.

Ženské vícelůžkové pokoje v nemocnicích by měly být pro mužské návštěvy tabu

Novinky

Ženské vícelůžkové pokoje v nemocnicích by měly být pro mužské návštěvy tabu

Když je nemocná, zpocená, je jí špatně a má třeba i teplotu, strádá na lůžku v nemocnici mezi dalšími pacientkami, a do toho přijde návštěva za jinou ženou v počtu několika mužů, je to pro čtenářku AnteaX velice nepříjemné...

Také byste jako čtenářka AnteaX zakázala vstup mužským návštěvám na lůžkové pokoje žen v nemocnicích?


Nejsem žádná feministka a na spoustě míst vidím raději muže, než ženy. Například na úřadech se mi mnohem lépe jedná s muži. Pokud bych měla vybrat místo, kam bych zakázala vstup mužům, pak by to byly ženské vícelůžkové pokoje v nemocnici. Je strašně nepříjemné, když se na nemocniční pokoj přižene spousta příbuzných a cizí muži „civí“ na ženu v noční košili, které je špatně a měla by nejradši klid. Pacientka pak raději ani nejde na záchod, aby před nimi nemusela vylézat z postele a těší se, až pánská návštěva vypadne.

Potěšilo mě, že v některých zařízeních se tento zákaz již praktikuje, např. v některých porodnicích, kde musí návštěvy sedět venku u stolu. Když jsem dříve ještě pracovala na lůžkovém oddělení, vždy jsem se snažila zajistit nemocným ženám soukromí a pánskou návštěvu brzy vyprovodila ven:-)

Napsala,
AnteaX

Pozn. red.: Příspěvek neprošel redakční korekturou.

Téma dne 29. 10. 2012: Vyhrazeno pro ženy

  • Kam byste chtěly, aby měli muži zakázaný přístup?

hbJsou místa, na kterých vám přítomnost cizích mužů vadí? Myslím tím veřejná místa, kde se muži běžně vyskytují a kde byste je raději nechtěla. Pokud ano, je toto téma ušité právě pro vás! Napište mi, kam byste mužům zamezila přístup a proč. Zda třeba na daném místě máte nějakou špatnou zkušenost s muži. Své příspěvky posílejte nejpozději 29. 10. 2012 do 15.00 hodin na e-mailovou adresu redakce (viz níže). Jejich délka nechť je rovna či delší tomuto odstavci, tedy chcete-li mít šanci na získání pěkného knižního dárku, totiž lechtivého románu pro ženy od ženy o tom, jak to asi vidí chlap: Hot Boys autorky M. T. Mayar.

   
29.10.2012 - Čtenářské příspěvky - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [56] kobližka [*]

    daska59 — #54 Je to o povaze.

    arminka — #53 Ano,chápu,že návštěvy chodí povzbudit pacienta a ne na exkurzi,ale mě jako pacientovi by to asi nebylo moc milé,kdyby se návštěvy trousily od 13 do 17 hodin.Pacient taky potřebuje soukromí a klid.Ale nechme toho,je to jen věc názoru.

    superkarma: 0 29.10.2012, 20:36:17
  2. avatar
    [55] Ferdulka [*]

    Ne vždy návštěvy mimo jdou,když je pacient ležící,těžko si může vzít návštěvu venSml80.

    superkarma: 0 29.10.2012, 20:15:04
  3. avatar
    [54] daska59 [*]

    kobližka — #52 Až tam budeš 3 měsíce, ráda si popovídáš Sml80

    1. na komentář reaguje kobližka — #56
    superkarma: 0 29.10.2012, 20:06:58
  4. avatar
    [53] arminka [*]

    kobližka — #49 většinou návštěva chodí za příbuznýma a ne exkurzi, aby si prohlížela ostatní jako v ZOO, mamka teď byla na operaci, a na pokoji byly jak s hadičkama tak bez hadiček a pánové co tam přišli  za svou ženou neměli potřebu okukovat ostatní, jelikož byli v nemocnici a ne na módní přehlídce Sml16

    1. na komentář reaguje kobližka — #56
    superkarma: 0 29.10.2012, 20:05:33
  5. avatar
    [52] kobližka [*]

    Já teda nevím,jak kdo,ležela jsem v nemocnic všehovšudy 3X,ale sama za sebe říkám,že si nepotrpím na žádné klábosení.Ani s pacientkami na pokoji,ani s cizími návštevami.Buď mám sebou knížku,sluchátka a z mobilu poslouchám rádio,nebo si beru noťas....

    1. na komentář reaguje daska59 — #54
    superkarma: 0 29.10.2012, 19:56:25
  6. avatar
    [51] arminka [*]

    datura — #22 každý nemá na nadstandart...

    superkarma: 0 29.10.2012, 19:55:36
  7. avatar
    [50] daska59 [*]

    datura — #22 I kdybych měla zbytečné peníze, já mám radši společnost. Většinou se sejdem dobrá parta.

    superkarma: 1 29.10.2012, 19:52:43
  8. avatar
    [49] kobližka [*]

    arminka — #47 Přečti si to znovu.Když jsou na pokoji třeba 4 ženský a jedné z nich není dobře,nebo má v sobě plno hadiček,nemusí se na ní dívat návštěva,co přišla za někým jiným.A třeba by se nedívala,já nevím,ale té dotyčné to nemusí být vhod.A navíc každý pacient má právo na soukromí.A plenta (nebo to nazývej závěsem,paravanem) by to mohla vyřešit....

    1. na komentář reaguje arminka — #53
    superkarma: 0 29.10.2012, 19:52:34
  9. avatar
    [48] daska59 [*]

    Návštěvu každému přeju a když jsem unavená, otočím se ke zdi a nevšímám si druhých Sml80

    superkarma: 0 29.10.2012, 19:50:42
  10. avatar
    [47] arminka [*]

    Lukáš Čejka — #4Sml15 nechápu nač závěsy ? , já když jsem ležela měsíc v nemocnici tak jsem si ráda  popovídala s návštěvou mé spolubojovnice Sml16

    1. na komentář reaguje kobližka — #49
    superkarma: 0 29.10.2012, 19:47:29
  11. avatar
    [46] kobližka [*]

    tajnostii — #45 Ne každá nemocnice má tu možnost a ne pro každého pacienta je ta chodba zrovna vhodná.

    superkarma: 0 29.10.2012, 19:43:54
  12. avatar
    [45] tajnostii [*]

    Měly by být návštěvy mimoSml22

    1. na komentář reaguje kobližka — #46
    superkarma: 0 29.10.2012, 19:42:37
  13. avatar
    [44] arminka [*]

    Žofie — #3Sml15 Ty jsi asi nikdy neležela v nemocnici ?... né každý je schopný se na tu chodbu vybelhat a je rád, že za ním přijde návštěva druhého pohlaví  ....

    superkarma: 0 29.10.2012, 19:42:17
  14. [43] Trefa [*]

    Trefa:souhlasim svama,drive na porodnici se vubec nesmelo.kdyz za stara zeny rodily,museli ven.a dneska chodi muzi k porodu.

    superkarma: 0 29.10.2012, 19:31:11
  15. avatar
    [42] v.poho [*]

    kobližka — #40 Však má ode mě top komentář.Sml30Sml30Sml30 daska59 — #41 Asi tak.Sml67

    superkarma: 0 29.10.2012, 19:19:05
  16. avatar
    [41] daska59 [*]

    v.poho — #23 Také nemám problém s návštěvou těch druhých. A když je mi opravdu špatně, tak mi je úplně jedno, i kdyby mi koukala pr...l  z postele Sml30

    1. na komentář reaguje v.poho — #42
    superkarma: 1 29.10.2012, 19:16:50
  17. avatar
    [40] kobližka [*]

    Rikina — #30 Ty uděláš ze všeho takovou koninu.....Sml57

    1. na komentář reaguje v.poho — #42
    superkarma: 0 29.10.2012, 18:44:34
  18. avatar
    [39] Kytinkak [*]

    step1 — #34 tak tomu věř, pokoj po operaci je opravdu společný

    superkarma: 0 29.10.2012, 17:13:34
  19. avatar
    [38] RosaGloriaDei [*]

    xx-b — #32 já mám zkušenost z porodnice velice dobrou, prošla jsem to tam od gynekologie přes porodní pokoj, sál až k oddělení šestinedělí a musím říct, že jsme se všechny chovaly přiměřeně svému aktuálnímu stavu...s kočkou ze šestinedělí jsem v kontaktu dodnes, asi jsem měla štěstí...naopak, měla jsem možnost vidět na vlastní oči, jaké je to být "menšinou", byla jsem opravdu vděčná, že svým vzhledem či inteligencí nijak nevybočuji z řady "běžných" pacientů

    superkarma: 0 29.10.2012, 16:11:54
  20. avatar
    [37] v.poho [*]

    rusalka2008 — #35 Ale prosím tě. Třeba na kardiochirurgii Na Homolce (a to je moderní nemocnice) jsou společné pokoje úplně normální.

    Sml80

    A co jako?¨Jsi ráda, že se hýbeš. A ten pán vedle taky.Sml57

    To bys vůbec neřešila.

    superkarma: 0 29.10.2012, 15:59:00
  21. [36] free [*]

    Jejda tak o návštěvách v nemocnici bych mohla povídat. Leželo nás na pokoji šest. Když jsem mohla, snažila jsem se se svojí návštěvou vycházet do jídelny. U jedné kolegyně mi ovšem vadily i dámské návštěvy.

    Zažila jsem i opak.  Moje nucená návštěva na mužském pokoji ... na urologii... %sla jsme tam s velkým sebezapřením za tatínkem a můj zážitek mě děsí ještě teď. Ti pánové fakt neměli zábrany..... a vůbec jsem jim nevadila.

    superkarma: 0 29.10.2012, 15:55:58
  22. avatar
    [35] rusalka2008 [*]

    Kytinkak — #31  to není možné!?! To přece nelze!

    1. na komentář reaguje v.poho — #37
    superkarma: 0 29.10.2012, 15:40:08
  23. [34] step1 [*]

    Kytinkak — #31 Tak tomu bych v dnešní době nevěřila. Ale zřejmě je u nás možné opravdu vše.

    1. na komentář reaguje Kytinkak — #39
    superkarma: 0 29.10.2012, 15:18:10
  24. [33] step1 [*]

    Jak je vidět, každá mince má dvě strany. Po přečtení článku bych s Anteax souhlasila, ale zase když někdo nemůže chodit, tak je rád, že přijde návštěva na pokoj. Spíš by se mělo apelovat na pány, aby při návštěvě v nemocnici se věnovali jen té své nemocné. 

    superkarma: 0 29.10.2012, 15:16:11
  25. avatar
    [32] xx-b [*]

    v porodnici mi vadilo, když na mě hleděli ti, co přišli za paní, která ležela na stejném pokoji - bylo mi to velice nepříjemné Sml68

    1. na komentář reaguje RosaGloriaDei — #38
    superkarma: 0 29.10.2012, 14:43:31
  26. avatar
    [31] Kytinkak [*]

    ja byla operovaná v Pardubicích tam jsou muži a ženy na pokoji pohromadě, naštěstí má kolegyně byla operovaná také a tak mě upozornila ať si vezmu pyžamo, néé košili, jinak mě budou očumovat zadek, copak já na to byla připravená, ale pánovi semnou na pokoji přijela manželka a ta oněmněním, že jsem tam i já nemohla mluvitSml30

    1. na komentář reaguje step1 — #34
    2. na komentář reaguje rusalka2008 — #35
    superkarma: 0 29.10.2012, 13:25:09

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Rikina [*]

    kobližka — #24 Sml22 souhlas. Nicméně téma je o tom, že by tam neměli chodit na návštěvy muži. Ještě jsem neviděla muže, který by vlezl k nemocnému do postele, snažil se potom přelézt vedle, hrál hry, hulákal atd. Sml57 Sml80 

    1. na komentář reaguje kobližka — #40
    superkarma: 1 29.10.2012, 13:24:13
  2. avatar
    [29] ToraToraTora [*]

    kobližka — #24 Spratky je čas od času třeba srovnat. I tak jsou návštěvy přínosem a problém, který popisuješ není o systému návštěv v nemocnici jako o nevychovaných jedincích, na které narazíme všude. Jsem pro vychované návštěvy. Já si tedy v nemocnici nikdy nepoležela. Ale za manželem jsem se nacourala vrchovatě. Pánové byli na "plicním" na balkóně a časem se udělala celkem slušná parta. Mezi námi "pozůstalými" vynikla taková ta automatická solidarita, protože jsme zkrátka byli na jedné lodi.

    superkarma: 0 29.10.2012, 13:23:39
  3. avatar
    [28] vopis [*]

    naprosto zvlastní z kušenosti souhlasím.

    superkarma: 0 29.10.2012, 13:08:35
  4. avatar
    [27] Eliana [*]

    v.poho — #23 Sml22, když jsem byla za sestrou ()rodnou bratrou) tak jsem pohovořila i s paní vedle ní, za kterou nikdo nechodil a byla rádaSml22

    superkarma: 0 29.10.2012, 13:05:41
  5. avatar
    [26] enka1 [*]

    Eliana — #14 Eliana — #13 Sml30 a v tom návštěva?

    superkarma: 0 29.10.2012, 13:04:35
  6. avatar
    [25] Eliana [*]

    Lukáš Čejka — #17 kobližka — #21 no jo, stane seSml52, alespoň jsem se ze srdce zasmála a to je taky elixír k nezaplaceníSml16

    superkarma: 0 29.10.2012, 13:04:21
  7. avatar
    [24] kobližka [*]

    ToraToraTora — #18 No,tak třeba čerstvá zkušenost z návštěvy manžela po operaci žlučníku.Za jeho spoluležícím přišla celá rodinka,manželka a dvě dcerky.Jedna byla dost živá,vlezla do postele k tátovi,pak se snažila přelézt i k manželovi,koukala na něj jako na opici v ZOO,hrála tam hry na PC,četla nahlas pohádky,hulákala....to se mi zdálo trochu nevhodné.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #29
    2. na komentář reaguje Rikina — #30
    superkarma: 0 29.10.2012, 13:03:30
  8. avatar
    [23] v.poho [*]

    enka1 — #6 Eliana — #8 ..asi jsem divná, ale když jsem byla po operaci ohadičkovaná a v pyžamu, 100 km od domova, tak jsem nejenže divně nezahlížela na návštěvu holčiny vedle, ale ještě jsem s povděkem přijala, že mi její manžel donesl džus apod.Sml16

    Ono jsme jako manekýny nebyly po zákroku zrovna ani jedna.Sml16

    Stýkáme se dodnes.

    1. na komentář reaguje Eliana — #27
    2. na komentář reaguje daska59 — #41
    superkarma: 1 29.10.2012, 13:00:22
  9. avatar
    [22] datura [*]

    Proto já když někdy / velmi zřídka naposled v r.2000/ skončím v nemocnici, nechám se uložit na nadstandart, návštěva mi tam může kdykoliv, mám tam TV a lednici a hlavně klid, to mi za ty prachy stojí Sml16

    1. na komentář reaguje daska59 — #50
    2. na komentář reaguje arminka — #51
    superkarma: 0 29.10.2012, 12:59:50
  10. avatar
    [21] kobližka [*]

    Eliana — #14 Eliana — #13 upppppps Sml30Sml30Sml30,asi toho máš fakt hodně Sml30Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje Eliana — #25
    superkarma: 0 29.10.2012, 12:59:27
  11. avatar
    [20] kobližka [*]

    blesksoft — #15 Tak to je teda fakt hrozný,divím se personálu,že mu trvalo tak dlouho,než s tím něco udělal.

    superkarma: 0 29.10.2012, 12:58:20
  12. [19] Rikina [*]

    kobližka — #12 Sml80 do nemocnic moc nepřijdu, tak nevím. Za synem jsem chodila v r. 1997, ten byl tenkrát na pokoji taky sám, protože byl infekční a v karanténě. To jsem tam překvapivě směla. Sml80 No a za přítelem jsem chodila v 2001 - 2002, a to byl právě boj, neb mi to nechtěli dovolit. Dnešní poměry mi nejsou známy. Sml80 

    superkarma: 0 29.10.2012, 12:57:05
  13. avatar
    [18] ToraToraTora [*]

    Beru to tak, že nemocné samotné by návštěva, za kterou by musela někam ven byla znemožněna nebo znepříjemněna právě jejím zdravotním stavem. Přitom ty návštěvy jsou tak milé a tolik nemocným uleví, že bych apelovala na slušnost návštěvníků, aby je nenatahovali na celé odpoledne a namísto jedné dlouhé obtěžující návštěvy, zvolili četnější a kratší vizity.  Ale vesměs mám zkušenost dobrou

    1. na komentář reaguje kobližka — #24
    superkarma: 0 29.10.2012, 12:56:55
  14. avatar
    [17] Lukáš Čejka [*]

    Eliana — #14 ale stejne je dobre, ze to vime Sml57Sml54

    1. na komentář reaguje Eliana — #25
    superkarma: 0 29.10.2012, 12:53:51
  15. avatar
    [16] Jindriska8 [*]

    kobližka — #9 Jo,máš pravdu,když jsem byla nemocná,tak z rodiny tam chodil jenom manžel,ty ostatní měli zákaz a jenom jsme si telefonovali.Sml22

    superkarma: 0 29.10.2012, 12:53:44
  16. avatar
    [15] blesksoft [*]

    v porodnici po porodu je to děs já málem vykrvácela a museli mně operovat a spoluležící tam měla návštěvy od rána do večera a to už musela sestřička zakročit vydýchaný vzduch smrad z nohou a potu o hluku nemluvě jít na záchod se přebalit a umýt to bylo umění vyhlídnout chvilku když tam nikdo není pobrat potřebné a pelášit než zas někdo dorazí a když už tam nikdo nebyl tak do noci telefonovala a fotila mimčo jak já byla ráda že jedu domů

    1. na komentář reaguje kobližka — #20
    superkarma: 0 29.10.2012, 12:53:33
  17. avatar
    [14] Eliana [*]

    Eliana — #13 uppppps, tak to bylo do jiného povídáníSml52

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #17
    2. na komentář reaguje kobližka — #21
    3. na komentář reaguje enka1 — #26
    superkarma: 0 29.10.2012, 12:51:47
  18. avatar
    [13] Eliana [*]

    dneska jsem líná jako veš, nic s emi nechce..přijela jsem z nákupu a rohlíky dala do ledničky, teď jsem zapnula troubu a šla se kouknout jak se těstoviny zapékají a zjistila jsem, že jsem ty těstoviny zapomněla dát do zapnuté troubySml32

    1. na komentář reaguje Eliana — #14
    2. na komentář reaguje kobližka — #21
    3. na komentář reaguje enka1 — #26
    superkarma: 0 29.10.2012, 12:51:13
  19. avatar
    [12] kobližka [*]

    Rikina — #10 Nevím,jak kde,ale co jsme byla v nemocnicích,je to zcela běžná praxe Sml22

    1. na komentář reaguje Rikina — #19
    superkarma: 0 29.10.2012, 12:46:01
  20. [11] magic11 [*]

    Sml22 taky jsemv porodnici ocenila, že návštěva musela být venku u stolku a ne na pokoji

    superkarma: 0 29.10.2012, 12:44:59
  21. [10] Rikina [*]

    Ono se smí běžně chodit na návštěvy přímo do pokojů a navíc k lidem, kterým je špatně? Sml80 Svého času jsem si tuto možnost musela tvrdě vybojovat, neb mi bylo řečeno přesně totéž - ostatní pacienti nejsou zvědaví na cizí lidi. Tudíž jsem musela zařídit pro pacienta samostatný pokoj, což nebylo jednoduché a trvalo to tři týdny, a pak jsem teprva mohla navštěvovati těžce chorého. I tak na mě bylo hleděno jako na obtížný hmyz, a ostentativně pokaždé dezinfikovali podlahu, jako že jsem čuně našlapala všude choroboplodné zárodky. Sml57

    1. na komentář reaguje kobližka — #12
    superkarma: 0 29.10.2012, 12:44:42
  22. avatar
    [9] kobližka [*]

    No,ono to v mnoha nemocnicích ani nejde jinak praktikovat,každá nemá ten nadstandard samostatného pokoje.A každý hospitalizovaný nemůže jít se svojí návštěvou na chodbu,třeba mu v tom brání jeho nemoc.Na druhou stranu je fakt,že by mě taky jako pacientku moc nepotěšila návštěva u spoluležící,která by čítala třeba 3 a více osob.Já osobně třeba návštěvy v nemocnici,kromě rodiny,nemám vůbec ráda.Mě prostě vadí,když mě někdo vidí v pyžamu,ležící s vlasy jako vrabčí hnízdo,se zmuichlaným obličejem Sml16.

    Ale ty závěsy by asi byly řešením.....

    1. na komentář reaguje Jindriska8 — #16
    superkarma: 0 29.10.2012, 12:37:42
  23. avatar
    [8] Eliana [*]

    za mnou chodil jen manžel a já nemohla chodit, takže by to jinak nešlo a rozhodně ho nezajímala noční košilka dvakrát tak starší dámy vedle, naopak ji pomohl s tím co potřebovala neb sestry na nás absolutně kašlaly a za celý den je nevidno

    1. na komentář reaguje v.poho — #23
    superkarma: 0 29.10.2012, 12:36:24
  24. avatar
    [7] hubajda [*]

    Lukáš Čejka — #4 jo jo zaves a je

    superkarma: 0 29.10.2012, 12:24:53
  25. avatar
    [6] enka1 [*]

    Lukáš Čejka — #4 Sml22

    Moc nechápu, každého nemocného návštěva potěší a mám pramalou zkušenost s civěním na někoho jiného, vždyť ta jeho taky nemá model od Versaceho. Naopak, někdy se stávalo, že vznikly vtipné poznámky a mnohdy i přátelstvíSml80

    1. na komentář reaguje v.poho — #23
    superkarma: 2 29.10.2012, 12:24:10
  26. avatar
    [5] Hanula [*]

    Lukáš Čejka — #4 Sml67 jsem pro závěsy

    superkarma: 0 29.10.2012, 12:12:47
  27. avatar
    [4] Lukáš Čejka [*]

    a co ta navstivena? treba je rada,ze ji prisel nekdo navstivit a taky je ji spatne a tak se s navstevou nemuze nekam odebrat Sml80 nekde to resi zavesy ap.

    1. na komentář reaguje Hanula — #5
    2. na komentář reaguje enka1 — #6
    3. na komentář reaguje hubajda — #7
    4. na komentář reaguje arminka — #47
    superkarma: 3 29.10.2012, 12:10:52
  28. avatar
    [3] Žofie [*]

    S tímhle plně souhlasím, každý toho má v nemocnici plný kecky a není zvědavý na to, aby ho někdo cizí očumoval. Chodba na návštěvu by podle mě stačila Sml22

    1. na komentář reaguje arminka — #44
    superkarma: 0 29.10.2012, 12:09:22
  29. avatar
    [2] tepito [*]

    taky souhlasím..

    superkarma: 0 29.10.2012, 12:08:49
  30. avatar
    [1] Hanula [*]

    Sml67 souhlas

    superkarma: 0 29.10.2012, 12:07:57

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme