Bulvár

ZENA-IN

Umělecký koncept je součástí vývoje filmu Hvězdné války.od začátku sedmdesátých let, kdy ilustrace proslulého Ralpha McQuarrieho pomohly vysvětlit Lucasovu představu vedoucím pracovníkům společnosti Twentieth Century Fox a získat pro tento film "zelenou." Filmu Pomsta Sithů dalo Umělecké oddělení základní vizuální rámec pro produkčního výtvarníka Gavina Bocqueta, kostýmní návrhářku Trishu Biggar a pro celý tým umělců zvláštních efektů ve společnosti Industrial Light &Magic.

Hlavními výtvarnými supervizory byli Ryan Church a Erik Tiemens. Práce na filmu Pomsta Sithů začala v době, kdy byla dokončována výprava filmu Klony útočí. "Začátek je moje nejmilejší část celého procesu," říká producent Rick McCallum.

Od chvíle, kdy jsme začali, kdy George psal ještě scénář, cokoli, co výtvarné oddělení nakreslí nebo vymyslí, se může ve filmu objevit. George je přístupný ke všemu. Nic není vytesáno do kamene." Skupina 12 talentovaných umělců vytvořila produkci zobrazením všeho od Anakinova a Obi-Wanova souboje světelnými meči, přes planetu Utapau, k Anakinovým účesům.

Mnoho z jejich pojetí má jistou souvislost s filmem Nová naděje, který byl navržen téměř před třiceti léty. Umělci strávili skoro rok prací na návrzích dopravních prostředků, scén, nábytku, uniforem - na všem co diváci uvidí. Velkou motivací bylo navrhnout novou postavu filmu Pomsta Sithů, postavu zlého generála Grievouse.

Ještě předtím než se Lucas přesně rozhodl jaký Grievous bude, požádal výtvarníky o nápady. Jeho jediný pokyn: udělejte Grievouse jako kombinaci mimozemšťana a droida a udělejte to tak, aby vypadal strašidelně. "Při práci můžete provádět změny, udělat si to po svém a rozvíjet vlastní nápady, " říká výtvarník Warren Fu, který je stoupencem myšlenky žijícího vetřelce uvnitř droidova těla. "Je to tak trochu ozvěna toho v koho se Anakin promění, říká Lucas, vysvětluje proč se přiklonil k této myšlence.

Výtvarné oddělení mělo také největší vliv na výtvory produkčního architekta Gavina Bocqueta a kostýmní návrhářku Trishu Biggar, kteří oba pracovali na I. a II. Epizodě. Každý měl jiný úkol. Přesto jejich podstata vycházela ze stejné základní potřeby - využít Epizodu III jako vizuální propojení mezi bohatou, romantickou opulentní Skrytou hrozbou a Klony útočí, a drsnější i když klasické pojetí původní trilogie Hvězdných válek.

   
18.05.2005 - Kultura - autor: Radek Kříž

Komentáře:

  1. [1] jithule [*]

    Hvězdné války měl rád můj syn

    superkarma: 0 27.12.2012, 16:42:29

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme