Bulvár

Žena žaluje nemocnici


Před chvílí mě zaujal článek na www.idnes.cz. Jak je vidět, mám v práci spoustu času na to, abych brouzdala i po jiných webech, ale to není důvod, proč vám o tom píšu. V tom článku se totiž psalo o případu, který pravděpodobně svou originalitou vejde do dějin soudních případů. Žena totiž žaluje nemocnici za to, že porodila zdravé dítě. Ne že by jí vadilo, že má zdravé dítě, ale že má dítě vůbec! Před nějakou dobou se totiž nechala dobrovolně sterilizovat, a i přesto se jí narodilo v pořadí čtvrté dítě.

Více se můžete dočíst ZDE (klikněte!).

Co na to říkáte? Žalovala byste taky nemocnici z tohoto důvodu? Na čí stranu byste se v soudním procesu spíše přiklonily? A nechala byste se vůbec někdy sterilizovat?

   
04.09.2007 - Společnost - autor: bezradná Eleonor

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [53] Lídy [*]

    Za sterilizaci se platí (tuším, že se cena pohybuje kolem 6 tisíc Kč - i když asi jak kde), ale tady šlo asi o to, že pokud si ta žena nezvolila jiný druh antikoncepce, přistoupila na to jako na nejspolehlivější metodu proti početí. Fakt je, že ani sterilizace není 100%-ní, jenže s tím ji měl lékař obeznámit. Takže "pochybení" nemocnice je sporné . Přesto myslím, že pokud tento zákrok podstoupila proto, že další dítě si nemohli dovolit z finančních důvodů, měli by ji odškodné při troše přiznat. Ona na to těhotenství skutečně mohla přijít pozdě (moje kamarádka menstruovala ještě celé 3 měsíce a žádné nevolnosti ji netrápily). Každopádně snad nějaké peníze vysoudí a tomu mrňouskovi to umožní prožít pěkný život, když už se narodil.

    superkarma: 0 05.09.2007, 09:59:23
  2. avatar
    [52] Zuzinka.1 [*]

    arjev: já obvykle točím číslo na numerické klávesnici u PC a hrozně se divím, že to nikde nevyzvání

    superkarma: 0 05.09.2007, 09:57:11
  3. avatar
    [51] OlgaMarie [*]

    Pokud zdravotnické zařízení neprokáže,že matka byla prokazatelně seznámena se všemi možnými a známými riziky a "nevysvětlitelnými následky",měla by žalobkyně soud vyhrát,a to i v případě,že by volila přerušení těhotenství.Zde nebudou soudit proč na zákrok šla nebo proč si dítě nechala, případně proč na adekvátní zákrok nešel otec,ale jak kvalitně či nekvalitně byl zákrok proveden a zda byla upozorněna i na možnost případného otěhotnění.Domnívám se,že pravdu má Ťapina,protože příroda a život je nevyzpytatelný.

    superkarma: 0 05.09.2007, 08:28:07
  4. avatar
    [50] idiska [*]

    ale jinak to vypadá na zajímavý soudní proces ...rozhodně zajímavější než s těma, co je sterilizovali "nedobrovolně"

    superkarma: 0 04.09.2007, 21:57:57
  5. avatar
    [49] idiska [*]

    jaj, tak to musela být čára přes rozpočet ...a to doslova...a s tou žalobou...no asi jo, tuším, že se u nás za to platí...teda pokud není sterilizace ze zdravotních důvodů ...ale ruku do ohně bych za to nedala...navíc po třetím by jí to asi mohli nabídnout i tak ...no nevím, já řeším opačný případ, takže

    superkarma: 0 04.09.2007, 21:53:03
  6. avatar
    [48] Vivian [*]

    Souhlas s přísp. 11, víc snad není co dodat...

    Dášule: asi ne každá je taková drsňačka, že si dokáže jít nechat vyškrábnout dítě . Navíc pokud ženská předpokládá, že je sterilní (neplodná), tak na nějaké těhotenství ani nepomyslí a opravdu ho může poznat, až když je na nějakou interrupci pozdě. Ne málo těhotenství probíhá ze začátku bez zjevných příznaků (žádná nevolnost apod.), můžeš i menstruovat... A pokud máš za sebou sterilizaci, tak tě ani nemá proč napadnout, že bys mohla být v tom.

    Petunie: takovýhle nadpisy jsou v bulváru normální.

    superkarma: 0 04.09.2007, 21:44:19
  7. avatar
    [47] vininka [*]

    Petunie: Ano...to je přesné ...Ona žaluje nemocnici, neboť se domnívá, že jí byl proveden nekvalitně zákrok...a ne, že má dítě...

    superkarma: 0 04.09.2007, 19:22:31
  8. avatar
    [46] Petunie [*]

    Ach jo, zase ta novinářská senzacechtivá překrucovačka...žena žaluje nemocnici proto, že otěhotněla navzdory provedené sterilizaci, a nikoli proto, že se jí narodilo zdravé dítě. Fuj, hanba, laciný, nelíbí.

    superkarma: 0 04.09.2007, 19:02:08
  9. avatar
    [45] Kassy [*]

    Dášule: Třeba i poznala, ale prostě nedokázala jít na potrat, když už to dítě bylo na cestě.

    superkarma: 0 04.09.2007, 18:40:21
  10. avatar
    [44] Dášule [*]

    gerda: Nikde není psáno, že to budou probírat doma u oběda. Jestli mají 3 děti, což je víc než je v současné době běžné, to čtvrté vychovají taky a myslím, že se nebudou chovat macešsky. Takže dost dobře nechápu, co je na tom neetického. Jen dost dobře nechápu, že po třech dětech nepoznala těhotenství, ale to už je jiný problém.

    superkarma: 0 04.09.2007, 17:32:00
  11. avatar
    [43] Dášule [*]

    Ťapina: Zřejmě máš pravdu. Asi budu žalovat nemocnici, že mi to blbě napsali do karty.

    superkarma: 0 04.09.2007, 17:25:42
  12. avatar
    [42] Ťapina [*]

    Dášule: Vzhledem k tomu, že Modré z nebe se ptá, co je hysterektomie, tak to je odstranění dělohy. Tečka. To, co píšeš ty, je ovariohysterektomie.

    superkarma: 0 04.09.2007, 17:21:53
  13. avatar
    [41] Dášule [*]

    Modré z nebe: Nejen dělohy, často i obou vaječníků. Zejména tam, kde je nebezpečí rakoviny.

    superkarma: 0 04.09.2007, 17:18:02
  14. [40] drobek [*]

    arjev: jo, jednou jsem chtěla vytočit e-mail. Chvíli jsem na telefonní aparát blbě civěla a pak jsem si vzala den volna a naložila se do vany

    superkarma: 0 04.09.2007, 17:13:49
  15. avatar
    [38] Meander [*]

    arjev: Mezera se vytočit dá.

    superkarma: 0 04.09.2007, 14:18:39
  16. avatar
    [37] arjev [*]

    Meander: momentálně jsem na 5 různých stránkách. Asi jsem napsala něco blbého,kam jsem neměla. Víš, dnes mám dobrý den : devítimístná telefonní čísla mám napsaná po trojčíslích a po vytočení prvního trojčíslí jsem přemýšlela, jak vytočit mezeru. Ahoj

    superkarma: 0 04.09.2007, 14:15:51
  17. [36] a.... [*]

    gerda: Žeby se s doktorem rafinovaně dolmuvili, aby odflákl sterilizaci a oni pak mohli z nemocnice vytřískat peníze?? tak to je příliš křečovitá konstrukce.
    Jinak mě to zas tak neetické nepřipadá, přece to neznamená, že to budou tomu dítětí dávat najevo. Však jistě pamatuješ, že za našich mladých let se většina děvčat vdávala těhotných,otěhotněla jaksi "neplánovaně" a dítka tím většinou nijak neutrpěla.

    superkarma: 0 04.09.2007, 14:14:18
  18. avatar
    [35] Meander [*]

    arjev: Já nevím, o čem mluvíš.
    gerda: Tak znovu a pomaleji - oni nereklamují DÍTĚ, oni reklamují ZÁKROK. Kapišto?

    superkarma: 0 04.09.2007, 14:07:13
  19. avatar
    [34] gerda [*]

    Meander: Jo! A je tu ještě jedna možnost: že už předem rafinovaně počítali s tím, že rozjedou proces a peníze z toho vytřískají. Pořád si totiž jaksi nedovedu představit, že reklamuju DÍTĚ!!!

    superkarma: 0 04.09.2007, 14:04:30
  20. avatar
    [33] arjev [*]

    Meander: možná nejsem v obraze,ale pokud máš vyoperovanou dělohu, tak se mohou opakovat jen dějiny se sestoupením anděla.
    Pokud ti doktor přijde na mimoděložní těhotenství, jdeš na potrat. Nebo je něco nového?
    Pod 100%sterilizací si představuji podvázání vaječníků a jak tě je podváží, tak tě nikdo "neodsterilizuje"

    superkarma: 0 04.09.2007, 14:03:36
  21. avatar
    [32] Meander [*]

    gerda: No... Myslíš?

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:55:33
  22. avatar
    [31] gerda [*]

    Meander: taky to mohlo být tak, že termín na potrat propásla - byla si jista nemožností otěhotnět a než na to přišla, mohlo být pozdě.

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:55:08

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Kassy [*]

    Těžko soudit, nemáme dost informací. Ale pokud skutečně nemocnice pochybila (a pochybením mohlo být i to, že té ženě před zákrokem nevysvětlili, v čem spočívá a jaká je jeho spolehlivost), měla by platit výživné. Živit dítě není levné.

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:52:33
  2. avatar
    [29] Meander [*]

    gerda: Ty víš, jak to u nich probíhá? Myslíš, že to děcko místo kojení vyhání na pastvu a místo koupání dává opršet?
    Kdyby ho nechtěla, jako fakt nechtěla, jde na potrat.

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:50:09
  3. avatar
    [28] vininka [*]

    Ťapina: Taky jsem se mylně domnívala , že je sterilizace 100%....člověk se pořád učí...

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:48:35
  4. avatar
    [27] gerda [*]

    Meander: no představ si: máš doma tři děti, co už pobraly rozum, přivezeš si z porodnice další, a místo kojení a hýčkání se u rodinného stolu probírají paragrafy a soudy. Vždyť to není normální!Jak je to musí poznamenat - tohle přece není výchova.Je fakt, že o rodině jako takové se nikde nemluví, nevíme, co jsou zač a z jakých vrstev. Ale ušlechtilost v tom teda není, ani omylem.

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:44:24
  5. [26] qvak [*]

    Ťapina: OK máš pravdu.

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:34:00
  6. avatar
    [25] Ťapina [*]

    qvak: Přečti si ten článek. Mluví se o metodách spolehlivějších a méně spolehlivých, ale nikde se nemluví o metodách stoprocentních.

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:32:47
  7. avatar
    [24] Meander [*]

    gerda: Proč neetické?

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:32:08
  8. [23] qvak [*]

    Ťapina: Já neříkám, že to vím, ale říkal mi to kamarád gynekolog. Tak mu věřím, když se tím zabejvá.

    gerda: Tak třeba ona otěhotněla a v tu chvíli je napadlo! Ha! z toho koukaj prachy!!!!! Takže vlastně nakonec byli rádi, že se to přihodilo. Možná i zkontaktovali hned nějakého právníka...a teď se souděj.

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:31:32
  9. avatar
    [22] Meander [*]

    Modré z nebe: Jo.

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:31:16
  10. avatar
    [21] Ťapina [*]

    Docela dobře jsou záležitosti kolem sterilizace popsané třeba tady http://www.porodnice.cz/default.asp?rubrika=1&clanek=9418

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:29:28
  11. avatar
    [20] gerda [*]

    Mně by především zajímalo, co je to za rodinku. Připadá mi to totiž krajně neetické.

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:24:19
  12. avatar
    [19] Modré z nebe [*]

    Meander: To je vyoperování dělohy?

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:24:16
  13. avatar
    [18] Ťapina [*]

    qvak: Ona chirurgie není tak jednoduchá, jako šití, že když přestřihneš mašli, tak je přestřižená Ale zase se mi ohromně líbí, jak všichni zasvěcenci ví, že to zfušovali

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:22:42
  14. [17] qvak [*]

    Ťapina: Ano, ale pokud ti vejcovody přestřihnou, tak jsou nefunkční. Někdy zprůchodněj nějaký srůsty, ale prostě to tý ženský zfušovali no.

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:20:27
  15. [16] qvak [*]

    Tak ale kdyby to dítě fakt NECHTĚLA tak mohla jít na interrupci.

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:18:33
  16. avatar
    [15] Ťapina [*]

    kominice: Jsou známy případy znovuzprůchodnění jak vejcovodů u žen, tak chámovodů u chlapů. Není to časté, ale stává se to.

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:14:54
  17. avatar
    [14] kominice [*]

    Ťapina: Já bych řekla že by měla 100% být.To je přeci zákrok trvalý

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:12:29
  18. avatar
    [13] Meander [*]

    Ťapina: Bojím se, že stoprocentní je jedině hysterektomie.

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:10:58
  19. avatar
    [12] Japina [*]

    Bellana: Jistěže ne tak vysokou, aby si dítko řeklo, že už v životě nikdy nic nemusí, ale aby mohlo být alespoň trochu nezávislé. Třeba z děcka bude vědátor, sportovec, umělec, tak ať má pořád jakési "startovné", a naopak, kdyby hold nebylo studijní typ, tak ať mu hned po skončení základy nedávají rodiče sežrat, jak moc bylo nad plán.

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:10:41
  20. avatar
    [11] Ťapina [*]

    No, já myslím, že sterilizace není zákrok, u kterého se dá zaručit (a pak tudíž vymáhat) stoprocentní spolehlivost.

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:08:55
  21. avatar
    [10] kominice [*]

    Co třeba na oplátku sterilizovat toho doktora? Určitě by ta mamina odvedla kvalitnější práci než on

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:07:21
  22. avatar
    [9] Meander [*]

    Bellana: Myslím, že ta žaloba není o tom, že nechtějí dítě. Je o tom, že nemocnice vyinkasovala prachy za zfušovanou operaci.

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:04:06
  23. [8] Bellana [*]

    Japina: Proč doživotní? Jen do ukončení studia, si myslím. Jen bych nerada byla tím dítětem, kterému rodiče takto dávají najevo, jak moc ho nechtěli...

    superkarma: 0 04.09.2007, 13:00:18
  24. avatar
    [7] Zdendula [*]

    taky bych je žalovala, minimálně o výživné

    superkarma: 0 04.09.2007, 12:57:25
  25. avatar
    [6] Japina [*]

    Já se těm rodičům nedivím, tak pokud ty prachy neprochlastají, tak proč ne, vždyť jsou špitály pojištěné. Jen bych jim nedávala hromadu peněz, spíše tomu dítěti doživotní rentu.

    superkarma: 0 04.09.2007, 12:53:31
  26. avatar
    [5] arjev [*]

    1_Kopretina: jen abys měla pravdu.

    superkarma: 0 04.09.2007, 12:47:31
  27. avatar
    [4] Modré z nebe [*]

    Po sterilizaci být těhotná? Tak to byli lékaři vskutku poctiví! Přikláním se na stranu matky, samozřejmě.
    Arjev: určitě se k dítěti budou chovat hezky, neboj. Kdyby ho vážně nechtěli, šla by ta těhotná na potrat.

    superkarma: 0 04.09.2007, 12:42:54
  28. avatar
    [3] 1_Kopretina [*]

    arjev: co blbneš - dítě budou rozmazlovat a ještě budou mít prachy chaytrá baba - dobře jim tak

    superkarma: 0 04.09.2007, 12:42:35
  29. avatar
    [2] vininka [*]

    Jo,jo....zase se něco odflinklo...

    superkarma: 0 04.09.2007, 12:42:15
  30. avatar
    [1] arjev [*]

    Chudák děcko, jak se k němu budou chovat, když ho nechtěli? Je mi nanic.

    superkarma: 0 04.09.2007, 12:36:55

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme