Na začátku tohoto týdne proběhla na našem diskusním fóru o mužích (ZDE) čtenářská debata o autech a řidičích. Mimo jiné tam čtenářka ginile zmínila link na jednu německou internetovou stránku, která je – považte – celá věnovaná tématu: Proč ženy neumějí řídit auto? Je nasnadě, že zmíněný web založili muži, otázkou pak zůstává pohnutka. Možná jim to přišlo hrozně vtipné, možná svému tvrzení dokonce sami věří, možná si tak jen léčí zakrnělé sebevědomí... :-) Každopádně nás jejich argumenty zaujaly natolik, že vám je nabízíme k zhodnocení. A těšíme se na vaše reakce. :-)

1. Mnoho žen tvrdí, že jezdí bezpečněji než muži. Ale znamená snad jezdit pomalu totéž, co jezdit bezpečně? Asi sotva! Tento způsob jízdy, kombinovaný s permanentním plouhavým přejížděním z levého do prostředního pruhu na dálnici, ochromuje plynulost provozu a vede ke krkolomným předjížděcím manévrům a tím i k nehodám.
2. Většina žen se nezajímá o technickou stránku automobilu, a nedokáže proto řídit s citem. Jak má také žena vědět, jak se citlivě zachází se spojkou, když neví, co taková spojka vlastně je a jak funguje?
3. Ženy opakovaně tvrdí, že mají statisticky vzato na svědomí méně nehod než muži, což je také pravda. Ale většina domácností má (i ještě dnes) pouze jedno auto, a to je většinou přihlášeno na muže v rodině (to se pak promítá do statistik pojišťoven). Pokud tedy s tímto autem havaruje žena, vystupuje pak samozřejmě v nehodové statistice její manžel. A jak si správně všimli pisatelé někter(viz homepage), nebývají ani drobné nehody, jako např. při parkování, vůbec zaznamenány. Kromě toho řídí muži podstatně častěji a snad každý muž zná ten děsivý zvuk, když žena při parkování masakruje drahé ráfky o okraj chodníku. Tyto škody přijdou na spoustu peněz, nenajdeme je však, jak už bylo řečeno, v žádné statistice.
4. Ženy mají orientační smysl vrány v kómatu. Co dosud bylo považováno za pouhou nejapnou "chlapáckou" průpovídku, je nyní konečně prozkoumáno i vědecky. Ženy se tedy nehodí ani jako spolujezdkyně. Ženy v roli spolujezdce jsou však téma samo pro sebe: nedokážou čist v mapách a jsou v autě k ničemu, leda tak k vyluzování ubíjející zvukové kulisy skládající se z kritiky a kňourání.
5. Ženy používají při řízení většinou jen jedno zrcátko. A sice to vnitřní - aby se mohly nalíčit.
6. Ženy neumějí parkovat!! Je to jistý druh extravagantní inkompetence (nevím, co tím chtěl básník říci - pozn. překl.), když se ženy pokoušejí zacouvat do mezery o rozměrech Grand Canyonu. Tohle bezmocně popojíždění tam a zpátky!!! Je nádhera to pozorovat, pokud člověk zrovna není v časové tísni a nepotřebuje takovým zablokovaným místem projet. Ale teď vážně: Už jste si někdy všimli parkovacích míst pro ženy (vyhrazena na parkovištích tady v Německu - pozn. překl.)? Proč jsou vlastně všechna auta zaparkovaná zádi ven?! To samozřejmě souvisí s tím, že ženy neovládají parkování pozadu. Co se stane, když se o to některá pokusí, je vidět na betonových sloupech a na zdech v těchto místech.
7. Porucha - co teď? Nezbývá než zavolat ADAC (automotoklub - přijíždí jejich servisní četa na zavolání - pozn. překl.), vždyť která žena umí vyměnit kolo?
8. Situace: Auto jede v noci bez světel, s dálkovými světly nebo s mlhovkami. Člověk se podívá zblízka, a co vidí skoro vždycky? Ženu za volantem.
9. Ženy mají často strach z předjíždění. Tím spíše, když mají předjet nákladní auto. Důsledek: Vytváření dlouhých kolon za náklaďáky a kamiony.
10. Ženy nemají zkrátka žádný přehled o dění na silnici. Často vypadají, že je to nadměrně zatěžuje. Chybí jim nutná suverenita a uvolněnost. Výsledkem je pak jejich prvenství v nehodách způsobených nedáním předností v jízdě (podle statistik pojišťoven osobních vozidel).
11. Jistá statistika ukázala, ze 90 % mužů projede křižovatku i poté, co naskočí červená. To je sice pravda, ale 90 % žen nevyjede, když naskočí zelená.
12. Podle průzkumu Spolkového úřadu pro provoz motorových vozidel chybuji ženy za volantem nadprůměrně často při otáčení, couvání, vjíždění a vyjíždění. Překvapivě mají podle tohoto šetření ženy náskok už i při porušování omezení rychlosti jízdy a v nedání přednosti (55,6 procenta deliktů).

Zdroj: www.frau-am-steuer.de/start.htm
Reklama