.

Žena - řidička. Postrach silnic?

Cestování

Žena - řidička. Postrach silnic?

Souhlasíte s tímto tvrzením? Myslíte si, že ženy jsou horší řidičky než muži? Nebo naopak muži řídí hůře než ženy?

Odpověď na tyto otázky není jednoduchá. Jak muži, tak ženy za volantem mají své přednosti a nedostatky.

Ženské přednosti a mužské chyby
Ženy jsou klidnější a ohleduplnější řidičky. Respektují pravidla silničního provozu a jsou slušné k ostatním účastníkům silničního provozu.

Ženy nejsou tak soutěživé jako muži a nevyhledávají proto známé mužské závodění na silnici. Žena si jede svým tempem a nerozhází ji ani nervozní řidič, který se jí lepí na paty. A že ji nakonec předjede? Tak tohle žena vůbec nebere jako porážku.

Výrazný rozdíl je mezi ženami - řidičkami a muži - řidiči ve věkové skupině asi do 25 let. Ženy bývají v tomhle věku psychicky vyspělejší než muži, jsou zodpovědnější a méně riskují. Oproti muži v tomhle věku mají potřebu si na silnici dokázat, jak jsou silní a mužní. Mnohdy tak nepřiměřeně riskují a lehkomyslně ohrožují své i cizí životy.

Abych tady ale nechválila jen ženy. Muži mají proti ženám větších schopnost předvídat vývoj situace, která na silnici může vzniknout.
Muži také jednají v krizových situacích chladnokrevněji a rozumněji než ženy, které mnohdy zapojují více cit.

A nakonec, muži za volantem mnohdy bývají sebevědomější. Ale jak by taky ne. Řekněte, znáte nějakého muže, který když sedí za volantem, tak mu manželka ze sedadla spolujezdce stále udílí pokyny? "Zařaď tam trojku, zpomal, zrychli, nepředjížděj, předjeď ho, proč jedeš tak pomalu, proč jedeš tak rychle...???".
Tohle asi zažívá každá řidička, která vyrazí na silnici se svým manželem. A pak má být sebevědomá...

Nakonec bych se vám chtěla přiznat, že já osobně řidička nejsem. Nejsem a v dohledné době ani nebudu. Netroufám si. Tuším, že bych za volantem zmatkovala, a proto se za něj ani nehrnu. Možná, že si řidičák udělám někdy v necelých čtyřiceti jako moje maminka.
Ta jezdí pouhé čtyři roky a je to jedna z nejlepších řidiček, které znám. Vlastně i řidičů.

PS: Všechno, co jste si právě přečetli neplatí pro všechny řidiče a pro všechny řidičky. Samozřejmě, že jsou ženy, které jsou postrachem silnic, ale stejně tak, jsou takoví i muži. Proto bychom se všichni měli snažit být na cestách ohleduplnější, tolerantnější a méně riskovat...

Šťastnou cestu přeje

   
   
06.02.2004 - Zahraničí - autor: elly

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [78] zn0uz4 [*]

    mam-ča: no nevim, xenony jsou mnohem prirozenejsi svetlo, nez ty zluty blikatka. mnohem horsi jsou debilove s modryma zarovkama (ne xenony), nebo s tema modryma svetylkama, co dost casto vypadaji jako majak.

    superkarma: 0 08.02.2004, 01:17:03
  2. avatar
    [77] Eva_CZ [*]

    mam-ča: popravde ja jsem slepa jak patrona za kazde denni doby!

    superkarma: 0 07.02.2004, 23:29:02
  3. avatar
    [76] Jeremi [*]

    Ťapina: V Praze nebyla ledovka, jenom neodklizený sníh. Mám auto s náhonem na všechny čtyři, takže klouzalo minimálně, ale pochopitelně delší brzdnou dráhu mělo taky a šlápnout prudce na brzdu by znamenalo smyk jak řemen. Snažela jsem se nevyjíždět (zejména proto, že spousta blbů nepřezula na zimní pneumatiky a setkat se s někým takovým ve stoupání je téměř smrtelně nebezpečné), ale ne všichni mají tu možnost jet do práce MHD. Určitě byl ale provoz míň hustý, takže spousta lidí doma nechala.

    Ale v tom předchozím příspěvku jsem chtěla z vlastní zkušenosti říct, že i chodec by měl myslet na to, co je reálné, a že autu na sněhu (ale i jenom na mokré silnici za deště) bude trvat zabrždění dýl.

    superkarma: 0 07.02.2004, 19:37:33
  4. avatar
    [75] mam-ča [*]

    Eva_Fl: Šeroslepost se neprojevuje ani tak v noci, ale když se začíná stmívat. Takový ten mix denního a už umělého světla, např. pouličního osvětlení. S tím mám také problém. A taky mi vadí protijedoucí auta svítící xenonovými žárovkami.
    Na "lepící" se řidiče většinou stačí mrknout párkrát za sebou brzdovkami a většinou pochopí, nebo raději předjedou. (Pokud to tedy nedělají schválně.)
    Nedávno se na naší "placku " takhle lepil kamion, ale od čeho máme velkou sílu v pravé noze, ne ?

    superkarma: 0 07.02.2004, 17:56:23
  5. avatar
    [74] Eva_CZ [*]

    Mate jasne pravdu, NE prostorovy, ale periferni, blbej preklad ( muj ). Sorry!

    Jsem rada, ze nejsem sama seroslepa! VON mi totiz tvrdil, ze jsem vyjimka, protoze : podivej se, kolik zenskych vecer normalne jezdi.... No - ja taky vecer jezdim, ale normalne???? Z nutnosti!

    Taky mi slzi oci ze svetel, no nenavidim jizdu potme.

    A co me rozciluje uplne nejvic : marne snahy o bezpecnou vzdalenost - necham si par metru prostoru, v tu ranu se mi tam nekdo vecpe.... Grrrrrrrrrrr.

    A zvykacky - tak rikam tem, co se na me prilepej, pokud mozno tak na pul metru a jsou prilepeny, at jedu do jakeho pruhu chci, at jedu jako snek, nebo to mastim jako blazen, jsou na me prilepeny FURT! Minuly tyden ohromny kamion a predevcirem nejaka krava s deckem. Z te jsem uz dostala tik! Zbavila jsem se ji, kdyz jsem odbocila na parkoviste a pockala si, az prejede.... Divim se, ze si taky nezaparkovala.....
    Vetsinou jezdim ve sportaku, VSICHNI jsou mnohem vetsi, nez ja... Nekdy mam dost blbej pocit....

    superkarma: 0 07.02.2004, 12:16:49
  6. avatar
    [73] Ťapina [*]

    Jeremi: Tak v tomhle mě zas zaráží jiná věc. Nevím, jak to vypadalo v Praze v lednu, ale viděla jsem v televizi záběry z ledové kalamity v Brně. Asi takhle: Člověk vyjde z baráku, hned sebou flákne. Vstane, chytne se zábradlí, doručkuje k autu (za tu dobu sebou flákne ještě třikrát), vyšlplhá se za pomoci rukou, nohou a pomalu i zubů za volant, a jede! Ujede tři metry, udělá piruetu a omotá se kolem sloupu. Proč, proboha??? Proč někdo sedá za volant, když vidí, že je taková náledí, že se nedá ani chodit? To je věc, která mi nejde do hlavy, co si asi tak ti lidi v tu chvíli myslí

    superkarma: 0 07.02.2004, 09:12:29
  7. avatar
    [72] Jeremi [*]

    Manka: Na druhou stranu - zkusila sis na tom lednovém sněhu (v Praze naprosto neodklizeném) sednout za volant? Dovedeš si představit, jak to klouzalo nejen chodcům, ale i autům? Měla jsem velmi intenzivní pocit, že spousta chodců si odmítala uvědomit, o co delší brzdnou dráhu na tom sněhu auta mají a vrhali se na přechody jak kdyby bylo léto a sucho. Ono to chce notnou dávku předvídavosti na obou stranách.

    superkarma: 0 07.02.2004, 09:07:04
  8. avatar
    [71] Ťapina [*]

    Tu knížku o mužích a ženách jsem četla teď nedávno a na mně a mého tam snad všechno sedí. Taky se tam psalo, že tím, jak má muž lepší vnímání směrů a rychlostí, tak dělá věci (předjíždění, různé manévry), které se ženě mohou zdát nebezpečné, ale on ví dobře, co dělá. Naopak žena jezdí na jistotu a muži se to může zdát zbytečně opatrné. Ale když každý jezdí, jak umí, tak je všechno v pohodě.

    Vivian: Je možné, že to u vás funguje naopak. Žena může mít mužské myšlení a muž ženské, hlavní je, že jste se takhle sešli a funguje vám to. Kdybyste byli doma dva "chlapi", tak už spolu asi nejste.

    superkarma: 0 07.02.2004, 08:08:51
  9. avatar
    [70] Dudlajlama [*]

    Ja se musim priznat, ze na muze v aute drzkuju prozmenu ja,... se divim, ze jeste ziju . Ne snad pro jeho um, ridi bravurne, ale proto, ze jezdi moc rychle a nedokaze mit nikoho pred sebou. Kdyz on ridi, neustale se k nekomu priblizujeme. Kdepaaaak, aby se treba jelo stejnou rychlosti s ostatnimi, coz bych zase preferovala ja, pokud je to tedy rychlost slusna a ne . Jinak se pridavam k seroslepym, v noci jsem slepa jako patrona a jezdim jen, kdyz jde o zivot.

    superkarma: 0 07.02.2004, 03:48:23
  10. avatar
    [65] Tomíška [*]

    Acinka

    superkarma: 0 06.02.2004, 22:20:46
  11. avatar
    [64] Jeremi [*]

    Exupery: Tak tak - v té knize se opravdu mluví o lepším periferním vydění žen, nikoliv o prostorovém. Možná to Eva a Aninas četli v angličtině a tam je použitý jiný termín (protože de facto jde o to, že vidíme větší kus prostoru ).

    Mě kecá manžel do řízení, jen když řídím jeho auto, ale to jsme si kvit, protože já taky trpím, když řídí on moje a já cítím, že můj plechový miláček by chtěl tu čtyřku zařadit o chvilku dřív.

    Lhasa: Ta Tvoje definice dobrého řidiče se mi mooooc líbí.

    superkarma: 0 06.02.2004, 19:01:55
  12. avatar
    [63] Lesana [*]

    Eva_Fl: :o) S pavoukem jsi mě pobavila :o) Je to asi rok, co se vedle mne v autě jeden obrovský vyskytnul. Naštěstí jsem neřídila, ale nikdy bych nevěřila, že je možné TAK RYCHLE odepnout bezpečnostní pásy a hupsnout manželovi na klín :o) Má můj velký obdiv, že to zvládnul uřídit JInak řidičák mám a nejezdím - bojím se.

    superkarma: 0 06.02.2004, 18:18:29
  13. avatar
    [61] Acinka [*]

    Taky miluju řízení auta , nejradši jezdím tou delší cestou přes prdelky - vesničky a zatáčkama, než přes dálnici kde se drží jen noha na plynu a volant. Když se mnou jede přítel, tak sem z něj taky na mrtvici a vynervená, protože mi do toho kecá . Řídím denně a myslím, že dobře. Taky nesnáším víkenďáky a popravdě některý ženský jezdí příšerně, ale stejně tak i chlapy. Chlap si za tím volantem dovolí víc než ženská - ta je opatrnější . Poslední dobou zjišťuju, že čím dýl mám řidičák, tím víc se bojím s někým jezdit jako spolujezdec. Radši mám volant ve svých rukou.

    superkarma: 0 06.02.2004, 15:20:15
  14. avatar
    [60] Exupery [*]

    Eva Fl: Já tu knížku četla, ale není v ní, že že ženský mají lepší prostorový vidění. To mají chlapi, ale stojí tam, že ženský mají lepší periferní vidění. Od toho jak sledujou najednou 5 dětí a k tomu vaří. S tou tmou si to už nepamatuju.
    Já třeba prostorový vidění a představivost mám lepší než můj (soudím tak z toho, že mě ve škole bavila deskriptiva a jeho vůbec ) a mám ještě pár chlapských vlastností, ale třeba orientační smysl nic moc. A bohužel taky hrůza, takže každou chvíli někde bloudíme. S mapou to ale zvládám bez jejího obracení vzhůru nohama v pohodě. Tak k tomu hlavnímu. Řidičák jsem začala dělat v listopadu 2002 a ještě ho nemám hotovej. Odježděno mám asi polovinu hodin, teď jsem zas na 1/2 roku přerušila, snad mě ještě vezmou zpátly. Ale když mě to tak příšerně nebaví, že si to nikdo nedokáže představit, já když měla jít na jízdu, tak už jsem měla od předešlýho dne špatnou náladu Ale chci, fakt, příští měsíc tam půjdu a začnu to dodělávat

    superkarma: 0 06.02.2004, 15:14:29
  15. avatar
    [58] abru [*]

    A taky je pro chlapy notoricky známe a pro mě naprosto nepochopitelné, že pokládají za věc prestiže
    a) cokoliv v jakémkoliv městě sami najít ( bez ptaní)
    b) vejít se s autem při parkování do co pokud možno nejmenší mezery, obzvláště při chodníku
    (a jde jim to, kruci)

    superkarma: 0 06.02.2004, 14:25:33
  16. avatar
    [57] Dux [*]

    Zensky za volantem jsou fajn.

    superkarma: 0 06.02.2004, 14:15:31
  17. avatar
    [56] abru [*]

    mam-ča: No, dělaly jsme ho zhruba pomalu ve stejné době, akorát že mně byl tenkrát nanic, protože otec jako správný chlap se díval na ženskou za volantëm s tradičním opovržením, a při zakoupení našeho vlastního auta totéž manžel, sepnuté ruce na klíně, věčně přípodotky, když jsem se na něco zeptala, no hrůza. Samozřejmě si ho okupoval pro sebe, takže se tím pádem dobře vyjezdil, to jsem mohla těžko konkurovat. Tohle by vybudovalo komplex méněcennosti asi v každé, kolikrát mám i pocit, že to ti chlapi dělají skoro záměrně, aby jim to "jejich" auto ženská zbytečně nebrala a nenabourala. Co jezdím sama, mám z jízdy požitek a svatý pokoj. A jsem nervózní zase skoro z jízdy, když řídí on, protože on je taky typický řidič brzda-plyn, kdežto já jsem pro plynulou jízdu.Jezdím prakticky denně, pustím se i do Rakouska, a tam jsou fakt řidiči nějak celkově ohleduplnější, nechají tě vyjet z řady, s úsměvem počkají a nechají tě zařadit atd. Aby si tam klepal někdo na hlavu nebo troubil, to jsem ještě nezažila.
    A u nás mám pořád ještě pocit, že řidič řidiči leccos odpustí, ale na ženskou při něčem podobném kouká úplně jinak. Tak na to s klidem kašlu, kolikrát už jsem zase já zabránila nehodě tím, že jsem včas přibrzdila nebo zareagovala a beru to normálně a nemám potřebu si klepat na čelo.
    Ten nesmysl pro orientaci mi dělá potíže hlavně v neznámých městech, jedu podle instinktu, který většinou selže. Hlavně tedy v cizině, to zas musím muže obdivovat, ten projede každé město, akorát když mu to nejde a já jsem za navigátora, tak to taky není moc dobrém, neřekla jsem včas atd.

    superkarma: 0 06.02.2004, 14:03:58
  18. avatar
    [55] mam-ča [*]

    Luciš: Ta klika tam ale nebyla jako pohon, tou se jen nahazoval studený motor.
    Budeš se divit, ale "kliku" jsme si před cca 10ti lety sami namontovali i na Škodu 125, odpadlo tak zimní ranní týrání baterky, stačilo jen lehce protočit a chytala na první otočení klíčkem.

    superkarma: 0 06.02.2004, 14:03:54
  19. avatar
    [53] mam-ča [*]

    abru: Já jsem řidičák dělala v dobách dřevních (před 32ti lety) a od zkoušky jsem byla vyhozena poté, co jsem bravurně přeřadila s meziplynem uprostřed zatáčky. Dodnes si pamatuji zlověstný pohled komisaře a jeho : „To mám nejradši, tyhle co jezděj dva roky s nějakým střepem a pak si jdou dělat řidičák…“. Odhadl to přesně, ty dva roky jsem jezdila s Aerovkou a nemaje synchronizovanou převodovku, řadila jsem s meziplynem a aby mi v zatáčce moc nepískala kola, (Aerovka 662 neměla diferenciál) řadila jsem uprostřed zatáčky. Na opravnou zkoušku jsem si vzala tenkrát módní žluté minišatičky a pomstychtivý komisař mi dal vyměnit kolo. Umazala jsem si akorát ruce, kam na holku ze závodní stáje…
    Ale s tím „dámským“ orientačním smyslem jsem si také užila. V mapě se vyznám, ale jinak, když mě v lese třikrát otočíš, tak nevím, kde jsem. Moje orientační body jsou např. kolem té velké břízy doleva, 100 m za domečkem s červenou střechou doprava, slunce v zádech, nebo proti, apod. A to jsem jezdila BOAS. Ale jako správná ženská se nestydím zeptat na cestu, ne ?

    superkarma: 0 06.02.2004, 13:26:46
  20. avatar
    [52] deti [*]

    Souhlasím se sunnynkou.Muži se za volantem cítí jako PÁNI.

    superkarma: 0 06.02.2004, 13:23:19
  21. avatar
    [51] Lucimo [*]

    zn0uz4: Já si taky myslím, že 25 tis.km ročně je dost. Pokud teda nejezdí S. 50 km do práce a 50 z práce... Pokud jsou to dálkovky, tak myslím, že je to good.
    A k těm chlapům, co kecají do řízení... Ty vysazuju. Manžela, kamarády...jednou upozorním a pak zastavím a žádám ať si vystoupí...
    Ti co už byli vysazeni většinou nepotřebují ani upozornění...

    superkarma: 0 06.02.2004, 13:22:18
  22. avatar
    [49] zn0uz4 [*]

    Suzanne: dost vyjezdena ridicka s 25kkm za rok? :))) dobry. IMHO je dost velky rozdil v tom, kde tech 25kkm najezdis, jestli je to kazdej den po nejake trase ve meste, nebo po dalnici atd...za minuly rok mam najeto pres 50kkm, a i par zajimavych zazitku... kamionaci bez zrcatek, bezpohlavni blbeckove s tmavymi auty (tmava skla snad i vcetne zrcatek), vcera treba zenska, co me predjizdela ve meste na plne care 80kmph ... vzdycky bude neco, a nesouhlasim s tim, ze by chlapi nemeli prostorovy videni. spis je to hodne spojeny s nejakou predvidavosti a pocitanim situace do budoucna - "ten kluk vlevo asi bude prebihat, a udela to tamhle"... manzelka takhle malem u z par lidi prejela, protoze sli z boku, a tam se "preci nemusim divat" ... rikam, ze vepredu se to nemeni, dulezity je to, co je vzadu a po stranach :)

    superkarma: 0 06.02.2004, 13:08:22
  23. avatar
    [48] abru [*]

    Řízení auta je bezvadná věc, ale já na to přišla taky až po čtyřicítce, kdy jsem si mohla dovolit mít vlastní auto (na leasing), na které jsem se mohla spolehnout, že se kdykoliv rozjede, nečekaně nechcípne, dobře akceleruje a má servo, takže si při parkování neurvu ramena atd. A hlavně jsem začala jezdit sama. Skoro rok mi trvalo, než jsem měla z jízdy konečně potěšení, protože to chce fakt se vyjezdit. Dřív jsem byla zpocená, jen když jsem projela ráno městem do práce. A předtím, v rodinném autě, které si samozřejmě zabral manžel jako asi všude a mně ho svěřil, jen když se chtěl napít a v takových podobných případech, jsem zažívala trémou horory, nevěřila si, žádala o rady a připadala si jak nesvéprávná chudinka. Pak jsme začali jezdit s kolegy do Rakouska a Německa a tam samozřejmě jezdily ženy normálně běžně a naši chlapi je za to ještě obdivovali, jaké jsou samostatné a šikovné. Bodejť ne, měly dobrá auta, většinou samy pro sebe, dojely si v klidu nakoupit a my tahaly tašky v ruce ze samošky. Ale dneska vidím i u nás ten ohromný rozdíl, když jedu po městě, skoro v každém druhém autě řídí žena a je to už úplně normální, připadá mi, že už nad tím nikdo nežasne ani nekroutí hlavou jako ještě třeba před patnácti lety. Je pravda, že ženy řídí jinak než muži, ale to nevadí. Důležité je nenabourat, aspoň si myslím a přizpůsobit si jízdu svým vlastnostem. A hlavně jezdit sama, osahat si to a vyzkoušet, a zeptat se potom. A nevzdávat to zbytečně, každý někdy udělá chybu, jako i jinak v životě. Ono to má trochu i paralelu se životem, člověk se nějak stane samostatnější a sebevědomější, v životě vám taky pořád někdo neříká, teď dej pozor, teď přeřaď, v autě si člověk musí poradit sám, ale zase má pocit, že něco konkrétně ovládá a řídí.
    Jinak se mi hrozně líbila knížka Zdeny Frýbové Malinkatý kretén, kde popisuje typické ženské praktiky za volantem, dost jsem se v tom poznávala. Blbě parkuju, hlavně do řady a mám mizerný orientační smysl. To řeším metodou pokusů a omylů.

    superkarma: 0 06.02.2004, 12:57:43

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [45] Suzanne [*]

    Jsem dost vyježděná řidička, za předminulý rok jsem najezdila 25 tis.km, loni o něco méně, protože jsem se přestěhovala za prací do Prahy. Po Praze jezdím vyloženě ráda, baví mě to.
    Ale jelikož jsem se svým miláčkem (myslím chlapa, ne auto) necelé dva roky, právě u nás probíhá proces těžké převýchovy. Protože když si nechám miláčka jako žvanícího spolujezdce přerůst přes hlavu teď, tak se toho už nikdy nezbavím!!! Remcá a remcá, drží se držadla, kolena pod bradou, ...proč tam máš trojku... předjeď ho... co děláš... Ženský, jestli ho nezabiju v autě, tak nikdy. Ale já jsem odhodlaná, já ho zvládnu. Tuhle jsem hodila blikačky uprostřed maloměstské křižovatky - za mnou tři další auta - a vystoupila jsem, ať to projede místo toho radění. Málem se zbláznil, ale už mi to skoro nedělá:-))) Grrrr

    superkarma: 0 06.02.2004, 12:08:28
  2. avatar
    [42] Lucimo [*]

    Hm...myslím že řídím dobře. Jen jednou jsem se sama sobě smála. Odvážela jsem příbuzné na letiště a po dobu jejich dovolené jsem měla k užívání jejich auto. S automatickou převodovkou. Snad tisíckrát mě upozorňovali, ať si levou nohu schovám pod sedadlo a nevytahuju ji, abych omylem nesešlápla brzdu, když budu po zvyku chtít zmáčknout spojku... No samozřejmě, první křižovatka a já si málem rozbila hlavu o přední sklo... No, ale pak už jsem tu levou z pod sedadla nevytáhla...

    superkarma: 0 06.02.2004, 10:57:39
  3. avatar
    [35] Lhasa [*]

    sunnynka: A pak se, chudinka, musí dívat, jak třeba nějaký střevo nemůže nastartovat

    superkarma: 0 06.02.2004, 09:54:14
  4. avatar
    [34] sunnynka [*]

    Lotka: neříkám, že máma JE nejlepší řidička. Tvrdím, že je nejlepší řidička, kterou ZNÁM Jezdí naprosto bezpečně, zbytečně neriskuje a je moc rozvážná. Přitom se nevleče jak šnek, umí jet i dost rychle Ovšem jen když to není nebezpečné

    superkarma: 0 06.02.2004, 09:50:30
  5. avatar
    [33] mam-ča [*]

    zahradníková: 14 let nepodmíněně ?
    Mně si dovolili kecat do řízení až synové, tak jsem je vysadila u nejbližšího nádraží.

    superkarma: 0 06.02.2004, 09:32:14
  6. avatar
    [32] Lhasa [*]

    V tomhle směru budou pánové tvorstva ještě dost dlouho machistický Aspoň tady v Česku
    Lotka: Instruktor z autoškoly jedný mojí kolegyně říkal, že UMĚT řídit bude v okamžiku, kdy v klidu zaregistruje, že na chodníku v protisměru jde ženská v krásným kožichu

    superkarma: 0 06.02.2004, 09:31:29
  7. avatar
    [31] sigi [*]

    Miluju řízení! Najezdím každý měsíc cca 5 000 km a stále mě to baví. Vzhledem k tomu, že jezdím každý den, mohu prohlásit, že řidiči v ČR jsou opravdu bezohlední. Když někdy vidím, co na té silnici provádějí, pochybuji, jestli vůbec mají řidičák.

    superkarma: 0 06.02.2004, 09:31:16
  8. avatar
    [29] mam-ča [*]

    Znám jen dva druhy řidičů : dobré a špatné. S pohlavím to nijak nesouvisí. Rozdíl vidím v tom, koho vezou. Pokud vezou vlastní dítě (děti) ženy, jedou jako s drahocenným porcelánem. Pokud se stejnými dětmi jede muž, vesele projíždí zatáčky pod plynem a vlastní potomky přesýpá v autě jak brambory. Ted, když už jsou kvalitní autosedačky, už to tolik nevadí. Můj muž si uvědomil, že je pro děti těžší udržet balanc až když kluci před odjezdem stáli před kapotou auta a usedavě plakali : „Ať řídí maminkaaaaa…“. Ovšem o pár let později loudili : „Táto, udělej smyk…“ , takže s nimi dělal piruety na sněhu přes ruční brzdu.
    Prostě, každý máme to své…

    superkarma: 0 06.02.2004, 09:29:11
  9. avatar
    [28] mam-ča [*]

    Znám jen dva druhy řidičů : dobré a špatné. S pohlavím to nijak nesouvisí. Rozdíl vidím v tom, koho vezou. Pokud vezou vlastní dítě (děti) ženy, jedou jako s drahocenným porcelánem. Pokud se stejnými dětmi jede muž, vesele projíždí zatáčky pod plynem a vlastní potomky přesýpá v autě jak brambory. Ted, když už jsou kvalitní autosedačky, už to tolik nevadí. Můj muž si uvědomil, že je pro děti těžší udržet balanc až když kluci před odjezdem stáli před kapotou auta a usedavě plakali : „Ať řídí maminkaaaaa…“. Ovšem o pár let později loudili : „Táto, udělej smyk…“ , takže s nimi dělal piruety na sněhu přes ruční brzdu.
    Prostě, každý máme to své…

    superkarma: 0 06.02.2004, 09:26:59
  10. avatar
    [25] weisova [*]

    Mě kdyby někdo před 1,5rokem řekl, že najezdím ročně 25 000 km, tak se smíchy strhám, řidičák jsem měla, ale pojednom drcnutí do zaparkovaného auta jsem se bála sednout za volant a vydrželo mi to nějakých 8 roků.. Teď jezdit musím, nic jiného mi kvůli práci nezbylo a jsem za to hrozně vděčná, cítím se mnohem samostatnější, nemluvě o tom, že pokud bych nejezdila, nemohla bych nikam, protože je věčně v práci..

    superkarma: 0 06.02.2004, 08:27:28
  11. avatar
    [24] Luciš [*]

    Má řidičák od 18ti, dřív jsem si půjčovala tátovu Felinu, teď mého miláčka (zřídka řídím já, když jedeme někam oba, většinou po požití ). Táta i jsou celkem kliďasové a myslím, že řídím normálně. Ale štve mě někdy zmatkování ještě nevyježděných řidiček, chlapi zastírají neschopnost arogancí, takže nevím, co je horší. Ve výsledku to vyjde asi stejně.
    Vadí mi, když zničehonic paní vjede na červenou do křižovatky, nebo je první u zelené a na ni potom křižovatku projede krokem sama , takže ostatní čekají další 3 minuty a je zácpa v odpoledním provozu tak 1 km.
    Jo a štvou mě maminky, které než se rozhlédnou, tak strčí kočárek do rušné vozovky, to by mě ani jako neřidičku v životě nenapadlo ohrozit dítě.

    superkarma: 0 06.02.2004, 08:19:22
  12. avatar
    [23] *modrá [*]

    je jedno jestli řídí ženská nebo mužskej, řidiči jsou akorát dobří a špatní, kolikrát bych těm chlapům co se mi motají před autem a zmatkujou nejraděj nakopala nezáleží vůbec na pohlaví ale spíš na povaze a schopnostech

    superkarma: 0 06.02.2004, 08:17:06
  13. avatar
    [22] kakina [*]

    ja jsem se od malička bala aut,když mi bylo 18let tak mi naši říkali udělej si řidičák nepřemluvily mě měla jsem příšernej strach plno holek si už udělalo řidičák a já pořádnic.Pak jsem nastoupila do práce a tam potřebovali abych si udělala řidičák tak jsem dotoho teda šla,ale řeknu vám měla jsem sednout za bylo mi špatně nevěděla jsem co mám dělat.Jednou jsem si řekla dost musíš to překonat začala jsem se nato soustředit a bylo to.Za necelej měsíc jsem měla řidičák,a ted jsem spokojená že ho mám jedu si sama nakoupit.

    superkarma: 0 06.02.2004, 07:46:30
  14. avatar
    [21] ještěrka.ehp [*]

    ad.astra: Ze všech chlapů, který se mnou kdy jezdili, mi do toho nejvíc mluvil můj tatínek (to bylo v pořádku - přátelsky míněné rady) a pak můj expřítel, který neměl řidičák a v životě neseděl za volantem Tak sem ho prostě jednou vysadila a bylo

    superkarma: 0 06.02.2004, 07:26:47
  15. avatar
    [20] šája [*]

    Lotka: Podle tvé teorie jsem geniální řidič už od počátku Já se nabourala už na cvičišti v autoškole Budiž mi ke cti, že od té doby ne. Měla jsem dvě etapy ježdění - jednu cca před 12 lety se svým expřítelem. Byl učitel a autoškole a s ním jsem se rozjezdila jako Fitipaldi Zvlášť, když jsem ho musela vozit opilého. Pak jsem měla 8 let pauzu a před rokem jsem začala vlastně znovu. Nedá se to zapomenout, rychle jsem se do toho dostala

    superkarma: 0 06.02.2004, 07:18:54
  16. avatar
    [19] Lotka [*]

    w4ceva: to je kapitola sama o sobě - sváteční řidiči z vesnice, kteří si vyjedou na výlet do města O těch co nejdál

    superkarma: 0 06.02.2004, 07:08:44
  17. avatar
    [17] Lotka [*]

    No nedávno jsem vezla bývalého učitele autoškoly a ten povídal, že dobrým řidičem se člověk stává až po nabourání se. Nevím, co je na tom pravdy, někdo bourá docela často, někdo si po bouračce dává pozor. Já bourala poprvé po deseti letech teď v lednu a na sobě vidím, že jsem hodně opatrnější a víc dbám na předpisy

    superkarma: 0 06.02.2004, 06:54:58
  18. avatar
    [16] Lotka [*]

    sunny, a podle čeho poznáš, že je matka nejlepší řidička?

    superkarma: 0 06.02.2004, 06:52:10
  19. avatar
    [15] šája [*]

    Taky jsem měla z auta strach do okamžiku, než jsem prostě MUSELA začít jezdit....První týden jsem byla na mrtvici, protože jsem musela zvládat i auto jako takové, druhý týden velmi ostražitá, postupem času jsem jistější...Ale taky se mi stane, že v zimě studený motor naší Š120 na křižovatce nevydrží a chcípne. To se pak chlapi za mnou můžou utroubit...V tu chvíli mě napadá reklama na bobnony: Mohl byste mi to zkusit nastartovat, já vám ten klakson zatím podržím
    A ještě se mi nestalo, že by se mě snažila vytlačit z jízdního pruhu žena, že by mě předmyškovala žena, že by na mě žena troubila, když se mi v rušné ulici nedaří zaparkovat do řady aut napoprvé....Chlapi na to snad mají školy nebo co.

    superkarma: 0 06.02.2004, 06:49:21
  20. avatar
    [14] ad.astra [*]

    Řidičák jsem si dělala tajně v 35-ti letech. Názor exmanžela, nač potřebuju řidičák, když je tady on, mě dost štval. Po úspěšných zkouškách(i když jsem se zkoušejícím policistou zaparkovala do kopřiv tak šikovně, že nevylezl z auta) jsem začala občas používat našeho plechového miláčka. Později i ex ocenil, že jezdím, jeho dojeď, přivez apd. mě dělalo potěšení, mohla jsem na chvíli zmizet z "jeho" dzoru a v autě jsem se cítila báječně. Jen jednou se vezl vedle mě, a od té doby už nikdy. Něměla jsem nervy na jeho dirigování a na to jeho "myslím to s tebou přece dobře". Loni jsem ani jednou nejela a letos pomalu zase začínám. Ale ta zabudovaná představa, vézt mužského, ta je ve mě stále. No, snad časem se to změní :o))

    superkarma: 0 06.02.2004, 06:42:04
  21. avatar
    [12] vládík [*]

    Právě dělám autoškolu, takže ano, jsem postrachem silnic jezdím žlutou Fabií, takže obyvatelky Nuslí, Pankráce a přilehlých oblastí POZOR

    superkarma: 0 06.02.2004, 06:24:36
  22. avatar
    [10] Dudlajlama [*]

    Jezdit jsem zacala, protoze jsem musela. Jezdim docela v pohode, hlavne proto, ze tu jsou v pohode silnice. Predvidat situace umim sice jako vedma, zato dodnes neudelam paralelni parking, to radsi budu objizdet pul mesta a hledat kolme parkovani .

    superkarma: 0 06.02.2004, 05:54:48
  23. avatar
    [9] aninas [*]

    Ridicak jsem delala rovnou odvezena po tydennim pobytu z nemocnice.
    Kdyz jsem jela do Prahy, tak pred mestem jsem zastavila a dal bych nejela ani konskym povozem. Pak, kdyz uz jsme v Praze bydleli, tak jsem si zvykla
    Jednou, na padacku v Libusi-na hlavni, jsem si zachranila zivot. V prostorovem b=videni jsem videla, ze ridic zprava se nema k brzdeni, tudiz, pokud jsem nechtela skoncit rovnou pred jeho cumakem[ridic muz], musela jsem setsakra rychle zabrzdit. O pul metru jsem zabranila smrti me spolujezdkyne
    Pak zase jednou jsem jeste svym prostorovym videnim videla, jak [zase zprava a ridic muz] jede na nas v plne rychlosti obrovsky kamion - my na zelenou, on prehlidl cervenou. Ted jsem byla na miste spolujezdce ja a moc se mi nechtelo mit kamion na rameni - a zabrzdit znamenalo zustat pod kamionem, tak jsem zarvala na NEHO, at JEDE! Prosvistel nam nanejvejs 10 cm za zadkem
    Delala jsem nekolikrat i "najmuteho" ridice. jednou se s vym autem a jednou i s uplne cizim. Popojela jsem s nim dopredu-dozadu, abychom se "zkamaradili" a bylo to.
    V Cesku mi prvni nadaval, ze se nesmi jezdit brzda-plyn a tady zase mam automat, coz je jezdeni - brzda-plyn.

    superkarma: 0 06.02.2004, 04:31:44
  24. avatar
    [8] Vivian [*]

    Souhlas s Kotětem.

    I když - Evi, podle Peaseových jsem JÁ chlap a můj VON je baba. Myslím podle těch řečí o rozdílných schopnostech žen a mužů.

    superkarma: 0 06.02.2004, 02:14:19
  25. avatar
    [7] Eva_CZ [*]

    Krapet mi tam skripla interpunkce, jdu radeji spat....

    superkarma: 0 06.02.2004, 01:50:28
  26. avatar
    [6] Eva_CZ [*]

    Ja ridim ve dne a VON v noci, pokud to jen trosku jde. Jinak to, jaky ridic je zena a jaky muz je hodne pravdive popsano v knize A&B Pease : Proc muzi neposlouchaji a zeny neumi cist v mapach.
    Zeny maji podle vseho lepsi prostorove videni, muzi zase ,,lepe vidi " v noci. Pro sebe povazuji za nejprisernejsi kombinaci tmu, silenej lijak, ohromny provoz - a k tomu pavouka v aute. Zastavit se absolutne nedalo, na krok jsem nevidela a kam nakonec zalezla ta prisera, vi Buh....
    Dokud jsem NEMUSELA jezdit, moc jsem to resila. Vedela jsem, ze druhy den pojedu, tak jsem si v duchu pripravovala, kudy pojedu a ve kterem pruhu a kam budu odbocovat - no ja jsem se tak vystresovavala, az jsem byla na mrtvici. Ted denne najezdim okolo 150 - 200 km a uz jsem v klidu. Jsem porad ostrazita, ale uz mam z jizdy i poteseni a jezdim rada rychle. MOOOOOOC rychle, kdyz to jen trosku jde.

    superkarma: 0 06.02.2004, 01:49:32
  27. avatar
    [5] trdlo [*]

    Tak ukazovat na spatnyho ridice a rikat ze bodejt ne, vzdyt je to zenska, to musi bejt neco vyhradne evropskyho. Tady jsem se s tim nesetkala ani jednou. Taky muj bejvalej byl vzdycky agresivni ridic, a automaticky se vzdycky hrnul za volant, ale kdyz jsme prijeli do Prahy, to se jenom rozhlid a pravil, ridis ty.

    superkarma: 0 06.02.2004, 01:33:19
  28. avatar
    [4] Jarunka [*]

    Neni to jenom vyjezdenosti Je to i o citu k autu. Znam lidi, kteri jezdi 20 let a bojim se a znam lidi, kteri jezdi rok a strach nemam. Nekteri bouraji rocne a nekteri vubec. Osobne jsem za 25 let, ani neskrabla. A ze jezdim skoro denne.

    superkarma: 0 06.02.2004, 00:27:03
  29. avatar
    [3] jasmina [*]

    V NYC lide jezdi jako , tak jsem mela velky strach, ale zvladla jsem to. Ted uz jezdim docela v pohode. Ale na svuj prvni den nikdy nezapomenu jak pri parkovani jsem malem nabourala sousedovo auto. Soused nastesti nic nerekl a jeste mi pomohl zaparkovat. Probrecela jsem asi 2 hodiny, ze auto chci prodat, protoze neumim parkovat a jezdit se asi nenaucim.

    superkarma: 0 06.02.2004, 00:26:35
  30. avatar
    [2] *Kotě* [*]

    Když jsem řídila v USA, byla jsem docela obstojná řidička... tady auto nemám a ani ho nechci mít. Takže už jsem čtyři roky nesedla za volant a asi bych řídila jako ponocnej.

    Znám spoustu rodin, kde si auto prostě automaticky "zabere" muž, jezdí s ním desetiminutovou štreku do práce a ženská tahá tašky s nákupem v ruce. To mi vždycky skřípou zuby.

    Čili - není to o mužích a ženách, je to jen a jen o vyježděnosti. Čím víc člověk řídí, tím lepší je řidič. Nic jiného v tom není.

    superkarma: 0 06.02.2004, 00:21:00

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme