.

Sezóna dovolených je v plném proudu a s ní i sezóna bytových zlodějů. Nemyslete si, že PRÁVĚ VÁM SE TO STÁT NEMŮŽE. Zvláště když s

Domácnost

Sezóna dovolených je v plném proudu a s ní i sezóna bytových zlodějů. Nemyslete si, že PRÁVĚ VÁM SE TO STÁT NEMŮŽE. Zvláště když s

Ochrana domu se vyplatí. Pravděpodobnost vykradení komplexně zabezpečeného domu je 1 300 krát menší než nezabezpečeného. Když zlodějům cestu ztížíte, půjdou pravděpodobně jinam. Obvykle si totiž život nekomplikují.
A to prosím považte, že více než 75 % bytů nemá dodnes bezpečnostní dveře, o zabezpečení oken nemluvě. Přitom dveřmi a okny přichází kolem 90 % pachatelů.
Takže pojďme vylepšovat statistiky…

Nenechte nic náhodě
Ke kritickým místům ve vašem bytě či domě patří hlavní vchod, poštovní schránka, sklepní šachta, okna a okenní rolety, dveře na balkon a terasu, garážová vrata, kůlna na nářadí, dveře a vrata do zahrady, střešní a sklepní okna. Měli byste je proto opatřit bezpečnostním zařízením. Od mechanických, kam patří bezpečnostní dveře, zámky, rolety, mříže až po nejmodernější systémy, které vám dokonce zhasnou i zapomenutá rozsvícená světla.
Díky speciálním ústřednám můžete po telefonu třeba spustit topení, stahovat rolety, ale také otevřít vrata do garáže či zapnout troubu s kuřetem.

Investice se vyplatí
Ceny kvalitních dveří včetně bezpečnostních zámků, vložky, montáže a dopravy vyjdou na 14 000 Kč a výše. Prověřte si nejen atesty produktů, ale také firmy, jimž jejich instalaci svěřujete. Seznam certifikovaných výrobků najdete na stránkách ministerstva vnitra: http://www.mvcr.cz/prevence/obcanum/rady/odborne/certifik/seznam4.html.

Pojistná smlouva
Mít dobrou pojistnou smlouvu pro případ vloupání znamená: mít věci pojištěné na „novou hodnotu“, kterou některé pojišťovny nabízejí. Jinak s překvapením zjistíte, o kolik se díky amortizaci sníží plnění.
Pojistnou částku se také vyplatí průběžně navyšovat, abyste v případě krádeže nebyli tzv. podpojištěni. Platit deset let stejnou pojistku by znamenalo, že jste si za tu dobu nic nepořídili – alespoň tak to pojišťovny vnímají.
Pro starožitnosti a elektroniku se doporučuje uzavřít doplňková pojištění.

Desatero proti zlodějům:
1.
Pořiďte si bezpečnostní dveře nejméně 3. či 4. kategorie a zárubeň, kterou nelze roztáhnout nebo roztrhnout heverem.

2. Dbejte na zabezpečení oken, i těch zdánlivě malých a nedostupných. V případě bytu v prvním nebo posledním podlaží použijte mříže nebo bezpečnostní fólie, detektory pro pohyb, otevření dveří i oken či rozbití skla.

3. V bytových domech žádejte sousedy o celodenní uzamykání hlavních dveří a dobré osvětlení všech prostor v domě i před domem. Zároveň udržujte dobré sousedské vztahy – všímavý soused je nejlepší hlídač.

4. Vyhněte se v okolí informacím o svém majetku a nepřítomnosti. Poučte hlavně děti, že se nemají chlubit s tím, co vlastníte, a neříkejte jim, kam ukládáte cennosti.

5. Do bytu vpouštějte v rámci možností co nejmenší počet řemeslníků či cizích lidí. Než někoho vpustíte, přesvědčte se kukátkem, kdo zvoní, používejte řetízek či tzv. dveřní zastavovač, který brání otevření, nechte si předložit průkaz.

6. Kombinujte mechanické zabezpečení s elektronickým.

7. Nepoužívejte při odjezdu na dovolenou objednaný vůz taxislužby.

8. Během dovolené si cenné předměty a důležité doklady uložte raději do bezpečnostní schránky v bance.

9. Nezapomeňte na kvalitní pojistnou smlouvu.

10. Pořiďte si fotodokumentaci od dražšího vybavení bytu a tu společně s pořizovacími doklady uložte na bezpečném místě, nejlépe mimo byt.

 

Tipy Ženy-in: Poproste někoho, ať vám vybírá schránku. Přeplněná schránka je pozvánkou pro zloděje. Někdy se vyplatí i „psychologické triky“. Nechte třeba přede dveřmi používané boty. Pro zloděje to může být znamení, že je někdo doma.  

 
   
16.07.2004 - Dům a byt - autor: Herta

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [99] Eva_CZ [*]

    *Kotě*: no az na to strileni ve skole s tebou beze zbytku souhlasim!

    superkarma: 0 17.07.2004, 15:50:56
  2. avatar
    [98] *Kotě* [*]

    Co kdybychom tuto zparchantělou debatu uzavřeli? Nalijme si čistého vína a konečně si to přiznejme: Češi smrdí, Američané voní. Každý Čech krade jak straka, v USA se nekrade vůbec. V Čechách musí mít lidé trapně na dveřích zámky a také zamykat auta, v USA ani lidé neví, co je to klíč, neboť si důvěřují.

    Je to tak, jsme Divokej Východ, tady člověk, když vyjde na ulici, si holt nemůže být jistý životem. V USA nehrozí nic, leda že by člověk chodil na střední školu, pak by ho eventuelně mohl zastřelit nějaký spolužák. Jinak ale klid a bezpečí.

    Stavte vory!

    superkarma: 0 17.07.2004, 15:05:29
  3. avatar
    [97] tutik [*]

    Eva_Fl: ja radio vyndavam pokazde kdyz odchazim z auta. vetsinou ho sice dam do skrinky v aute, nebo jak se to jmenuje, ale rozhodne nenechavam panel normalne vevnitr.
    a nemam strach o auto, proste to tak delam, nac zbytecne upozornovat, ze tam je neco zajimaveho. proto jsou snad ty panely vyndavaci, ne?
    a v praze parkuju pokud mozno jenom na placenem hlidanem parkovisti. ale stejne tak i v amsterdamu. ne proto, ze je to cr, ale proto, ze je to vetsi mesto. u nas na 'vesnici' parkuju v ulici. a na chalupe v cr auto treba i zapomenu zamknout...

    superkarma: 0 17.07.2004, 14:41:40
  4. avatar
    [96] Vivian [*]

    Vždyť tady nikdo netvrdí, že v Čechách se nekrade Jasně že tady lidi kradou. Ale osobně bych si netroufla paušálně říct, že Češi jsou národem zlodějů. Zloději žijou všude na světě, Ameriku nevyjímaje. Akorát u nás máme ke zlodějně holt poněkud liberální přístup

    kosmokosmo: myslíš, že si tu lékaři žijou špatně? Někteří možná, ale je to jako všude jinde - kdo se snaží, žije si velmi spokojeně

    superkarma: 0 17.07.2004, 07:40:16
  5. avatar
    [95] kosmokosmo [*]

    Ja teda nevim, ja byt zlodej, tak teda rohodne nejdu do bytu , kde bude na dverich MUDr.J.Novak PhD......spis naopak....utikala bych pryc....nebo se tak v Cechach zmenily platy?

    superkarma: 0 17.07.2004, 06:14:32
  6. avatar
    [94] Eva_CZ [*]

    Ťapina: kabelku mi vykradli v Ostrave, gumy u auta nam rozrezali na Sumave ( asi proto, ze jsme meli prazskou znacku ), zrcatko u auta ukradli v Kromerizi... Nemusim pokracovat, ze ne?

    superkarma: 0 17.07.2004, 01:27:06
  7. avatar
    [93] Léthé [*]

    No já nevím…to co u nás nějakou cenu má je těžké a to ostatní nestojí za řeč . To nejcennější doma jsem já a když doma nejsem není co ukrást . Takže se lupičů u mě doma neobávám .

    superkarma: 0 16.07.2004, 23:37:41
  8. avatar
    [92] Ťapina [*]

    Eva_Fl: Jenže ty máš pořád tendence srovnávat americký venkov s Prahou a to je taky jak u blbých na půdě

    superkarma: 0 16.07.2004, 23:04:57
  9. avatar
    [91] Eva_CZ [*]

    Ťapina: ono to ale furt neni o MHD, to je jak u blbejch na pude! Tady MHD neni, ale predpokladam, ze kdyz tady nepachnou ti, ktere denne potkavam, nepachli by ani, kdyby jeli v autobuse.
    Bylo to o rannim sprchovani a antiperspirantech, ne o MHD.
    MHD jsem jela v NY - prijel cistounky poloprazdny autobus - samozrejme klimatizovany. Nevim, jak to NY dela - 10 000 000 obyvatel a MHD byla na urovni. A bez smradu.

    Tak jo, Cesi ani nekradou - a pak nechapu, proc jste nepodali zalobu na videnske obchodniky, kteri meli ceske cedule s prosbami, at jim CESI nekradou...

    Prijde mi uchylne tahat kocary a kola do bytu, notabene kdyz ma nekdo 2 sklepy ( coz jsem mela ja a po x tem vykradeni kola v byte, naradi v byte atd., takze vubec nevim, na co jsme sklepy meli ).
    Dvere zelezny - a stejne neustale problemy s kradezemi! Kocarkarna se pouzit vubec nedala, tu vykraali pravidelne...
    Tady ctu o ukradenych mobilech z penezenky, vloupanich do sklepu, vykradenych ci rovnou ukradenych autech, ale proste vam to prijde normos. Normos - volanty ,,zajistene" zeleznymi konstrukcemi a autoradio pod pazi pri navsteve divadla ( asi misto kableky ).
    Neprislo mi to normalni, kdyz jsem tam zila, neprijde mi to normalni, kdyz ziju jinde, kde to takhle proste neni.
    I my mame v baraku bezpecnostni system jak prase i s cidly na pohyb ( takze si ve valstni loznici pripadam jako v bance...), ale v zivote jsem ho nezapla, to snad mozna jedine kdybych na dlouhou dobu odjela...

    Jsou mesta s vyssi kriminalitou, jsou mesta s vysokou, ale nevim, jestli jsou na tom nekde tak, ze si berou autoradio do zamestnani...



    Vivian: no, tak uz jako na anonymy - jedine snad ignorace, kdyz to jinak nejde...

    superkarma: 0 16.07.2004, 22:35:50
  10. [90] Zuzanicka [*]

    Fakt nevím kde berete tu jistotu,že v Čechách se nekrade a na vesnicích už vůbec ne.Jakoby toho nebylo dost každý den ve zprávách.Osobně toho o kradení,přizabití za pár stovek nebo dokonce zabití vím dost z velice blízkého a důvěřihodného zdroje V Čechách se krade a je uplně jedno jestli je to velkoměsto anebo vesnice se 100 obyvateli.Akorát možná vám se zatím nic podobného naštěstí nestalo.Ale proč tomu napomáhat odemknutým barákem či bytem že jo?No ale jak jsem již psala,opravdu každého věc.Mně osobně jsou moje věci v bytě velice vzácné ačkoliv nejsem milionář a podle toho můj byt i vypadá,normální český panelákový byt.Takže nevím proč bych měla nějakým hnusným zlodějům nechávat odemknuté dveře do bytu.Krade se tady a hodně a je to smutné.

    superkarma: 0 16.07.2004, 20:27:57
  11. avatar
    [89] Ťapina [*]

    Eva_Fl: Hele, teď mě tak napadlo, když to pořád řešíme, takže v americké MHD nikdo nesmrdí? Odpověz si pro sebe, než budeš číst dál. Není to spíš tím, že v MHD se prostě každý sebemenší pach zkoncentruje? Jasně, že jsi za pět let v Americe nikoho necítila, když tam každý jezdí autem.

    superkarma: 0 16.07.2004, 20:14:25
  12. avatar
    [88] Vivian [*]

    Eva_Fl: zkus to taky, bude ti líp

    superkarma: 0 16.07.2004, 20:05:42
  13. avatar
    [85] moula [*]

    Ach jo, zase bordel a uz jsem
    eve napsala, ze nemam rada kdyz me nekdo cituje mimo kontext a este k tomu bez zeptani se.
    Moje poznamka byla k tomu, co mi v Plzni rekla rodina, kdyz jsem tam dorazila. bohuzel/bohudik tam bydlime v "trochu lepsi" ctvrti, ne v ulici s bytama 4. kategorie, a tak se tam asi vic krade, zlodeji si mysli, ze je co. upozorneni jsou mozna treba, v emerice, kde jsem uz dlouho, na takove veci nemyslim a vsichni vi, ze jdu a cumim kde co lita a nedavam pozor. Takze na plzenskej ulici jsem asi vhodna obet.
    znam v Plzni osobne (ne jedna pani povidala) aspon 5 lidi, co je vykradli nebo okradli v minulych 2 letech. Sousedovi se uz 4x ztratilo auto z chodniku pred barakem! {Pojistovna se s nim uz odmita bavit.
    Krade se vsude a bude.
    Podle filmu se neda hodnotit Amerika ani Cesko ani normalni zivot.
    A doma tady mame bezpecnostni zarizeni, 4 kamery, nahravac atd. Ne ze silenyho strachu, ale protoze to instalujeme jako business, muj se tim zivi a protoze hodne nejsme doma a chci vedet, co se tu deje.

    superkarma: 0 16.07.2004, 19:47:25
  14. avatar
    [84] Eva_CZ [*]

    Vivian: tak si zasukej, jestli mas s cim ( pripadne kym)

    superkarma: 0 16.07.2004, 19:20:22
  15. avatar
    [83] Vivian [*]

    Eva_Fl: na blbou náladu je nejlepší dobrej sex

    superkarma: 0 16.07.2004, 19:18:30
  16. avatar
    [82] Eva_CZ [*]

    Vivian: ja tebe v podstate taky ne - ty jsi na Z-IN cele dny - a cokoliv napisu, rozstouras, vyprovokujes a pak se blbe divis.
    Tak se na me laskave V***r.

    superkarma: 0 16.07.2004, 19:13:38
  17. avatar
    [79] Vivian [*]

    Zloději žijí všude na světě.

    superkarma: 0 16.07.2004, 18:48:03
  18. avatar
    [72] Vivian [*]

    Capelucita: to je pravda... ale já žiju v Praze a přesto kupodivu nežiju ve stálém strachu a nikdo mi tady nikdy nic neukradl
    Ono všechno na světě není tak černobílé...

    superkarma: 0 16.07.2004, 18:42:29
  19. avatar
    [69] Irka1 [*]

    Jak to tak ctu ....vcera jsem se sesla s kamaradkou, ktera se prestehovala zpatky do Ceska, dvakrat se je pokusili vyloupit v noci kdyz spali, pokud je manzel na sluzebni ceste, tak spi s golfovejma holema na obranu u postele ........asi by mi nejvic vadilo zit v neustalem strachu.

    superkarma: 0 16.07.2004, 18:34:09
  20. avatar
    [68] Vivian [*]

    Eva_Fl: no každopádně tvoje potřeby nechápu

    superkarma: 0 16.07.2004, 17:18:46
  21. avatar
    [67] Eva_CZ [*]

    Vivian: 16.7. 2004 - Vivian (Odpovědět) (Poslat vzkaz)
    Eva_Fl: máš pravdu, jsme zloději jeden jak druhej a navíc strašně smrdíme...


    Aha, takze ja mam nejake potreby...


    Koncim, cas na bazenek...

    superkarma: 0 16.07.2004, 17:16:11
  22. avatar
    [66] Vivian [*]

    Eva_Fl: v amerických filmech je nejspíš všechno úplně jinak
    Stejně ale nechápu, proč máš potřebu tady x dnů za sebou řešit smraďochy v našich tramvajích...

    superkarma: 0 16.07.2004, 17:09:12
  23. avatar
    [63] Eva_CZ [*]

    Majucha: je to samej Kubanec, Mexik - no proste hlavne Jizni Amerika...
    Kdyz tady ctes ,,Cernou kroniku", hemzi se to jihoamerickymi jmeny, Amici z nich maji asi takovou radost, jako vy z cikanu...

    superkarma: 0 16.07.2004, 16:53:44
  24. avatar
    [60] Eva_CZ [*]

    Vivian: tramvaji, ani autobusem, ani trolejbusem, jsem nejela uz pres 5 let, bodejt by se mi po MHD nestyskalo!

    Nechme toho, Vivi. Vidim, ze vam to prijde normos, no nakonec v USA filmech maji dvere spousty zamku....

    superkarma: 0 16.07.2004, 16:49:23
  25. avatar
    [59] Vivian [*]

    Eva_Fl: co zase řešíš tramvaje? ty seš na ně nějak fixovaná

    superkarma: 0 16.07.2004, 16:46:25
  26. avatar
    [58] Eva_CZ [*]

    Ťapina: mezi nenebezpecnejsi mesta USA patri Miami... Proc asi?

    A nekdo zrejme prilis kouka na TV...

    Ano, Vivi - presne tak jsem to rekla, ze?

    Kdyz pojede v tramvaji 20 smradlavejch a 5 vonavejch - bude ta tramvaj smrdet?
    Tobe ne, ja vim, vsak na co rano sprcha...

    superkarma: 0 16.07.2004, 16:37:51
  27. avatar
    [57] Ťapina [*]

    kubikm: Jo, ale to je všechno sci-fi, to v reálu Američani vůbec neznají Taky to, jak v Americe se nezamykají auta, v každém filmu jenom přijedou, zabouchnou a jdou. No... tady už taky máme centrál A hlavně Newyorské metro je zřejmě nejbezpešnější na světě, tam bych si kabelku zaručeně nedržela

    superkarma: 0 16.07.2004, 15:49:25
  28. avatar
    [56] kubikm [*]

    koukáte na americké filmy? všimli jste si, kolik zámků a všelijakých petlic mají na dveřích?

    superkarma: 0 16.07.2004, 15:36:42
  29. avatar
    [55] Ťapina [*]

    Vivian: No vidíš, my v tomhle bytě nebudeme mít ani dětský pokoj, takže do budoucna stejně bude stěhování. Ale máme výtah, kolo se tam vejde v pohodě a kočárek myslím taky.

    superkarma: 0 16.07.2004, 15:16:23

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [54] Vivian [*]

    Ťapina: ale jo, to je jasný... když to prostě jinak nepůjde, tak budem kočárek dvakrát denně vláčet po chodech nahoru a dolů a parkovat bude v dětským pokoji. Co se dá dělat... stejně to bude nejdýl pár měsíců...

    superkarma: 0 16.07.2004, 15:14:56
  2. avatar
    [53] Ťapina [*]

    Vivian: Kočárek budu řešit, až bude. Ale i kdybych ho měla mít někde v bytě, tak to nevidím jako extra problém. To je poměrně krátké období, které se stejně točí kolem miminka, takže si nemyslím, že by mi kočárek v ložnici až tak překážel.

    superkarma: 0 16.07.2004, 15:00:05
  3. avatar
    [50] Vivian [*]

    Ťapina: no jo, když my máme předsíň malou (kdyby byla velká, byly by menší místnosti) a do ložnice bych si kolo dávat nechtěla Jenže bohužel nejde jen o kolo, problém bude nejspíš i s kočárkem. Ale zloději spíš kradou kola, než kočárky, ne?

    superkarma: 0 16.07.2004, 14:44:11
  4. avatar
    [45] Ťapina [*]

    Vivian: Krom toho nám by se zase dvě kola nevešly do sklepa.

    superkarma: 0 16.07.2004, 14:38:12
  5. avatar
    [44] Ťapina [*]

    Vivian: No za to my máme předsíň o výměře Staroměstského náměstí Kolo mám tam, kam se vejde, v mém případě v ložnici. Kdyby se nevešlo ani tam, tak ho prostě mít nebudu, nepořídím si něco, co nemám kam dát.

    superkarma: 0 16.07.2004, 14:36:54
  6. avatar
    [43] Vivian [*]

    Ťapina: a nenapadlo tě, že máme třeba jiný byt než vy? kdybych do naší miniaturní předsíně dala kolo, tak tudy prostě neprojdeme. Tak kam? Do ložnice? Do kuchyně?
    Máš pravdu, pro zloděje samozřejmě není problém dostat se i za bezpečnostní zámek... no tak proč vůbec zamykáme...?

    superkarma: 0 16.07.2004, 14:28:20
  7. avatar
    [42] Ťapina [*]

    Milá Vivian, máme v bytě dvě kola a v životě by mě nenapadlo nechat je ve sklepě. Že ho otřu, když přijedu, mi připadá vcelu normální. Ty jednou projedeš bahnem a pak už věčně věků jezdíš na zabahněném kole?
    Už jsem to několikrát psala, ale napíšu to znova. Jestliže vchodove dveře nejsou nějaké bezpečnostní xté kategorie, ale úplně obyčejné, jako v panelácích bývají, tak pro zloděje je zámek zaklapnutý naprosto stejnou překážkou, jako zašpérovaný na tři západy. Komplikujeme život jenom sobě. Něco jiného je, když někdo proletí a ani za sebou nezaklapne. A specialita místních důchodců je i kombinace - zamknout dveře nezaklapnuté.

    superkarma: 0 16.07.2004, 14:18:48
  8. avatar
    [39] Tanzi [*]

    petruška: asi narážíš na můj příspěvek, ale já se nesnažila vám napsat, že tak to chodí na vesnicích, já jen psala jak to chodí v té jedné konkrétní vesnici, kde to znám.
    No vesnici, ona už má také přes 1000 popisných čísel a ty domky to jsou vily..jedna jak druhá. Z bývalého slováckého koloritu už je tam moc málo. /škoda/
    Je pravda, že podomní obchodníci už tam také párkrát zavítali..Já dům od domu za kliku neberu, abych zkontrolovala kolik % obyvatel už zamyká, já jen vím že je to tam jiné než u nás v severočeském kraji.

    superkarma: 0 16.07.2004, 13:13:56
  9. avatar
    [38] Vivian [*]

    petruška: já tady kolo zatím ani nemám a vůbec se mi nechce ho sem tahat, aby mi ho neukradli (mám ho radši na tý vesnici, v nezamčený kůlničce ) a radši si ani nepředstavuju, jak to budu dělat s kočárkem. (Do kočárkárny navíc chodí jeden mírně šáhlej soused hulit .)

    superkarma: 0 16.07.2004, 13:11:41
  10. avatar
    [35] Vivian [*]

    petruška: naši bydlí taky na vesnici a zamykají, ale ne kvůli zlodějům (tam se opravdu nekrade ani zdaleka tolik, jako ve městech, maximálně občas vykradou sámošku nebo hospodu), ale zamyká se kvůli podomním obchodníkům s "pozlaceným" nádobím nebo "zdravotníma" polštářema a podobně, kteří jsou schopni bábince nacpat nádobí za třicet tisíc a ještě jí z šuplíku vytáhnout vkladní knížku. A pokud není zamčeno, vlezou bez pozvání skoro až do bytu.

    superkarma: 0 16.07.2004, 13:01:52
  11. avatar
    [34] Vivian [*]

    Majucha: to jo...

    petruška: pouhým odemykáním a zamykáním se ten zámek snad nerozbije, ne? Ono podle mě hodně záleží na tom, jaký vztah mají lidé ke společnému majetku. No ale někdo si zase třeba řekne, "Já v tý kočárkárně nic nemám, mě je to jedno..." a prostě na zamykání kašle.
    Já v kočárkárně taky nic nemám, ale dokážu si představit, jak se asi cítí člověk, který si tam v dobré víře dá kočárek nebo kolo a pak tam najde vypáčený zámek a kolo je v řiti.

    superkarma: 0 16.07.2004, 12:59:23
  12. avatar
    [29] Vivian [*]

    Majucha: no to už mi ale normální nepřipadá... nechci si ani představovat, že bych chtěla dvakrát denně vyjet ven s kočárkem (vláčet se s ním po schodech dolů a pak znovu do třetíh patra, omývat kolečka a kočárek by mi pak stál asi v dětstkém pokoji ), a kdybychom chtěli jet někam na kole, tak to samý, jen s tím rozdílem, že kola bych tady asi fakt neměla kam dát.
    Jak píšu, dokud se některým lidem neztratí něco přímo z jejich bytu, tak budou lhostejní a zamykat nebudou

    superkarma: 0 16.07.2004, 12:19:45
  13. avatar
    [26] Vivian [*]

    Eva_Fl: máš pravdu, jsme zloději jeden jak druhej a navíc strašně smrdíme...

    superkarma: 0 16.07.2004, 12:08:43
  14. avatar
    [25] Vivian [*]

    Ťapina: milá Ťapino, já si teda neumím představit, že si kolo a kočárek dám do bytu Kam asi? Do naší pidipředsíně? Nebo do ložnice? A pokaždé, když s něčím z toho pojedu ven, to budu tahat nahoru a dolů do třetího patra?
    Je běžné, že kola a kočárky se dávají do kočárkárny v přízemí... A tam holt není pro zloděje těžké se dostat, když mu někdo z nájemníků (nevědomky) pomůže a nechá odemčeno.
    Asi tak.

    superkarma: 0 16.07.2004, 12:06:54
  15. avatar
    [22] Ťapina [*]

    Eva_Fl: Já třeba neznám v širokém dalekém okolí nikoho, koho by vykradli. Asi holt bydlíme na dobrém místě. Cizinec když přijede do ČR, tak si musí dávat pozor, protože se tam krade víc, než na co je zvyklý. A v rámci ČR se to holt zase trošku posouvá. Když přijedu do Prahy, tak si držím kabelku, pořád se kolem sebe rozhlížím a všechno dvakrát počítám. Doma ne.

    superkarma: 0 16.07.2004, 11:23:27
  16. avatar
    [21] Eva_CZ [*]

    Ja to sem dam - je to vytrzeno z kontextu, psala to moula na Kosmopolitnim auditku - je to pohled cizince ( moula nezije v CR ) na Cesko....


    zato v Cesku , kde jsem zrovna stravila mesic, mi vsichni kecali, kdyz me denne nebadali si drzet kabelku v ruce pred sebou, nic nenosit v kapsach, pokud o to nechci prijit, kdyz jdu nekam k veceru, neblyskat se sperky, neverit, ze kdyz sviti zelena, znamena to ze auta zastavi, nezirat okolo, jak jsem zvykla, kdyz mi vraci u pokladny, pocitat si rohliky, jinak mi jich nauctuji 2x tolik, atd. atd. Proc nase mama utratila 20 tisic za zelezne zahradni dvere se tremi tycovymi zamky? Protoze je blba a kdyz vykradli 4 sousedy, to prece neznamena, ze prijdou k ni, ze jo?


    Neni to normalni....

    superkarma: 0 16.07.2004, 11:19:53
  17. avatar
    [20] Tanzi [*]

    Já bydlím v paneláku ve městě a dům zamykáme pouze na noc. Vzhledem k tomu, že se nám na sídlišti přemnožili nepřispůsobivý občané, tak nějak si vchod přes den hlídáme..tím nemyslím policajta ani vrátného, ale jsme pozorní kdo se nám ve vchodě motá. Každého nekompromisně vyhazujeme, hlavně dětičky. /víme co děláme/ a je zatím klid.
    A teď pro porovnání - můj muž má rodinu na Moravě v jedné větší krásné vesnici /okres UH/ tam dodnes lidé běžně zapomínají zamknout auto i přes noc, běžně nechávají před domem kola, děti hračky..a také i přes noc.
    Je to v lidech, je to v anonymitě velkých měst.

    superkarma: 0 16.07.2004, 10:54:48
  18. avatar
    [19] Ťapina [*]

    Ne, nepřijde mi to normální. Přijde mi to jako pořádná paranoia Vchodový dveře prostě zamykat nebudu a nebudu. Ať si lidi cenné věci pozamykají ve svých bytech, vchodové dveře mají být zevnitř ven volně průchozí a zvenku dovnitř otvíratelné na bzučák, jinak jsme někde ve středověku.

    superkarma: 0 16.07.2004, 10:31:27
  19. avatar
    [14] *Kotě* [*]

    Krize: Přesně tak jsem to myslela O žádném případě loupeže či vraždy v naši vesnici jsem ještě neslyšela Zato ve městě pokládám bezpečnostní dveře do bytu za to nejzákladnější.

    superkarma: 0 16.07.2004, 09:41:24
  20. [11] Zuzanicka [*]

    Toniniella:jo ty doby byly kdy to šlo,ale dnes bych se fakt bála kdyby nebyli zloději a vrazi,tak by to bylo fajn,člověk by se nemusel bát

    superkarma: 0 16.07.2004, 07:49:36
  21. avatar
    [10] Toniniella [*]

    Zuzanicka: Chápu Kotě tak, že to myslí, jakože by bylo fajn, kdyby se zamykat nemuselo a nikdo nekradl. Já si pamatuju, když sem byla malá, párkrát se nám podařilo nechat dveře přes noc dokořán (vesnice, poslední dům na samotě!), třeba když jsme malovali, větrali a pak na to prostě zapomněli, a kromě myší do baráku nikdo nevlez. To by byly časy, kdyby se nekradlo a člověk nemusel zamykat!!!

    superkarma: 0 16.07.2004, 07:42:20
  22. [9] Zuzanicka [*]

    *Kotě*: nevím jestli je to fajn,podle vás asi jo,já bych neodešla z domu aniž bych ho nezamkla ono totiž aniž bych to někomu přála,opravdu je vždy něco po prvé ale každého věc že?

    superkarma: 0 16.07.2004, 07:22:03
  23. avatar
    [8] *Kotě* [*]

    Zuzanicka: U našich na vsi se fakt baráky nezamykají, maximálně když někdo odjede na dovolenou nebo tak. A není s tím problém. Není to fajn?

    superkarma: 0 16.07.2004, 07:14:21
  24. [7] Zuzanicka [*]

    *Kotě*: mně teda nezamknutý barák na venkově nepřijde normální V dnešní době Ono je vždy něco po prvé

    superkarma: 0 16.07.2004, 07:12:09
  25. [6] Zuzanicka [*]

    No kdybych to chtěla mít doma podle článku tak se nedoplatím.Takové detektory pro pohyb,otevření oken či dveří či rozbití skla jsou určitě super věc,ale ta cena bude taky super.Jenom za bezpečnostní dveře jsme dali 20 tisíc Pojištěný byt mi přijde samozřejmostí,to snad mají dnes všichni ne?A všímaví sousedé?No o tom bych mohla povídat.Zaručeně si všimnou vašeho hlučně mluvícího či po schodech dupajícího dítěte Ale nikdy nevidí nikoho kdo vám za bílého dne vykradl komplet sklep -konkrétně náš případ - a to je většina sousedů důchodci a jsou většinu dne doma na židli u kuchyňského okna

    superkarma: 0 16.07.2004, 07:10:20
  26. avatar
    [5] *Kotě* [*]

    Eva_Fl: Ve velkém městě mi to přijde dost normální. U rodičů na venkově se barák nikdy nezamyká a taky mi to přijde normální.

    superkarma: 0 16.07.2004, 02:20:21
  27. avatar
    [4] Eva_CZ [*]

    ..... a prijde vam to normalni?

    superkarma: 0 16.07.2004, 02:00:01
  28. avatar
    [3] *Kotě* [*]

    zn0uz4: souhlasím s těmi dveřmi... máme opravdu těžce bezpečnostní dveře, ale zvenčí vypadají jako všechny ostatní.

    superkarma: 0 16.07.2004, 01:28:08
  29. avatar
    [2] Vivian [*]

    Hm, hm... "požádejte sousedy o celodenní uzamykání hlavních dveří...". To je sice hezký, ale to by museli dodržovat všichni.
    Většina lidí zamyká. Když u nás komusi ukradli vypáčenými dveřmi z kočárkárny drahé kolo, objevila se na dveřích cedule s prosbou, aby nájemníci důsledně zamykali domovní dveře. Ale myslíte, že jsou důslední všichni? Houby... dokud se něco neztratí jim osobně, jsou LHOSTEJNÍ.

    superkarma: 0 16.07.2004, 00:30:58
  30. avatar
    [1] zn0uz4 [*]

    jeste bych dodal par... na jmenovky (schranka, zvonky, dvere).. nepatri tituly... rozhodne na nejakyho lupice pusobi 'lepsim dojmem' byt s oznacenim 'MUDr. Jan Nova, DrSc', nez 'Novakovi'..., dtto plati, ze bezpecnostni dvere by se nemely vnejsim provedenim moc lisit od beznych dveri - je to potom dobre info - pozor, za temi dvermi se skryva asi neco vic...

    jinak dvere bezp.kat.4 v 99% nejdou usadit do stavajicich zarubni, pouzivaji vetsinou svoje vlastni, bezpecnostni - ono je treba fajn, ze ma nekdo vylity futra betonem, kdyz ten plech okolo jazycku zamku pujde vymacknout nebo vyriznout...

    co se dokladu a fotek tyce - cim vic (uctenky, fotky) toho budete mit, tim lip. plati to i pro pevne soucasti bytu/domu - plovouci podlahy, vany, kuch, linky apod..

    superkarma: 0 16.07.2004, 00:17:09

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme