Zdraví

Předjarní jednoduchá týdenní dieta, při které nebudete trpět hlady.

Druhý měsíc roku 2002 se chýlí ke konci, takže je čas pomalu začít přemýšlet o tom, co odpovíte, až se vás jaro zeptá, co jste dělaly v zimě. Jedly? Seděly doma? Tak to se vám možná bude hodit předjarní dieta, kterou nám poslala Týna:

Pondělí
Snídaně: 200 ml nízkotučného mléka, 30 g corn flakes (900 kJ)
Svačina: 1 větší kiwi (230 kJ)
Oběd: Chřestová instantní polévka s opečenou houskou: plátek toustového chleba opečeného v toustovači nasucho, nakrájet na kostičky, 200 g sleďových závitků v rosolu, 50 g chleba (celkem 1700 kJ) Svačina: ovocná tyčinka 23 g (300 kJ)
Večeře: teplý mexický těstovinový salát – 100 g vařených těstovin promícháme s malým balením mexické směsi z plechovky, zdobíme 10 g strouhaného 30% eidamu (1700 kJ)
Denní celkový příjem: 4830 kJ

Úterý
Snídaně: 1/4 l zeleného čaje, 1 šáteček s tvarohem 50 g (900 kJ)
Svačina: 200 g mrkve (380 kJ)
Oběd: sendvič se šunkou – mezi dva celozrnné plátky chleba potřené jemně margarínem vložíme 50 g kuřecí nezauzené šunky, 1 jablko (celkem 2000 kJ)
Svačina: 1 pomeranč cca 150 g (300 kJ)
Večeře : Lečo s brambory, 300 g zmrazeného leča připravíme na 1 lžičce oleje a zaklepneme 1 vejcem, podáváme se 100 g vařených brambor (1300 kJ)
Denní celkový příjem: 4880 kJ

Středa
Snídaně: 1/4 l ovocného čaje, 2 plátky křehkého chleba, tavený nízkotučný sýr (600 kJ)
Svačina: 1 malý banán (400 kJ)
Oběd: sójová drť s příchutí šunky s žampiony a kukuřicí – 100 g drti připravíme dle návodu, vymačkáme, na lžičce slunečnicového oleje zesklovatíme menší cibulku pokrájenou na kostičky, přidáme 100 g žampionů, soj. drť, 100 g kukuřice, podlijeme, ochutíme sojovou omáčkou a chvíli podusíme. Můžeme zahustit troškou solamylu namočeného ve vodě. Podáváme s dušenou rýží – 80 g. (Celkem cca 2800 kJ).
Svačina: ovocný nízkotučný jogurt (190 kJ)
Večeře: instatní brokolicová polévka, chléb 80 g (1025 kJ)
Denní celkový příjem: 5015 kJ

Čtvrtek
Snídaně: 1/4 l jasmínového čaje, 1 dalamánek jemně potřený margarínem a 1 plátek červené cihly (900 kJ)
Svačina: 1/2 grapefruitu cca 150 g (300 kJ)
Oběd: 250 g grilovaného kuřete bez kůže, 50 g chleba, kyselá okurka (1900 kJ)
Svačina: Fidorka (630 kJ)
Večeře: dušená zmrazená zeleninová mochovská směs – 250 g dusíme na lžičce oleje, podlijeme, ochutíme libovolným kořením (gyros, paella apod.), 50 g chleba (1340 kJ)
Denní celkový příjem: 5070kJ
Pátek
Snídaně: 150 ml nízkotučného jogurtu, 30 g ovocného müsli (900 kJ)
Svačina: 1 jablko 100 g (250 kJ)
Oběd: krůtí přírodní plátek s bramborovou kaší – 150 g krůtího prsa osolíme, opepříme a na teflonové pánvi opečeme na lžičce oleje, 100 g brambor uvaříme do měkka a umixujeme s 1dl nízkotučného mléka najemno – nepřidáváme máslo, pouze osolíme (1700 kJ)
Svačina: müsli tyčka s oříšky 25 g (430 kJ)
Večeře: instantní polévka hrášková se šunkou a houskou: plátek toustového chleba opečeného v toustovači nasucho, nakrájet na kostičky a 3 kolečka kuřecí šunky nakrájet na nudličky a prohřát v polévce, mandarinka (1000 kJ)
Denní celkový příjem: 4280 kJ

Sobota Snídaně: 1/4 l zeleného čaje, 80 g chleba jemně potřeného florou, 50 g kuřecí šunky (1300 kJ)
Svačina: 1 větší kiwi (230 kJ)
Oběd: přírodní kuřecí plátek s rýží, 200 g kuřecích prsou ugrilujeme, popř. opečeme na lžičce oleje, podáváme se 100g dušené rýže a dvěma pokrájenými čerstvými rajčaty (2600 kJ)
Svačina: 200 g jogurtového nápoje (360 kJ)
Večeře: dušená kukuřice s hráškem – 250 g mražené směsi podusíme na lžičce oleje a podlijeme trochou vody, okořeníme (800 kJ)
Denní celkový příjem: 5290 kJ

Neděle
Snídaně: 1/4 bílé kávy (s 1dl nízkotučného mléka), 1 buchta 35 g (800 kJ)
Svačina: 2 mandarinky (340 kJ)
Oběd: rybí filé s bramborem, zelný salát – 130 g rybího filé potřeme citrónem, osolíme a okořeníme kořením na ryby, opečeme na grilu nebo na teflonové pánvi na lžičce oleje, podáváme s vařenými brambory 100 g a salátem, který připravíme ze 75 g kysaného zelí, 10 g najemno nakrájené cibule, 20 g nastrouhaného jablka, osolíme, opepříme a zakápneme olivovým olejem (1500 kJ)
Svačina: mléčná rýže v kelímku light, 200 g (600kJ)
Večeře: šunkový závitek v aspiku 150 g, chléb 80 g (1620 kJ)
Denní celkový příjem: 4860 kJ

Nezapomeňte denně vypít nejméně 1,5 l neslazené vody nebo čaje a pokud přidáte i nějaký ten pohyb, pak máte úspěch zaručen.
Hodnoty kJ jsou přibližné, vždy záleží na typu konkrétního výrobku, jehož energetický obsah naleznete na etiketě.

Příjemný hubnoucí týden vám přeje
   
21.02.2002 - Zdraví - autor: Týna

Komentáře:

  1. avatar
    [17] Ťapina [*]

    muflonka: No jo, ale když si to odpustíš, teda kdybych si to odpustila já, tak bych takovou dietu nevydržela. Šáteček není zas taková bomba.

    superkarma: 0 06.12.2003, 23:47:01
  2. avatar
    [16] muflonka [*]

    Ta dietní sestra je nějaká divná, když doporučuje šáteček, fidorku,...no a ty večeře jsou taky docela vydatné, určitě to není na hubnutí. Takže tuhle dietu určitě držet nebudu.

    superkarma: 0 26.02.2002, 11:39:46
  3. avatar
    [9] Týna [*]

    Pravda je, že já opravdu hubnout nemusím, ale sestavila to moje kamarádka dietní sestra tak, aby to nebylo vyloženě drastické a aby to fungovalo.... takže všem držím palce... a jak tu už bylo napsáno, věřím, že když se přidá nějaký ten pohyb bude úspěch zaručen...

    superkarma: 0 21.02.2002, 22:31:08
  4. avatar
    [5] sarobrouk [*]

    taky jsem hledala nějaké číslo, kolik to je za týden aspoň u pisatelky.

    superkarma: 0 21.02.2002, 11:09:24
  5. avatar
    [4] *daisy* [*]

    Hmm..kdyz ja diety neuznavam, pohyb je nejlepsi dieta, a neprejidat se. A damy, kdyz se budeme moc trapit hlady, tak nas organizmus si najde cestu, jak i "z jedne lzicky ryze za den" (pochopitelne prehanim, ale i z hodne maleho mnozstvi jidla, ktere by pro jineho bylo nic) nauci usetrit neco na ulozeni. Pac prece ma porad hlad, tak na horsi casy, co kdyby bylo jeste hur, ze? A nenecha si vysvetlit, ze hur nebude

    superkarma: 0 21.02.2002, 09:53:55
  6. avatar
    [3] Beaute [*]

    Já teda jím mnohem míň a pořád nabírám a nabírám

    superkarma: 0 21.02.2002, 09:33:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme