.

Co je pro masožrouta zajímavého na vegetariánském jídelníčku, co obsahují jednotlivé suroviny a jak je používat.

Domácnost

Co je pro masožrouta zajímavého na vegetariánském jídelníčku, co obsahují jednotlivé suroviny a jak je používat.

Kuchyň vegetariánů oplývá rozličnými pochutinami, jejichž jména v nás, obyčejných masožroutech, budí asociace na pohádky Boženy Němcové. Jak se tyto suroviny používají a jaké cenné látky obsahují?
Pohanka: Zabraňuje vzniku hemeroidů, její konzumace pomáhá při léčbě křečových žil a popraskaných cévek.
Jedná se o drobná semínka, jež můžeme v kuchyni zpracovávvat několikerým způsobem. Například vaříme pohankovou kaši, používáme pohanku jako náplň do paprik a zelných listů místo mletého masa a rýže nebo můžeme vyrobit z vařené pohanky pomazánku.
Jáhly: V jáhlách je zvýšený obsah fosforu, který působí proti depresi a únavě. Dále obsahují železo a vitamin B.
Jáhly jsou stejně jako pohanka drobná semínka, z nichž vaříme opět kaši nebo můžeme uvařené jáhly použít jako základ těsta po smíchání s bílkovým sněhem a upéct sladký jahelník.
Pšeničné klíčky: Obsahují stopové prvky, jejich konzumace posiluje celkovou vitalitu a kondici a snižuje obsah cholesterolu v krvi. Jsou významnou podporou při léčbě cukrovky a nervového systému.
Jedná se o naklíčenou pšenici – klíčky používáme do salátů nebo do zeleninové „číny“ či je můžeme jíst nasucho opražené – chutnají jako oříšky. Kroupy: Obsahují vápník, fosfor, železo, hořčík a vitamin B. Příznivě působí na pleť, na trávicí ústrojí a snižují obsah cholesterolu v krvi.
Pokud zapomeneme na to, že kroupy jíme jedině na zabijačce v jelítkách, po dlouhodobém vaření je můžeme například smíchat s hrachem či čočkou v kaši nebo po rozemletí z nich vyrábíme karbanátky.
Sója: Je to nejvýživnější rostlinka, která obsdahuje sbnad úplně všechny prospěšné klátky – vitaminy B a E, vápník (dvakrát více než mlko), železo, draslík, fosfor a mangan. Snižuje obsah cholesterolu v krvi, pomáhá i v prevenci před nádorovými onemocněšními.
Tentokráte máme na mysli nikoli zpracované sójové maso, ale přímo boby – namáčíme je přes noc a po dlouhodobém vaření nám mohou sloužit jako „těsto“ na sekanou nebo jako přísada do salátů.
Ovesné vločky: Netřeba je představovat, avšak za zmínku jistě stojí to, že mají vysioký obsah hořčíku, křemíku, zinku a obsahují i vitamin B.
Při vaření je používáme do polévek, kaší, těsta a do nákypů.
   
07.09.2000 - Dům a byt - autor: Jana Zbyňková

Komentáře:

  1. avatar
    [12] terezalah [*]

    nevím jestli by mi to chutnalo...

    superkarma: 0 10.06.2013, 09:36:01
  2. [11] jithule [*]

    to nemusím

    superkarma: 0 26.12.2012, 21:24:23
  3. avatar
    [10] hubajda [*]

    pohanku a soju doma delam

    superkarma: 0 27.09.2012, 19:03:31
  4. avatar
    [9] Andula [*]

    Ťapina: to zase jo, hned bych si dala kus

    superkarma: 0 08.12.2003, 16:18:10
  5. avatar
    [8] Ťapina [*]

    Na tyhle věci si nějak moc nepotrpím, maso je maso

    superkarma: 0 03.12.2003, 18:34:13
  6. avatar
    [7] Andula [*]

    Landriel: pohanku můžu taky, ani jsem netušila, jak moc zdravá je.

    superkarma: 0 03.12.2003, 01:30:18
  7. avatar
    [6] Simba [*]

    Landriel: Pohanka ne? A já zase měla jeden čas moc ráda pohankové karbanátky.

    superkarma: 0 23.11.2003, 17:08:32
  8. avatar
    [5] Landriel [*]

    Kroupy, jáhly a pšeničné klíčky mám ráda a používám, stejně jako třeba pšenici špaldu. Ale pohanka mi vůbec nechutná, v žádné úpravě.

    superkarma: 0 15.11.2003, 10:13:36

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme