.

Jsou muži od přírody nezištní a ženy naopak prodejné?

Vztahy

Jsou muži od přírody nezištní a ženy naopak prodejné?

Nedávno jsme seděli s přáteli nad skleničkou a tu jeden z přítomných pánů začal rozvíjet teorii, podle které jsou ženy jen vypočítavá a prodejná stvoření, která při svádění pranic nedají na čistotu mužovy duše, sílu jeho intelektu nebo masivnost jeho svalů, neboť jediné, co je na chlapovi opravdu zajímá, je jeho peněženka. Ač obvykle se ve společnosti nehádám, nedalo mi to, abych neoponovala. Neříkám, že se takové ženy nenajdou, ale těžko lze souhlasit s tvrzením, že se jedná o jev hromadný, ba dokonce pro ženy typický. Nejdřív musím říct, že nemám ráda jakékoliv zjednodušující teorie - o ženách, o blondýnkách, o černoších, o puberťácích… prostě o skupinách lidí, jež spojuje nějaký znak. Naštěstí (a to zdůrazňuji) jsme každý jiný, každý máme jiné nadání, jinou výchovu, jiné sny a jiné zkušenosti.
Co se týká teorie o ženách a jejich prodejné lásce, nemůžu s ní souhlasit už proto, že znám ze svého okolí mnoho žen, které se (a to i opakovaně) zamilovávají do nezámožných až podprůměrně movitých mužů. A nejen že se do nich zamilovávají, ony si je ty trubky dokonce berou za manžely a zakládají s nimi rodiny. Kdybyste se jich zeptaly, proč si zvolily zrovna toho a ne jiného člověka za životního partnera, vsaďte se, že většina z nich by vyslovila slovo láska. Jasně, já vím, že v mnoha případech se po letech ukázal tenhle motiv poněkud nedostatečný a že většina z nás už na vlastní kůži poznala, že ve skutečném životě láska hory přenáší jen stěží…
Chci jen říct, že pánové, jako je ten, co jsem ho zmiňovala na začátku, zřejmě dost přeceňují pragmatismus ženského pokolení. Dokonce zacházím až tak daleko, že fakticky uznávám, že by se nám mnohdy žilo lépe, kdybychom byly tak „moudré“, abychom si partnera vybíraly hlavou a ne srdcem. Těm, které to dovedou nějak šikovně skloubit dohromady, upřímně gratuluju a závidím. Ale já – a se mnou zástupy dalších romantiček – si budu pravděpodobně dál nabíjet ústa v upřímně míněných vztazích s nebohatými muži. A to rozhodně ne proto, že bych snad nechtěla mít peníze a zajištěnou existenci, ale protože tvrdím, že ženské srdce (na rozdíl od těla) na prodej není.
   
03.05.2002 - Láska a vztahy - autor: Johana Barvínková

Komentáře:

  1. avatar
    [52] Ťapina [*]

    Simba: to je pak ale spíš láska k penězům, ne?

    superkarma: 0 08.12.2003, 20:03:23
  2. avatar
    [51] Ťapina [*]

    žilo by se nám možná lépe, ale nebyla by to taková sranda

    superkarma: 0 08.12.2003, 20:03:05
  3. avatar
    [50] Simba [*]

    někdy ale nejde láska v ruku v ruce s penězi

    superkarma: 0 01.12.2003, 16:22:54
  4. avatar
    [44] elfos [*]

    Boubi :-) ... - to je krásné
    Davide.. z jedné zlé zkušenosti nemůžeš dělat pravidlo, většina nás je takových, jak píše Johanka - zamilujeme se, a je nám úplně šumafuk, co má ten náš jeden jediný v peněžence...
    Vikingu - z té věty o mamutech se mi taky ježí... všecko, když ji slyším - zaláskuju se bez toho, aniž bych nejdřív prověřovala, jestli... On ... umí ulovit mamuta - dokonce ani nevím, na rozdíl od těch, co vzdychají po černovlasém modrookém... apod. :-) , jak se to stane a čím to, najednou to je tady, a už nenadělám nic :-)

    superkarma: 0 05.05.2002, 22:23:03
  5. avatar
    [40] elfos [*]

    Cože to?? Počkejte, já si to přečtu...

    Johanko :-)

    superkarma: 0 05.05.2002, 17:49:28
  6. avatar
    [37] Léthé [*]

    Viking;já se přece do tebe nenavezla,jen mě zarazilo,že jako svoje klady si dal v první řade prachy a svaly.A že tam byl ten intelekt,co je podle tebe automaticky,já nemohla tušit.Vždyť tě vůbec neznám,tak se hned nečerti A proč si myslíš,že být mnou,se o tvém intelektu nemám vůbec vyjádřovat? Podle čeho mě posuzuješ? Dyť mě vůbec neznáš a jestli ano,tak nechápu co jsem ti provedla,že mě ponižuješ?
    Já opravdu nejsem již ve věku, že bych měla hledat živitele.To bych nejspiš hledala tu pravou lásku(tak jako jsem to kdysi dááávno udělala) a jistě by mě dnes již taky zajímalo,jestli můj budoucí manžel si nelibuje v možnosti sociální podpory.
    Můj názor na muže jsem psala spíše z pozice ženy,která si vybírá již v současné době spíše přítele než někoho,kdo by mě živil.Já sama vydělám dost...nebo alespoň tolik,co mně osobně stačí i k tomu,abych s nimi mohla udělat radost jak sobě ,tak i mým blízkým.

    superkarma: 0 04.05.2002, 18:01:16
  7. avatar
    [34] Léthé [*]

    Viking:Píšeš,že prachy a svaly máš...promiň,ale buď si na to nejdůležitější a to je intelekt zapomněl,anebo že bys ho postrádal? Pak se nedivím tomu,že si často objektem zájmu "ženského odpadu". Brrr promiň,ale takto tvrdou formulaci by muž na úrovni asi nikdy nepoužil.Já sama jsem nikdy nezažila trauma,kdy by si na mě "normální" muž nedovolil...a nevím co TO je,co mě vždy chránilo před muži tzv."hajzlíků a morálně zaostalých".
    Možná máš jen smůlu na prostředí kde se pohybuješ,možná disponuješ něčím,co těm lehkým ženám dává odvahu tě oslovit(pověst či tvá minulost)...ale nechtěj mi tvrdit,že když si takové husičky nebudeš vůbec všímat,takže ti nedá pokoj.Naopak,žena která má úroveň,má i sebevědomí a krásný muž,ať má či nemá nabitou peněženku jí vždy přitahuje. Mě osobně vždy přitahovali a přitahují muži na "společenském řebříčku" spíše nade mnou a nedělá mi problém se s nimi seznámit a je mi šumák,jestli mají svaly a prachy.Je totiž spousta mužů kteří "něco znamenají" a v peněžence mají občas pěkný průvan,takže úroveň nemusí jít vždy v ruku v ruce z milióny.Místo miliónů,tito muži disponují často neocenitelnou moudrostí a nádherným charakterem,kterou si já cením víc,než nabité peněženky.A taky tvrdím a třeba si mě tady ukamenujte,že přísloví "peníze kazí charakter" je pravdivé.Já raději moudrého muže z charakterem,než z částkou která mění kdysi charakterního chlapa za blce,co nad sklenkou vína hází všechny ženy do jednoho pytle,protože se z něho stal nadutej lakomec,který má strach o svoje podělané šušňáky.

    superkarma: 0 04.05.2002, 12:27:22
  8. avatar
    [30] Léthé [*]

    To:Zoubek...naprosto souhlasím. Podle mě ten pán nad skleničkou,který rozvíjel teorii vypočítavých a prodejných žen,neměl nic...neměl intelekt,ani masivné svaly,prostě nic...a nejvíc ho štvalo to,že nemá ani ty zatracené peníze.

    superkarma: 0 03.05.2002, 18:14:06
  9. avatar
    [17] medved [*]

    kdyby si zensky braly jen movite muze, tak to by byla asi valna vetsina nadosmrti svobodna, ne ?

    superkarma: 0 03.05.2002, 09:55:30
  10. avatar
    [14] sarobrouk [*]

    Já s tím článkem souhlasím. Láska je krásná, ale krásnější je vztah, když je v něm i trocha zdravého rozumu. Když se ti dva řídí i rozumem, tak neprocházejí takovou explozí emocí a nejsu po roce dvou třech, tak rozčarovaní, cože se to z jejich miláčka stalo za hrubce. Ale řekla bych, že rozum a lásku jde bohužel zkloubit až po letech neustálého zklamání a padání na hubu. U mě to bylo ve 26, po dvou lemplech, kteří mě obrali o všechno. Ten první o iluze z první lásky a ten druhý o 30 tisíc (a prý ženským jde o prachy). No a je mi 28 a už dva roky žiju se středně vydělávajícím, milujícím mužem stejně starým jak já, který je už rozvedený. A je nám spolu báječně.

    superkarma: 0 03.05.2002, 09:16:32
  11. avatar
    [11] bouba [*]

    znou díky, byl jsi rychlejší..:o)) a omlouvám se za opakování... PC skřítek zaúřadoval...

    superkarma: 0 03.05.2002, 08:25:43
  12. avatar
    [10] bouba [*]

    "Láska je shovívavá, laskavá, nezná závist. Není chlubivá a domýšlivá; nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nerozčiluje se pro nepochopení ani nevzpomíná na křivdy; není škodolibá, ale má zálibu v pravdě. Se vším se dokáže vyrovnat; její víra, naděje a vytrvalost jsou nevyčerpatelné; Láska nemá konce. Proroctví umlknou, jazyky domluví, vědění se rozplyne"

    superkarma: 0 03.05.2002, 08:24:34
  13. avatar
    [8] bouba [*]

    "Láska je shovívavá, laskavá, nezná závist. Není chlubivá a domýšlivá; nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nerozčiluje se pro nepochopení ani nevzpomíná na křivdy; není škodolibá, ale má zálibu v pravdě. Se vším se dokáže vyrovnat; její víra, naděje a vytrvalost jsou nevyčerpatelné; Láska nemá konce. Proroctví umlknou, jazyky domluví, vědění se rozplyne"

    superkarma: 0 03.05.2002, 08:19:43
  14. avatar
    [7] klara.kr [*]

    Aninas jo, ta nam da....

    superkarma: 0 03.05.2002, 07:43:07
  15. avatar
    [6] aninas [*]

    Pockejte, az se vzbudi Elf, ta vam da

    superkarma: 0 03.05.2002, 07:34:06
  16. avatar
    [5] aninas [*]

    Vite co je nejvetsi rozcarovani? Kdyz se holka vda z ciste lasky a pak zjisti, ze on nema penize.

    superkarma: 0 03.05.2002, 07:32:43
  17. avatar
    [4] clarCa [*]

    ... ale přesto pořád mě ten bývalý pomlouvá, že mi "šlo jen o prachy" - ale co se dá dělat. blb zůstane blbem.

    superkarma: 0 03.05.2002, 01:23:17
  18. avatar
    [3] clarCa [*]

    Je to trochu jinak - žena shání muže, na kterého se může spolehnout. Podvědomí pracuje a říká - až budeš mít dítě, kdo se o tebe postará, kdo uloví mamuta až nebudeš moct běhat, až budeš zodpovědná za nemohoucí stvoření. Je to čistý pud sebezáchovy.

    A žena si najde muže, který jí zajistí - a to není o tom, jestli má vilu s bazénem. To je o tom, jestli to není lemp, rozmazlený od maminky. Taky jsem jednoho takového měla, pořád, chuděra, nemohl sehnat slušné zaměstnání - většinou málo platili a ještě po něm chtěli, aby PRACOVAL... po roce jsem toho měla tak akorát.

    Moje současná láska nedávno odmítnul povýšení, protože nechce dělat papíry. Odmítnul to po poradě a s mým upřímným souhlasem. radši se trochu uskromním a budu mít doma chlapa, co chodí rád do práce a z práce přichází nadšený, než uštvaného manažírka.

    superkarma: 0 03.05.2002, 01:22:10

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme