V časopise psali, že ta nová vůně od Diora je fakt dost dobrá. Lahvička s vaším oblíbeným parfémem zeje prázdnotou, a tak se rozhodnete vyzkoušet tuhle novinku. Jdete do parfumerie, stříknete si na zápěstí, řeknete si: „Hmmm, ta hezky voní, tu beru.“ Druhý den se s ní navoníte a jdete do práce. Ještě po cestě v metru voníte vůní, která vás včera tak nadchla. Během dopoledne se vám najednou zdá, že vonný opar, který vás pronásleduje na každém kroku, je nějak jakoby víc květinový. Po obědě zjišťujete, že parfém, ráno tak ovocný, má spíše kořeněný nádech. A ten se vůbec nepodobá tomu, za co jste včera utratila bezmála dva tisíce.
Odpověď je jednoduchá. Každá vůně se skládá ze tří částí. První se jmenuje hlava. Hlava je to, co cítíte jako první. Ingredience obsažené v hlavě vůně vytvářejí první dojem. Poté, co se navoníte, vnímáte tyto ingredience přibližně třicet minut. Po tuto dobu cítíte nejvíce bergamot, citron, mandarinku, ananas, broskev, levanduli, jalovec nebo třeba rozmarýn. Přibližně po půl hodině se vůně dostává ke svému srdci. Tento nádech vás provází přibližně další tři hodiny. Srdce tvoří převážně tóny květinové jako je jasmín, růže nebo ylang-ylang, tóny kořeněné například vůně skořice nebo koriandru a dřevité tóny cedru, santalového dřeva nebo orientálního pačuli. Srdce dodává vůni charakter a osobitost. Po třech až čtyřech hodinách prochází vůně poslední fází, která se jmenuje báze. Ta vůni propůjčuje hloubku a zabarvení. V bázi najdeme tóny pižma, cibetu i ambry a sladký tón vanily, medu nebo pryskyřice. Rozhodnete-li se tedy pro nákup parfému, věnujte jeho výběru péči více než důkladnou. Otestujte vůni na kůži a nechejte ji projít všemi fázemi. Voní-li vám vybraný parfém i po několika hodinách, teprve pak si můžete říct, že jste vybrala dobře.
Reklama