Novinky

Ženu po domácím porodu zachraňoval vrtulník

Nedávno jsme v našem magazínu psali a společně se pak zamýšleli nad domácími porody a riziky, které s sebou přináší. V tomto případě zřejmě neplatí, že opakování je matka moudrosti. V Beskydech jen díky záchranářům nedošlo k další tragédii.

Jsou to ani ne dva měsíce, kdy dvacetiletá prvorodička za asistence své matky rodila doma.Dítě se sice narodilo živé, ale krátce po porodu zemřelo. Otázka, která se přímo nabízí - mohlo se tragédii zabránit, kdyby žena rodila v nemocnici?

Tento týden museli záchranáři opět zasahovat u domácího porodu, kdy sice dítě bylo v naprostém pořádku, ale dvaatřicetiletá žena málem vykrvácela.

„Je možné tisíckrát opakovat, že domácí porod nese zvýšená rizika jek pro matku, tak především pro dítě, a nebude to nic platné. Část těhotných budoucích maminek natolik podlehne psychickému regresu, že zblbne a chce rodit doma.“ Na každých sportovních závodech, velkých festivalech či náboženských poutí jsou s naprostou samozřejmostí přítomni lékaři - kdyby bylo potřeba, aby byli co nejblíž. Ze zcela stejných důvodů je čtyřikrát méně rizikové rodit v porodnici, pod dozorem lékařů, než doma. Přesto se dnes a denně další a další pošetilé ženy rozhodují k domácímu porodu, aniž by jim sebeméně záleželo na tom, že domácím porodem ohrožují vlastní dítě!

(Jiří X. Doležal, Rexlex)

zena

Jste zastánkyní domácích porodů?

Možnost%
ano3,5
ne94,7
jiná odpověď (napište do diskuze)1,8

Další tragédii sice zabránil bleskový transport ženy do nemocnice, ale kolik podobných případů se ještě bude muset stát, aby ženy dobře zvážily své rozhodnutí rodit doma? Cena, kterou zaplatí, když dojde ke komplikacím, je přece jen příliš vysoká.

čtěte také:

   
05.08.2014 - Redakční novinky - autor: Hana Novotná

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [61] Rikina [*]

    http://www.novinky.cz/koktejl/344292-tehotna-zena-preplavala-rozvodnenou-reku-aby-mohla-rodit-v-nemocnici.html

    ... a tady mají dámy nemocnici na každým druhým rohu a ofrňujou. Sml57

    superkarma: 2 06.08.2014, 13:31:08

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] gerda [*]

    peetrax — #49 kolikrát jsem se zhrozila. Krev nám magistra odebírala už před šestou, aby se stihlo cétéčko, pak vyšetření, chemoška a v podvečer tam pořád ještě byla. Den za dnem. Asi byla jediná, co dělala nějakou speciální práci, protože jinak se tam zaměstnanci aspoň trochu střídali. O lékařích ani nemluvím, ti byli taky jak hadr na holi. I u nás se jistě najdou nešikové a Cvachové, ale asi je dost hlídajíSml30

    superkarma: 0 06.08.2014, 06:26:40
  2. avatar
    [59] gerda [*]

    paníliška — #47 tomu se na následnou péči všichni rádi složímeSml57

    superkarma: 0 06.08.2014, 06:23:44
  3. avatar
    [58] gerda [*]

    Včera jsem velmi spokojeně přikyvovala ministru zdravotnictví, když se vyjadřoval právě k tomuto případu. Že domácí porody jako lékař rozhodně nedoporučuje, ale z právního hlediska se zakázat nedají. Čili že je na ženě samotné, co si zvolí. ALE POKUD BUDOU KOMPLIKACE SPOJENÉ S NÁKLADY NA VÝJEZD ZDRAVOTNÍKŮ K NÍ DOMŮ, NECHŤ SI JE POTOM UHRADÍ V PLNÉ VÝŠI. Že se ta paní trošku nestydí, takhle zneužívat zdravotnictví a daňové poplatníky!

    superkarma: 3 06.08.2014, 06:22:54
  4. [57] grafkova [*]

    Bébina — #21 Já myslím že když se někde něco nepovede u blízkého člověka, reaguje člověk až někdy přehnaně. Já oba porody v nemocnici o.k. a nikdo z mé rodiny ani okolí ač v několika různých nemocnicích, nikdy žádný problém. I tam pracují jen lidé  Sml80

    superkarma: 0 06.08.2014, 00:07:43
  5. [56] grafkova [*]

    Co dodat? Zase jedna pipina, co se bude ohánět že těhotenství není nemoc a dělá frajerku doma. Měla veliké štěstí. Nechala bych jí veškeré náklady na akci do poslední koruny zaplatit!

    superkarma: 0 06.08.2014, 00:03:39
  6. avatar
    [55] Altamora [*]

    Viděli jste film Lepší už to nebude? Máte dojem, že se tam k astmatickému dítěti chovali nějak extra dobře, dokud se nedostalo do drahé soukromé péče? Já ten dojem neměla. Kamarádka líčila svoji zkušenost z pohotovosti z Kanady, kde byla na stáži. Je lékařka. Čekání sedm hodin na vyšetření bylo běžné. Ale pravda, vyšetření pak bylo provázeno mnoha dotazy na to, s čím rodič souhlasí a s čím ne. Já bych přesto dala u svého dítěte přednost tomu, kdyby se mnou lékař nediskutoval o každém kroku a rychle se postaral, aby mému dítěti bylo dobře. A aby to v ordinaci odsejpalo, abychom se na řadu dostali co nejdříve.  Stejně pak většina rodičů souhlasila s každým navrženým krokem. Nejsem dost progresívní.

    superkarma: 0 05.08.2014, 22:35:00
  7. avatar
    [54] Altamora [*]

    Ta žena prý měla stejný problém i po prvním porodu, rovněž domácím. Místo, aby se kačena léčila, aby se zbavila své fóbie z nemocnic, tak riskuje životSml80. Snad už nebude mít třetí dítě.

    superkarma: 0 05.08.2014, 22:28:10
  8. avatar
    [53] Suzanne [*]

    v.poho — #52 Neva Sml16 Jen jsem chtěla říct, že lidský přístup nemusí a neměl by být nutně navázán na samoplátcovství a vyhrocené ceny ošetření Sml22

    superkarma: 0 05.08.2014, 21:14:07
  9. avatar
    [52] v.poho [*]

    Suzanne — #51 ...já jsem taky klienta neodkoukala od tebe, ale myslím, že od Mickey Mouse (?). Nechtělo a nechce se mi jeho příspěvek znovu hledat.Sml58

    1. na komentář reaguje Suzanne — #53
    superkarma: 0 05.08.2014, 21:00:05
  10. avatar
    [51] Suzanne [*]

    v.poho — #45 Slovo klient jsem nemyslela ve smyslu ekonomickém, ale ve smyslu přístupu. Sml23 Jinak souhlasím s tím, co píšeš. Sml22

    1. na komentář reaguje v.poho — #52
    superkarma: 0 05.08.2014, 20:46:42
  11. [50] MagdaN [*]

    velká nezodpovědnost, porody doma neuznávám, sama mám dvě děti a doma bych nikdy nerodila, může se stát cokoliv a co potom ....

    superkarma: 0 05.08.2014, 20:34:53
  12. avatar
    [49] peetrax [*]

    gerda — #42 tak to bohužel ano. Bohužel si málokdo uvědomí, co mají za zodpovědnost, jak dlouhé směny slouží atd.

    1. na komentář reaguje gerda — #60
    superkarma: 0 05.08.2014, 19:58:11
  13. avatar
    [48] peetrax [*]

    pajda — #8 naprosto souhlasím. Sml67 Sml67

    superkarma: 0 05.08.2014, 19:53:13
  14. avatar
    [47] paníliška [*]

    Dotyčná ráno podepsala revers a šla domů. Inu, komu není shůŕy dáno........Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #59
    superkarma: 0 05.08.2014, 19:50:49
  15. avatar
    [46] macasev [*]

    Já na porodnici nemůžu říct ani popel, kromě trochu pitomé otázky na příjmu "vy jste se neoholila???"(jak asi s břichem jako vagón). Sestry i doktoři skvělí, milí, i přes to, že jsem pozvracela celý pokoj a vyváděla jako pominutá. Nechápu o co těm alternativkám jde, chlapa či kohokoliv blízkého tam mít můžou, muziku jaká se jim zlíbí,může si meditovat dle libosti, klidně se i na uši stavět, dítě hned po porodu u sebe a hlavně za prdelí někoho kdo tomu fakt rozumí, navíc dnes za 3 dny domů Sml80

    superkarma: 1 05.08.2014, 19:47:40
  16. avatar
    [45] v.poho [*]

    Suzanne — #44 Vidíš, já mám třeba povětšině s českými porevolučními doktory dobré zkušenosti Dudlajlama — #43 a to i bez toho, že bych měla známé. Špatných zážitků je opravdu minimum (napadá mě jeden na pohotovosti) a to jsem paní doktorce dala i přes horečky jasně na vědomí, že takhle tedy ne a jak najednou otočila.

    Problém vidím spíš u lidí důchodového věku, protože řada z nich má silně zakořeněno, že pan doktor je pán. No a když vidí, že je pán, tak to přímo svádí se tak i chovat.

    A co mě se týká, rozhodně bych nechtěla, aby tady nastalo zdravotnictví - doktor a klient. Kamarádka je v Británii a opravdu si rozmýšlí, s čím si může dovolit jít k lékaři a co se nechá vyhnít. Jasně, mohla by mít hodně dobré pojištění, ale na to řada lidí nemá. Nakonec i tady je to vidět na zubech, kde to tak funguje. Jsou určité společenské skupiny, kde když vypadne zub, zůstane už na pořád díra.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #51
    superkarma: 3 05.08.2014, 19:26:39
  17. avatar
    [44] Suzanne [*]

    paníliška — #41 To je úhel pohledu. Já nenadávám paušálně na zdravotníky. Jen tvrdím, že ono pojetí - vy jste pacient, mlčte a počkejte, co řekneme my - je tu stále silně zakořeněné. Ano, změnilo se mnoho v přístupu ke klientovi. Ale ve vnímání tělo - mysl - duch bohužel pramálo. 

    A znám strašně moc skvělých lékařů, sester, personálu vůbec! Jen ten systém nepřeje lidskému přístupu. Viz porody. Už se to mění, ano. Ale stále ještě ne natolik, aby se kupříkladu začala plně respektovat rodička, je-li zdráva, splňuje-li kritéria přirozeného porodu apod. Takhle jsem to myslela. A dokud to nebude úplně změněné, budou některé ženy tvrdošíjně trvat na domácích porodech.

    1. na komentář reaguje v.poho — #45
    superkarma: 0 05.08.2014, 18:13:51
  18. avatar
    [43] Dudlajlama [*]

    Za komance jsem asi vzdycky mela kliku na slusne a dobre doktory a celkem vlidne zachazeni, a to vcetne porodnice. Nejsem ale moc konfliktni osoba a taky jsem mela vsude plno znamych, takze zadny problem nikdy nenastal. Po revoluci jsem byla v nemocnici pri navsteve v CR jenom jednou a zjistila jsem, ze o ceskeho doktora clovek pomalu nezavadil, byli tam Rusky, Slovaci, Arabove a jedna Bulharka. Pristup se zmenil, sice byl mene autoritativni nez drive, ale clovek si pripadal spis jako cislo do poctu, nez pacient.

    Nicmene, doma bych nerodila ani omylem, na to se mam(i strach o dite)moc rada. Porod jsem mela komplikovany a v poslednich minutach prevoz na cisare.

    1. na komentář reaguje v.poho — #45
    superkarma: 0 05.08.2014, 17:56:37
  19. avatar
    [42] gerda [*]

    mám zkušenosti z onkologie a musím říct, že takové vypětí a odpovědnost, co tam denně zažívá personál od lékařů po sanitáře, by asi nikdo nechtěl mít. Pacientů narvaná chodba, každému je potřeba najít odpovídající léčbu, každý chce slyšet útěšné slovo, povzbuzení - člověk tam přijde jen párkrát, ale oni v tom jedou od rána a denně. Odběry, vyšetření, správná kapačka -chybu udělat nesmí, proto se vždycky několikrát ptají na jméno a kontrolují látku...vždycky, když slyším nadávat na zdravotníky, si uvědomím, jak se většině z nich převelice křivdíSml15. Jenže u nás je zvykem nahlas nadávat a když by se mělo pochválit, tak se mlčí.Sml80

    1. na komentář reaguje peetrax — #49
    superkarma: 2 05.08.2014, 17:53:55
  20. avatar
    [41] paníliška [*]

    Suzanne — #40 Věř mi, že se toho změnilo opravdu hodně. Neříkám, že je všude vše ok, ale změny jsou obrovské. Co učí doktory na fakultě, nevím, v tomto směru mi chybí zkušenost.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #44
    superkarma: 0 05.08.2014, 17:42:38
  21. avatar
    [40] Suzanne [*]

    paníliška — #34 Ne, to vůbec nejsme daleko. A zas tak mnoho se toho fakt nezměnilo. Názor pacienta berou na vědomí jen moudří lékaři, ale na fakultě se nikdo neučí být moudrý.

    1. na komentář reaguje paníliška — #41
    superkarma: 2 05.08.2014, 16:33:18
  22. avatar
    [39] Suzanne [*]

    Bébina — #38 Tak Sml67

    superkarma: 0 05.08.2014, 16:31:44
  23. [38] Bébina [*]

    Suzanne — #30 A dokud se doktoři nenaučí vidět člověka jako celek, ne jen tu část, na kterou mají specializaci.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #39
    superkarma: 0 05.08.2014, 16:01:58
  24. avatar
    [37] paníliška [*]

    gerda — #36 Tys to rozsekla. Sml30Sml30

    superkarma: 0 05.08.2014, 15:39:23
  25. avatar
    [36] gerda [*]

    Suzanne — #32 paníliška — #33 Však jo. Rčení, že "neexistuje zdravý člověk, existuje jen špatně vyšetřený pacient" má stálou platnostSml52

    1. na komentář reaguje paníliška — #37
    superkarma: 1 05.08.2014, 15:35:26
  26. [35] MaVy [*]

    Suzanne — #32 správně jste to napsala Sml59Sml67Sml67, hlavně aby farmaceutický průmysl vydělával

    superkarma: 0 05.08.2014, 15:28:09
  27. avatar
    [34] paníliška [*]

    Suzanne — #30 To platilo za socialismu. od té doby se hodně změnilo. Což samozřejmě neznamená, že patné nemocnice neexistují. Ale to už jsme od tématdu hodně daleko.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #40
    superkarma: 0 05.08.2014, 15:27:23
  28. avatar
    [33] paníliška [*]

    gerda — #29 Nelze než souhlasit. Sml30

    1. na komentář reaguje gerda — #36
    superkarma: 0 05.08.2014, 15:25:04
  29. avatar
    [32] Suzanne [*]

    gerda — #29 Sml22Sml67 Jenže systém západní lékařské péče je založen na opačném principu, vyrábí pacienty i ze zdravých příčetných lidí.

    1. na komentář reaguje MaVy — #35
    2. na komentář reaguje gerda — #36
    superkarma: 1 05.08.2014, 15:02:43
  30. avatar
    [31] Suzanne [*]

    Nikar — #28 Jo, to je ono. Jmenuje se to lidskost. A v našem zdravotnictví je obecně skvělá odborná péče a málo lidskosti. Ono se to totiž na fakultě neučí. Ale mělo by se. Sml22 Psychologie pacienta tam je, ale neobsahuje to, co by obsahovat měla.

    superkarma: 1 05.08.2014, 15:01:29

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme