Zdraví

Vitamíny pro vaši krásu.

Vitamín A
je pro vzhled a krásu velmi důležitý. Ovlivňuje tvorbu kostí, zubů a kvalitu zraku, příznivě působí na vzhled a zdraví kůže. Používá se k léčení akné, k ošetření kůže poškozené slunečním zářením a k regeneraci stárnoucí pleti. V přírodních zdrojích se vyskytuje ve žluté a oranžové zelenině, v játrech, rybím tuku.

Vitamíny skupiny B nás chrání před stresem. br>Vitamín B5 neboli kyselina pantotenová ovlivňuje stárnutí. Vyskytuje se ve veškeré živé hmotě a většině potravin, zvláště ve fazolích, vaječných žloutcích, v luštěninách, játrech, pomerančích, arašídech, celozrnných obilninách.

Vitamín C
je nejčastějším přírodně či uměle doplňovaným vitamínem v našem těle. Je významným antioxidantem, čistí naše tělo od jedovatých látek, což se pozitivně projevuje na našem vzhledu. Méně známým přírodním zdrojem vitamínu C jsou melouny a brambory.
Příznaky nedostatku: krvácení a poškození dásní, vypadávání zubů, nízká odolnost proti infekci.

Vitamín E
Spolu s vitamínem A a C je jedním z nejvýznamnějších antioxidantů. Zpomaluje stárnutí buněk, a proto bývá součástí kosmetických přípravků. Napomáhá i hojení kůže po popáleninách. Vyskytuje se v rostlinných olejích, vaječném žloutku, v ořeších a semenech, v luštěninách a v umělých tucích.
Příznaky nedostatku: matné vlasy.

Vitamín H (jeden z vitamínů komplexu B)
Biotin udržuje zdravou kůži, pomáhá při léčení ekzémů, zpomaluje šedivění a podporuje růst vlasů. Vyskytuje se ve vaječném žloutku, játrech, ledvinkách, pšeničných klíčcích, ořeších, ovesných vločkách a kvasnicích.

Vitamín P
Používá se při léčbě křečových žil. Příznaky nedostatku: vznik modřin a červených žilek na stehnech. Najdeme jej v černém rybízu, hroznech, grepech, paprice a v pohance.

A co minerály? Nejen vitamíny ovlivňují stav naší pleti.

Jód
Ovlivňuje funkci štítné žlázy, tělesnou hmotnost, množství vlasů a psychickou kondici.
Je součástí plodů moře a dnes i kuchyňské soli. Nedostatkem tohoto minerálu jsou ohroženi vegetariáni.
Nedostatek vede k ospalosti, letargii a tloustnutí.

Selén
je důležitý antioxidant. Chrání nás před škodlivými účinky v ovzduší. Přírodních zdrojů je velice málo, obsahují je obilniny, plody moře, vaječný žloutek, játra.

Zinek
Nedostatek může vzniknout jednostrannými dietami. Má na svědomí lámavost nehtů, vlasů a nečistou pleť. Pozor: vláknina ve velkém množství zhoršuje využívání zinku v těle.
Zinek obsahuje neloupaná rýže, houby, mák, luštěniny a dýňová semena.

Hořčík
je nezbytný pro zdravou zubní sklovinu a správnou funkci štítné žlázy. Jeho nedostatek se projevuje při redukčních dietách. Najdeme ho v listové zelenině, mandlích, mléce, luštěninách a zejména v arašídách.

Hlavním zdrojem vitamínů i minerálů je především běžná strava. Obecně se tedy dá říct, že ve zdravé a správně vyvážené stravě se do těla dostanou všechny důležité vitamíny a minerály. Pokud budete jíst dostatek neupravené zeleniny a ovoce, máte v organismu vše, co potřebujete.
   
25.02.2000 - Zdraví - autor: Klára Hadererová

Komentáře:

  1. avatar
    [7] hubajda [*]

    Andula — #5 to aj mou cacorku

    superkarma: 0 04.11.2012, 00:32:07
  2. avatar
    [6] hubajda [*]

    zajimave

    superkarma: 0 04.11.2012, 00:31:47
  3. avatar
    [5] Andula [*]

    Když mám málo hořčíku, chytá mě křeč do nohou. Na to si dávám bacha.

    1. na komentář reaguje hubajda — #7
    superkarma: 0 06.12.2003, 22:11:26
  4. avatar
    [4] Ťapina [*]

    Simba: Nějak marně přemýšlím, jak by se lidští hlísti na zeleninu dostali. Chodíš běžně na zahrádku konat potřebu?

    superkarma: 0 06.12.2003, 10:48:06
  5. avatar
    [3] Simba [*]

    Landriel: Taková budoucnost nás snad nečeká

    superkarma: 0 28.11.2003, 11:53:04
  6. avatar
    [2] Landriel [*]

    Simba: Abysme se za chvíli nechodili pást.

    superkarma: 0 18.11.2003, 22:52:36
  7. avatar
    [1] Simba [*]

    Informace o tom, že větší množství vlákniny zhoršuje využívání zinku je pro mne nová.
    Dostala mne i poslední věta:" Pokud budete jíst dostatek neupravené zeleniny a ovoce, máte v organismu vše, co potřebujete." ...nejspíš i hlísty, proto aspoň zeleninu dobře omýt.

    superkarma: 0 11.11.2003, 10:22:42

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme