Páteční a sobotní večery tráví více než polovina žen ve věku 18-25 let doma s rodinou či přáteli.  Bez ohledu na to, zda jsou doma, na zábavě nebo si jen tak zajdou někam sednout s přáteli, dají si rády nějakou tu skleničku alkoholu. Většina oslovených žen (70 %) uvádí, že pije tzv. na pohodu a na zdraví, zároveň ale čtvrtina mladých žen nepozná, kdy má dost. Vyplývá to z průzkumu Pij s rozumem na sociálních sítích.



Pijí s rozumem? Tak napůl

Zhruba polovina dívek svůj večer doprovází alkoholem v rozumné míře, několik skleniček. Třetina nepije vůbec. Oproti tomu necelých třináct procent dívek otevřeně přiznává, že pije, dokud může. „Necelých deset procent dívek alkohol konzumuje s úmyslem se opít, což je velmi destruktivní přístup.  Většina mladých divek ale alkohol vnímá jako společníka, který v partě pomáhá vytvářet dobrou náladu. Pijí takzvaně na pohodu, nebo oslavují drobné úspěchy,“ komentuje výsledky průzkumu Vladimír Darebník, koordinátor preventivních programů Unie výrobců a dovozců lihovin.
 
V průběhu konzumace alkoholu však řada dívek nepozná, kdy má dost. Téměř 40 procent končí s pitím až při zhoršené koordinaci pohybů, čtvrtina respondentek vůbec nesleduje „svoji míru“ a snaží se buď držet krok s ostatními, případně jim pomyslná stopka chybí úplně. Své limity zná jen necelá čtvrtina dotázaných.
 
Necelé dvě třetiny mladých žen se ze zábavy vrací před půlnocí, nebo společně s první kamarádkou, naopak více než třetina jich odchází z podniků až se zavíračkou, případně nad ránem.
 
„Průzkum ukazuje, že mladé dívky mají představu o rozumné konzumaci alkoholu a nechtějí se programově opíjet. V praxi ovšem málo sledují nebo těžko rozpoznávají, jaké účinky na ně alkohol má. Vedle toho je zde však určité procento mladých dívek, u kterých bych jejich množství a způsob konzumace označil za rizikové. Věřím, že se nám prostřednictvím i našich preventivních programů podaří jejich vztah k alkoholu a zejména jeho nadměrné konzumaci přehodnotit, “ uzavřel Vladimír Darebník.

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Reklama