Zdraví

Ženy kouří kvůli emocím, přestávají hůře než muži

MINNESOTA – V nevýhodě jsou ženy před muži, když se rozhodnou skoncovat s kouřením. Něžné pohlaví totiž cigarety používá jako emocionální oporu. Nedávno to potvrdili vědci z americké Minnesoty.

Podle nich si žena zapálí jen proto, že její city jsou nějakým způsobem otřeseny.
Na druhé straně kouření u mužů není věcí osobní, ale ve většině případů muži kouří tehdy, když se chtějí vyrovnat svým kouřícím vrstevníkům. Někteří si zapálí také proto, aby zůstali déle fyzicky svěží.
Žena sahá po cigaretce nezávisle na svém okolí a vždy na základě vnitřního rozpoložení. U některých žen kriticky vnímáme, když nedokáží přestat kouřit ani tehdy, jsou-li těhotné.

Například modelka Kate Mossová (29) nebo herečka Catherine Zeta-Jonesová (33) kouřily i celých devět měsíců, když v sobě nosily nový život.
Zvláště v prvních týdnech vývoje embrya je kouření pro zdraví budoucího dítěte nejrizikovější.

„Ženy přestávají kouřit s větším vypětím sil. Stojí před nimi více překážek než před muži. Existují sice výjimky, ale můžeme s určitostí tvrdit, že většina žen začala kouřit, protože se chtěla snáze smířit s nepříznivou situací v jejich osobním životě. Taková psychická závislost se přerodí ve fyzickou a přestat kouřit je skoro nad lidské síly,“ uvedl doktor Mustafa al´Absi, který vedl odborný tým na Univerzitě v Minnesotě.  

    
   
31.07.2003 - Zdraví - autor: Pluspress.cz

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [116] Landriel [*]

    To souhlasí, taky jsem kouřila výhradně kvůli emočnímu rozpoložení. Ale už jsem přestala.

    superkarma: 0 31.07.2008, 09:28:46
  2. avatar
    [115] Ťapina [*]

    Eva_Fl: Co by říkali, nadávají. A jestli to zavedou i tady, budou nadávat i tady. A nejen oni, já taky, ačkoliv nekouřím.

    superkarma: 0 17.11.2003, 22:31:12
  3. avatar
    [114] Eva_CZ [*]

    Hm, tak jsme dnes byli na obede v nasi oblibene restauraci, pozadali jsme jako vzdycky o popelnik a PRD!
    Nejak mi to uslo, ale v nasi oblasti Floridy se proste v restauracich bez vyjimky nesmi kourit! Syn to uvital - no a ja jsem sla kourit na hanbu ( za hospudku k popelniku ).
    Ac jsem kuracka, souhlasim s tim.
    Jen nevim nevim, co na to rikaji majitele baru a restauraci a kavaren a .... ???

    superkarma: 0 03.08.2003, 23:47:10
  4. avatar
    [113] man-mimo [*]

    Vitamin : ne, je důkazem, že "Poturčenec horší Turka" Jinak, co se týče údajného doplácení na nemoci kuřáků, od toho by měla být spotřební daň. A pochybuji, že by někdo z vás poznal rozdíl mezi plícemi nekuřáka a kuřáka Jinak máte v podstatě pravdu, kouření je slabost, jen to některé přeháníte s agresivitou. Jsem taky slaboch ale neberu nekuřáky jako nepřátele .

    superkarma: 0 03.08.2003, 22:41:29
  5. avatar
    [108] emma [*]

    Vitamín: ale Kata neřekla, že byla bezohledná.

    to all: jen omíláte komu vadí kouření a kde, vy hadrnice, ale ten článek byl vlastně úplně o něčem jinym. já to chápu tak, že ženy mají spíš psychickou závislost, kdežto chlapi fyzickou. což je pro muže výhoda - překlepou absťák a je to. ale psychická je mnohem horší!!

    superkarma: 0 01.08.2003, 13:01:45
  6. avatar
    [104] Exupery [*]

    To člověmě mělo být člověk vědomě

    superkarma: 0 01.08.2003, 10:25:16
  7. avatar
    [103] Exupery [*]

    Morgan: Tak trochu jsem čekala, že to bude Amerika :)) Ale pořád tedy nevím, jestli ti co se cpou hamburgery a pizzou, mají desítky kil nadváhy, jestli taky platí víc. Ale to asi těžko, tuhle tu Eva_Fl psala, že se takhle stravujou téměř všichni. Ale spravedlivé to není ani trochu, kouření není ani zdaleka jediná věc kterou si člověmě škodí. Řekneš si že nechceš platit ze svých daní léčbu kuřáka? Fajn, já taky ne, ale ani tomu, kdo jezdí autem jak šílenec a nabourá, leze po horách a spadne.... Atd..

    superkarma: 0 01.08.2003, 10:23:16
  8. avatar
    [101] Aja [*]

    gryzli, to je problém provozovatele...V Brně znám několik hospod a snacků, kde se nekouří. A je fakt, že je tam dost prázdno...asi nekuřáci jsou dost skrblíci a nedají hospodskejm utržit...

    superkarma: 0 01.08.2003, 08:38:38
  9. avatar
    [100] Landriel [*]

    Kuracka: Proti slušným a ohleduplným kuřákům nemám nic. Jenže asi mnohem víc je těch druhých, nebo jsou PŘINEJMENŠÍM mnohem víc cítit. Smrad teda fakt nemusím a už vůbec ne ve svém bytě a pro své . A že nemůžeš přestat? A on tě někdo nutil začít?

    superkarma: 0 31.07.2003, 22:57:48
  10. avatar
    [98] ANAMOR [*]

    Vladka
    ja jsem 19 let kourila ted nekourim 9 mesicu a pomohl mi ZYBAN.

    superkarma: 0 31.07.2003, 20:45:06
  11. avatar
    [96] Eva_CZ [*]

    Xym: ale ja prece VIM, jake jsou nasledky koureni.
    Myslim, ze svym kourenim neobtezuji ani vas, ani nikoho ze sveho okoli, pokud jdu na obed ci veceri do restaurace, bud nekourim, nebo sedim v kurackem oddeleni.
    Kourim si za sve, pojistne platim o to vyssi.
    Jeste nejaky problem?

    superkarma: 0 31.07.2003, 18:31:06
  12. avatar
    [95] Landriel [*]

    Míra: Taky balkonová? To bydlíš v domku nebo taky v paneláku?

    superkarma: 0 31.07.2003, 17:39:57
  13. avatar
    [92] Exupery [*]

    Ten dvojitej anonym jsem byla já.

    superkarma: 0 31.07.2003, 17:08:29
  14. avatar
    [89] Exupery [*]

    gryzli: Ono když projdeš kolem kuřáka, tak tě to na zdraví moc neohrozí, jde spíš o to, že to prostě smrdí. A to ta auta taky, ještě víc. A katalyzátor snad ani všechna auta nemají, nebo jo? Mimochodem já kouřím pouze v kombinaci s alkoholem, jinak mě to ani nenapadne. Takže ani v práci ani na ulici ani doma (pokud není nějakej dýchánek), ale téměř výhradně v hospodě. A večer, na obědě ani tam. A rozhodně teda taky ne kvůli emocím, jak se píše v článku, ani ten nikotin moc neporřebuju, ale potřebuju zaměstnat ruku. Ještě se mi nestalo, že bych si zapálila kvůli nějakýmu stresu.

    superkarma: 0 31.07.2003, 17:02:01

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [88] aninas [*]

    Ajo - myslis tu jednu-dve dovolenkove?

