Vaření

Co by nemělo chybět ve stravě nastávající maminky a proč...

Vápník Je důležitý pro zdravý vývoj kostí a zubů dítěte, které se začínají vyvíjet asi od 8. Týdne. Spotřeba vápníku činí asi dvojnásobek normální dávky. Dobrými zdroji jsou např. sýry, mléko, jogurt a čerstvá listová zelenina. Mléčné výrobky jsou však také velice bohaté na tuky, proto by maminky měly vyhledávat spíš nízkotučné výrobky. Bílkoviny Spotřeba bílkovin v těhotenství také stoupá. Ryby, maso, ořechy, luštěniny a mléčné výrobky – to vše jsou zdroje bílkovin. Živočišné zdroje bílkovin bývají však bohaté na tuky, je lepší proto omezit jejich příjem (např. maso jen libové). Vitamin C Pomáhá při tvorbě silné placenty a zvyšuje odolnost proti infekcím. Pomáhá absorbovat železo. Je obsažen v čerstvém ovoci a zelenině. Vitamín C se v těle nehromadí, proto tělu dodáváme jen potřebnou denní dávku. Při dlouhém skladování a vaření se velké množství „céčka“ v potravinách ztrácí. Proto je dobré konzumovat potraviny čerstvé, nebo upravené po krátkou dobu v páře. Vláknina Vláknina je nezbytnou součástí stravy. V těhotenství je velmi důležitá hlavně proto, že pomáhá zabránit zácpě, která je obvyklým jevem. Běžným zdrojem vlákniny je ovoce a zelenina. Kyselina listová Kyselina listová je vitamín skupiny B, potřebný pro rozvoj centrální nervové soustavy dítěte zejména v prvních týdnech těhotenství. V prvních třech měsících těhotenství potřebuje maminka třikrát více kyseliny listové než obvykle. Kyselina listová se ničí příliš dlouhým vařením nebo skladováním, mrazení jí však neškodí. Pouze z potravin však kyselinu listovou nezískáte. Je nutné užívat ji v tabletách! Potraviny bohaté na kyselinu listovou: růžičková kapusta, droždí, ledvinky, kapusta, špenát, jarní listová zelenina, brokolice, fazolky, celozrnný chléb, lískové ořechy. Železo Nejlépe se vstřebává z libového červeného masa a z tučných ryb, například ze sardinek. Vysoký obsah železa mají také fazole, špenát, celozrnné pečivo, obilniny a luštěniny. Organismus však nedokáže tak snadno vstřebávat železo, které je v nich obsaženo. Vstřebávání železa usnadňuje vitamin C, ale třeba káva a čaj jeho vstřebávání brání. sunnynka
   
10.04.2002 - Sezona - autor: Jiný autor

Komentáře:

  1. avatar
    [4] ivory [*]

    dostatek zeleniny a mléčných výrobků je důležitý v každém věku...Sml16

    superkarma: 0 14.11.2012, 10:51:01
  2. avatar
    [3] hubajda [*]

    Sml59Sml59

    superkarma: 0 29.09.2012, 20:55:45

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme