Reklama
Před několika dny se mi stala strašně nepříjemná věc. Byla jsem u kadeřníka, kam mimochodem chodím už dlouhou dobu. Jsem zvyklá, že za barvení hlavy, stříhání a vyfoukání platívám okolo šesti set korun, částky se drobně liší podle gelu nebo laku na vlasy, ale v podstatě jsem se vždycky vešla do sedmi stovek i s kafíčkem. Když jsem celou obvyklou proceduru absolvovala, moje kadeřnice mi podala omračující účet s téměř dvojnásobnou částkou. Byla to velmi nepříjemná situace, protože jsem neměla v peněžence dost peněz a v kadeřnictví nebrali karty. Musela jsem do bankomatu pro peníze a bylo mi strašně trapně. Když jsem se ohradila, že to snad není možné, kadeřnice mi nasupeně ukázala ceník, který visel na nenápadném místě a byl napsán tak malým písmem, že jsem se musela přiblížit až na několik decimetrů, abych vůbec postřehla, že se jedná o ceník. Je postup kadeřnické provozovny v pořádku?

Kamila

Postup provozovny de facto v pořádku je, ačkoli ceník služeb by měl být vyvěšený na viditelném místě a měl by být dobře čitelný. Nicméně v případě, že zákaznice je do provozovny zvyklá chodit a patří k jejím stálým zákazníkům, má právo očekávat, že bude od své kadeřnice upozorněna na změnu ceníku služeb. Bylo by to přinejmenším slušné.
V jakékoli provozovně služeb by měl být vyvěšen viditelný ceník, ať už se jedná o kadeřníka, kosmetiku, nebo třeba autoservis. Pokud vyvěšen není nebo není viditelný, není žádnou ostudou si jej od provozovatele vyžádat. Povinností provozovatele je ceny zviditelnit, ale povinností zákazníka je naopak nechat si provádět jen takové služby, za které je schopen zaplatit.

Připravila