    superkarma: 0 31.07.2003, 17:00:34
  2. avatar
    [87] aninas [*]

    gryzli: v takovem pripade bych se neobracela na neomalene hosty, ale zavolala bych si vedouciho a pozadala ho o zjednani napravy, aby si kourici host laskave sedl do prostoru pro kuraky. Je to povinnosti personalu, aby dbal na dodrzovani jimi urcenych pravidel.

    superkarma: 0 31.07.2003, 16:59:33
  3. avatar
    [84] Landriel [*]

    Xym: Morbidní jsou nejlepší .

    superkarma: 0 31.07.2003, 16:03:48
  4. avatar
    [82] Landriel [*]

    gryzli: Mně se líbily ty francouzské antireklamy (u nás to jednou ukazovali tuším ve zprávách), patolog rozřezává plíce a srdce kuřáka a ukazuje, co je v tom z cigaret za sajrajt.

    superkarma: 0 31.07.2003, 15:58:00
  5. avatar
    [77] Aja [*]

    A v Brně má poradnu MUDr. M. Holanová...její muž kouří tajně

    superkarma: 0 31.07.2003, 15:41:10
  6. avatar
    [71] Aja [*]

    Taky se mi zdá, že Ariadna to žene do extrému...nebo se prochází v Perlovce a tak, ne? Já jsem na kuřáky na ulicích i na zastávkách alergická, tak si toho dost všímám...a prostě odstoupím kus dál...

    superkarma: 0 31.07.2003, 15:24:03
  7. avatar
    [70] Aja [*]

    Já nechápu, proč do sebe tak tepete kvůli kouření v hospodách? Vždyť přece se nekouří ve všech a navíc teď platí, že musí být vyhrazený nekuřácký prostor? Proč se furt mezi kuřáky cpete, když vám tak vadí...? A na zastávkách to má řešit městská policie...tak proč netepete do nich, že na to kašlou a mají třeba strach, že jim nějakej obejda jednu natáhne...? Proč je nepokutují?

    superkarma: 0 31.07.2003, 15:21:34
  8. avatar
    [69] emma [*]

    Ariadna: a na tos přišla JAK??
    Pohybuju se po centru zéměř celý život a v nikdy jsem takovou neviděla a nikdy jsem neměla nic propáleného!

    superkarma: 0 31.07.2003, 15:19:16
  9. avatar
    [67] Landriel [*]

    BBV: a jsou i tací, co ti klidně budou hulit i do kočárku.

    superkarma: 0 31.07.2003, 15:05:12
  10. avatar
    [65] emma [*]

    gryzli: moje maceška už rok kouří necorettový špičky. sice nekouří, ale nikotin do sebe dostává a pomalu se stává závislou na nicorette. tak nevim.....

    superkarma: 0 31.07.2003, 14:58:48
  11. avatar
    [63] emma [*]

    já teda nechápu, co vám vadí na kuřákovi na ulici. to už je fakt moc. nemluvim o zastávkách, ale když jde někdo po ulici - vždyť je to hned pryč! a uzákonila bych dělení hospod na kuřácký a nekuřácký. ač sama lehký kuřák, občas nemám na zahulené místnosti náladu. ale k hospůdce prostě nějaká ta cigaretka patří.

    Luciá: já tě chápu, jak to myslíš

    superkarma: 0 31.07.2003, 14:56:29
  12. avatar
    [58] medved [*]

    Marta: kdyz kazdy den vypijes litr rumu, je to tvuj problem, propijis si svoje jatra...kdyz se budes cpat rizkama, je to tvuj problem...cholesterolem si zanasis svoje cevy...ale kouris MOJE plice a to je MUJ problem
    a argument s autama taky moc nesedi...prepravovat se clovek musi, kourit muze...MMCH ja osobne v 90% pripadu jezdim MHD

    superkarma: 0 31.07.2003, 14:23:19
  13. avatar
    [47] Eva_CZ [*]

    Xym: ja vim, vzdyt rikam, ze jsem debil....

    superkarma: 0 31.07.2003, 13:25:17
  14. avatar
    [42] medved [*]

    tehotny kuracky bych ¨
    omlouvam se za radikalismus, ale pro tohle neni zadna omluva
    a souhlasim s Landriel...sousedka vyhulujici v okne me taky toci
    nekuraci vsem zemi, spojte se !!!
    Luciá: "když už teda někdo bude větrat, když zrovna kouřím na balkoně, tak to je smůla" to si delas srandu ze jo...a to se oznacujes za tolerantni a ohleduplnou ??? ja nevim jak ty, ale ja treba od jara do podzima "vetram" vlastne porad , a citit je kour hrozne

    superkarma: 0 31.07.2003, 13:02:23
  15. avatar
    [41] Brett [*]

    Jeste k pripomince Vitaminka - nedavno nejaky kurak vyhodil za jizdy vajgla z okenka a ten zaletel nejake ridicce do kapoty a auto ji zacalo horet. Tomu rikam trefa. Jo a taky se mi moc libi, kdyz jede rodinka v aute s malymi detmi, a rodice si vesele vykuruji a davaji svym ratolestem zahulit. To je drsna vychova.

    superkarma: 0 31.07.2003, 13:01:18
  16. avatar
    [39] Brett [*]

    Problem kuraci/nekuraci neni jen tak jednoduchy. Ja sama jsem nekuracka, moji rodice byli silni kuraci. Jejich prvni vec po ranu byla zapalit si cigaretu. Nadavala jsem jim proto, ale tata vzdycky rikal. Bud rada ze kourim, az prestanu, bude zle. A skutecne koureni mu prestalo chutna 3 dny pred smrti. V kancelari jsem dlouha leta sedela v kolektivu, kde sef kouril a neplatil na nej ani tehotensky prukaz. Ostatni kolegove byli tolerantnejsi. Ted pracuji v urade, kde se muze kourit jenom na dvore (v uzavrenych mistnostech to neni mozne) a vsichni to dodrzuji. Je to proste pohoda. Taky mi vadi v hospode zakoureno, mam z toho potom cervene oci a boli mne hlava. Ale je skutecne veci kazdeho, zda si zdravi nici dobrovolne nebo ne. Stve mne ale, ze ti, kteri si z vlastni vule "prokourili kotel" a trpi ruznymi chronickymi chorobami jsou potom leceni na ukor jinych. Proste chce to toleranci kuraku k nekurakum a naopak. Ale to se v nasi spolecnosti zatim moc nedari.

    superkarma: 0 31.07.2003, 12:58:28
  17. avatar
    [35] Landriel [*]

    Zajímavý, jak kuřáci všude vykřikují o toleranci. Když vám to tak voní, kuřte si doma v bytě a zavírejte okna, ať vám tam ten smrádek dlouho vydrží.

    superkarma: 0 31.07.2003, 12:38:42
  18. avatar
    [33] Exupery [*]

    Marta: Tak zrovna já jsem měla včera něco proti tvému přístupu ke kočkám. A tady jsem tolerantní. Ne že by mi bylo příjemný, že mi někdo koří pod nos, ale nebudu řešit, že někdo kouří v bytě pode mnou nebo na ulici 5 metrů přede mnou, když bydlím v praze a na tý ulici stojí či jede 100 aut, který kouří mnohem víc a ještě k tomu fakt jedovatej kouř. Třeba je i řídí zdejší zapřísáhlé nekuřačky

    superkarma: 0 31.07.2003, 12:17:01
  19. avatar
    [32] Eva_CZ [*]

    Ladka: prestala jsem kourit naprosto neplanovane. Zacala jsem se totiz dusit. Silna bronchitida, vubec jsem nezvladla tu cigaretu vykourit. Rekla jsem si tedy, ze se na to zkusim vykaslat. 2. den jsem mela nervy na pochodu, abstak jako hrom. Vsimla si toho jedna znama, ja ji rikam - no zkousim nekourit a ona vyhrnula rukav a ukazala mi naplast. Rikala, ze ji silene pomohly. Tak jsem jela pro naplasti. S jejich pomoci jsem dokazala prestat. Muj manzel rikal - kdyz nebudes kourit mesic, prestanu take ( po celou dobu sice kouril, ale ne prede mnou ). Prestal ne po mesici, ale asi po 2-3 tydnech. Rozdali jsme zasoby cigaret, zapalovace, syn byl prestastny, ze byt prestal smrdet.
    Kdyz jsem pribrala 5. kilo ( po pul roce ), rekla jsem si : a dost!
    Navzdory trapeni s omezovanim jidla, rannimu behani, odpolednimu plavani ci aerobiku.
    Naprosto planovane jsem se do koureni zase pustila. Doufam, ze tim nikoho neobtezuji, kourim ( a manzel take... ) jen na terase a v sirem dalem okoli nemam sousedy.
    Vim, ze jsem idiot, ze tech 5 kg navic se neda srovnat s tim, jak si nicim zdravi, ale : ja kourim rada. Rada si zapalim v klidu u ranniho kafe ( a tim padem take nemam problem s vyprazdnovanim, jak tomu bylo tech 6 mesicu ), cigareta behem dne je pro me maly relax. Kazdy ma nejakou tu svou nerest.
    Neobhajuji koureni, VIM o jeho skodlivosti, ale povazuji to za SVE rozhodnuti, za svou volbu.
    A kdo chce kam...

    superkarma: 0 31.07.2003, 12:10:10
  20. avatar
    [21] Aja [*]

    No teda. Já si zapálím jen v hospodě nebo tam, kde nikoho kouřem snad neobtěžuju Nekouřím na ulici, doma, v práci...Vajglový smrad a načichlé oblečení mi vadí.
    A jedna dušinka tu práší, že nekouří...ale ona taky kouří, i když jen občas...tak ať moc nemachruje... nebo ji prásknu!

    superkarma: 0 31.07.2003, 10:40:39
  21. avatar
    [13] Landriel [*]

    Luciá: Podle tebe jsou to kecy, takže ti přijde naprosto v pořádku, že svoje okolí obtěžuješ svým smradem?

    superkarma: 0 31.07.2003, 09:48:46
  22. avatar
    [11] emma [*]

    Landriel: tak to je dobrý, že je aspoň vrznou na pískoviště, některý jim dělají i plynovou komoru z kočárku

    superkarma: 0 31.07.2003, 09:00:27
  23. avatar
    [10] Agátka [*]

    Nesnášim kuřáky , hlavně na zastávkách.

    superkarma: 0 31.07.2003, 08:36:42
  24. avatar
    [9] jankucharo [*]

    Bezohlední sousedé kouřící na balkóně, sypající popel do muškátů, další, co kouří na toaletě a ti nad ním a pod ním si to vážně vychutnají...tak tohle znám taky, a souhlasím, je to vážně na
    Vyrůstala jsem v kuřáckém prostředí, oba rodiče, prarodiče a jiní příbuzní vášniví kuřáci. Naštěstí nejsem odrodilec a puch cigaret je mi víc než protivný.Zvedal se mi žaludek je při povinnosti umývat popelník....brrrrrrr...
    Dnes, když jede dcera k babičce na pár dní, babička mi ji předává se slovy, všechno jsem ti vyprala vyžehlila, máš to bez práce. Když to udělala poprvé, skákala jsem metr dvacet a děkovala mamince za pomoc. Uložila prádlo, světříky a další do skříně a bylo. Jenže...druhý den po otevření skříně dcery jsem dostala kuřáckou facku...opravdu celá skříň smrděla, čpěla, nazvěte to jak chcete...prostě jsem postupně vyklízela přihrádky a prala a žehlila, čistila skříň.... dnes už vím, že mamince poděkuji, přijedu domu a všechno oblečení putuje zpět do pračky...prostě ať vypráno, vyžehleno, v aviváži mořeno, kuřácká domácnost čpí i z šatů od Diora....

    superkarma: 0 31.07.2003, 08:32:33
  25. avatar
    [8] Landriel [*]

    zeva: ráno v šest, večer v jedenáct. Včera se večer rozčílil, že to už snad není normální.
    Irka: Nejlepší jsou maminy na pískovišti, vrznou dítě do písku, sednou na lavičku a už pálí jednu od druhé. Vesele tím krmí svoje děti a kam hážou vajgly? Kolem sebe na zem. A něco říkat? To je úplně zbytečný, akorát jsou sprosté.

    superkarma: 0 31.07.2003, 08:25:03
  26. avatar
    [7] Aktij [*]

    Já zase zjistila, jak jsou kuřáci bezohlední, až když jsem sama přestala před 3 lety kouřit. Od té doby jsem zářný příklad toho, že odnaučený kuřák je protivnější než ten, kdo nikdy nekouřil. A sousedy kouřící na balkonech bych taky nejraději !

    superkarma: 0 31.07.2003, 07:50:18
  27. avatar
    [6] zeva [*]

    Landriel: Taky pod námi bydlí kuřák. Ani usínat s otevřeným oknem nemůžeme, protože náš bezohledný soused, já mu říkám těžký závislák, stojí permenentně na balkóně a hulí. Brzy ráno, pozdě v noci. Chytit moment, kdy se dá vyvětrat je někdy těžké. To máme dceru alergika a kouř jí dráždí. Soused kouří i v bytě a když jdeme ráno na WC je tam plno kouře, je to na . Kdo bydlí v paneláku, ví o čem mluvím. Navíc plivání z balkonu a házení vajglů na zem je u něj normální. Je to prostě . Prosili jsme ho, jestli by s tím nemohl něco udělat, ale řekl, že si ve svém bytě bude dělat co chce.

    superkarma: 0 31.07.2003, 07:24:09
  28. avatar
    [5] aninas [*]

    Mno, kourila jsem dost dlouho - ctvrt stoleti a uz si ani nepamatuju, proc a kdy jsem zacala
    Ale pred 6 lety jsem jednoduse ze dne na den prestala. Vubec nevim jak Predtim jsem se o to 2x pokousela - vzdy, kdyz mne trhali zub - to jsem omarodila a nic mi nechutnalo - a jak mi otrnulo, tak jsem zacala. No a napotreti to bez problemu vyslo

    superkarma: 0 31.07.2003, 06:52:45
  29. avatar
    [3] Landriel [*]

    Taky mám ke kuřákům odpor, nejvíc mě točí, když doma otevřu na balkon, abych vyvětrala a okamžitě se mi do bytu navalí puch, protože některý soused hulí na svém balkoně. A to se opakuje každou hodinu, nehledě na denní dobu. Fakt . Nebo miluju kuřáky, kteří si zapálí na zastávce a to přímo v té budce, takže tam smrádek pěkně drží. Že si huntují svoje zdraví, to je jejich věc, ale proč kazí zdraví i vzduch i nám ostatním normálním, to nechápu.

    superkarma: 0 31.07.2003, 05:22:28
  30. avatar
    [2] Vivian [*]

    kuřáci se mi hnusí... jejich oblečení, vlasy, kůže, všechno je nasáklé odporným zápachem, obtěžují svoje okolí dráždivým kouřem...
    a kouření těhotné matky považuji za projev neomluvitelného a trestuhodného hazardu se životem vlastního dítěte. určitě se bude bát, až bude její dítě samo přecházet silnici nebo až pojede poprvé samo na tábor... bude se strachovat, jestli se mu něco nestalo. ale nerozpakuje se nebohému bezbrannému tvorečkovi místo kyslíku poskytnout k dýchání jedovatý plyn... chápete to?

    superkarma: 0 31.07.2003, 03:48:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme