Zastavila byste před přechodem, vylezla z auta a šla se podívat za tu zeď na chodník, zda tam někdo nejde? Opravdu by mě to zajímalo.

    superkarma: 0 10.02.2011, 10:39:04
  16. [15] jastura [*]

    Dimsy — #13 Kamioňáci mají navíc docela složité řazení, jak jsem zjistila v Top Gearu. Mají tam půlstupně při řazení a celý ten kolos asi nebude taková sranda řídit. Z kamionů mám taky velký respekt a strach.Sml22

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #21
    superkarma: 0 10.02.2011, 10:19:12
  17. [14] jastura [*]

    Dana Svobodová — #6 Jenže to pak nevyjedeš. Pokud do křižovatky nevidíš jinak, než že stojíš částečně na přechodu, tak to jinak prostě neuděláš a na přechodu musíš zastavit. Navíc, je-li tam stopka, musíš zastavit tak, abys měla přehled.  

    Samozřejmě, když se k tomu přechodu blížím a vidím, že tam jsou lidé, tak je nechám přejít, ale nemohu tam stát půl hodiny, než se všichni docourají tam a zpět Sml80

    superkarma: 0 10.02.2011, 10:10:24
  18. avatar
    [13] Dimsy [*]

    Barbucháč — #10 Koukám do zpětného zrcátka. Do Superba vidím docela dobře, pokud nemá tmavá skla. U Jeepu je to trochu horší. Sml30 Bydlím sice v Praze, ale docela na okraji, blízko sjezdů z Brněnské dálnice, kde je spousta skladů, kam jezdí kamiony se zbožím. Také je tu hodně supermarketů. Tam také nevozí zboží na dvoukoláku. A u práce o ulici výš staví pořád nové domy. Nevím, jestli by se ti líbilo mít ve svém autě na sedadle řidiče náklaďák s cementem. Mezi Zapou a staveništěm jsou minimálně čtyři přechody. A myslím, že mají mnohem delší brzdnou dráhu, než já ve svém Káčku. A no pak, když dostaví, přijíždějí kamiony se zařízením. No a že tu jezdí MHD tě snad nepřekvapilo.

    Zrovna dneska ráno jsem koukala na Besip, kde ukazovali, jak se liší brzdná dráha auta a kamionu při padesátikilometrové rychlosti. Neměla bys šanci!

    1. na komentář reaguje jastura — #15
    superkarma: 0 10.02.2011, 09:44:05
  19. avatar
    [12] SStream [*]

    vladka006 — #11 recht Sml30

    superkarma: 0 10.02.2011, 09:25:29
  20. avatar
    [11] vladka006 [*]

    Miluju přechody těsně za kruhákem. Buď přejedu lidi, nebo si nechám nabourat prdel.

    1. na komentář reaguje SStream — #12
    superkarma: 0 10.02.2011, 09:23:15
  21. avatar
    [10] Barbucháč [*]

    Jezdím už 24 let (díky Dano za tvůj článek Sml41, ta cifra mě při dnešku vážně potěšilaSml39) a musím říct, že pokud se děje na silnici nějakej zmatek, je za tím baba, nebo chlap v čepici, a to mi nikdo nevymluvíSml23 

    Přechody pro chodce nějak vysledované nemám, nezdá se mi, že by někdo chodce nepouštěl, nebo ohrožovalSml80 Faktem taky je, že řada lidí si u přechodu jen tak klábosí a poznat, jestli nebo ještě ne, je oříšek.

    Dimsy — #4 Sml52hele a jak prosím tě z tvého malého auta vidíš, co přesně dělá ten týpek v suberbu nebo jeepu, jedoucí za tebou?

    Vůbec mi ta argumentace ohledem na vozidla jedoucí za mnou přijde podivná. Nějak se mi nestává, že by se za mnou ve městě řítil několikatunový kolos tak, že bych se cítila při zastavení před přechodem ohroženáSml80

    1. na komentář reaguje Dimsy — #13
    superkarma: 0 10.02.2011, 09:14:59
  22. avatar
    [9] Heather [*]

    Musím souhlasit Sml22 U nás na přechodu dokud vám někdo nezastaví, máte málokdy šanci přejít. A musím říct, že si nepamatuju, kdy naposledy zastavila ženská, ty projedou kolem, jako by vás neviděly Sml80

    superkarma: 0 10.02.2011, 09:14:55
  23. avatar
    [8] oalison [*]

    Nebozí pěšáci ha ha. Od doby co víc jezdím autem s přítelem to vidím jinak. Kolikrát už musel přítel prudce brzdit, uhýbat atd. když mu do silnice vlítl chodec, který nebyl ani na přechodu a ani se neobtěžoval se rozhlídnout. A dost často vidim jak lidi se rozběhnou aby stihli zeleného panáčka, než se dostanou k přechodu maj červenou, ale oni to stejně risknou a vletí do vozovky.

    superkarma: 0 10.02.2011, 09:13:14
  24. avatar
    [7] SStream [*]

    Jsem řidič téměř z povolání a zpravidla nejnovější na celém autě mám zadní světla, nárazník, senzory parkovacího asistenta.... Sml30 Nedělám to naschvál, spíš ten přechod projedu než abych měla v zádech naloženou dodávku a na přídi přilepeného chodce. Ovšem to ten chodec musí spolupracovat. Taková mladá maminka vidí nejbezpečnější přecházení přechodu tak, že do něj prvně vtlačí zcela jistě obrněný kočár s dítětem a teprve když vidí, že o něj auto zcela bezpečně zastavilo vpustí na zebru i svou ctěnou nožku. Naposledy se mi stalo zrovna tohle, nebylo to ovšem na hlavní nýbrž na silnici, na kterou jsem do prava odbočovala. Zůstala jsem stát, jelikož na 1/4 přechodu stála maminka s kočárem a asi s kamarádkou. Horečně rozmlouvala a ten kočár houpala 1,5 metru tam a zpátky. Paní mi nabourala do pravého předního, Iveco za mnou mi sejmulo levé zadní. Dostalo se mi krásné omluvy či snad pochopení, dovolím si citovat: "mrcho nenažraná". Šofér Iveca se mnou na okraji zastavil, všechno jsme sepsali, omluvil se mi, popřáli jsme si lepší den a pokračovali v jízdě. Statistika: Měsíčně ujedu asi 4000km. Něco takového mě potká asi 1x za tři měsíce. Doposud jsem dělala zápis pouze a jen s muži, bude to možná i časoprostorem, kdy jsem na silnici (pracovní doba). Nesnáším ježdění od 16:00 do 18:00, o víkendu, na cestě raději potkávám muže než ženy. Ráno nejezdím vůbec, nejsem sebevrah Sml24

    superkarma: 0 10.02.2011, 08:59:43
  25. [6] Dana Haklová [*]

    Suzanne — #2 Máte pravdu, že některé přechody jsou "nalinkovány"dost nešikovně. Ale nemůžu si pomoct, řidič by na něm neměl stát, pokud jsou na chodníku lidi a chtějí přejít

    1. na komentář reaguje jastura — #14
    2. na komentář reaguje Lilinka — #16
    superkarma: 0 10.02.2011, 08:41:43
  26. avatar
    [5] Lilinka [*]

    Musím říct, že nějak výrazně nebepečné situace na přechodech neprožívám. Těch chodců, co na silnici bezmyšlenkovitě vlítnou, aniž by se rozhlédli, naštěstí potkávám čím dál méně. Sml67 Co mě ale fakt točí, jsou přechody  tady na sídlištích, které jsou obestavené parkujícími auty, takže vůbec není vidět, jestli tam někdo je nebo není. Když tam jedu, radši se ploužím třicítkou, protože se tam pohybuje dost dětí a ty jsou dost nevyzpytatelné. Sml80

    superkarma: 0 10.02.2011, 08:20:00
  27. avatar
    [4] Dimsy [*]

    Kdy nedávám přednost na přechodu? Když ten dotyčný nedá jasně najevo, že chce přecházet. Tj stojí skrytý za parkujícími auty, za sloupem, případně v křoví (i takové přechody v Krči máme) a v noci je tak černě oblečený, že ho nevidím. Dále telefonuje, baví se s kamarádkou (kamarádem) a vůbec zírá kde co letí, jen se nadívá na mě, takže nevím, jestli má zrovna jen vajglpauzu, pavlačovou plenárku, nebo chce přecházet. Mnoho chodců totiž vůbec neví, že se má na přijíždějící, ba už i stojící auto dívat a přecházet teprve ve chvíli, kdy ví, že ho řidič vidí a bezpečně zastavil (že to neví policajt mě udivuje).

    Protože mám malinké auto, jsou někteří řidiči velkých vozů přesvědčeni, že tam vlastně ani nejsem a tak nezastavuju v případě, kdy za mnou, přilepený na mém kufru, jede týpek v Superbu, nebo Jeepu, telefonuje, kouří a nebo hledá cosi pod palubní deskou. Taky mně nepřipadá bezpečné brzdit, když za mnou jede kamion, nebo autobus plný lidí. Ono je totiž nutné, abych bezpečně zastavila nejen já, ale i ti za mnou.

    No a když někdo vleze do silnice těsně před přijíždějícím autem, aniž by vzal v úvahu jeho rychlost a něco jako brzdnou dráhu (protože on, chodec, přece zastaví na fleku) a chudák řidič s očima vypadlíma z důlků a srdcem těsně před infarktem dobrzdí uprostřed přechodu, pak se holt ten inteligentní chodec nemůže divit, že musí auto "nebezpečně" obcházet.

    1. na komentář reaguje Barbucháč — #10
    superkarma: 0 10.02.2011, 08:06:34
  28. [3] Anime Otaku [*]

    Suzanne — #2Jo některé křižovatky nedávají výběr. Buď mají posunout přechod, nebo dát naproti zrcadla, pak jin na tom přechodu opravdu nikdo stát nebude.

    Já na přechodech přednost dávám, mimo jediné situace a to když za mnou jede něco velkého (náklaďák, kamion nebo autobus) a je poměrně blízko za mnou. Prudším dobržděním před přechodem opravdu nechci riskovat, že to do mě zezadu namete.

    Jinak mě spíš štvou chodci, kteří jsou kíní dojít si 10 metrů k přechodu a tam přejít. A pak se hrozně diví, že na ně řidiči troubí, když skočí pod rozjeté auto. 

    Jinak, i když jsem žena je pro mě hrůza potkat "dámu" ve větším autě. Tyto paní jsou většinou natolik zmatené rozměry svého auta, že ohrožují i lidi co jsou v okolních domech do úrovně druhého patra. Proto říkám, když se na to necítí, buď nemají řídit, nebo si sehnat něco mnohem menšího.

    superkarma: 0 10.02.2011, 07:47:45
  29. avatar
    [2] Suzanne [*]

    Léthé — #1 Sml30Sml67 Mimochodem, ještě se mi nestalo, že by mě musel někdo složitě a nebezpečně obcházet. Ano, zůstala jsem stát na přechodu ve chvíli, kdy je nutné vidět do křitovatky. Před přechodem do ní nevidím, za přechodem už jsem čumákem v silnici. Takže to prostě jinak nejde. A děti jsem vždycky učila, že přednost na přechodu mají ve chvíli, kdy vědí, že řidič o nich ví a jeho auto zastavilo.

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #3
    2. na komentář reaguje Dana Svobodová — #6
    superkarma: 0 10.02.2011, 00:24:13
  30. avatar
    [1] Léthé [*]

    Na přechodech zastavuji, pokud nespěchám. Pokud hodně spěchám, máte smůlu...tu chvilku se snad nepose*ete Sml4

    1. na komentář reaguje Suzanne — #2
    superkarma: 2 10.02.2011, 00:06:37

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme