Bulvár

Ženy a jejich časopisy

Ženské časopisy, ach jo, tak o tom se mi bude psát hůře. Asi jsem víc chlap než žena. Ale zkusím to. Exkluzivita a pocit výjimečnosti ženy láká ještě více než muže. Snad právě proto mají ženské časopisy větší tradici, věrnější čtenářky a čte je více lidí, zcela záměrně píši lidí, protože exkluzivní ženské časopisy čtou i muži.

Začínám tím nejběžnějším a nejúspěšnějším, tedy Cosmopolitanem. Ten čtou ženy od 18 do 35 let ze střední a vyšší příjmové skupiny s aktivním přístupem k životu. Chtějí se trochu bouřit proti zažitým mýtům, ale zároveň se snaží zůstat ženami. Český Cosmopolitan, na rozdíl od amerického originálu, obsahuje více reportáží, příběhy konkrétních žen a také články o cestování. Cosmopolitan není výlučně zaměřen na módu.
Na jedné straně na mě působí jako částečně feministický časopis, ale tak nějak česky feministický. Sice v něm jsou články o ženách, které mnohé dokázaly, ale na druhé straně Cosmopolitan popisuje každou podrobnost, jak muži ukázat sedmý div světa v posteli. Trošku se pousmívám nad představou, že žena-bojovnice se najednou změní v poslušnou služku, byť by šlo o sex.
Cosmopolitan nyní nabízí i něžná letní holátka nebo šťavnaté řízky bez přílohy. Co to je? Odrostlí chlapečci v odvážných polohách s tajemným úsměvem na rtech. No dobře, italskou jedenáctku mám uloženou ve svém počítači, ale psst.

Proč ženský časopis najednou ukazuje téměř nahé muže? Sice jsem se mediálního odborníka zeptala, ale on zčervenal. Tak mi zbývá prosté sdělení, že i žena se ráda podívá na kus pěkného chlapa.

Elle je vůbec nejstarší exkluzivní časopis pro ženy. Zaměřuje se především na módu a nabízí svým čtenářkám rady, kde výhodně nakoupit a co nosit, když mají takovou postavu. V Elle se dá nalézt hodně článku o společenských tématech či o životním stylu. Dokonce obsahuje stránku o vaření, ale o takových pokrmech, které se dají připravit jen s nemalými obtížemi. Elle čtou ženy s vyššími příjmy nad 25 let. Poněkud překvapivě 16 % čtenářů tvoří muži.

Harper´s Bazaar je přímá konkurence Elle. Jedná se o nejluxusnější časopis pro ženy, převážně o módě. Čtou jej ženy od 25 do 45 let s dobrým společenským postavením. Avšak předchozí věta neplatí pro všechny čtenáře, protože celá jejich čtvrtina je tvořena muži. Jak je to možné, říká Jan Potůček. "Harper´s Bazaar je více o publicistice, dají se v něm najít zajímavé a kvalitní články, proto je zajímavý i pro muže.
Elle je na tom podobně, také obsahuje hodně článků o tématech, která přitáhnou muže." Bazaar má také nejlepší poměr mezi čteností a prodejností. Čtenost vyjadřuje, kolik lidí si časopis přečte, zatímco prodejnost, kolik lidí si jej skutečně koupí. Čtenost je vyšší, protože jeden časopis si často přečte celá rodina. U Bazaaru je tomu jinak, čísla čtenosti a prodejnosti jsou si velmi blízká. Šéfredaktorka Barbora Nesvadbová to vysvětluje tím, že její čtenářky se nechtějí o svůj časopis s nikým dělit.

Znovu si bolestně uvědomuji, že na nádherné oblečení, které Bazaar ukazuje, nikdy mít nebudu, ledaže bych měla velmi bohatého milence. Bazaar klidně propírá i vztahy, ale tak nějak snobsky a noblesně. Nevím, běžně neřeším, jaké to je, když za mnou přiletí muž přes půl zeměkoule. Ale být dámou s kabelkou Luis Vuitton, tak tehle časopis sleduji taky. Opět jako součást image, a navíc jako dobrý průvodce tím, co si mám koupit, abych byla in.

Reklama, to, z čeho všechny exkluzivní časopisy žijí. "Reklama je důmyslně propojená s články, na tom inzertní oddělení takových časopisů založila svoji strategii. Čtete rozhovor s nějakou hvězdou o tom, jak pečuje o své vlasy, a naproti je stránkový inzerát na značkový šampon," vysvětluje Jan Potůček. "Někdy se ta reklama dokonce dostane i do článku, ale to se musí dělat v těchto případech hodně opatrně, čtenáři exkluzivních titulů nejsou úplně hloupí." Ač nerada, přiznávám se, že občas si nějaký ten ženský časopis také přečtu.

Cosmopolitan, Elle ani Bazaar mi nijak nevadí. Dokonce mě občas přepadne pocit, že bych měla vědět, co se nosí a co ne. Tak si tyhle časopisy vypůjčím od kamarádek, nakoupím spoustu sladkostí a jen si čtu. Taky příjemné lenošení.

Jaký je vztah ženských časopisů k mužům? Asi jako k milým zvířátkům, míra inteligence, kterou tyto časopisy mužům přidělují je různá.

Takhle radí Cosmopolitan: "Bez obav se odvažte – většina chlapů vám bude za hlasitý návod vděčná. Váš pilný student si učivo rychle osvojí a brzy dokáže najít vaše brány k slasti i poslepu. Oboustranná spokojenost zaručena!" Není nad to, zvednou čtenářkám sebevědomí.

"Zkuste svému drahému vysvětlit, že důležitější než kvantita je kvalita. Stačí, když to bude jen jednou, ale se všemi náležitostmi. Co s pětiminutovkou, po které se odvalí na bok a místo pohlazení začne chrápat... " Přátelské sdělení od Harper´s Bazaaru.

A Elle? "Pokud budete stát u dřezu s nádobím a váš milovaný vás nečekaně políbí na krk nebo vám něžně foukne do ucha, nejspíš se začnete hihňat a láskyplně ho plácnete mokrou dlaní. Když se vám ho nepodaří odehnat a on bude dál pokračovat v započatém díle, je velmi pravděpodobné, že vám voda ve dřezu vystydne." Muž je v ženských časopisech opravdu něco příjemného a snadno ovladatelného.

Já mám babičku a ta mi poradí za každé situace, skoro mě napadá, že Bazaar, Cosmopolitan nebo Elle je vlastně něco podobného, jen víc in. Nedokážu zhodnotit, který časopis je lepší. Snažila jsem se zeptat mediálního odborníka a sdělil mi něco v tom smyslu, že žena jsem já a tedy bych to měla vědět. Snad víte lépe vy, já jen opět nabízím informace a zbytek je na vás.      

   
19.02.2004 - Společnost - autor: Ludmila Hamplová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [79] next_way [*]

    A CO Juicy ? podle me je fajn a za prijemnou cenu.-))

    superkarma: 0 22.02.2004, 15:43:27
  2. avatar
    [77] anava [*]

    Jednu dobu jsem si kupovala Betty, v poslední době o ní nic nevím. Máte někdo přehled, jestli stojí za to?

    superkarma: 0 20.02.2004, 13:43:57
  3. avatar
    [76] anava [*]

    Jednu dobu jsem si kupovala Betty, v poslední době o ní nic nevím. Máte někdo přehled, jestli stojí za to?

    superkarma: 0 20.02.2004, 13:38:24
  4. avatar
    [75] Dudlajlama [*]

    Viv, tady prislo rocni predplatne skoro na 200 CAD,- , v prepoctu zhruba 4000,- korun.

    superkarma: 0 20.02.2004, 04:19:41
  5. avatar
    [73] sjuu [*]

    Casaky Elle, Cosmopolitan a jim podobne me nikdy nenadchly, jsou akorat plny reklam a slusnyho clanku se tam clovek nedocka. Casopisy nekupuji, radeji kouknu na internet nebo si vlezu to pelisku s knizkou

    superkarma: 0 19.02.2004, 21:33:18
  6. avatar
    [72] Vivian [*]

    Galadriel: jojo, Reflex je dobrej, ten si taky kupuju, teď stojí asi 25.- korun, takže měsíčně vyjde skoro stejně jako kosmáč. a člověk se tam dozví mnohem zajímavější věci

    superkarma: 0 19.02.2004, 20:24:17
  7. avatar
    [71] Dudlajlama [*]

    Kdyz prijedu domu, jsem dost nazhavena na vsechno. Prvni noci doma, kdy kvuli jatlegu nemuzu spat, ctu kamaradkami nashromazdene nenarocne "slepici rozhledy", pozdeji se ustalim na Reflexu, ktery jsem leta odebirala i tady, prisel ale na nekrestanske penize, takze ted uz jenom na internetu, kde vychazi ale jenom zlomek clanku.

    superkarma: 0 19.02.2004, 20:21:11
  8. avatar
    [70] Bobi [*]

    Mě docela vadí, že reklama je v takových časopisech úplně všude, nejen v té své klasické podobě, ale ve i většině článků. Prostě nenajdete stránku, kde by reklama nebyla, ty časopisy jsou v podstatě takové velké, tlusté reklamní letáky.
    Do každého článku o čemkoliv jsou "umně" zakomponovány tzv. dobré tipy a zaručené rady na různé výrobky. Každá věta na vás přímo volá "kup si to, kup si to!"
    Nemám ráda vnucování.

    superkarma: 0 19.02.2004, 19:53:59
  9. avatar
    [68] emma [*]

    Vivian: to bylo pěkné - o Marjáně. hlavně to "můj život začal dávno před třicítkou"

    superkarma: 0 19.02.2004, 16:09:08
  10. avatar
    [67] Vivian [*]

    nini: tak to teda opravdu nevím, proč bys musela mít na výplatní pásce 25000, když Marianne stojí 54.- (měsíčně) .

    superkarma: 0 19.02.2004, 15:54:35
  11. avatar
    [66] kacaba [*]

    Pani, tak to si tu Marianne taky koupim. Je na ceskem trhu casopis InStyle? Na tom jsem celkem zavisla. Hned jak vyjde, tak si koupim nemeckou a anglickou verzi (kazda ma jine clanky) a uz jedu. Bydlim ve Vidni a tak si kazdy druhy patek kupuji casopis Woman, plnou drbu z rakouske spolecnosti. Jedine, co mne na tom casopisu prudi je, ze propaguji plastickou chirurgii jako neco uuuuplne normalniho

    superkarma: 0 19.02.2004, 15:39:32
  12. avatar
    [64] Kelly [*]

    Mrkla jsem se na ty "redhotové" stránky a dost mě rozesmály. Asi jsem se o hodně ochudila Mám pocit, že jim Trnky-brnky nesahají ani po kotníky.
    Musím se polepšit a občas do těchto časopisů mrknout, ani jsem netušila, o co přicházím .

    superkarma: 0 19.02.2004, 15:32:12
  13. avatar
    [62] Vivian [*]

    Ale abych kosmáči jen nekřivdila - už mnohokrát jsem u nich vyhrála skvělý ceny Díky nim třeba používá moje maminka, "chudá venkovská žena", parfém za dva tisíce a pleťový krém za tisícovku. A nejen to...

    superkarma: 0 19.02.2004, 15:12:48
  14. avatar
    [61] Žábina [*]

    Vivian: Přesně tak .

    superkarma: 0 19.02.2004, 15:11:02
  15. avatar
    [60] Vivian [*]

    Žábina: tak to jsem neřešila nikdy Prostě si to prkýnko zase položím, když tam jdu, otázka dvou vteřin... A rozhodně nechápu, proč se o tom píší články a vedou diskuse... akorát vždycky když dávám to prkýnko dolů, tak mi přijde na mysl, co by mému počínání asi řekla bojovná redaktorka ženského časopisu


    btw.- Taky jsem si oblíbila Marianne (ačkoliv můj život začal mnohem dřív, než ve třiceti). Připadá mi taková víc ze života a pro život, než všechny ty časopisy typu Cosmopolitan a Bazaar, které jako by si myslely, že jejich typická čtenářka má v hlavě jenom kosmetiku, módu, utrácení a lov chlapů. Je to sice taky samá "umně skrytá" reklama, ale čte se to mnohem líp. Cosmopolitan mi někdy připadá tak nějak nedospělý.
    Marianne řeší život v celé jeho kráse. Je pro dospělé ženy, které už mají rodinu a jejich prioritou není lov chlapů, utrácení za hadříky a snažit se být "in" za každou cenu. Člověk se tam kolikrát dočte zajímavé věci, nad kterými se musí zamyslet nebo si je i kolikrát někam poznamená, protože jsou prostě poznamenáníhodné.
    Harper´s Bazaar klade na první místo módu, Elle taky (ale ta je přece jen o něco zajímavější, asi proto, že pochází ze stejného vydavatelského domu jako Marianne a naopak z úplně jiného, než Cosmo a Bazaar ).
    Navíc mě docela baví, jak si Cosmopolitan hraje na feministický časopis a přitom zaměňuje feminismus za obyčejnou agresivitu ("zničte, bojujte...") a jeho články mi přijdou často úplně odtržené od skutečného života. Nejde jen o oční stíny za dvanáct stovek a boty za patnáct tisíc (nedávno dokonce hodinky s brilianty za půl miliónu), ale o všechny ty články "o životě", z nichž má člověk pocit, že redaktorka nejspíš žije v nějakém úplně jiném světě a o životě, o němž píše, neví vůbec nic. Je to pořád dokola. Móda, kosmetika, sex, móda, kosmetika, sex... případně ještě dravá kariéra, zaručené tipy na všechno a na tisíc způsobů, žurnalistika, která se může směle rovnat Blesku ("Zavraždili mi přítele před mýma očima!") apod.
    Cosmo přečtu za dvě hodiny a nic mi nedá.
    Takže si vybírám jinde. Proto čtu Marianne. Sice mi ještě ani zdaleka není třicet, ale považuju se za dospělou ženu - k životu potřebuju víc než předražené hadříky, kariéru a sex.

    superkarma: 0 19.02.2004, 15:08:25
  16. avatar
    [59] Ťapina [*]

    gryzli: Muž ovšem díky položenému prkýnku, kterého si nevšimne, nespadne do záchoda, jak se mně zrovna nedávno povedlo Ale taky už si zvykám

    superkarma: 0 19.02.2004, 15:03:08
  17. [55] Vláďa [*]

    nejhorší mi přijde Cosmopolitan i když tak před 10 lety byl fajn, s Bazarem zřejmě budu muset přestat, letos mi bude 45. No smůla, asi ho vyměním za Redhot.

    superkarma: 0 19.02.2004, 14:46:19
  18. [54] Vláďa [*]

    nejhorší mi přijde Cosmopolitan, s Bazerem zřejmě budu muset přestat, letos mi bude 45. No smůla, asi ho vyměním za Redhot.

    superkarma: 0 19.02.2004, 14:43:06
  19. avatar
    [52] Žábina [*]

    Vivian: Jelikož mám doma 3 chlapy, už to dávno neřeším....zvykla jsem si. V podstatě jde o to, že když chlap vykoná malou potřebu /to jsem to hezky napsala / nechá zvednuté prkýnko....a ženská když jde na malou potřebu , musí si ho položit.....někomu to vadí...já už to neřeším .

    superkarma: 0 19.02.2004, 14:40:05
  20. avatar
    [51] Vivian [*]

    Já jsem dosud nepochopila podstatu problému záchodového prkýnka, která je stále dokola v těchto časopisech omílána. Nemohla by mi nějaká dobrá duše vysvětlit o co jde??

    superkarma: 0 19.02.2004, 14:34:42
  21. avatar
    [49] muflonka [*]

    Ke štěstí mi stačí internet papírové časáky - co to je

    superkarma: 0 19.02.2004, 14:22:23
  22. avatar
    [47] Žábina [*]

    Bimbo: To je pravda, ten si taky kupuju, je fajn ...

    superkarma: 0 19.02.2004, 13:48:12

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [46] Žábina [*]

    Julinka: Sama: Landriel: No a proto já si to pěkně rozdělím , na všechny články taky hned nemám náladu, čtu jí napřeskáčku, ne od začátku do konce jako knížku ...

    superkarma: 0 19.02.2004, 13:47:35
  2. avatar
    [42] emma [*]

    Eva_Fl: Psychologie Dnes vychází i u nás (nevím, ale nakolik je to mutace té americké). mě to ale vždycky připadalo jako brak

    jinak dobrá je i Praktická žena. ale teď už ji nekupuju. reklamy převálcovaly tvořivost.

    superkarma: 0 19.02.2004, 13:11:25
  3. avatar
    [41] Ladia [*]

    Časopisy nekupuju mám internet

    superkarma: 0 19.02.2004, 13:04:26
  4. avatar
    [38] Eva_CZ [*]

    Ja se priznam, ze nectu nic.... Krome pocitacovych a ted neco, co se jmenuje Psychology Today. Tady je to plny podelanejch reklam, obcas si koupim neco o fitnes, ale je to na jedno brdo.....

    superkarma: 0 19.02.2004, 12:11:46
  5. avatar
    [35] piškotek [*]

    Časopis si kupuji, ale né pravidelně. Mám to na odreagování. Většinou ho pak přečtu hned.
    Jeden čas jsem brala do schrámky Puls jenže se pak opakovali a tak jsem ho zrušila. Teď po letech si ho občas koupím a je to skvělé. Jinak je to samá reklama s tím souhlasím.Zas si vemte,že některý ty časáky stojí jen 17.- - 25.- Kč. To nebylo o těch jako lepších.
    Jednou jsem koupila domů Playboy byl skvělý, ale dávat takovou cenu to je spíš jako dárek takový časopis.

    superkarma: 0 19.02.2004, 11:52:43
  6. avatar
    [34] Landriel [*]

    Julinka: já mám Marjánu taky maximálně na dva dny, pak mě prudí, kdy už konečně dojde další.

    superkarma: 0 19.02.2004, 11:50:30
  7. avatar
    [33] Sama [*]

    Tak se přidávám k oblíbenkyním Marianne :-)) Úvodníky jsou prostě super :-)) Ale nechápu, jak ji někdo může číst 14 dní :-)))) Přelousknu ji za jeden večer - je to úžasný relax

    superkarma: 0 19.02.2004, 11:39:55
  8. avatar
    [31] Jupíí [*]

    gryzli: Máš pravdu, důkladně zamaskovaná reklama, Já si vždycky myslela, že to nikdo nekupuje, ale asi ano, když mají prachy na inzerci
    Ludmila Hamplová: to srovnání časopisu s moudrou babičkou

    superkarma: 0 19.02.2004, 11:27:38
  9. avatar
    [29] pajda [*]

    Je fakt, že od doby, kdy jsem se dočetla tuším v Cosmopolitanu, že jediné pravé a dobré české knedlíky musejí být TVRDÉ, tak si raději koupím Trnky-brnky. Zasměju se stejně a stojí to míň...

    superkarma: 0 19.02.2004, 11:00:42
  10. avatar
    [28] ad.astra [*]

    Postupem času jsem probrala všechny časopisy, ale vyhrála u mě Marianne . Jinak pokud si chcete jen tak prohlídnout, co je v časopisech, tak jděte na stránku www.stratosfera.cz , Marianne má svou vlastní www.marianne.cz

    superkarma: 0 19.02.2004, 10:53:18
  11. avatar
    [27] Žábina [*]

    Ono když se vezme, že Vlasta stojí kolem 25Kč, když jí koupíte každý týden, dáte 100Kč za měsíc...kolikrát se ani to číslo nestihne pořádně přečíst....
    Já když si koupím Marjánu, tak dám 54Kč a čtu jí skoro 2 týdny...

    superkarma: 0 19.02.2004, 10:32:58
  12. avatar
    [23] Ivanka [*]

    Palita: Paní domu je super! Mám předplatné....
    A pak ještě Burdu a Televizi

    superkarma: 0 19.02.2004, 10:12:08
  13. avatar
    [21] abru [*]

    Jak tak koukám,jdu asi napříč věkovými skupinami, protože v poslední době u mě vede jednoznačně Marianne, ale přečtu si i Cosmopolitan, Harper´s Bazaar nebo Elle, když ovšem po prolistování zjsitím, že je tam něco zajímavého ke čtení, a kupuju si ty kabelkové verze, nepřijdou tak draho. Módu za 10 000 tam beru jako nutný doplněk, rozhodně pro ni neběžím. Ale připadá mi, že třeba v Cosmopolitanu, který jsem četla už od jeho vzniku někdy kolem roku 94 kvůli spoustě zajímavých článků a reportáží,zajímavé články trochu ubyly, taky se vyměnilo pár redaktorek (měla jsem ráda třeba Anastázii Harissonovou, asi tam i trochu vyschla inspirace. Jinak čtu široké spektrum všeho, co mi přijde pod ruku, od společenských drben po některé spíš politické, podle toho, co mě kde momentálně zaujme. U Vlasty, kam bych zřejmě patřila, jsem zjistila už před pár lety, že taky spoléhají především na tržby z prezentace módních butiků, zajímavé články rapidně ubyly, zbytek tvoří vata s recepty, které by mi nevadily, ale je jich zybtečně moc. Tak tu jsem po letech přestala kupovat. Taky kupuju pořád ještě pravidelně Květy, i když úroveň taky trochu kolísá.
    Přiznám se, že jsem ještě asi nikdy nedokázala přečíst do konce Praktickou ženu, ale to je moje chyba, nejsem prostě kutilský typ.
    Jinak časopisy u nás kolují po široké rodině, tak ta finanční ztráta není tak hrozná.
    mamča: Představ si, že Napsáno životem čtu taky, tak fakt nevím, kam patřím, nebo radši neřeknu, co mi teď napadlo .

    superkarma: 0 19.02.2004, 10:07:00
  14. avatar
    [18] Susina [*]

    tak musím říct, že časopisy jako Elle, Cosmopolitan, Harpers, atd. jsem četla jen, když jsem byla v době rizikového těhotenství pár dní v nemocnici a potřebovala jsem zaplácnout čas. Řekla jsem teda Jeníkovi, ať mi jich pár koupí, že maj moc stránek. No, přečetly jsme je všechny holky na pokoji a já jsem zadoufala, že už snad moc v nemocnici pobývat nebudu, a když jo, radši si vemu pletení nebo něco... Přemýšlela jsem, co mi vlastně ty články, móda atd. daly - vlastně nic. Jestli v těch asi čtyřech časopisech byly tak čtyři zajímavé články, tak je to moc..Anit a móda mě nějak neuchvátila, byl tam tehdy svetr asi za padesát tisíc z butiku v Praze v Pařížské, šly jsme se na něj schválně s kámoškou podívat, a usoudily jsme, že tenhle svetr zvládneme uplést za pár večerů a nechápeme, co je na něm za padesát tisíc. Když jsem to pak říkala manželovi, tak se chechtal a říkal, že ho asi pletly absolventky Harvardu a ovce jsou z chovu nějakého sultána.. tak nevím, prostě mě to nebere. Pokud časopis pro paní a dámy, tak jednoznačně Praktickou ženu, Dorku, Vlastu, ještě tak Paní domu. Tam jsou aspoň návody na tvoření...

    superkarma: 0 19.02.2004, 09:36:06
  15. avatar
    [17] medunka2001 [*]

    Přiznám se, že tyto časopisy taky kupuji. Dříve mě dost bral Cosmopolitan, ale teď už mě nebaví, protože jsem už v jiné věkové skupině a rady jak si HO získat a udržet jsou mi k ničemu:-))) ELLE kupuji téměř každý měsíc, je to o inspiraci ne o tom vydat nehorázné sumy za oblečení na jednu sezonu. Bazaaru se snažím odolávat, ale taky ho občas koupím. Jinak mám předplacenou Marianne, to je čtení pro ženy po třicítce. Nyní připravují ještě časopis o bydlení a o vaření. Style moc nečtu, pouze vyjímečně. Zajímavá je Kleopatra, ale ta stojí kolem 150,-Kč, tak si ji koupím pouze v případě, že je tam něco opravdu zajímavého. Kupovala jsem také Xantypu, teď ale nemám tolik času na čtení. Pro mě je nejlepší Marianne, prostě mi sedí. Ale za pár let tomu může být jinak:-)))

    superkarma: 0 19.02.2004, 09:14:30
  16. avatar
    [16] pohodarka [*]

    Puls je dobry, i Marianne, ale tam ted pritvrdily reklamy a i nabidka ve vyssich cenovych relacich :o)
    jo a sem tam koupim i nejaky vyse a nize zminovany luxus , paklize je v nem nejaky darek, ktery sam o sobe stoji vic nezli casopis taky myslim vychytany

    superkarma: 0 19.02.2004, 09:11:11
  17. avatar
    [15] emma [*]

    Aja: no já myslim, že ta Marjána (ano, Landriel, taky jí tak říkám ). stojí asi 55kč a myslím, že je velice srovnatelná s úrovní Elle, Cosmo a HB - ne-li lepší. miluju úvodníky Mirky Vopavové!!! ta vždycky umí udeřit hřebík na hlavičku a povznést sebevědomí.

    superkarma: 0 19.02.2004, 09:02:16
  18. avatar
    [14] mam-ča [*]

    Tedy děvčata, zklamaly jste mě. Myslela jsem, že většina Ž-in čte slepičí rozhledy typu „Napsáno životem“, „Tina“, „Skutečné příběhy“, „Hrom“ a podobné. Naše babi tyhle týdeníky černé kroniky jen hltá.

    superkarma: 0 19.02.2004, 08:58:45
  19. avatar
    [13] Landriel [*]

    Žábina: taky čtu Marjánu, ale i tohle je časopis směrovaný na bohatší vrstvy - aspoň mi to tak připadá. Ale některé články nebo tipy jsou tam fakt , dokonce i některé recepty jsou použitelné.

    superkarma: 0 19.02.2004, 08:46:29
  20. avatar
    [12] sarobrouk [*]

    Léthé: Tak jsem zkusila dát www.casopis.cz a prej servr nelze najít. Tak nevím. Já jsem si myslela, že časopis pro ženy je www.zena-in.cz

    superkarma: 0 19.02.2004, 08:44:19
  21. avatar
    [11] Žábina [*]

    Cosmopolitan se mi líbí, ale nekupuju si ho moc často; většinou jako oddychovku na dovolené. Já mám oblíbený časopis Marianne....

    superkarma: 0 19.02.2004, 08:30:48
  22. avatar
    [10] Jupíí [*]

    Barunka: je vědecky prozkoumáno, že žena po 50 není cílová skupina, která by si kupovala oblečení za 10.000,- . Ty co si umějí nakoupit za míň peněz si umějí i přečíst něco pořádného.

    superkarma: 0 19.02.2004, 08:09:12
  23. avatar
    [9] Aja [*]

    Barunka má pravdu...Existuje nějaké ELLE pro starší a těžší ročníky...?

    superkarma: 0 19.02.2004, 07:59:33
  24. [8] Pavla_b [*]

    Já myslela, že nejběžnější ženský časopis je Vlasta
    Ženská s průměrným příjmem či nižším než je průměr asi nemá na to koupit si Cosmopolitan či Elle.
    A jinak než tyhle časopisy, to si radši přestu Hustler

    superkarma: 0 19.02.2004, 07:55:02
  25. avatar
    [7] Barunka [*]

    Je taky vědecky prozkoumámo, co čtou ženy po padesátce s malým příjmem?

    superkarma: 0 19.02.2004, 07:40:12
  26. avatar
    [5] Palita [*]

    Pokud můžu doporučuji časopis Paní domu.

    superkarma: 0 19.02.2004, 06:41:20
  27. avatar
    [4] Jarunka [*]

    Ja uz si nekupuji zadny, protoze Ctyrlistek, Ohnicek, Materidouska, zde nejsou a dospelacky me nebavi

    superkarma: 0 19.02.2004, 03:11:22
  28. avatar
    [3] jasmina [*]

    *Kotě*:desne modne vychytana .
    Ja si predplacim skoro vsechny slepici casopisy(Cosmopolitan, Elle, H. bazaar,Glamour,People..)Toz jsem pekna slepice
    Mam rada po sprse si lehnout do pelisku a prolistovat si casak. Kolikrat ho ani nectu, jen se divam, co se nosi a tak a hlavne relaxuju.
    Veci za 10 tisic si taky nekupuju, jen se modely inspiruju.
    Pak ty casopisy predam mamce nebo kamosce, at z toho taky neco maji.
    Jinak v CR kilo za casak mi prijde predrazeny(mozna ze ted stoji jeste vic ).

    superkarma: 0 19.02.2004, 02:41:42
  29. avatar
    [2] *Kotě* [*]

    Bez mučení přiznávám, že si kupuju Harper's Bazaar... mám radši českou mutaci než americkou, protože tam není tolik reklam. Počtu si, jak to v těch vztazích chodí... podívám se, cože se to teďka nosí, pokochám se oblečením v cenových relacích kalhoty = 10.000 korun, pak jdu a ve svých oblíbených obchůdcích vyhrabu nějaké podobné za devět stovek... a cítím se děsně módně a vychytaně... ... tož su asi slípka, uznávám, ale je mi to tak ňák fuk.

    superkarma: 0 19.02.2004, 01:05:23
  30. avatar
    [1] Léthé [*]

    A cože to je ten "ČASOPIS? Na které www.stránce najdu informace?

    superkarma: 0 19.02.2004, 00:46:55

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme