Potící se nohy nejsou výhrou. Bojíte se návštěvě zout, abyste si pak nepřipadaly trapně, protože zápach nohou je dost nelibý. Ano, hovořím k ženám, protože tento problém se netýká jen mužů. Navíc může přejít až k mykóze – houbovitému plísňovému onemocnění, které se těžko léčí. Původm zápachu jsou bakterie, které se na chodidlech běžně vyskytují, ale u těch, kterým se více potí nohy se bakterie mnohem rychleji rozkládají. Můžete tomu předejít. Jak?

 

1. správná hygiena

Nohy si  umyjte i několikrát za den. A samozřejmě pečlivě usušte. Pak na ně naneste pudr proti pocení (je k dostání v lékárnách i některých drogeriích). Poté použijte sprej proti pocení nohou s výtažkem máty. Nejenže nohy voní ale zároveň se hydratují a zůstanou suché. V prodejnách s obuví seženete i deodorační sprej určený přímo na boty. Postříkejte jím vnitřek bot a nechte zaschnout. Oba spreje mají zároveň antibakteriální účinky, takže budete mít nožky nejen svěží, ale zároveň chráněné před infekcemi. Navíc se vám sprej vejde do kabelky, takže ho můžete použít i během dne.

Na noc je dobré používat deodorační krém s oxidem zinku nebo speciální krém s manukovým olejem, které seženete v lékárnách. Jeho pravidelným používáním se pocení snižuje. Občas nohám dopřejte koupel nohou ve vodě se solí – jak koupelovou tak obyčejnou, nebo přisypte levanduli - nohy se uvolní a regenerují se. 

2. správné boty a ponožky

Na silonové ponožky nebo ty s umělými vlákny rovnou zapomeňte. Čistá bavlna nebo vlna, to je to co vaše nohy potřebují. Jsou dražší, ale vyplatí se, skvěle totiž sají pot. Ponožky kupujte s pružným, ale volnějším lemem. Zabraňujete tím otlakům a špatnému prokrvení chodidel.

Co se týče bot, nejlépe celokožené nebo látkové. Hlavně musí být prodyšné (zapomeňte na gumové), aby v nich noha mohla dýchat. Boty pravidelně střídejte a ty co jste měly ten den na sobě, večer vyvětrejte nebo otřete a vysušte.

3. bazény, společné sauny , koupaliště, sport

Nikdy v nich nechoďte bosky. Tato místa jsou semeništěm různých bakterií. Takže vhodné pantoflíčky – nebo sandály – vnitřek samozřejmě nesmí být z gumy. Dbejte na zvýšenou hygienu! S „nahými“ chodidly můžete v létě běhat v trávě nebo po pláži. Tyto povrchy totiž snižují pocení. Při sportu se samozřejmě nohy potí více, takže sportujte jen v bavlněných ponožkách. A poté okamžitě nohy umýt a ošetřit. V teple se bakteriím a plísním daří nejlépe ve vlhkém a zapařeném prostředí. Tím nohy při sportu nebo v společných „koupacích“ místech rozhodně jsou.


Bakteriím se nevyhnete, ale pokud se budete o nohy správně starat, dbát na zvýšenou hygienu,nosit správné boty a ponožky, zápachu se můžete vyhnout a při návštěvě klidně beze strachu zout boty. Stačí jen pár minut denně, nezapomeňte, dámy!

 

Reklama