Možná si spojujete konzumaci nadýchaného popcornu se sledováním televize nebo s návštěvou kina, ale věděli jste, že s popcornem se dá i hubnout? Překvapivá dieta k nám dorazila z USA a slibuje, že za pět dní shodíte až tři kila.
Americký popcorn je uznáván odborníky na výživu jako potravina, která se hodí do zdravého jídelníčku, protože obsahuje vlákninu, minerální látky a vitamíny. Obsahuje velký podíl komplexních uhlohydrátů, jež na rozdíl od cukru zvyšují hladinu cukru v krvi pomalu a vedou tak k dlouhodobému pocitu nasycení. Pro názornost vám nabízíme rozpis víkendové třídenní diety, během které byste mohli zhubnout až o dvě kila. Během diety je doporučeno pít minerálku, bylinné čaje, kávu a čaj (bez cukru a mléka). Jako dopolední i odpolední svačinu si dejte 15 g popcornu (60 kalorií).

Víkendová popcornová dieta:

Pátek
Snídaně: Banánovo-popcornový jogurt (210 kalorií)
Potřebujete: 1 banán (150 g), 150 g nízkotučného jogurtu, skořice, 10 g popcornu
Polovinu banánu rozmačkejte a smíchejte s jogurtem, dochuťte skořicí, druhou polovinu banánu nakrájejte na plátky a spolu s popcornem zamíchejte do jogurtu.
Oběd: Karbanátek s rajským salátem (250 kalorií)
Potřebujete: 1 cibule, 75 g mletého masa, 5 g strouhaného popcornu, 1 lžíce (30 g) nízkotučného tvarohu, sůl, pepř, sladká paprika, 1 lžička olivového oleje, 1 lžička sekané bazalky
Nasekejte cibuli, polovinu smíchejte s mletým masem, popcornem a tvarohem. Ochuťte solí a kořením. Vytvarujte karbanátky a upečte je na másle. Rajčata na salát nakrájejte na plátky. Připravte zálivku z octa, zbytku nasekané cibule, soli, pepře, oleje a bazalky, zalijte jí plátky rajčat a servírujte ke karbanátku.
Večeře: Bramborovo-brokolicový nákyp (370 kalorií)
Potřebujete: 200 g brambor, 200 g brokolice, sůl, 50 g zakysaného mléka, 1 malé vejce, 10 g strouhaného popcornu, 10 g strouhaného parmezánu, pepř, nastrouhaný muškátový oříšek
Brambory uvařte, oloupejte a nakrájejte na plátky. Brokolici očistěte, rozdělte na růžičky a povařte 10 – 15 minut ve slané vodě. Obojí poklaďte ve vrstvách do zapékací misky. Rozkvedlejte mléko, vajíčko, popcorn a sýr, přidejte sůl, pepř a muškátový oříšek, zalijte zeleninu a zapékejte cca 20 minut.

Sobota
Snídaně: Malinové mléko (240 kalorií)
Potřebujete: 125 g malin, 10 g popcornu, 150 g zakysaného mléka
Promíchejte maliny, popcorn a mléko.
Oběd: Cuketová pánev (250 kalorií)
Potřebujete: 2 cibule, 300 g cukety, 1 lžička másla, sůl, pepř, 1 vejce, 10 g strouhaného popcornu
Cibuli oloupejte a nakrájejte na kolečka, cuketu očistěte a nakrájejte na plátky. Obojí poduste na másle, osolte, opepřete. Rozkvedlané vejce ochuťte solí a pepřem a přidejte popcorn. Touto směsí zalijte cuketu a nechte vyběhnout.
Večeře: Zeleninová polévka s popcornovými křupinkami (400 kalorií)
Potřebujete: 150 g mrkve, 150 g brambor, 1 cibule, 1 lžíce másla, 350 ml vývaru, 100 g zakysaného mléka, sůl, pepř, 50 g drůbežího salámu, 1 malý stroužek česneku, 10 g popcornu
Brambory a mrkve oloupejte a nakrájejte na kostičky. Cibuli nasekejte a poduste na 1 lžíci másla. Přidejte vývar, mrkev a brambory a povařte asi 20 minut. Zeleninu v polévce rozmixujte, vmíchejte kyselé mléko, osolte, opepřete. Salám nakrájejte na kostičky a prohřejte v polévce. Česnek nasekejte na drobno a orestujte. Přijdete popcorn, prohřejte a nasypte do polévky.

Neděle
Snídaně: Toust se sýrem, pažitkou a vejcem (230 kalorií)
Potřebujete: 75 g zrnitého čerstvého sýra, 5 g strouhaného popcornu, 1 lžíce nasekané pažitky, sůl, pepř, 1 plátek celozrnného toustového chleba, 1 vejce
Promíchejte sýr, popcorn a pažitku, osolte, opepřete. Sýrový krém natřete na orestované tousty, servírujte s vařeným vejcem.
Oběd: Pórková omeleta (310 kalorií)
Potřebujete: 30 g celozrnné mouky, 75 g nízkotučného mléka, 1 vejce, 5 g strouhaného popcornu, 1 malý pórek, 1 lžička másla, sůl, 50 g nízkotučného jogurtu, 1 lžíce sekané petrželky, pepř
Smíchejte mouku, mléko, vejce a popcorn a nechte 20 minut stát. Pórek očistěte a nakrájejte na tenká kolečka, poduste je v horkém másle, osolte. Do těsta vmíchejte pórek a omeletu opečte na pánvi po obou stranách dozlatova. Jogurt smíchejte s petrželkou, solí a pepřem a servírujte k omeletě.
Večeře: Brokolicová polévka (300 kalorií)
Potřebujete: 300 g brokolice, cibule, 1 stroužek česneku, 10 g popcornu, 200 ml vývaru, 10 g mouky, 3 lžičky másla, 2 lžíce smetany, sůl, pepř
Nasekejte cibuli a poduste ji na 2 lžičkách másla. Zasypte moukou a zalijte vývarem. Přidejte brokolici, uvařte a rozmixujte. Zjemněte smetanou, osolte a opepřete. Česnek nasekejte na drobno a orestujte na zbytku másla. Přidejte popcorn, prohřejte a nasypte do polévky.

Tip: Popcorn si připravte už ráno na celý den a pak odměřujte dávky. Nejdietněji ho připravíte v horkovzdušném popcornovači nebo v mikrovlnné troubě.
Reklama