Druhý měsíc roku 2002 se chýlí ke konci, takže je čas pomalu začít přemýšlet o tom, co odpovíte, až se vás jaro zeptá, co jste dělaly v zimě. Jedly? Seděly doma? Tak to se vám možná bude hodit předjarní dieta, kterou nám poslala Týna:

Pondělí
Snídaně: 200 ml nízkotučného mléka, 30 g corn flakes (900 kJ)
Svačina: 1 větší kiwi (230 kJ)
Oběd: Chřestová instantní polévka s opečenou houskou: plátek toustového chleba opečeného v toustovači nasucho, nakrájet na kostičky, 200 g sleďových závitků v rosolu, 50 g chleba (celkem 1700 kJ) Svačina: ovocná tyčinka 23 g (300 kJ)
Večeře: teplý mexický těstovinový salát – 100 g vařených těstovin promícháme s malým balením mexické směsi z plechovky, zdobíme 10 g strouhaného 30% eidamu (1700 kJ)
Denní celkový příjem: 4830 kJ

Úterý
Snídaně: 1/4 l zeleného čaje, 1 šáteček s tvarohem 50 g (900 kJ)
Svačina: 200 g mrkve (380 kJ)
Oběd: sendvič se šunkou – mezi dva celozrnné plátky chleba potřené jemně margarínem vložíme 50 g kuřecí nezauzené šunky, 1 jablko (celkem 2000 kJ)
Svačina: 1 pomeranč cca 150 g (300 kJ)
Večeře : Lečo s brambory, 300 g zmrazeného leča připravíme na 1 lžičce oleje a zaklepneme 1 vejcem, podáváme se 100 g vařených brambor (1300 kJ)
Denní celkový příjem: 4880 kJ

Středa
Snídaně: 1/4 l ovocného čaje, 2 plátky křehkého chleba, tavený nízkotučný sýr (600 kJ)
Svačina: 1 malý banán (400 kJ)
Oběd: sójová drť s příchutí šunky s žampiony a kukuřicí – 100 g drti připravíme dle návodu, vymačkáme, na lžičce slunečnicového oleje zesklovatíme menší cibulku pokrájenou na kostičky, přidáme 100 g žampionů, soj. drť, 100 g kukuřice, podlijeme, ochutíme sojovou omáčkou a chvíli podusíme. Můžeme zahustit troškou solamylu namočeného ve vodě. Podáváme s dušenou rýží – 80 g. (Celkem cca 2800 kJ).
Svačina: ovocný nízkotučný jogurt (190 kJ)
Večeře: instatní brokolicová polévka, chléb 80 g (1025 kJ)
Denní celkový příjem: 5015 kJ

Čtvrtek
Snídaně: 1/4 l jasmínového čaje, 1 dalamánek jemně potřený margarínem a 1 plátek červené cihly (900 kJ)
Svačina: 1/2 grapefruitu cca 150 g (300 kJ)
Oběd: 250 g grilovaného kuřete bez kůže, 50 g chleba, kyselá okurka (1900 kJ)
Svačina: Fidorka (630 kJ)
Večeře: dušená zmrazená zeleninová mochovská směs – 250 g dusíme na lžičce oleje, podlijeme, ochutíme libovolným kořením (gyros, paella apod.), 50 g chleba (1340 kJ)
Denní celkový příjem: 5070kJ
Pátek
Snídaně: 150 ml nízkotučného jogurtu, 30 g ovocného müsli (900 kJ)
Svačina: 1 jablko 100 g (250 kJ)
Oběd: krůtí přírodní plátek s bramborovou kaší – 150 g krůtího prsa osolíme, opepříme a na teflonové pánvi opečeme na lžičce oleje, 100 g brambor uvaříme do měkka a umixujeme s 1dl nízkotučného mléka najemno – nepřidáváme máslo, pouze osolíme (1700 kJ)
Svačina: müsli tyčka s oříšky 25 g (430 kJ)
Večeře: instantní polévka hrášková se šunkou a houskou: plátek toustového chleba opečeného v toustovači nasucho, nakrájet na kostičky a 3 kolečka kuřecí šunky nakrájet na nudličky a prohřát v polévce, mandarinka (1000 kJ)
Denní celkový příjem: 4280 kJ

Sobota Snídaně: 1/4 l zeleného čaje, 80 g chleba jemně potřeného florou, 50 g kuřecí šunky (1300 kJ)
Svačina: 1 větší kiwi (230 kJ)
Oběd: přírodní kuřecí plátek s rýží, 200 g kuřecích prsou ugrilujeme, popř. opečeme na lžičce oleje, podáváme se 100g dušené rýže a dvěma pokrájenými čerstvými rajčaty (2600 kJ)
Svačina: 200 g jogurtového nápoje (360 kJ)
Večeře: dušená kukuřice s hráškem – 250 g mražené směsi podusíme na lžičce oleje a podlijeme trochou vody, okořeníme (800 kJ)
Denní celkový příjem: 5290 kJ

Neděle
Snídaně: 1/4 bílé kávy (s 1dl nízkotučného mléka), 1 buchta 35 g (800 kJ)
Svačina: 2 mandarinky (340 kJ)
Oběd: rybí filé s bramborem, zelný salát – 130 g rybího filé potřeme citrónem, osolíme a okořeníme kořením na ryby, opečeme na grilu nebo na teflonové pánvi na lžičce oleje, podáváme s vařenými brambory 100 g a salátem, který připravíme ze 75 g kysaného zelí, 10 g najemno nakrájené cibule, 20 g nastrouhaného jablka, osolíme, opepříme a zakápneme olivovým olejem (1500 kJ)
Svačina: mléčná rýže v kelímku light, 200 g (600kJ)
Večeře: šunkový závitek v aspiku 150 g, chléb 80 g (1620 kJ)
Denní celkový příjem: 4860 kJ

Nezapomeňte denně vypít nejméně 1,5 l neslazené vody nebo čaje a pokud přidáte i nějaký ten pohyb, pak máte úspěch zaručen.
Hodnoty kJ jsou přibližné, vždy záleží na typu konkrétního výrobku, jehož energetický obsah naleznete na etiketě.

Příjemný hubnoucí týden vám přeje
Reklama