Zdraví

Bojujte sexem proti únavě s podzimní depresi.

Každý v životě prochází obdobími svěžesti a elánu a naopak únavy a depresí. Podzim je na úvavné a depresivní stavy obvzláště úrodný a my bychom měli v tomto období věnovat velkou péči tomu, aby naše únava rychle pominula a nestala se vleklým problémem.
Příčina únavy
Důvody naší únavy mohou být psychické nebo fyzické. Fyzických příčin pocitu únavy můžeme najít celou řadu: mohou souviset například se stravou, neboť strava chudá na železo způsobuje anémii, která bývá provázena pocitem únavy, nebo naopak přebytek cukrů v jídelníčku může vest k hypoglykemickým návalům, které se opět projeví únavou. Dalším důvodem může být i tak zvaná hyperventilace, tedy povrchové zrychlené hrudní dýchání, které vede k chemickým změnám v krvi.
Ženy se často cítí unaveny v období před mensturací nebo okolo přechodu. S hormonální hladinou souvisí pocit únavy vycházející z poruch štítné žlázy a funkce nadledvinek.
Psychickou příčinou se může stát nějaký otřes, úmrtí v rodině, ztráta zaměstnání, rozvod. Může to být ale i obyčejná nuda. Odborníci tvrdí, že se na našem pocitu pohody, nebo naopak únavy může podílet rovněž skrytý a nevyjádřený hněv, žal nebo zklamání, které pocižují lidé, jež si dávají příliš vysoké cíle, kterých nejsou schopni dosáhnout.
Z těchto příčin následně pramení i ztráta sebedůvěry a deprese, což může ve výsledku vést k tomu, že vaše jednorázová únava přeroste do obludných nezvládnutelných rozměrů chronického únavového syndromu. Tento problém doléhá především na ženy, neboť jsou daleko emotivnější než muži a svým pocitům připisují větší váhu než jejich pragmatičtí a realističtí partneři.

Prevence
Dbejte na to, abyste v zátěžových obdobích měli dostatek spánku. Máte-li možnost, věnujte se relaxačním a dechovým cvičením a pokuste se zařadit do svého programu i nějaký tělesný pohyb. Váš jídelníček by měl být vyvážený, musí obsahovat dostatečné množství vitamínů a minerálů a zároveň byste měli vypustit stimulační látky, jako je kofein nebo nikotin. Také byste měli dbát na to, abyste se nenudili, najděte si čas na koníčky a zábavu a věnujte se zvláště pečlivě sexu, protože dobrý sexuální život je jedním z důležitých faktorů, jež udržují vaše tělo a mysl v pohodě a rovnováze.
Zařaďte do jídelníčku nízkotučné mléčné výrobky, kvasnicové extrakty, pšeničné klíčky, velké množství ovoce a zeleniny, hlavně tmavé listové zeleniny a výrobky ze sóji, naopak vyřaďte těžká tučná, kaloricky vydatná jídla. Pokud máte dojem, že svůj pocit únavy a deprese nazvládnete, vyhledejte lékaře a začněte situaci radikálně řešit s jeho pomocí.
Pokud věříte na alternativní léčebné metody, zkuste:
Homeopatie: Po nadměrné zátěži a při poruchách spánku dvě nebo tři dávky Arnica 30, Phosphoric ac. 6 – třikrát denně po dobu tří týdnů nebo Kali. Phos. Ve dvou nebo třech dávkách.
Akupresura: Zatlačte na střed dlaně v bodě, kde končí prostředník, když máte sevřenou dlaň. Opakujte několikrát.
Bylinky: Je-li vaše únava způsobena fyzickou příčinou, inhalujte stimulující essence černého pepře, citronu či rozmarýnu. Když nechcete inhalovat, dejte pár kapek do lázně a poležte si v ní. Psychickou únavu nejlépe odstraní essence šalvěje, saturejky a rozmarýnu, které použijete stejným způsobem.
   
24.11.2000 - Zdraví - autor: Jana Zbyňková

Komentáře:

  1. avatar
    [2] hubajda [*]

    Ťapina — #1 oboje sex behem dne a vecer spanek

    superkarma: 0 05.11.2012, 13:30:35
  2. avatar
    [1] Ťapina [*]

    Tak máme mít dostatek spánku, nebo sexu? Ono se to někdy vylučuje

    1. na komentář reaguje hubajda — #2
    superkarma: 0 30.11.2003, 22:32:44

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme