.

Ženský pohled na auto

Cestování

Ženský pohled na auto

Ženy mají svůj vlastní pohled na nákup nového vozu. Pravděpodobně to však nesouvisí s jejich proklamovanou vášní pro nakupování, ale spíše s jejich sílící nezávislostí a také s jejich poměrně jasnou představou o tom, co je pěkné, užitečné a bezpečné. Například přibližně polovina žen, které si kupují nové auto ve Velké Británii, Německu a Francii, patří do skupiny podnikatelek nebo žen samostatně výdělečně činných. A podle údajů z evropské centrály Ford dokonce až 80% nákupů nového rodinného vozu ovlivňují svým úsudkem ženy.
Podle čeho se ženy rozhodují? Je pro ně důležité hlavně to, jak auto vypadá a jak je pohodlné, nebo se především zajímají o bezpečí své i ostatních cestujících? „Ženy vnímají bezpečnost kupovaného vozu jako jeden z klíčových faktorů,“ říká marketingová specialistka Cheri Ludden z evropské centrály Ford. K pocitu bezpečí řidiče i ostatních cestujících během jízdy například u nové Fiesty, která je považována za jedno z typicky „ženských“ aut, přispívá tuhý rám z pevné oceli, speciálně upravený brzdový pedál nebo systém airbagů. Ford myslí ale i na to, jak se cítí osamocená řidička, která má své auto zaparkované na temném místě. Tehdy například majitelka auta Ford ocení, že za použití dálkového ovladače centrálního zamykání může svůj vůz rozsvítit, ještě než k němu dojde. „Na druhou stranu ženy samozřejmě velmi dbají o své pohodlí za volantem. Hlavně je zajímá, jak se jim sedí, jak dobrý mají výhled a jak snadno dosáhnou na pedály,“ říká Cheri. „Ve všech vozech značky Ford je proto samozřejmostí například nastavení sedadla řidiče.“
Ford si velmi dobře uvědomuje, jaký potenciál pro něj ženy-zákaznice představují, a proto jsou prakticky všechny modely konstruovány a navrhovány také s ohledem na požadavky řidiček. Však také firma zaměstnává ve svém návrhářském týmu i zástupkyně ženského pohlaví, které mají – nadneseně řečeno - za úkol splnit ještě nevyřčená přání zákaznic. Ženy se podílejí i na podobě vnitřního vybavení, například potahů sedadel, palubní desky a dalších součástí interiéru.
„Obecně se za vozy pro ženy považují vozy skupiny B, kam patří třeba Ford Fiesta, ale podle našich výzkumů mají ženy velký vliv na nákup vozů prakticky všech velikostí,“ vysvětluje Cheri. V Evropě Ford pokrývá všechny velikostní skupiny vozů od nejmenších aut přes střední a velká až po víceúčelová. Velké vozy jsou obvykle používány jako rodinné auto nebo jako dopravní prostředek, kterým vozíme děti do školy či do kroužků. Také ženy, které podnikají, často potřebují převážet zboží a potřebují rozměrnější vůz. Třeba i Transit. Jedním z faktorů, na které mají při nákupu auta ženy výrazný vliv, je podle Cheri barva. Není prý ale pravda, že typickým ženským vozítkem je auto červené. Také barva automobilů se očividně přizpůsobuje módním trendům, v současné době podle Cheri u zákaznic vedou pastelové odstíny, zatímco klasické barvy, ke kterým se kloní spíše pánové, se ženám zdají nudné.
   
13.02.2003 - Zahraničí - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. [14] Osmnactka18 [*]

    To ano, většina žen se na auta dívá podstatně jinak než muži, respektive nehledají rychlost a frajeřinu. Pro mě je důležitý pocit bezpečí a vědomí, že je auto v pořádku. Proto si zakládám na pravidelných kotrolách a výměnách převodového i motorového oleje a podobných aspektů, které my mě během jízdy mohly nepříjemně překvapit. Zakládám si kvalitě a tu hledám vždy u https://www.pipaoils.cz/produkty/osobni-auta. Mohu jen doporučit :)

    superkarma: 0 27.03.2017, 14:54:46
  2. [13] R.Buděj [*]

    tak ženy mají přeci jenom auta k úplně něčemu jinému, osobně máme rád aaa auto zkušenosti přinášejí, a není se také čemu divit, to není jako auto esa

    superkarma: 0 20.12.2010, 15:54:03
  3. [12] Rambusilie [*]

    pořídit si nové auto je docela problém, pro mě je nejlepší si vybrat autobazar podle svého gusta a pak už jen vychutnávat nerusenou jizdu

    superkarma: 0 27.09.2010, 11:42:25
  4. avatar
    [11] Simba [*]

    No, pro mne by byl ideální Lincol Navigator, v černé barvě, 4x4.

    superkarma: 0 23.11.2003, 18:45:16
  5. avatar
    [7] medved [*]

    ja nevim jak koho, ale me na aute krome bezpecnosti zajima taky spotreba...jednak se mi nechce utracet za benzin vic nez je nezbytne nutne a jednak si chci pripadat "ekologicky"

    superkarma: 0 13.02.2003, 11:05:06
  6. avatar
    [6] Jeremi [*]

    Silveig: Jenže vzhledem k tomu, že většina žen v autě poměrně často vozí i děti, mi pro ně malé autíčko přijde taky dost nebezpečné jako Znouzíkovi. To radši budu hůr hledat místo na parkování.

    superkarma: 0 13.02.2003, 10:48:51
  7. avatar
    [5] Kremzina [*]

    Je mi jedno jakou bude mít barvu, ale já chci nové auto béééé . Nesmím se rouhat náš Fanoušek (Favorit z r.1990) jezdí dobře, startuje i teď v těch mrazech, ale... No jo ještě si počkám

    superkarma: 0 13.02.2003, 08:58:52
  8. avatar
    [4] muflonka [*]

    Tyhle komerční články . Nenašla jsem v reklamním článku nic, co by auta jiných značek neuměly.
    A nejspíš jsem chlap když jsme kupovali nové auto, nejdříve mě zajímala spotřeba, výkon, záruka na karoserii,... Barva mi byla celkem fuk, nechtěla jsem bílé a stříbrné

    superkarma: 0 13.02.2003, 08:48:44
  9. avatar
    [3] aninas [*]

    No, tak nejak je mi uplne suma fuk, jaky ma auto obsah, kolik ma koni zavrenych pod kapotou, ale musi mi ladit k poslednim satickam
    Ne, to bylo pro legraci. Ale barva vozu dela hodne. Kdysi opravdu byla moje barva cervena, ted spise stribrna nebo zlata metaliza

    superkarma: 0 13.02.2003, 08:02:52
  10. avatar
    [2] Silveig [*]

    zn0uz4: jenže s malým autem se všude vlezeš...na nákup nepotřebuju jet limuzínou

    superkarma: 0 13.02.2003, 07:31:12

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení

Náš tip

Doporučujeme