Domácnost

Jak Ježíšek a Santa Claus ovládli moderní technologie.

Je už sice 9. ledna, Vánoce i Silvestr 2000 jsou šťastně za námi a my s dychtivým očekáváním vstupujeme do nového století a milénia. Přesto si nemůžu odpustit tohle malé povánoční zamyšlení.
Všimli jste si, jak Vánoce se svými tradičními symboly v podobě stromků, zvonků, sněhových vloček, kapříků (a Santa Clausů) ovládly internet? Nemohli jste si nevšimnout… Svátky, které oslavují lidské narození, ochotu darovat a touhu scházet se v kruhu nejbližších, pronikly na světovou síť lépe než kterýkoli sofistikovaný virus. Během prosince byly jen u nás odeslány a přijaty miliony elektronických vánočních a novoročních přání, na internetu jste mohli hledat tipy na vánoční dárky (a hned je on-line koupit), poslouchat koledy nebo poslat e-mail Ježíškovi (resp. Santovi), elektronická pošta se plnila kreslenými vánočními vtipy, na obrazovkách computerů se objevovaly speciální vánoční screen savery a ti nejfanatičtější slaviči si dozdobovali svoji plochu blikajícími animovanými řetězy s barevnými svíčičkami. Fuj, uplivovali si staromilci nad těmihle novotami a běželi do obchodu pro slaměné ozdobičky a „pravé“ vánoční pohlednice…
Proč se ale ošklebovat nad moderními technologiemi? Vánoce přece neztratily nic ze své romantické atmosféry jenom proto, že vám koledy nehrály z gramofonu, ale z reprobeden vašeho počítače. Vaši příbuzní a známí nebyli o nic méně potěšeni, když jim od vás přišla elektronická pohlednice místo papírové. Je to prostě celosvětový trend. Podle výzkumu zveřejněného minulý týden v deníku Washington Post si více než polovina dotázaných domlouvala vánoční plány s příbuznými a blízkými prostřednictvím e-mailu, asi třetina respondentů posílala elektronické vánoční pohlednice a skoro čtvrtina používala k vyhledáváni vánočních receptů a tipů na vánoční výzdobu síť www. Kromě toho 24 % dotázaných pořizovalo přes internet své vánoční nákupy.
Další z komunikačních technologií, která o svátcích slavila ohromný boom, byly (v Čechách velmi oblíbené) mobilní telefony. Nejen, že byly jedním z nejvyhledávanějších vánočních dárků vůbec (v současné době vlastní u nás mobil asi polovina populace), ale díky nim by se daly poslední Vánoce nazvat „pípajícími“. Kdo neposlal známým elektronickou pohlednici, vyťukal aspoň SMSku či přeposlal vtip o Ježíškovi a uřezaných větvích.
Vánoce byly prostě ve znamení IT. Kdo ví, jestli se Ježíšek příště nechytne trendu a nebude posílat virtuální dárky e-mailem…
   
09.01.2001 - Dům a byt - autor: Johana Barvínková

Komentáře:

  1. [7] jithule [*]

    Ťapina — #3 taky si myslím

    superkarma: 0 26.12.2012, 22:30:58
  2. avatar
    [6] hubajda [*]

    Sml16Sml16Sml16

    superkarma: 0 27.09.2012, 23:56:15
  3. avatar
    [5] Andula [*]

    Ťapina: tož si ten nápad nech patenmtovat

    superkarma: 0 08.12.2003, 21:44:36
  4. avatar
    [4] Ťapina [*]

    Simba: Dobrý

    superkarma: 0 07.12.2003, 16:19:06
  5. avatar
    [3] Ťapina [*]

    Ale jo, proti Vánocím na internetu nemám nic, ale měl by se někdo ujmout tvorby českých internetových pohlednic, aby všude nekolovali Santové.

    1. na komentář reaguje jithule — #7
    superkarma: 0 07.12.2003, 16:18:51
  6. avatar
    [2] Andula [*]

    Ony internet ani tak neovladly vanoce, ale spise prodejci vseho mozneho, kteri se snazi profitovat na vanocich.
    Ale jinak, terba novorocenky emailem, proc ne?
    A recepty tam hledam taky.

    superkarma: 0 04.12.2003, 15:50:05
  7. avatar
    [1] Simba [*]

    Včera jsme doma vymysleli fantastickou doménu ...
    www.kaslunapraci-mamvanoce.cz

    superkarma: 0 24.11.2003, 11:54:44

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme