První chyba: Mám sklon k tloustnutí, nedokážu to překonat!
Nelze očekávat, že ženy s genetickými předpoklady pro větší váhu budou jako nitky, ale úspěchem bude, když dosáhnou optimální zdravé váhy a vhodného rozložení tuku po těle.

Druhá chyba: Přehnané očekávání
Při hubnutí musíme být realistické, i když je napočátku nějaké kúry možné rychle dosáhnout závratných výsledků, neměly bychom jít touto cestou, ale zdravě snižovat váhu asi o půl kila za týden.

Třetí chyba: Zbytečně častá kontrola váhy
Ideální je vážit se jednou týdně, pokud se vážíte častěji, zbytečně propadáte depresím při drobných výkyvech hmotnosti, které nemusejí ani nic znamenat. Pozor: V období před menstruací a v době menstruace tělo zadržuje vodu a váha může dramaticky vystoupit, musíte s tím počítat.

Čtvrtá chyba: Dneska se to nezblázní, zítra to, co dneska sním, vypotím při cvičení!
Je nesmysl vázat nějakou sportovní aktivitu na to, že jsme se před cvičením přecpali, naopak, pokud chceme hubnout, zásadně se nesmíme přejídat – i když jdete cvičit po snědení například jedné housky, za půl hodiny běhu spálíme jenom asi polovinu energie, kterou nám houska dodala. Tyto úvahy o následném spálení kalorií jsou tedy zcela zcestné.

Pátá chyba: O víkendu si můžu trochu povolit, ne?
Pokud si o víkendu povolíte jednu drobnou odměnu, je to v pořádku, pokud se ale budete věnovat systematickému požírání dobrot, můžete nastoupit v pondělí zase od začátku, možná dokonce s ještě vyšší hmotností.

Šestá chyba: Cvičení zmůže všechno!
Jestliže jdete jednou dvakrát týdně protrpět hodinu do posilovny nebo do tělocvičny, nebude to k ničemu, pokud nepodřídíte zdravějšímu stylu i zbytek života – snažte se chodit víc pěšky, nejezděte výtahem a hledejte si možnost aktivní zábavy místi televizního lenošení.

Sedmá chyba: Bez tuku je to v pořádku
Pokud se snažíte omezit příjem energie, nesmíte se soustředit pouze na omezení tuků, je třeba omezit příjem energie ze všech zdrojů. Omezení tuků je pochopitelně správné, ale samo o sobě nestačí.
Reklama