Zdraví

Pár fíglů na to, abyste se úplně nestrhala.

Pokud vám život navíc ještě připadá beze smyslu, pociťujete stále větší únavu, k níž se občas ještě přidruží bolesti hlavy, páteře či žaludku, je zřejmě čas na chvilku vysadit. Americká psycholožka Laura Struhl radí, jak bludný kruh vyčerpání prolomit.
Vyhraďte si v diáři čas pro své blízké. Většina vztahů vyžaduje alespoň 20 – 30 minut denně, naplněných hovorem o tom, co přinesl den, plánováním budoucnosti, společným sněním, radostí ze společnosti druhého. Neměl by zahrnovat probírání účtů, debaty o problémech dětí či vyřizování telefonických vzkazů. Telefon je užitečným nástrojem, odvede-li vás práce na služební cestu či na delší dobu mimo domov. Zvykněte si volat domů pravidelně a vždy nechávat číslo, na kterém je vás možné v případě potřeby zastihnout. Po návratu si nechte alespoň hodinu času na „znovuobnovení spojení“ se svými blízkými. Nezapomínejte na chvilky neplánovaného času ráno, večer či o víkendu, kdy můžete dělat, na co budete mít společně chuť.

Nezapomínejte na své přátele. Také přátelským vztahům je třeba věnovat trochu času, aby nezanikly. Snažte se scházet se zajímavými lidmi, které máte rádi, pravidelně, a příliš často nerušit kvůli pracovnímu vytížení dohodnutá setkání.

Věnujte se svému tělu. Také vaše tělo má své potřeby, které není dobré zanedbávat. Za základní lze považovat jídlo, spánek a pohyb. Nic se nestane, dovolíte-li si v práci občas 4-5 minutovou přestávku, kdy zavřete oči, prohloubíte dech a ponoříte se do relaxace. Od věci není ani aerobic, plavání, jóga či jiná forma pohybu. Z široké nabídky si dnes snadno vyberete takový sport, do něhož se nebudete muset nutit a který vám bude příjemný.

Zkontrolujte své dlouhodobé i krátkodobé cíle. Pracujete skutečně na tom, čeho byste ve svém životě chtěla dosáhnout? Zkuste si představit, jak byste svůj dosavadní život asi hodnotila na smrtelné posteli. Každý den si udělejte malou rekapitulaci cílů, kterých se vám podařilo dosáhnout, a které vás ještě čekají.

Nechte si poradit. Pokud máte pocit, že boj proti každodennímu stresu nezvládáte, nebojte se hledat pomoc u odborníků a řídit se jejich radami. Naslouchat cizím instrukcím může být sice ze začátku těžké, ale za zkoušku to stojí.

Zuzana Sýkorová
   
03.02.2000 - Zdraví - autor: Jiný autor

Komentáře:

  1. avatar
    [6] hubajda [*]

    Simba — #3 Sml30Sml30

    superkarma: 0 23.09.2012, 20:01:54
  2. avatar
    [5] Andula [*]

    J8 se při uklidu vážně předřít nemíním.

    superkarma: 0 07.12.2003, 00:12:28
  3. avatar
    [4] Andula [*]

    J8 se při uklidu vážně předřít nemíním.

    superkarma: 0 07.12.2003, 00:10:25
  4. avatar
    [3] Simba [*]

    a teď před vánocemi si na to hlavně vzpomenout:o)))

    1. na komentář reaguje hubajda — #6
    superkarma: 0 05.12.2003, 22:49:51
  5. avatar
    [2] Simba [*]

    Vlastně stačí tak málo, hlavně nezapomenout.

    superkarma: 0 11.11.2003, 07:48:42

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme