Vztahy

Říká, že ji miluje, ale spát s ní nechce…

Problém, o kterém se chci s vámi poradit, se netýká mě osobně, ale mé kamarádky. Začala bych asi tím, že je to extrémně nezkušená dívka, která ve svých 25 letech má svého prvního přítele. Vlastně ani pořádně nevím, proč si tak dlouho počkala, není to rozhodně ošklivá holka nebo tak něco. Jen je možná takový ten typ, co se s ní muži spíš kamarádí, ale pak chodí s jinými. Možná je to otázka sex-appealu, nevím…
Teď má tedy moje kamarádka opravdovou známost a já jsem moc ráda, protože už jsem si o ní vážně dělala starosti. Je to muž asi o deset let starší než ona, rozvedený, má jedno dítě, které žije s jeho bývalou. Není to žádný krasavec, ale milý chlap a řekla bych, že k sobě ti dva pasují. Seznámili se přes společný zájem, ona začala chodit do kurzů tance pro dospělé. Znají se dost měsíců, chodí spolu řekla bych tak půl roku. Tady se právě dostávám k tomu problému. Moje kamarádka není typ, co by se svěřoval ve věcech sexu, na to je asi moc stydlivá, ale už se mi několikrát mezi řečí zmínila, že pořád ještě „nic“. A ne proto, že by nechtěla. Spíš to vypadá, že se mu do toho nechce. Ale jinak prý vše v pohodě, on jeví všechny známky zamilovanosti, nosí jí dárečky, píše zamilované SMS, vidí se skoro každý den. Ostatní tělesné kontakty taky v pohodě…
Já sama jsem se do takové situace nikdy nedostala, spíš naopak. :o) Kolikrát jsem měla co dělat, aby se na mě potencionální partneři nevrhali hned na první schůzce… Takže teď nevím, co kamarádce na její pochybnosti říct, co jí poradit nebo jak ji nasměrovat. Napadly mě samozřejmě i takové věci, jako že on třeba „nemůže“… nebo že je na kluky, což je ale uznávám možná trochu za vlasy přitažené…
Co byste jí na mém místě poradily vy?

Gabča
   
09.08.2002 - Láska a vztahy - autor: Čtenářský příběh

Komentáře:

  1. avatar
    [73] Ťapina [*]

    Půl roku? No to už je dost dlouho na to, aby vztah pokročil.

    superkarma: 0 08.12.2003, 20:57:53
  2. [68] Radka JS [*]

    Jů, tady se to teda rozvířilo. Nejdříve k článku. Nemyslím si, že mají tak problematický vztah. Jestliže jsou ostatní tělesné kontakty v pohodě , je jen otázkou času než se pomilují . ON třeba jen čeká až ONA bude připravená . Takže bych to už dál nerozebírala . K náboženství. Ať si každý věří v co chce. Může to být Ježíš Kristus, Alláh, Budha, kráva nebo bludný balvan. Pokud tím neobtěžuje a nezatěžuje svoje okolí!! Nelíbí se mi obcházení domůl, navracení majetků atd.. Já osobně si myslím, že tam něco je nebo nějaký marťani?? Věřím spíš ve vyšší princip. Je fakt, že se kvůli fanatické víře rozhořelo nemálo válek a bojů!! Takže milí spolupisatelé, přeji hodně tolerance a taky lásky

    superkarma: 0 12.08.2002, 11:24:06
  3. avatar
    [64] pajda [*]

    aninas: S tím si právě nejsem tak jistá...Kdyby to psal někdo za sebe, brala bych to, sama bych asi váhala, ale v nouzi každá rada dobrá...takhle nevím. Neumím si představit, že bych řešila soukromí jiných veřejně, tím spíš, že je tam i obava, když to přeženu, že "ten její je ňákej divnej, ne?" . Nejlepší kamarádka mé matky má s gayem čtyři děti a funguje to u nich docela dobře - i když občas "přehlídne nějakou tu nevěru", moje kamarádka žila s mužem bez sexu tři roky a byli spokojení - oba (s oběma jsem "individuálně" popíjela), prostě mám pocit, že jde ani ne tak o radu, jako o to, abychom posvětili případné "rýpnutí" do toho vztahu - a důvody k tomu rýpání mi nepřipadají nesobecké. Ještě něco: máme s mým mužem velice dobrého kamaráda - mockrát nám pomohl, když už jsme byli úplně na dně, ale když dojde na vzájemné vztahy, říká:"Co sis našla (našel), to máš! Seš dospělej? Seš! Promluvte si spolu - já vám to pískat nebudu!" A za těch 15 let manželství vím, že má pravdu...

    superkarma: 0 10.08.2002, 21:31:51
  4. avatar
    [61] aninas [*]

    Teda! Ale jsme to tady rozvirili. Byl tady i nejakej muckej, ze Krize? Ale ja to nezacala, ja nic, ja muzikant. Asi by to chtelo samostatnou rubriku - Nabozenstvi.

    superkarma: 0 10.08.2002, 17:59:59
  5. avatar
    [60] aninas [*]

    pajda: a kdo by jim to rekl, ze se neco probiralo na Inetu? To si myslis, ze ta kamaradka je tak prastena, pozve je k sobe na kafe, tam na ne rozbali monitor se Zenou-in a s touhle diskuzi tady? Ona se ptala nas, co bychom poradily ji, jak ma pomoct jim. A pokud chtela neco poradit, nebo spise znat nase nazory, tak musela rict, o co jde. Vzdyt NIKDO nevi o koho jde, vse je naprosto anonymni, takze reci typu: az se to oni dva dozvi .... mi pripadaji bezpredmetne.

    superkarma: 0 10.08.2002, 17:38:46
  6. avatar
    [59] aninas [*]

    Gréta: zamyslet se nad svym zivotem muzes i bez kostela. Taky muzes premyslet o tom, kde a kdy jsi se zachovala spravne, kde a kdy nespravne, komu jsi pomohla, komu si treba slovne ublizila a snazit se to napravit, snazit se vest sve deti k pokore a ucte, ALE TO VSECHNO LZE I BEZ VYMYVANI MOZKU JAKOUKOLI VIROU.

    superkarma: 0 10.08.2002, 17:33:56
  7. avatar
    [58] pajda [*]

    aninas: Že ty jí to nepřeješ? Aninas, souhlasím s tebou v jediné věci: když si chtějí věřit, ať si věří - ale za svoje a soukromě...A jinak? Znám věřící, kteří berou svou víru vážně a jsou to slušní lidé, ale znám 1000x víc věřících, kteří věří jen, když se jim to hodí - a jsou ostudou celého světa. Ale myslím, že to nepatří k tomuhle článku...
    A vážně - věřící nejsem, ale nepřipadá mi, že zrovna můj sex je něco, o čem by moje kamarádky musely psát na Internetu...ať už je nebo není. A nejsem si jistá, že touhle diskuzí děláme dobře. Jestli má někdo z té dvojice jakékoliv trauma a někdo na něj vybalí:"Já se to napsala na Internet a všichni si tam myslí, že nejste normální!" může být výsledek jediný - rozchod a doživotní potíže...řekla bych.

    superkarma: 0 10.08.2002, 17:32:38
  8. avatar
    [57] aninas [*]

    zvieratko: kdyz teda tvrdis, ze vira je ciste soukroma vec, tak proc ja a tisice jinych "nevericich" plati dane a z tech penez se plati cirkve?
    A pokud umis cist, tak se do nikoho nenavazim, rekla jsem si svuj nazor! Jenomze koukam, ze pokud neni u mne souhlas s vericimi [oblbnutymi], tak se do nekoho navazim. Prosim te, co to je za vyraz "rozumny knez"??????????? Pokud pripoustis "rozumne kneze", tak musi existovat "nerozumni knezi". A ti hlasaji co? Bludy, jako vsichni ostatni, jenomze zadny verici to nepripusti, protoze kdyby uhnul z viry, tak se pak bude jeho duse smazit v ohni pekelnem. To je u mne zastrasovani lidi, kteri jsou ochotni tomu verit.Znam velke spolecenstvi vericich katoliku, kteri neuznavaji lekare. Nechali v klidu zemrit dite na obycejnou kylu, protoze si to pral Buh. Oni se jenom modlili a cekali na Bozi rozhodnuti, ale do nemocnice s ditetem nesli, protoze to by bylo proti Panu bohu. A to mam brat verici za lidi, se kterymi jde diskutovat? Nebudu ti psat na tvuj e-mail, budu psat verejne.
    Poceti panenky Marie je taky diskutabilni. Nebo ty dodnes nevis, jak dochazi k poceti?? Panna byt mohla, takove pripady se vyskytli, ale nekdo s tim semenem se ji tam smrdlat musel! A Josef doma nebyl a najednou BUM ho a ona je v tom! Zazrak! Duch svaty do ni vstoupil. Co mi to chce ta cirkev nabulikovat?
    To: Juli dik

    superkarma: 0 10.08.2002, 17:18:55
  9. avatar
    [50] aninas [*]

    A k clanku:
    neznalku, proc ti pripada, ze je to spatna kamaradka, ze tady nastinila neci problem? Ty vis o koho jde? Ja ne a ani nikdo ze zde pritomnych, takze o co jde?
    To nase rozebirani situaci a pribehu uz mnoha lidem pomohlo. Ne vsechny nazory a reakce jsou stejne, zrovna tak, jako nejsou stejni lide. Ti dva si to stejne nakonec budou muset vyresit sami, ale kamaradka muse malinko pomoct

    superkarma: 0 09.08.2002, 20:11:02
  10. avatar
    [49] aninas [*]

    Mila jifo, myslis, ze kdyby na vire neco nebylo, ze by se vytratila? KAZDA vira je oblbovani lidi a vymyvani mozku. Oni si to ale nepriznaji, ze jsou ovlivnovani. Kazda vira potrebuje oblbnout sve ovecky, aby z nich tezila. Pises, ze nekdo je k vire treba veden z domova od mladi. Ted se do mne asi verici pusti, ale to je podle mne cilevedomy natlak na dite. Proti vericim nic nemam, at si veri, ale at nechaji dite, az doroste SVOBODNE rozhornou, jestli chce byt verici nebo ne!! Je to znasilnovani a vnucovani neciho presvedceni nekomu, kdo o tom nema ani paru! Jestli nekomu jo, mne to spravne nepripada! Kazda vira napachala nejvice zla ve svete! Ve jmenu viry se vyvrazdovalo, vedly se valky, inkvizice, ve jmenu viry [katolicke] se nesmi zabranovat poceti jakymkoli zpusobem, ve jmenu viry se katolicti knezi nesmi zenit - vzdyt je to proti Panu Bohu a prirode - to si vymysleli papezenci, aby nedochazelo k deleni cirkevniho majetku a ne, ze tak chce Buh! A co ted muslimove pachaji ve jmenu Allaha? Ja take bojuji za pravdu a taky za ty, kterym vira ublizila.

    superkarma: 0 09.08.2002, 20:05:07
  11. avatar
    [46] Dickie [*]

    jifa: děkuji Ti, náčelníku, že ses mě zastal

    superkarma: 0 09.08.2002, 16:37:29
  12. avatar
    [42] pajda [*]

    Krize: To se to zakazuje něco, co už nepotřebuje...

    Ale jinak bych taky řekla, že je to soukromá věc dvou lidí...opravdu jsou věci, které za ně nikdo nevyřeší. A proč vlastně tohle řešit? Myslím si, že pokud je člověk dospělý (myslím morálně), zvládne to sám, není-li, potřebuje odbornou pomoc...a jestli kamarádka jen tak řekla, že "nic", není důvod do toho vrtat...A pokud jde o věřící - víra přece nespočívá v přístupu k sexu!

    superkarma: 0 09.08.2002, 15:03:43
  13. avatar
    [37] Dickie [*]

    Krize: je ale chybou i médií, že v podstatě nasadila rovnítko křesťan = katolík. Což není pravda ani náhodou.
    A pro Tvoji informaci: jsou i lidé, kterí ty názory nepokládají za pomatené. Ale ti alespoň neprohlašují za pomatené názory Tvoje. Tak se totiž vede _kultivovaná_ diskuse, víš?

    superkarma: 0 09.08.2002, 14:41:10
  14. avatar
    [36] Efča [*]

    Dickie: já úplně souhlasím a schvaluju. U nás to bylo velmi podobně a ikdyž jsme oba nevěřící, zkrátka nám to vyhovovalo si na všechno počkat až přijde správný čas. Nebylo to do svatby, ale trvalo to asi rok a půl. Je mi jedno co si o tom kdo myslí, protože já jsem byla mlaďounké kuře 15ti leté a na vše bylo dost času. Jinak se nenech vykolejit blbostma, někdo zkrátka nechápe, že to každý cítí jinak.

    superkarma: 0 09.08.2002, 14:36:46
  15. avatar
    [34] bobatko [*]

    Bůhví, jak je to s tou 25 letou pannou. a kamarádkou. když jsem přišla o věneček, tak jsem to přece taky všude neroztrubovala, to bych musela být padlá na hlavu. to je přece nádherná věc dvou lidí, co se milují a co je nějaké kamarádce po tom, no ne????

    superkarma: 0 09.08.2002, 14:29:07
  16. avatar
    [33] Dickie [*]

    Barka: tělesno není fuj ani náhodou . Mě hrozně baví (teda kromě občasných období, kdy mi působí zdravotní problémy, ale to je jiná kapitola). A to, že jsem poznala (v tomto slova smyslu) jedinou osobu, pokládám spíš za výhodu.
    Ale ponechávám ostatním právo na vlastní názor. Dokud mi ovšem nezačnou tvrdit, že ten můj je špatnej.

    superkarma: 0 09.08.2002, 14:25:45
  17. avatar
    [31] Dickie [*]

    Barka: možná se nepřesně vyjadřuju. Bez sexu by to rozhodně nebylo ono, ale primárně kvůli tomu spolu nejsme. Vztah bez sexu (míněno v tomto kontextu, prosím nechytat za slovíčka) by dobrý rozhodně nebyl, ale nemáme sebevražedné myšlenky, jakmile to ze zdravotních důvodů třeba měsíc nebo dva není možné. Prostě tak normálně.

    superkarma: 0 09.08.2002, 14:02:41
  18. avatar
    [27] Dickie [*]

    Lenka: nikdy jsem se netvářila, že sex neexistuje. Těžko koneckonců popírat součást sebe sama ... Ale to neznamená, že se do toho musím pustit hned, jak hormony zavelí, nejsem přece zviřátko ... Vztah se přece nebuduje jen přes postel.
    Kláruša: existují i jiné křesťanské církve než jen katolická - i když i ona má několik názorových linií a bránění početí není hříchem pro všechny z nich. Podívej se někdy jen tak letmo, jak to funguje v protestantských církvích. Náš pastor je ženatej a má dvě dcery.

    superkarma: 0 09.08.2002, 13:50:15
  19. avatar
    [23] Dickie [*]

    Kláruša: proč bych neměla mít sex vůbec? Nevím, kde se pořád bere mezi lidmi ten názor o zakázané antikoncepci ...
    Jediné, co opravdu není dobré, je potrat jakýmkoliv způsobem (takže nesouhlasím ani s pilulkami morning-after, protože to mimčo může vzniknout a zabiješ ho - zde je jistě prostor pro filosofickou diskusi o momentu vzniku živé bytosti, ale to prosím nechme stranou). Nevím o tom, že by bylo "zakázané" i něco jiného.

    superkarma: 0 09.08.2002, 13:06:04
  20. avatar
    [22] Efča [*]

    Gabčo, kdo ví jak to je. Třeba se jen kamarádka stydí ti říct že už něco bylo. Řešíme tu něco o čem nikdo z nás nemá ani páru.

    superkarma: 0 09.08.2002, 13:01:52
  21. avatar
    [21] pajda [*]

    Tak nevím...my spolu chodili rok a pak teprve k něčemu došlo...a nijak jsme se do toho předtím nehrnuli. Prostě nám to tak vyhovovalo...ale měli jsme v tom jasno. Přesněji řečeno, kdyby se mě někdo zeptal, řekla bych, že jo, že rozhodně chci, a když pak mělo přijít na věc, tak jsem se začala bát...a můj tehdejší partner (dneska můj muž) to respektoval...jenže jsem si to musela v první řadě ujasnit sama se sebou. Nedoporučuju rozhovor - doporučuju opatrně a za vhodných podmínek zkoumat...pokud se líbají, dá se přece přitisknout, zkusit sáhnout a tak...a pokud ani to ne, tak doporučuju taky rozchod - nebo se aspoň zamyslet nad tím, jestli je to opravdu "známost na sex". Rozhodně bych propagovala večery ve dvou a začala bych taky pátrat sama v sobě - proč to chci, co si od toho slibuji...třebas je tvá kamarádka jen výrazně odtažitá, což muže brzdí. Třebas on čeká na pokyn z její strany...

    superkarma: 0 09.08.2002, 12:49:55
  22. avatar
    [19] Dickie [*]

    Lado, jedinej způsob obrany proti tomu, že nechápu jinej názor, je útok, co? Nerozumím tomu, nic o tom nevím, zahlídnu nějakej (mimochodem velmi deformovanej) názor někoho v novinách a už mám jasno, že?
    Uvědom si laskavě, že věřící mají pouze jiný pohled na svět než Ty. A taky o Tobě hned, aniž by Tě znali, neprohlašujou, že jsi ujetá.
    A co je Ti vlastně po tom, kolik má King dětí? Jenom proto, že jsi někde zahlédla nějaký článek o tom, jak si kdo svérázně vyložil víru? Mohu Tě ubezpečit, že o vztahu víra-povinnost mít hodně dětí není v Bibli ani slovo.
    A jen tak pro informaci: jsem věřící, jsem sedm let vdaná a dítě nemáme ani jedno (ze zdravotních důvodů mám velmi důrazně nedoporučeno otěhotnět. Ale už by se to mělo snad brzy upravit, takže potom ...) A můžu Ti říct, že se nám velmi vyplatilo se sexem počkat. Na něm se totiž vztah nestaví.

    Tím neodsuzuji nikoho, kdo hodlá
    za svobodna nebo prostě mimo manželství. Pouze to není můj šálek . Neslučuje se to s mým názorem na život.
    Ale hlavně (LADO, PROSÍM, POVŠIMNI SI), hlavně z nikoho nedělám vola jen proto, že si o životě myslí něco jiného než já.

    superkarma: 0 09.08.2002, 11:53:49
  23. avatar
    [16] Efča [*]

    No, Lada si nejspíš vybírá partnery podle sexuálního apetitu, no proti gustu ... Já předpokládám že ona dívka je tak stydlivá že on se obává aby nic nezkazil a nepolekal ji. Zkrátka jsme každý jiný a kvalitní vztah určitě může fungovat i jinak. Myslím že jediné řešení je jak už tu několikrát zaznělo popovídat si. A když se děvče stydí a neví jak na to, aspoň opatrně naznačit, pošeptat, vždyť když se dva milují, berou se takoví jakcí jsou. Myslím že s náboženstvím to nebude mít nic společného.
    Přeju kamarádce hodně štěstí

    superkarma: 0 09.08.2002, 10:47:28
  24. avatar
    [10] Acinka [*]

    Souhlasím s Meryl a Radkou, promluvit si o tom při sklence vína a nebo ho prostě nějak svést

    superkarma: 0 09.08.2002, 09:28:59
  25. [9] Radka JS [*]

    Myslím tím samozřejmě aby ho ona svedla!!

    superkarma: 0 09.08.2002, 09:15:18
  26. [8] Radka JS [*]

    Tomu se snad nedá ani uvěřit. V dnešní době!! Rozhodně je asi na řadě ona. Co ho takhle zkusit svést!?

    superkarma: 0 09.08.2002, 09:14:05
  27. avatar
    [2] jankucharo [*]

    Souhlasím s Meryl,není nad upřímný rozhovor. Možná,že přítel kamarádky si je vědom,že je její první(pro některé muže frustrace pro jiné nadšení), možná že se na poli sexu necítí nejlépe. Ti dva,když už spolu chodí půl roku, nikdy spolu nestrávili večer?Kamarádka ho nepozvala k sobě, že něco báječného uvaří, pustí si na videu třeba Casablancu,vše při svíčkách...a u toho možná milování,možná povídání.Ani spolu patrně nebyli nikde na výletě přes noc či na dovolené, teď v létě u vody, dívka, jistě pohledná,v plavkách, nevím,já být chlap, co půl roku chodí kolem myšky jako mlsný kocour....Možná je velmi ohleduplný, možná má ještě v paměti,když v náručí svíral svou bývalou ženu. Všechno je ale jen možná.... Při vhodné příležitosti by měla kamarádka zapříst rozhovor na téma sexu a sex a my. Řícimu,že ho má velmi ráda, že by se s ním velice ráda milovala a ptát se po překážkách, zda-li jsou na její straně(něco mu vadí), či je příčina jinde (pak buď trpělivost nebo odborník). Každopádně držím tvé kamarádce pěsti pro štěstí,má-li ho opravdu ráda, může svému příteli tolerancí a trpělivostí pomoci. Hodně štěstí, hodně lásky.

    superkarma: 0 09.08.2002, 07:33:13

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení

Náš tip

Doporučujeme