Zdraví

Bojíte se návštěvě zout boty, protože se vám potí nohy? Nepříjemnému zápachu se dá při správné péči zabránit. Stačí jen dodržovat


Potící se nohy nejsou výhrou. Bojíte se návštěvě zout, abyste si pak nepřipadaly trapně, protože zápach nohou je dost nelibý. Ano, hovořím k ženám, protože tento problém se netýká jen mužů. Navíc může přejít až k mykóze – houbovitému plísňovému onemocnění, které se těžko léčí. Původm zápachu jsou bakterie, které se na chodidlech běžně vyskytují, ale u těch, kterým se více potí nohy se bakterie mnohem rychleji rozkládají. Můžete tomu předejít. Jak?

 

1. správná hygiena

Nohy si  umyjte i několikrát za den. A samozřejmě pečlivě usušte. Pak na ně naneste pudr proti pocení (je k dostání v lékárnách i některých drogeriích). Poté použijte sprej proti pocení nohou s výtažkem máty. Nejenže nohy voní ale zároveň se hydratují a zůstanou suché. V prodejnách s obuví seženete i deodorační sprej určený přímo na boty. Postříkejte jím vnitřek bot a nechte zaschnout. Oba spreje mají zároveň antibakteriální účinky, takže budete mít nožky nejen svěží, ale zároveň chráněné před infekcemi. Navíc se vám sprej vejde do kabelky, takže ho můžete použít i během dne.

Na noc je dobré používat deodorační krém s oxidem zinku nebo speciální krém s manukovým olejem, které seženete v lékárnách. Jeho pravidelným používáním se pocení snižuje. Občas nohám dopřejte koupel nohou ve vodě se solí – jak koupelovou tak obyčejnou, nebo přisypte levanduli - nohy se uvolní a regenerují se. 

2. správné boty a ponožky

Na silonové ponožky nebo ty s umělými vlákny rovnou zapomeňte. Čistá bavlna nebo vlna, to je to co vaše nohy potřebují. Jsou dražší, ale vyplatí se, skvěle totiž sají pot. Ponožky kupujte s pružným, ale volnějším lemem. Zabraňujete tím otlakům a špatnému prokrvení chodidel.

Co se týče bot, nejlépe celokožené nebo látkové. Hlavně musí být prodyšné (zapomeňte na gumové), aby v nich noha mohla dýchat. Boty pravidelně střídejte a ty co jste měly ten den na sobě, večer vyvětrejte nebo otřete a vysušte.

3. bazény, společné sauny , koupaliště, sport

Nikdy v nich nechoďte bosky. Tato místa jsou semeništěm různých bakterií. Takže vhodné pantoflíčky – nebo sandály – vnitřek samozřejmě nesmí být z gumy. Dbejte na zvýšenou hygienu! S „nahými“ chodidly můžete v létě běhat v trávě nebo po pláži. Tyto povrchy totiž snižují pocení. Při sportu se samozřejmě nohy potí více, takže sportujte jen v bavlněných ponožkách. A poté okamžitě nohy umýt a ošetřit. V teple se bakteriím a plísním daří nejlépe ve vlhkém a zapařeném prostředí. Tím nohy při sportu nebo v společných „koupacích“ místech rozhodně jsou.


Bakteriím se nevyhnete, ale pokud se budete o nohy správně starat, dbát na zvýšenou hygienu,nosit správné boty a ponožky, zápachu se můžete vyhnout a při návštěvě klidně beze strachu zout boty. Stačí jen pár minut denně, nezapomeňte, dámy!

 

   
30.09.2007 - Zdraví - autor: Dana Svobodová

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme